Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Świece żarowe - sprawność
Autor Wiadomość
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-03-29, 14:53   Świece żarowe - sprawność

Czy mogę za pomocą miernika sprawdzić sprawność świec żarowych ?? Jeśli tak, czy ktoś może mi powiedzieć w miarę łopatologicznie jak to zrobić ?
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu

Wysłany: 2015-03-29, 15:10   

Edyta i Krzysiek napisał/a:
Czy mogę za pomocą miernika sprawdzić sprawność świec żarowych ??

Trzeba znać pobór prądu sprawnej świecy. Znając tą wartość po kolei sprawdzisz świece w silniku.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-29, 15:11   

Najlepszą metodą jest zdemontowanie świec i sprawdzanie ich podłączając do akumulatora. Widać wtedy czy element grzejny rozgrzewa się cały i równomiernie. Prostszą metodą jest taka: 1. rozłączasz świece nie wykręcając ich
2. przygotowujesz żarówkę min 21W i podłączasz ją jednym stykiem do "+"
3. wolną końcówkę przykładasz do zacisku zasilającego każdej świecy
świecąca żarówka wskazuje sprawną świecę
Jednak druga metoda jest mało dokładna bo nie pokazuje czy świeca rozgrzewa się prawidłowo a jedynie czy drut oporowy ma przejście.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 73/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2015-03-29, 16:21   

Edyta i Krzysiek, tylko pamiętaj, że wykręcenie starej świecy nie jest wcale takie proste. Długo niewymieniane, mogą być mocno zapieczone. Raczej samemu do wymiany świec się nie zabieramy. Bywa, że można doprowadzić do poważnej usterki. Lepiej powierz to doświadczonemu mechanikowi. U mnie w 2 warsztatach odmówiono mi wymiany świec, trzeci najpierw psiknął świece jakimś preparatem, odczekał ok. 20 min. i sprytnie odkręcił. Odkręcanie "na siłę" - powiedział mechanior, może się źle skończyć. Szczególnie w starym aucie.

A jak tenże mechanior sprawdzał sprawność świeć żarowych ?
- odkręcił listwę łączącą świece,
- użył kabla, który podłączył do + aku. rozruchowego,
- drugi koniec tego kabla zbliżał do poszczególnych 4 -ech świec,
- jeżeli pojawiała się iskra, taką świecę uznał za dobrą,
- pomimo niesprawności tylko 1 świecy, zawsze wymieniamy 4 szt. na nowe,
- koszt 1 świecy to 30 PLN i koszt wymiany 1 szt., to też 30 PLN.
- warto dbać o świece w Twoim motorku. U mnie po wymianie świec motorek zapalał, jak młoda wdówka - zero problemów. Wcześniej, kiedy 1 szt. była niesprawna, kiedy było chłodniej czasem prychnął.

Przy tak niskich cenach świec pomiary nic tu nie pomogą. Po prostu wymień świece. Silnik dostanie nowe życie.

Dbaj także o włącznik wentylatorów chłodnicy. To super trwałe motorki, ale nie wolno dopuścić do ich przegrzania. :spoko
_________________
Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 360/502
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2015-03-29, 16:58   

Tak jak kolega samotny wilk pisze :ok
A jak tam już będzie mechanior grzebał, to niech wymieni końcówki wtryskiwaczy - koszt żaden (20-30 zł za szt.) a chłopie kamperkiem będziesz fruwał :mrgreen:
Jak nie masz zaufanego warsztatu, to popatrz mechanikowi na ręce ;)
Przed założeniem niech testuje każdą końcówkę na przyrządzie! Nowiutkie Bosch z hurtowni na 4 sztuki 2 lały! Wróciły do reklamacji :diabelski_usmiech
:spoko
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-03-29, 17:11   

Wtryskiwacze robił poprzedni właściciel. Według jego notatek i teoretycznych faktur, wtryskiwacze mają przejechane ok. 8 000km.
Świec nie miałem zamiaru sam wykręcać, wiem z czym to się je, dlatego spytałem, czy jest jakiś prosty, nieinwazyjny sposób aby sprawdzić je samodzielnie.
Widzę, że nie ma, więc wymienię i już. Polecicie mi jakiegoś sprawdzonego producenta ?
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-03-29, 17:24   

