Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie podaje paliwa Ducato 1,9D 94r
Autor Wiadomość
Dukat290 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 290
Dołączył: 25 Mar 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-09-23, 20:50   Nie podaje paliwa Ducato 1,9D 94r

Cześć

Krótka piłka... było tak
Dzisiaj sobie chce odpalić, wkładam aku świeżo naładowany i nic.... kręce kręce i nic....
Poluzowałem nakrętki od wtrysków żeby sprawdzić czy leci.... nic...... a kręciłem kilkanaście sekund....

Potem już było ciemno i kapeć..... jutro chce to wyjaśnić.

Macie jakieś pomysły?

Filtr jest drożny
paliwo jest
wężyki raczej nie popękane...
Z dieslami nie miałem wiele do czynienia a benzyniakami owszem.
Może się zapowietrzył - jak się odpowietrza ?

Dziwne jest to bo odpalałem go co tydzień lub dwa.... i nie było problemu.... nawet przy - 25
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 48/54
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2014-09-24, 05:27   

Najbardziej czarny scenariusz to, że padła pompa. Może jednak mniej boleć. Jeżeli masz ręczną pompkę przy filtrze to spróbuj podciągnąć paliwo ręcznie. Może nie trzyma zawór zwrotny i paliwo cofa się do zbiornika. Może być zapchany smok w zbiorniku i nie może zassać. Filtr mówisz jest drożny, ale jak sprawdzałeś, skoro nie podaje paliwa ?
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yaro 65 
zaawansowany


Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Piwa: 10/9
Skąd: Chełmek / Kraków
Wysłany: 2014-09-24, 08:40   

Zawór STOP ten od gaszenia działa ?
_________________
Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .

pozdr. Jarek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Dukat290 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 290
Dołączył: 25 Mar 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-09-24, 13:39   

Wydaje mi się że pompa ot tak nagle nie pada bez powodu..... bo auto stoi na 2 kołach i nim nie jeżdżę... więc tydzień temu palił a teraz nie....

pompki ręcznej nie mam - ale może taką zamontuje ? Jak ona ma wyglądać ?

wiem że filtr jest drożny bo wyciągałem ustami paliwo z niego przez rurkie :)

nie wiem gdzie jest zawór stop...

dzisiaj zamówiłem zawór na wężyk - sprawdze czy to coś da....

Jak odpowietrzyć pompę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/69
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2014-09-24, 14:45   

Dukat290 napisał/a:
Wydaje mi się że pompa ot tak nagle nie pada bez powodu..... bo auto stoi na 2 kołach i nim nie jeżdżę... więc tydzień temu palił a teraz nie....

pompki ręcznej nie mam - ale może taką zamontuje ? Jak ona ma wyglądać ?

wiem że filtr jest drożny bo wyciągałem ustami paliwo z niego przez rurkie :)

nie wiem gdzie jest zawór stop...

dzisiaj zamówiłem zawór na wężyk - sprawdze czy to coś da....

Jak odpowietrzyć pompę?

Pompkę możesz zastosować taką samą jak w silnikach przyczepnych do łodzi.
Zawór stop jest w pompie wtryskowej tak jak pompa zasysająca paliwo.Jeżdziłeś na biopaliwie ,albo na podobnym świństwie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-09-24, 14:55   

Dukat290 napisał/a:
pompki ręcznej nie mam - ale może taką zamontuje ? Jak ona ma wyglądać ?


najprostsza taka http://allegro.pl/reczna-...4631389820.html tylko dobierz średnicę odpowiednią do swoich przewodów paliwowych
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dukat290 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 290
Dołączył: 25 Mar 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-09-24, 18:09   

nie wiem jak w łodziach jest to rozwiązane :)

leje tylko olej napędowy nic więcej.... nie ukrwam że lubie zapach frytek i pewnie kiedyś wleje na próbe pare litrów.

