Świece żarowe - sprawność |
Autor |
Wiadomość |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-29, 14:53 Świece żarowe - sprawność
|
|
|
Czy mogę za pomocą miernika sprawdzić sprawność świec żarowych ?? Jeśli tak, czy ktoś może mi powiedzieć w miarę łopatologicznie jak to zrobić ? |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2015-03-29, 15:10
|
|
|
Edyta i Krzysiek napisał/a: | Czy mogę za pomocą miernika sprawdzić sprawność świec żarowych ?? |
Trzeba znać pobór prądu sprawnej świecy. Znając tą wartość po kolei sprawdzisz świece w silniku. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-03-29, 15:11
|
|
|
Najlepszą metodą jest zdemontowanie świec i sprawdzanie ich podłączając do akumulatora. Widać wtedy czy element grzejny rozgrzewa się cały i równomiernie. Prostszą metodą jest taka: 1. rozłączasz świece nie wykręcając ich
2. przygotowujesz żarówkę min 21W i podłączasz ją jednym stykiem do "+"
3. wolną końcówkę przykładasz do zacisku zasilającego każdej świecy
świecąca żarówka wskazuje sprawną świecę
Jednak druga metoda jest mało dokładna bo nie pokazuje czy świeca rozgrzewa się prawidłowo a jedynie czy drut oporowy ma przejście. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
samotny wilk
weteran W podróży jesteśmy zawsze.

Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2013 Piwa: 73/62 Skąd: Stolica
|
Wysłany: 2015-03-29, 16:21
|
|
|
Edyta i Krzysiek, tylko pamiętaj, że wykręcenie starej świecy nie jest wcale takie proste. Długo niewymieniane, mogą być mocno zapieczone. Raczej samemu do wymiany świec się nie zabieramy. Bywa, że można doprowadzić do poważnej usterki. Lepiej powierz to doświadczonemu mechanikowi. U mnie w 2 warsztatach odmówiono mi wymiany świec, trzeci najpierw psiknął świece jakimś preparatem, odczekał ok. 20 min. i sprytnie odkręcił. Odkręcanie "na siłę" - powiedział mechanior, może się źle skończyć. Szczególnie w starym aucie.
A jak tenże mechanior sprawdzał sprawność świeć żarowych ?
- odkręcił listwę łączącą świece,
- użył kabla, który podłączył do + aku. rozruchowego,
- drugi koniec tego kabla zbliżał do poszczególnych 4 -ech świec,
- jeżeli pojawiała się iskra, taką świecę uznał za dobrą,
- pomimo niesprawności tylko 1 świecy, zawsze wymieniamy 4 szt. na nowe,
- koszt 1 świecy to 30 PLN i koszt wymiany 1 szt., to też 30 PLN.
- warto dbać o świece w Twoim motorku. U mnie po wymianie świec motorek zapalał, jak młoda wdówka - zero problemów. Wcześniej, kiedy 1 szt. była niesprawna, kiedy było chłodniej czasem prychnął.
Przy tak niskich cenach świec pomiary nic tu nie pomogą. Po prostu wymień świece. Silnik dostanie nowe życie.
Dbaj także o włącznik wentylatorów chłodnicy. To super trwałe motorki, ale nie wolno dopuścić do ich przegrzania. |
_________________ Andrzej
 |
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 360/502 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2015-03-29, 16:58
|
|
|
Tak jak kolega samotny wilk pisze
A jak tam już będzie mechanior grzebał, to niech wymieni końcówki wtryskiwaczy - koszt żaden (20-30 zł za szt.) a chłopie kamperkiem będziesz fruwał
Jak nie masz zaufanego warsztatu, to popatrz mechanikowi na ręce
Przed założeniem niech testuje każdą końcówkę na przyrządzie! Nowiutkie Bosch z hurtowni na 4 sztuki 2 lały! Wróciły do reklamacji
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-29, 17:11
|
|
|
Wtryskiwacze robił poprzedni właściciel. Według jego notatek i teoretycznych faktur, wtryskiwacze mają przejechane ok. 8 000km.
Świec nie miałem zamiaru sam wykręcać, wiem z czym to się je, dlatego spytałem, czy jest jakiś prosty, nieinwazyjny sposób aby sprawdzić je samodzielnie.
Widzę, że nie ma, więc wymienię i już. Polecicie mi jakiegoś sprawdzonego producenta ? |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2015-03-29, 17:24
|
|
|
Tak jak ktoś wyżej już pisał. Odkręć listwę łącząca plusy świec. Za pomocą kabla podłączonego do plusa akumulatora zwieraj z poszczególnym świecami (ich plusami) jeśli lekko zaiskrzy to znaczy że świeca grzeje, jeśli bardzo mocno zaiskrzy (tak samo jakbyś zwarł ten kabel do masy auta) to znaczy, że świeca ma zwarcie. Jeśli nic nie zaiskrzy to znaczy że świeca jest spalona. |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-03-29, 17:27
|
|
|
Edyta i Krzysiek napisał/a: | Polecicie mi jakiegoś sprawdzonego producenta ? |
Bosch, Beru, Champion z tańszych Iskra.
Z tym wykręcaniem świec to nie tak źle to wygląda. W nowych typach silników strach je ruszać bo są długie i bardzo cienkościenne. W naszych silnikach są stare mocne świece które aby ukręcić trzeba się naprawdę postarać. W życiu wykręciłem już setki i nic się z nimi nie działo. Co innego te nowe ukręciłem parę ale i więcej po takim nieudanym wykręcaniu wydobyłem. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2015-03-29, 19:00
|
|
|
Jaki masz miernik ? Bo jesli mierzy ampery to bez wykrecania sprawdzisz idealnie ale swieca na starcie bierze prawie 20 A wiec malym mierniczkiem nie zmierzysz |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2015-03-29, 20:07
|
|
|
silny napisał/a: | ale swieca na starcie bierze prawie 20 A wiec malym mierniczkiem nie zmierzysz |
Tyle to 4 świece biorą NGK http://www.ngk.de/pl/tech...-ale-poprawnie/ |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-29, 22:59
|
|
|
Mam pomiar poboru prądu, ale max. 10 A ??
Który typ jest w moim silniku ? |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu

