bojler truma awaria |
Autor |
Wiadomość |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-04-27, 11:04 bojler truma awaria
|
|
|
Wiem, że wątków o bojlerach i ich usterkach było już sporo...i sporo już z nich przeczytałem.
Opisze jednak swój przypadek , bo może ktoś... coś... pomoże, poleci serwis na szybko (niestety w sobotę wyjazd do Włoch)
Bojler Truma (stary z roku 1991) odpala i dopóki działa iskrownik to płomień jest. Iskrownik przestaje działać , płomień gaśnie. Jeszcze w lutym spokojnie działał (korzytsałem jak byłem na nartach). Teraz już nie chce..
Gaz jest, zawory odkręcone.
Nie bardzo sam chcę grzebać przy gazie. Może jednak ktoś podpowie jaka może być przyczyna, albo poleci serwis w okolicach Łodzi, Worcławia ...ewentualnie Katowice, Częstochowa. |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 278/1309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-27, 11:15 Bojler Truma
|
|
|
Bojler Truma (stary z roku 1991)
http://go-market.pl
Sklep firmowy Warszawa
GoMarket.pl
01-531 Warszawa ul. Wybrzeże Gdyńskie 2
(teren K.S. "Spójnia" przy Wisłostradzie)
Współrzędne
52°16'07.0"N 21°00'06.5"E / 52.268604, 21.001802
Godziny otwarcia sklepu:
Pon-Pt : 9.00 - 17.00
Sobota : 9.00 - 14.00
biuro@GoMarket.pl
tel.0-22 839-20-24, 774-50-26
( nie możesz się dodzwonić, napisz e-maila wraz z numerem tel. )
g6M47Nq.png
|
 |
Plik ściągnięto 19 raz(y) 338,34 KB |
boilerb10b14_installation_pl.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 1012 raz(y) 238,97 KB |
Bojler_B10_B14_Instrukcja_Obsugi.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 174 raz(y) 305,01 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-04-27, 12:23
|
|
|
Obawiam się że bez grzebania to się nie uda. Zaczął bym od wyczyszczenia palnika a potem czujnczujnik płomienia |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
sweetek
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2016 Otrzymał 12 piw(a)
|
Wysłany: 2017-04-27, 13:22
|
|
|
można jeszcze sprawdzić przelot powietrza, może coś się pojawiło tam, zobacz czy jest drożne. |
|
|
|
 |
Bim
Kombatant Jacek

Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 134/101 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2017-04-27, 13:35
|
|
|
A klapkę na zewnątrz ściągnął? |
|
|
|
 |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-04-27, 14:12
|
|
|
przelot powietrza jest drożny.
klapka na zewnątrz ściągnieta...trochę oczywiste sprawa.
Niestety bez wyciągania bojlera raczej się nie uda. Bojler jest zamontowany w górnej szafce i jego demontaż nie jest prosty. |
|
|
|
 |
lwojtek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T6501 Advantage Elegance
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2017 Piwa: 7/2 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2017-04-27, 14:24
|
|
|
Z praktyki wiem, że gdy nie jest garnek dobrze odpowietrzony to też nie będzie bojler pracował.
Albo awaria taka jak sugeruje mrsulki opisana tutaj
http://www.camperteam.pl/...ht=truma+bojler |
|
|
|
|
 |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-04-27, 14:38
|
|
|
o odpowietrzeniu też myślałem, ale tego jeszcze nigdy nie robiłem.
Jakaś sugestia jak to zrobić? |
|
|
|
 |
Mazur
weteran Robert

Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 10 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Piwa: 93/119 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-04-27, 14:42
|
|
|
Może to co kiedyś mi się przytrafiło w poprzednim ? W sumie podobna przypadłość. Mój był pod siedzeniem kierowcy, więc chyba trudniej bo metalowa obudowa podstawy fotela nie dawała w ogóle dostępu Ale dało się
Opis problemu tutaj:
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=13277 |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
Ostatnio zmieniony przez Mazur 2017-04-27, 14:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lwojtek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T6501 Advantage Elegance
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2017 Piwa: 7/2 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2017-04-27, 14:51
|
|
|
Wieluniak_1 napisał/a: | o odpowietrzeniu też myślałem, ale tego jeszcze nigdy nie robiłem.
Jakaś sugestia jak to zrobić? |
Ja otwieram ciepłą i zimną wodę i puszczam tak długo aż przestanie strzelać powietrze z kranu. Gdy woda płynie strumieniem z wylewki uważam, że instalacja jest odpowietrzona. |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2017-04-27, 15:09
|
|
|
Wieluniak_1 napisał/a: | Iskrownik przestaje działać , płomień gaśnie. |
Pewnie termopara, albo mechanizm związany z utrzymaniem otwartego elektrozaworu po wyłaczeniu iskrownika. Płomień gaśnie - zamyka dopływ gazu. Tak na moje oko, a ze swoim też walczyłem długo, problem rozwiązał nasz forumowy kolega :-) Skutecznie, drugi rok działa jak trzeba Wieluniak_1 napisał/a: | Jakaś sugestia jak to zrobić? |
Odkręć którykolwiek kran ustawiając mieszalnik tylko na ciepła wodę, pompka oczywiście włączona i niech leci aż przestanie wydostawać się z kranu powietrze. Kiedy będzie dłuższy czas leciała czysta woda, bez "parchania", znaczy, że zbiornik jest odpowietrzony. Zadbaj o odpowiednia ilość wody zimnej w głównym zbiorniku, bo jak pompka łyknie powietrza, znowu dostanie się ono do bojlera i zabawa od nowa.
Powodzenia |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-04-27, 18:25
|
|
|
odkręcanie kranów to wiadomo, myślałem, że jeszcze jakiś inny magiczny sposób |
|
|
|
 |
lwojtek
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Dethleffs T6501 Advantage Elegance
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2017 Piwa: 7/2 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2017-04-27, 18:37
|
|
|
Wieluniak_1 napisał/a: | myślałem, że jeszcze jakiś inny magiczny sposób |
Nie, ten jest najbardziej czarodziejski. |
|
|
|
 |
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...

Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 79/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-05-01, 19:47
|
|
|
Ja bym sugerował oczyszczenie palnika i komina.
Problem jest z detekcją płomienia - elektroda jonowa.
Dopóki jest płomień napięcie na niej generowane jest sygnałem podtrzymania elektrozaworu. Myślę że żaden przepływ wody raczej nie ma na to wpływu.
MA wpływ drożność komina czystość palnika stan samej elektrody - o obecność wody w zbiorniku na ostatnim miejscu - możesz grzać pusty kocioł a jak go przegrzejesz zadziała bezpiecznik termiczny - i elektronikę ci odetnie. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
 |
|
|
|
 |
Wieluniak_1
zaawansowany
Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Mar 2011 Piwa: 16/12 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-05-12, 16:26
|
|
|
czy ktoś demontował już bojler umieszczony w górnej szafce? może jakieś sugestie, podpowiedzi.
Musze dostać się do palnika i go wyczyścić.
IMG_0562.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 10 raz(y) 1,95 MB |
|
|
|
|
 |
|