Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbyt twarde resory do pneumatyki
Autor Wiadomość
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-11-23, 20:10   Zbyt twarde resory do pneumatyki

W zeszłym roku zamontowałem poduszki VB na tylne zawieszenie w celu jego utwardzania na postoju i ewentualnych drobnych korekt poziomowania. Stopień utwardzenia przy maksymalnym ciśnieniu na poduszkach jest dla mnie wystarczający (kupiłem również rozkładane podpórki ale nie będę ich montował bo są zbędne) i w tej roli pneumatyka się sprawdza. Problem jest jednak gdzie indziej. Chodzi o to że poduszki powinny być lekko napompowane do jazdy , aby nie uległy uszkodzeniu, co powoduje pewne dodatkowe utwardzenie w stosunku do seryjnego zawieszenia, które samo w sobie jest już zbyt twarde do wagi mojego kampera.
Wszystko to sprawia , że cały układ zapewnia regulację tylko w jednym zakresie (może być tylko bardziej twarde), a ja potrzebował bym mieć możliwość uzyskania lepszego komfortu przy określonym obciążeniu.
Jedyne rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to wymiana resorów na słabsze , tak aby aktualną twardość uzyskać mniej więcej w połowie zakresu regulacji twardości pneumatyki.
Dzieki temu mógłbym regulować zawieszenie w obu kierunkach i jeździć wygodniej wtedy kiedy nie mam pełnego dopuszczalnego obciążenia .
Skutkiem ubocznym za twardych resorów jest również dość wysoko uniesiony tył w stosunku do przodu, i nie jestem tego w stanie zniwelować nawet przy pełnym obciążeniu.
W praktyce tył jest podniesiony tak, że aby uzyskać poziom podłogi na poziomym placu muszę wjechać maksymalnie przodem na najazdy.
Jest to trochę wnerwiające a jedyna z tego korzyść jest taka, że pomimo 7,6m długości nie ma problemu ze zwisem przy stromych podjazdach. Wady jednak przeważają zalety i wolał bym aby samochód stał poziomo.
Kiedyś musiałem użyć kampera jako dostawczaka aby przewieźć sporą ilość worków z korą mieloną i był to jeden przypadek kiedy samochód stał poziomo i tylne zawieszenie pracowało komfortowo, ale wtedy w garażu wiozłem ponad 450kg.
Ponieważ to co normalnie wożę w garażu waży jakieś 150kg , dlatego resory miększe o te 300kg obciążenia były by pewnie w sam raz.
Pytanie jest takie czy do Ducato'2013 można kupić słabsze resory i czy może ktoś coś takiego robił ?
Przypuszczam że do różnych wersji Ducato i różnego przewidywanego obciążenia Fiat zakłada różne resory i zapytam o to przy jakiejś okazji w serwisie, ale interesuje mnie czy ktoś może w praktyce sprawdził takie rozwiązanie, czyli słabsze resory + pneumatyka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-11-23, 20:27   

Nie rozumiem dlaczego pneumatyka podniosła Twojego campera do poziomu podwyższonego tyłu. Ostatnio oglądałem takiego campera z poduszkami i poziom tyłu do przodu był ok.
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-11-23, 20:38   

prof-os napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego pneumatyka podniosła Twojego campera do poziomu podwyższonego tyłu. Ostatnio oglądałem takiego campera z poduszkami i poziom tyłu do przodu był ok.


To nie pneumatyka podniosła tylko seryjne resory są już takie, a pneumatyka z racji tego że musi być lekko nabita do jazdy dodatkowo jeszcze utwardza całość.
Chcę je wymienić na takie przy których na pusto kamper stał by prosto i był miękki , a w miarę obciążania ładunkiem korygował bym sobie pneumatyką .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2014-11-23, 20:45   

prof-os napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego pneumatyka podniosła Twojego campera do poziomu podwyższonego tyłu. Ostatnio oglądałem takiego campera z poduszkami i poziom tyłu do przodu był ok.

