Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Obrotomierz
Autor Wiadomość
Ryszard.S 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-21, 22:02   Obrotomierz

Czy ktoś wie , czy można założyć obrotomierz w ducato 2,5TD 93 rok ?
Podobno można się podłączyć do alternatora - czy to prawda ?
_________________
Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nercedes 
zaawansowany
Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań

Dołączyła: 01 Lut 2009
Piwa: 5/2
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 2013-10-21, 22:23   Re: Obrotomierz

Ryszard.S napisał/a:
Czy ktoś wie , czy można założyć obrotomierz w ducato 2,5TD 93 rok ?
Podobno można się podłączyć do alternatora - czy to prawda ?
Zobacz tu
http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=158 :roll: alternator współpracujący z obrotomierzem ma końcówkę oznaczoną litera W
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-10-22, 06:14   

nercedes napisał/a:
alternator współpracujący z obrotomierzem ma końcówkę oznaczoną litera W

Jeśli alternator takiej końcówki oznaczonej W nie ma, należy dolutować kawałek przewodu do mostka prostowniczego w alternatorze :bigok
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/81
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-10-22, 06:22   

Albo taki
, http://allegro.pl/wskazni...3606928166.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/81
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-10-22, 06:39   

SlawekEwa napisał/a:
nercedes napisał/a:
alternator współpracujący z obrotomierzem ma końcówkę oznaczoną litera W

Jeśli alternator takiej końcówki oznaczonej W nie ma, należy dolutować kawałek przewodu do mostka prostowniczego w alternatorze :bigok


Dokładnie do jednej z trzech cewek dochodzących do diod prostowniczych.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ryszard.S 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 19:39   

Dzięki za pomoc.
Zastanawiam się tylko czy dam radę czy spokojniej kupić tu >

http://allegro.pl/alterna...3646382958.html

Jak pytałem, ma alternator mocniejszy 65A i wyprowadzi końcówkę W.
Nie wiem tylko jak trwałe są te alternatory.
Czy ktoś używa wyroby tego producenta?
_________________
Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-10-22, 20:43   

Ryszard.S napisał/a:
Czy ktoś używa wyroby tego producenta?

Co to za producent ? Czy to PRC ?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ryszard.S 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 21:19   

Też chciałbym wiedzieć.
Podczas rozmowy z przedstawicielem wyglądało ,że zna budowę i wie co zrobić
aby wyprowadzić końcówkę W.
Będę musiał go spytać .
_________________
Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ryszard.S 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-23, 15:14   

Dziś przylutowałem kabelek do swojego i zamówiłem obrotomierz.
Czeka mnie jeszcze skalowanie ?
Jestem pełen emocji.
_________________
Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-10-23, 21:42   

Ryszard.S napisał/a:
Czeka mnie jeszcze skalowanie ?

Tak musisz zmierzyć średnicę koła alternatora i koła wału silnika.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/81
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-10-24, 08:54   

SlawekEwa napisał/a:
Ryszard.S napisał/a:
Czeka mnie jeszcze skalowanie ?

Tak musisz zmierzyć średnicę koła alternatora i koła wału silnika.


A i tak nie będziesz wiedział jakie masz obroty silnika,a przecież musisz wyskalować w stosunku do obrotów wału.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 246/618
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-10-24, 13:09   

Mikesz napisał/a:
A i tak nie będziesz wiedział jakie masz obroty silnika,a przecież musisz wyskalować w stosunku do obrotów wału

Mój obrotek ma kilkanaście mikro przełączników i każdy z nich oznacza określone w instrukcji przełożenie kół pasowych. Tak wygląda skalowanie.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ryszard.S 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-24, 18:50   

No to muszę jeszcze raz wejść pod spód.
_________________
Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ryszard.S 
zaawansowany


Twój sprzęt: Citroen Hymer
Dołączył: 11 Lut 2008
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-25, 19:05   

No i podłączyłem obrotomierz jak radziliście :

http://allegro.pl/wskazni...3606928166.html

Wolne obroty ok. 800 ale dodając gazu wzrosły do 5000.
Coś chyba nie tak.
Muszę do elektryka.
_________________
Bez przyjaciół życie byłoby smutne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2013-10-25, 19:51   

"należy wykonać kalibrację przy użyciu diagnostycznego obrotomierza do diesla lub na tzw. `oko` czyli przez ustawienie teoretycznego zakresu na biegu jałowym (zazwyczaj 800 do 1000 RPM) i obr. max. "

kalibrację obr max. wykonałeś?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***