"Zimowanie" silnika |
Autor |
Wiadomość |
kubryk1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit 2,3 D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Piwa: 40/8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-10-16, 21:28 "Zimowanie" silnika
|
|
|
Mam pytanko dotyczace "zimowania" silnika - chodzi o Fita Ducato 2,3 TDI. Czy po zalaniu układu zimową ropą stosujecie jeszcze jakies dodatki, aby uchronic się przed zamarznięciem układu paliwowego? Jeśli tak to jakie i czy mozna je stosowac do silnika (jak wyżej) z 2003 roku (Chodzi mi o to, czy aby takie dodatki nie wpływaja niekorzystnie np.na układ wtryskowy itd.)? |
_________________ andrzej |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2013-10-16, 22:21
|
|
|
Jak zimą auto śpi to dlaczego zalewasz zimową ropą? Może lepiej dolać Skydd. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kubryk1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit 2,3 D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Piwa: 40/8 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-10-16, 22:23
|
|
|
Od czasu do czasu chciałbym je przynajmniej odpalić. Stąd ta zimowa ropa |
_________________ andrzej |
|
|
|
 |
bart.ek
zaawansowany
Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2013 Piwa: 6/6 Skąd: SY
|
Wysłany: 2013-10-16, 22:23
|
|
|
Nigdy nie miałem żadnych "zimowych" problemów z dieslem, nie używam dodatków, ale ropę leję tylko na markowych stacjach i to wystarcza. |
|
|
|
 |
szymek1967
Kombatant

Twój sprzęt: VW colorado KARMANN
Nazwa załogi: rodzinka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2011 Otrzymał 37 piw(a) Skąd: zielona gora
|
Wysłany: 2013-10-16, 22:24
|
|
|
Dziabong napisał/a: | Może lepiej dolać Skydd. |
ło matko i córko !
a coz to takiego,e ?
|
_________________ szymek1967 |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2013-10-16, 22:26
|
|
|
szymek1967 napisał/a: | Dziabong napisał/a: | Może lepiej dolać Skydd. |
ło matko i córko !
a coz to takiego,e ?
|
Przecież wiem że wiesz... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Agostini
weteran

Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Sty 2011 Piwa: 245/114 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-10-16, 23:06
|
|
|
Zawsze lubiłem po powrocie mieć zatankowane auto do pełna. Ale pewnej jesieni, strasznie się naciąłem, gdyż z nastaniem pierwszych mrozów, z powodu letniego paliwa, nie udało się uruchomić silnika.
Gdyby nie odwilż, nie mógłbym pojechać kamperem na zaplanowany wyjazd w góry. Dlatego teraz, zawsze jesienią, staram się mieć pusty zbiornik, a jak tylko na stacjach pojawia się zimowe paliwo, jadę do pełna zatankować.
Takie paliwo musi się znaleźć nie tylko w zbiorniku, ale przede wszystkim w filtrze paliwa i reszcie układu. |
_________________ Basia i Andrzej
 |
|
|
|
 |
2mirek
doświadczony pisarz Pasionat turystyki i historii

Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011 Piwa: 7/7 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2013-10-17, 01:21
|
|
|
Witam!!
Myślę że letnie paliwo można spokojnie wlać, tylko trzeba dolać do niego tzw. Depresora.
Jest to dodatek uszlachetniający paliwo, który nie pozwala mu zamarznąć i jest
na bank lepsze od paliwa zimowego.
Mówię tak bo przez wiele wiele lat jeździłem dizlem i zawsze go stosowałem.
A paliwo zimowe kupione na renomowanej stacji którejś zimy przy - 15 st ciągle mi zamarzało
i musiałem je spuścić wreszcie.
Pozdrawiam |
_________________ Mirek
 |
|
|
|
 |
skuter
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Bavaria I70
Dołączył: 14 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-10-17, 06:15
|
|
|
Ja jeszcze nie zimowałem ale za naradą znajomego też będę zostawiał na paliwie zimowym. Znajomy ma w zwyczaju odpalać auto zimą raz w tygodniu do pełnego nagrzania i przy paliwie letnim nie odpalił - miał zaklejony filtr paliwa który musiał wymienić, spuścił paliwo, zalał zimowe ( jakieś markowe ) i odpalił - wiadomo z ogrzewanym garażem na takie auto jest problem Od tej pory wlewa zimowe i jest wszystko OK. Na ten temat mocno mnie uczulał .... a i jeszcze gaz w butli - o ile zostaje w aucie i będziesz jej chciał użyć. Trzeba zatankować samym propanem bo mieszanka propan-butan nie odpala i jest kłopot z odpaleniem czegokolwiek na gaz. Butan jest wrażliwy na tem. poniżej 0'C - po prostu - nie odparowuje.
Ja jestem za laniem zimowego |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2013-10-17, 06:51
|
|
|
dajcie namiar do mechaników którzy umieją spuścić zamarzniętą ropę .... chetnie się dowiem jak to się robi bo z tego co wiem i widziałem to zamarznięta ropa zmienia stan na tzw "galarete" (widziałem zamarznieta ropa w filtrze paliwa bo ze zbiornika nic nie dało się wyciągnąć) |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 279/1343 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-10-17, 07:04
|
|
|
Ja do paliwa zawsze dodaje do paliwa specyfik Castrol TDA nie dość ,ze utrzymuje wtryski i caly uklad paliwowy w dobrym stanie to przeciwdziała zamarzaniu do -40 |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 242/612 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-10-17, 07:05
|
|
|
skuter napisał/a: | Znajomy ma w zwyczaju odpalać auto zimą raz w tygodniu do pełnego nagrzania |
Oto jest pytanie
" Czy przepalać "zimującego" kampera"? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Mikesz
zaawansowany

Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Piwa: 16/68 Skąd: Warszawa Praga.poł
|
Wysłany: 2013-10-17, 07:08
|
|
|
Zrób tak jak pisze 2mirek ,ja też tak robię,kupuję na stacji uszlachetniacz n.p. http://www.autochemia24.p...-ON-250-ml.html dolewam teraz, zimą mam święty spokój, do letniego paliwa dawkę uszlachetniaczy trzeba zwiększyć.
martini44,to nie galareta tylko zwykła parafina która w niskiej temperaturze krystalizuje się łącząc w krupy, |
|
|
|
 |
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio

Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2013-10-17, 08:43
|
|
|
Z zimowym paliwem na stacjach nie jest taka oczywista sprawa. Przy pierwszych chłodach pojawia się paliwo przejściowe, które najczęściej wlewane jest do zbiornika z paliwem letnim i otrzymujemy paliwo takie"półprzejściowe". Następnie zamawiane jest paliwo zimowe i znów wlewane jest do zbiornika z obecnym paliwem czyli to takiego "półprzejściowego". Wg informacji na stacji sprzedawane paliwo jest zimowe a faktycznie zimowym ono będzie po kilkukrotnym zalaniu właściwym zimowym. Cały czas piszę o zbiornikach na stacji. |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
 |
inhalt
zaawansowany

Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2013-10-17, 09:30
|
|
|
Odnośnie paliwa ON i jego "zimowości" polecam bardzo konkretny i zwięzły wpis na forum Forda:
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=149746
Wybrany krótki cytat:
"Tutaj muszę wyjaśnić co to jest temp.mętnienia gdyż jest on najważniejszym parametrem i nie zobaczycie go na atestach.
Temp.mętnienia w przeciwieństwie do temp.zablokowanego zimnego filtra jest najwazniejszym parametrem oleju napędowego i ma kluczowe znaczenie dla jego mrozoodporności.
Temp.mętnienia określa nam temp.przy której paliwo zaczyna mętnieć i po jej przekroczeniu rozpoczyna się proces krystalizacji parafiny
Reasumujac
Temp.mętnienia nie można poprawić poprzez dodania depresatora.Jest to parametr który zostaje ustalony podczas produkcji oleju napedowego w rafinerii.
Temp.blokady zimnego filtra można obniżyć stosując depresator.
W praktyce wyglada to tak jeśli mamy paliwo przejsciowe o temp.mętnienia -9 stopni a temp.zimnego filtra została obniżona przez dodanie depresatora do -20 stopni to i tak przy -15 wytrąci nam się parafina.". |
|
|
|
 |
|