Mikesz napisał/a:
Dukat290 napisał/a:
Wydaje mi się że pompa ot tak nagle nie pada bez powodu..... bo auto stoi na 2 kołach i nim nie jeżdżę... więc tydzień temu palił a teraz nie....

pompki ręcznej nie mam - ale może taką zamontuje ? Jak ona ma wyglądać ?

wiem że filtr jest drożny bo wyciągałem ustami paliwo z niego przez rurkie :)

nie wiem gdzie jest zawór stop...

dzisiaj zamówiłem zawór na wężyk - sprawdze czy to coś da....

Jak odpowietrzyć pompę?

Pompkę możesz zastosować taką samą jak w silnikach przyczepnych do łodzi.
Zawór stop jest w pompie wtryskowej tak jak pompa zasysająca paliwo.Jeżdziłeś na biopaliwie ,albo na podobnym świństwie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2014-09-24, 19:56   

Dukat290 napisał/a:

...
nie wiem gdzie jest zawór stop...

dzisiaj zamówiłem zawór na wężyk - sprawdze czy to coś da....

Jak odpowietrzyć pompę?

Halo haaaaloooo.....
Powoli, bo panikujesz a nie powinieneś.

Zawór stop to taki dinks do którego doprowadzony jest jeden pojedynczy kabelek.
Ma być na tym dinksie napięcie 12V po włączeniu stacyjki.
Jeśli napięcie jest to: wyłącz stacyjkę>odłącz ten przewód>włącz stacyjkę i tym przewodem dotykaj miejsca do którego był podłączony. Powinno wyraźnie słychać pykanie otwarte-zamknięte.
.
Jeśli paliwo schodzi, to nieraz trzeba sporo kręcić rozrusznikiem aż do uwalenia akumulatora włącznie, więc tak się nie robi, ale...
.
Na takie sytuacje powinno być w układzie ręczne pompowanie paliwa.
Na filtrze paliwa jest gumowy guzik, naciskaj go aż się utwardzi aż nie będziesz miał siły go wcisnąć. Przy sprawnym zabiegu, kilkanaście ucisków i powinien być "twardy efekt" :)
(jak efektu nie ma to polecam Sildenafil ;) )
Spróbuj odpalić kręcąc rozrusznikiem nie dłużej jak 3-5 sekund. Ponownie pompuj do utwardzenia i odpalaj.
Może nie być guzika, ale coś alternatywnego do pompowania, np na przewodach.
Zabieg max 3 -4 razy, jak nie odpali to szukamy innego defektu.
Zaleca się na 2 osoby, jeden pompuje i jak ma już twarde, drugi próbuje odpalić :)
Jak auto odpali, pochwal się co było - nie mi bo ja sobie zawsze poradzę , ale dla potomnych bo takie objawy nie są rzadkością.
Pompa odpowietrza się sama w chwili odpalenia.
Powodzenia.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-09-24, 21:36   

Socale napisał/a:

Na filtrze paliwa jest gumowy guzik, naciskaj go aż się utwardzi aż nie będziesz miał siły go wcisnąć. Przy sprawnym zabiegu, kilkanaście ucisków i powinien być "twardy efekt" :)
[...]
Zaleca się na 2 osoby, jeden pompuje i jak ma już twarde, drugi próbuje odpalić :)
Jak auto odpali, pochwal się co było - nie mi bo ja sobie zawsze poradzę , ale dla potomnych bo takie objawy nie są rzadkością.
Pompa odpowietrza się sama w chwili odpalenia.
Powodzenia.


jak się zapowietrzył to na bank operacja na 2 osoby... dobrze jak jedna kręci rozrusznik krótkimi (2-3s) seriami a druga non stop pompuje. i to zdrowo pompuje.
O ile się zapowietrzył. Ta rodzina autek ma to do siebie że musi być paliwo w baku bo jego wysuszenie to jest pół godziny minimum stracone na zassanie.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Dukat290 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 290
Dołączył: 25 Mar 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-09-24, 21:42   

Socale napisał/a:
Dukat290 napisał/a:

...
nie wiem gdzie jest zawór stop...

dzisiaj zamówiłem zawór na wężyk - sprawdze czy to coś da....