Podejrzewam, iż bałwanki pneumatyczne są zbyt masywne co przekłada się na ich wysokość
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-11-23, 21:07   

To jeszcze raz, bo widzę że w złym kierunku to idzie :roll:

Kamper był oryginalnie za wysoki z tyłu (jest za lekki do zastosowanych resorów) a poduszki nie podniosły go ani o milimetr , tylko dodatkowo utwardziły.
Chodzi mi o to aby zastosować dużo miększe resory, tak aby bez obciążenia kamper stał poziomo i był wystarczająco komfortowy, a w miarę obciążania twardość będę korygował pneumatyką.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2014-11-23, 21:23   

Mam, to samo ja raczej nic nie zrobię, bo mam jedną lagę, ale, jeśli ty masz dwie lagi, to możesz jedna wywalić.
_________________
Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2014-11-23, 21:26   

joko napisał/a:
To jeszcze raz, bo widzę że w złym kierunku to idzie :roll:

Kamper był oryginalnie za wysoki z tyłu (jest za lekki do zastosowanych resorów) a poduszki nie podniosły go ani o milimetr , tylko dodatkowo utwardziły.
Chodzi mi o to aby zastosować dużo miększe resory, tak aby bez obciążenia kamper stał poziomo i był wystarczająco komfortowy, a w miarę obciążania twardość będę korygował pneumatyką.


Resor jest jednopiórowy czy wielopiórowy? Może faktycznie zastosowali resory wzmocnione.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 519/31
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2014-11-23, 21:50   

No właśnie jednopiórowy. A one są tylko jednego rodzaju (jednej twardości) ?
Może do mniejszych Ducaciaków są słabsze, cieńsze jakieś .
Jak będę w serwisie to popytam , może będzie można coś dobrać na wymiankę.
Może znajdę jakąś fotkę jak to u mnie wygląda to załączę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2014-11-23, 21:53   

joko napisał/a:
No właśnie jednopiórowy. A one są tylko jednego rodzaju (jednej twardości) ?
Może do mniejszych Ducaciaków są słabsze, cieńsze jakieś .

Obawiam się, ze nic nie zrobisz ja próbowałem i nie znalazłem rozwiązania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2014-11-23, 21:54   

joko napisał/a:
No właśnie jednopiórowy. A one są tylko jednego rodzaju (jednej twardości) ?
Może do mniejszych Ducaciaków są słabsze, cieńsze jakieś .
Jak będę w serwisie to popytam , może będzie można coś dobrać na wymiankę.
Może znajdę jakąś fotkę jak to u mnie wygląda to załączę.

Zawsze można zapytać http://allegro.pl/shop.ph...pItems-26804115
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 71/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2014-11-23, 22:49   

Kilkanaście tysięcy kosztują przednie poduszki zamiast sprężyn i to jest jedyna droga poziomowania w czasie jazdy.
Konstruktorzy przewidzieli że camperem jeżdzi się raczej załadowanym.
Mnie też to w.. wiało ale tylko na postoju założyłem system poziomowania i utwardzania.W czasie jazdy ew przechył przodu nie przeszkadza mi w jeżdzie
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-11-24, 06:53   

Potwierdzam, myślałem, ,że z czasem jak mi opadnie....
Dodatkowy u mnie problem to kałuża ciągle z przodu na dachu i syf, woda i glony.
Nawet Full załadunek nie zniweluje pochylenia.
Podpory tylne ja uznaje za fajne . Pneumatykę tylną za zbędną. Przód najpierw poziomuję elektrycznie,podnośnikami z Juli. Potem tylne podpory wiertarką .
Kliny mam ale używam jako blokadę przed osunięciem.
Do jazdy pochylenie ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-11-24, 07:39   

Można podnieść przód na nowych (drogo :( ) lub wzmocnionych (duuużo taniej) sprężynach.
W moim kamperku przednie wzmocnione sprężyny praktycznie nie "siadły" po jednym sezonie i tylko raz zdarzyło mi się najeżdżać na kliny w celu poziomowania.

joko
Dobry warsztat zajmujący się korektami resorów i sprężyn masz w B-B.
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2014-11-24, 09:34   

janus napisał/a:
Można podnieść przód na nowych lub wzmocnionych sprężynach.

to ślepa uliczka
z racji obciazenia tyłu i tak przód stoi "wysoko"
a wnęki kół niewspólmiernie "za duże"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2014-11-24, 10:07   

Bronek napisał/a:
Przód najpierw poziomuję elektrycznie,podnośnikami z Juli.

Możesz mi powiedzieć jakie te podnośniki elektryczne masz.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***