Tak jak ktoś wyżej już pisał. Odkręć listwę łącząca plusy świec. Za pomocą kabla podłączonego do plusa akumulatora zwieraj z poszczególnym świecami (ich plusami) jeśli lekko zaiskrzy to znaczy że świeca grzeje, jeśli bardzo mocno zaiskrzy (tak samo jakbyś zwarł ten kabel do masy auta) to znaczy, że świeca ma zwarcie. Jeśli nic nie zaiskrzy to znaczy że świeca jest spalona.
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-29, 17:27   

Edyta i Krzysiek napisał/a:
Polecicie mi jakiegoś sprawdzonego producenta ?


Bosch, Beru, Champion z tańszych Iskra.
Z tym wykręcaniem świec to nie tak źle to wygląda. W nowych typach silników strach je ruszać bo są długie i bardzo cienkościenne. W naszych silnikach są stare mocne świece które aby ukręcić trzeba się naprawdę postarać. W życiu wykręciłem już setki i nic się z nimi nie działo. Co innego te nowe ukręciłem parę ale i więcej po takim nieudanym wykręcaniu wydobyłem.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2015-03-29, 19:00   

Jaki masz miernik ? Bo jesli mierzy ampery to bez wykrecania sprawdzisz idealnie ale swieca na starcie bierze prawie 20 A wiec malym mierniczkiem nie zmierzysz
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu

Wysłany: 2015-03-29, 20:07   

silny napisał/a:
ale swieca na starcie bierze prawie 20 A wiec malym mierniczkiem nie zmierzysz

Tyle to 4 świece biorą NGK http://www.ngk.de/pl/tech...-ale-poprawnie/
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-03-29, 22:59   

Mam pomiar poboru prądu, ale max. 10 A ??
Który typ jest w moim silniku ?
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu

Wysłany: 2015-03-30, 07:47   

Amperomierz cęgowy jak mógłbyś gdzieś pożyczyć to wtedy bez obaw o uszkodzenie narzędzia,
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-03-30, 11:40   

SlawekEwa napisał/a:
Amperomierz cęgowy jak mógłbyś gdzieś pożyczyć

Niestety nie mam takiej możliwości, nie znam nikogo, kto by coś takiego miał :-( Chyba po prostu wymienię i już.
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1602/2335
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-03-30, 11:54   

Edyta i Krzysiek napisał/a:
Niestety nie mam takiej możliwości, nie znam nikogo, kto by coś takiego miał


Musimy poznać się bliżej. :ok

Mam taki miernik. Kupiłem na allegro. Są w róznych cenach ale za kilkadziesiąt zł możesz już stać się posiadaczem tego pożytecznego urządzenia pozwalającego mierzyć wartość prądu płynącego w przewodach bez ingerencji w urządzenie, tzn bez ich rozpinania.

Oto ten miernik. :)

Miernik cęgowy .jpg
Plik ściągnięto 30 raz(y) 83,33 KB

_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Ostatnio zmieniony przez Tadeusz 2015-03-30, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/24
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-03-30, 11:57   

Tadeusz napisał/a:
Musimy poznać się bliżej.

Nie widzę przeciwskazań :spoko :mrgreen:
No właśnie, ostatnio kupowałem sobie zwykły i później żałowałem, że nie kupiłem cęgowego. Szczerze mówiąc, nie wiedziałem, że to takie przydatne ;-)

[edit]
Zerknąłem właśnie na allegro na taki jak pokazałeś na zdjęciu, i chyba jakiś błąd w specyfikacji, bo wynika z niej, że za pomocą "cęgów" można mierzyć natężenie prądu do 100A ale tylko AC ? :shock:
Patrzę na następny i to samo:

A tylko dla prądu przemiennego, chyba, że ja już oznaczeń nie umiem czytać :-/
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***