Jak odpowietrzyć pompę?

Halo haaaaloooo.....
Powoli, bo panikujesz a nie powinieneś.

Zawór stop to taki dinks do którego doprowadzony jest jeden pojedynczy kabelek.
Ma być na tym dinksie napięcie 12V po włączeniu stacyjki.
Jeśli napięcie jest to: wyłącz stacyjkę>odłącz ten przewód>włącz stacyjkę i tym przewodem dotykaj miejsca do którego był podłączony. Powinno wyraźnie słychać pykanie otwarte-zamknięte.
.
Jeśli paliwo schodzi, to nieraz trzeba sporo kręcić rozrusznikiem aż do uwalenia akumulatora włącznie, więc tak się nie robi, ale...
.
Na takie sytuacje powinno być w układzie ręczne pompowanie paliwa.
Na filtrze paliwa jest gumowy guzik, naciskaj go aż się utwardzi aż nie będziesz miał siły go wcisnąć. Przy sprawnym zabiegu, kilkanaście ucisków i powinien być "twardy efekt" :)
(jak efektu nie ma to polecam Sildenafil ;) )
Spróbuj odpalić kręcąc rozrusznikiem nie dłużej jak 3-5 sekund. Ponownie pompuj do utwardzenia i odpalaj.
Może nie być guzika, ale coś alternatywnego do pompowania, np na przewodach.
Zabieg max 3 -4 razy, jak nie odpali to szukamy innego defektu.
Zaleca się na 2 osoby, jeden pompuje i jak ma już twarde, drugi próbuje odpalić :)
Jak auto odpali, pochwal się co było - nie mi bo ja sobie zawsze poradzę , ale dla potomnych bo takie objawy nie są rzadkością.
Pompa odpowietrza się sama w chwili odpalenia.
Powodzenia.



EEEee do paniki daleko.... ale za ten silnik byłem pewny bo odpalał zawsze nawet bez grzania świec.

Zamieszczam zdjęcie filtra i to co się na nim znajduje.
Pompka gdyby była to bym ją znalazł :P co nieco z mechaniki liznąłem i w 90% przypadkach sobie radzę.... ale do czegoś czego nie znam i nie robiłem poprostu podchodzę z dystansem :)
Pompka podejrzewam że działa jak spryskiwacze w maluchu :) ( no ale ja nie mam takiej )

Kupie pompkę tą za 20zł przepływową z zaworkiem zwrotnym i zostawię ją na przewodzie.
Pewnie nie będzie nigdzie u mnie w okolicy jak zwykle i będę ciągnął to z końca polski.

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 244/616
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-09-25, 06:14   

Na plaka zapala?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-09-25, 10:52   

też tak miałem w J5. Stanąłem na chwilę na parkingu i po chwili auto nie odpala...
Winą okazały się zaśniedziałe styki przy przekazniku świec żarowych. Najpierw poczyściłbym kabelki gdzie się da a potem kupował części.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
bryzby 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012
Piwa: 5/6
Skąd: Tuchola
Wysłany: 2014-09-25, 12:32   

SlawekEwa napisał/a:
Na plaka zapala?

Sprawdź czy zapali na plaka, jeśli jest zapowietrzony to powinno pomóc a jak nie to trzeba szukać dalej.
_________________
Brygida i Zbyszek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2014-09-25, 14:03   

zapalania na plaka czy inny startocaster silnik może nie przeżyć, a gruszkę załóż przed filtrem
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dukat290 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 290
Dołączył: 25 Mar 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2014-09-25, 16:54   

psikałem tak "samostartem" auto zapaliło.... ale na chwile.....

pompa tak jak by nie podawał na wtryski..... i wraca powrotem do zbiornika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***