Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
"Zimowanie" silnika
Autor Wiadomość
kubryk1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit 2,3 D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Piwa: 40/8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-16, 21:28   "Zimowanie" silnika

Mam pytanko dotyczace "zimowania" silnika - chodzi o Fita Ducato 2,3 TDI. Czy po zalaniu układu zimową ropą stosujecie jeszcze jakies dodatki, aby uchronic się przed zamarznięciem układu paliwowego? Jeśli tak to jakie i czy mozna je stosowac do silnika (jak wyżej) z 2003 roku (Chodzi mi o to, czy aby takie dodatki nie wpływaja niekorzystnie np.na układ wtryskowy itd.)?
_________________
andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/90
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2013-10-16, 22:21   

Jak zimą auto śpi to dlaczego zalewasz zimową ropą? Może lepiej dolać Skydd.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kubryk1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit 2,3 D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Piwa: 40/8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-16, 22:23   

Od czasu do czasu chciałbym je przynajmniej odpalić. Stąd ta zimowa ropa
_________________
andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2013-10-16, 22:23   

Nigdy nie miałem żadnych "zimowych" problemów z dieslem, nie używam dodatków, ale ropę leję tylko na markowych stacjach i to wystarcza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szymek1967 
Kombatant


Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2011
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: zielona gora
Wysłany: 2013-10-16, 22:24   

Dziabong napisał/a:
Może lepiej dolać Skydd.


ło matko i córko !
a coz to takiego,e ?
:roll:
_________________
szymek1967
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/90
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2013-10-16, 22:26   

szymek1967 napisał/a:
Dziabong napisał/a:
Może lepiej dolać Skydd.


ło matko i córko !
a coz to takiego,e ?
:roll:

Przecież wiem że wiesz...
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Agostini 
weteran


Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Sty 2011
Piwa: 245/114
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-16, 23:06   

Zawsze lubiłem po powrocie mieć zatankowane auto do pełna. Ale pewnej jesieni, strasznie się naciąłem, gdyż z nastaniem pierwszych mrozów, z powodu letniego paliwa, nie udało się uruchomić silnika.
Gdyby nie odwilż, nie mógłbym pojechać kamperem na zaplanowany wyjazd w góry. Dlatego teraz, zawsze jesienią, staram się mieć pusty zbiornik, a jak tylko na stacjach pojawia się zimowe paliwo, jadę do pełna zatankować.
Takie paliwo musi się znaleźć nie tylko w zbiorniku, ale przede wszystkim w filtrze paliwa i reszcie układu.
_________________
Basia i Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz
Pasionat turystyki i historii


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 7/7
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2013-10-17, 01:21   

Witam!!

Myślę że letnie paliwo można spokojnie wlać, tylko trzeba dolać do niego tzw. Depresora.
Jest to dodatek uszlachetniający paliwo, który nie pozwala mu zamarznąć i jest
na bank lepsze od paliwa zimowego.

Mówię tak bo przez wiele wiele lat jeździłem dizlem i zawsze go stosowałem.

A paliwo zimowe kupione na renomowanej stacji którejś zimy przy - 15 st ciągle mi zamarzało
i musiałem je spuścić wreszcie.
Pozdrawiam
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skuter 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-10-17, 06:15   

Ja jeszcze nie zimowałem ale za naradą znajomego też będę zostawiał na paliwie zimowym. Znajomy ma w zwyczaju odpalać auto zimą raz w tygodniu do pełnego nagrzania i przy paliwie letnim nie odpalił - miał zaklejony filtr paliwa który musiał wymienić, spuścił paliwo, zalał zimowe ( jakieś markowe ) i odpalił - wiadomo z ogrzewanym garażem na takie auto jest problem :) Od tej pory wlewa zimowe i jest wszystko OK. Na ten temat mocno mnie uczulał :) .... a i jeszcze gaz w butli - o ile zostaje w aucie i będziesz jej chciał użyć. Trzeba zatankować samym propanem bo mieszanka propan-butan nie odpala :) i jest kłopot z odpaleniem czegokolwiek na gaz. Butan jest wrażliwy na tem. poniżej 0'C - po prostu - nie odparowuje.
Ja jestem za laniem zimowego :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-10-17, 06:51   

dajcie namiar do mechaników którzy umieją spuścić zamarzniętą ropę .... chetnie się dowiem jak to się robi :spoko bo z tego co wiem i widziałem to zamarznięta ropa zmienia stan na tzw "galarete" (widziałem zamarznieta ropa w filtrze paliwa bo ze zbiornika nic nie dało się wyciągnąć)
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 279/1343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-17, 07:04   

Ja do paliwa zawsze dodaje do paliwa specyfik Castrol TDA nie dość ,ze utrzymuje wtryski i caly uklad paliwowy w dobrym stanie to przeciwdziała zamarzaniu do -40
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 242/612
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-10-17, 07:05   

skuter napisał/a:
Znajomy ma w zwyczaju odpalać auto zimą raz w tygodniu do pełnego nagrzania

Oto jest pytanie :bajer
" Czy przepalać "zimującego" kampera"? :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/68
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-10-17, 07:08   

Zrób tak jak pisze 2mirek ,ja też tak robię,kupuję na stacji uszlachetniacz n.p. http://www.autochemia24.p...-ON-250-ml.html dolewam teraz, zimą mam święty spokój, do letniego paliwa dawkę uszlachetniaczy trzeba zwiększyć.

martini44,to nie galareta tylko zwykła parafina która w niskiej temperaturze krystalizuje się łącząc w krupy,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2013-10-17, 08:43   

Z zimowym paliwem na stacjach nie jest taka oczywista sprawa. Przy pierwszych chłodach pojawia się paliwo przejściowe, które najczęściej wlewane jest do zbiornika z paliwem letnim i otrzymujemy paliwo takie"półprzejściowe". Następnie zamawiane jest paliwo zimowe i znów wlewane jest do zbiornika z obecnym paliwem czyli to takiego "półprzejściowego". Wg informacji na stacji sprzedawane paliwo jest zimowe a faktycznie zimowym ono będzie po kilkukrotnym zalaniu właściwym zimowym. Cały czas piszę o zbiornikach na stacji.
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2013-10-17, 09:30   

Odnośnie paliwa ON i jego "zimowości" polecam bardzo konkretny i zwięzły wpis na forum Forda:
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=149746

Wybrany krótki cytat:
"Tutaj muszę wyjaśnić co to jest temp.mętnienia gdyż jest on najważniejszym parametrem i nie zobaczycie go na atestach.
Temp.mętnienia w przeciwieństwie do temp.zablokowanego zimnego filtra jest najwazniejszym parametrem oleju napędowego i ma kluczowe znaczenie dla jego mrozoodporności.
Temp.mętnienia określa nam temp.przy której paliwo zaczyna mętnieć i po jej przekroczeniu rozpoczyna się proces krystalizacji parafiny
Reasumujac
Temp.mętnienia nie można poprawić poprzez dodania depresatora.Jest to parametr który zostaje ustalony podczas produkcji oleju napedowego w rafinerii.
Temp.blokady zimnego filtra można obniżyć stosując depresator.
W praktyce wyglada to tak jeśli mamy paliwo przejsciowe o temp.mętnienia -9 stopni a temp.zimnego filtra została obniżona przez dodanie depresatora do -20 stopni to i tak przy -15 wytrąci nam się parafina.".
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***