|
Wysłany: 2015-03-30, 07:47
|
|
|
Amperomierz cęgowy jak mógłbyś gdzieś pożyczyć to wtedy bez obaw o uszkodzenie narzędzia, |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-30, 11:40
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Amperomierz cęgowy jak mógłbyś gdzieś pożyczyć |
Niestety nie mam takiej możliwości, nie znam nikogo, kto by coś takiego miał :-( Chyba po prostu wymienię i już. |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
Tadeusz
Administrator CamperPapa

Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1602/2335 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-03-30, 11:54
|
|
|
Edyta i Krzysiek napisał/a: | Niestety nie mam takiej możliwości, nie znam nikogo, kto by coś takiego miał |
Musimy poznać się bliżej.
Mam taki miernik. Kupiłem na allegro. Są w róznych cenach ale za kilkadziesiąt zł możesz już stać się posiadaczem tego pożytecznego urządzenia pozwalającego mierzyć wartość prądu płynącego w przewodach bez ingerencji w urządzenie, tzn bez ich rozpinania.
Oto ten miernik.
Miernik cęgowy .jpg
|
 |
Plik ściągnięto 30 raz(y) 83,33 KB |
|
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
 |
Ostatnio zmieniony przez Tadeusz 2015-03-30, 11:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-30, 11:57
|
|
|
Tadeusz napisał/a: | Musimy poznać się bliżej. |
Nie widzę przeciwskazań
No właśnie, ostatnio kupowałem sobie zwykły i później żałowałem, że nie kupiłem cęgowego. Szczerze mówiąc, nie wiedziałem, że to takie przydatne ;-)
[edit]
Zerknąłem właśnie na allegro na taki jak pokazałeś na zdjęciu, i chyba jakiś błąd w specyfikacji, bo wynika z niej, że za pomocą "cęgów" można mierzyć natężenie prądu do 100A ale tylko AC ?
Patrzę na następny i to samo:
A tylko dla prądu przemiennego, chyba, że ja już oznaczeń nie umiem czytać |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
|