Silnik szarpie na wysokich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-05-30, 18:49 Silnik szarpie na wysokich obrotach
|
|
|
Pytanie do obeznanych z tematem lub tych z nas co tak mieli. Do rzeczy: mam silnik 2,8iDTD objaw jaki wystąpił podczas majówki: podczas jazdy nie zależnie od biegu przy wysokich obrotach silnik zaczyna poszarpywać jakby paliwa zaczynało mu brakować, starczy odpuścić nieco gaz i problem zanika. Mam też wrażenie że nieco mu mocy brakuje. Sugestie??? |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-05-30, 19:00
|
|
|
Na moje zle ustawiony kąt pompy,za wczesny,przyspieszyc przesuwajac pompe 1mm w kierunku bloku silnika.Potrzebny klucz 13 typu banan,innym nie dojdziesz do dolnej nakretki.Ale uwaga,moze zaczac podciekac pod uszczelka po takim zabiegu,jesli ktos wczesniej uzyl jakiegokolwiek uszczelniacza. |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-05-30, 19:04
|
|
|
tom-cio napisał/a: | zle ustawiony kąt pompy | Nic nie było ruszane. A efekt szarpania jest naprawdę bardzo odczuwalny jakby momentami zapłon tracił na ułamek sekundy, odpuszczam lekko gaz i jest git. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Czarna i Krzysiek
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2016-05-30, 19:10
|
|
|
mrsulki napisał/a: | akby momentami zapłon tracił na ułamek sekundy |
A może po prostu najbardziej prozaiczna przyczyna, czyli zapchał się filtr paliwa i najzwyczajniej brakuje paliwa.... miałem tak kiedyś w mercedesie, objaw ustąpił po wymianie filtra paliwa. |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2016-05-30, 19:22
|
|
|
Też bym zaczął od wymiany filtra paliwa bo to najmniej kosztuje a i tak co jakiś czas zrobić to trzeba. Jak problem nie ustąpi zapytam moich mechaniorów. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-05-30, 21:41
|
|
|
lepciak napisał/a: | Też bym zaczął od wymiany filtra paliwa |
Ja też bym tak zrobił, więc zrobiłem (zakupiony w trakcie wyjazdu). Filtr wymieniony, ropa wylana ze starego czyściutka. Co prawda nie miałem już czasu na przejażdżkę ale nie sądzę że to był powód. Stary wyglądał na niedawno wymieniany. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-05-31, 13:01
|
|
|
Ja mialem wlasnie takie szarpanie przy zlym kącie wtrysku.I wystarczylo mm przestawic i jak reka odjal.A jaki kolor spalin pod obciazeniem-czarny czy bialawy?Jak rano zimny po zapaleniu?Jak bialawo to kąt |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-05-31, 16:43
|
|
|
tom-cio napisał/a: | A jaki kolor spalin pod obciazeniem-czarny czy bialawy |
No właśnie po spalinach nic nie widać bo po prostu nie kopci ani na niebiesko, biało czy czarno. tom-cio napisał/a: | Ja mialem wlasnie takie szarpanie przy zlym kącie wtrysku |
Ale to nie jest takie poszarpywanie tylko efekt jak by mu paliwa zaczynało brakować albo po prostu ktoś zapłon wyłączał. Dzieje się to tylko na obrotach w zasadzie prawie maksymalnych. Starcy lekko ująć gazu i efekt znika. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie

|
Wysłany: 2016-05-31, 16:53
|
|
|
Podczepię sie pod temat
U mnie traci moc dokładnie na 2500 obr/min. czyli przy prędkości najkorzystniejszej dla Diesla. Bez względu na bieg;prędkość itd. Co Wy na to ? |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2016-05-31, 16:59
|
|
|
Zaczął bym od sprawdzenia ssaka w zbiorniku paliwa. Jest taka możliwość, że dodatki "roślinne" spowodowały przytkanie filtra (siatki) na ssaku. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2016-05-31, 20:21
|
|
|
zibikruk napisał/a: | Zaczął bym od sprawdzenia ssaka w zbiorniku paliwa. Jest taka możliwość, że dodatki "roślinne" spowodowały przytkanie filtra (siatki) na ssaku. |
Albo osad z dna zbiornika zaczyna zatykać sitko. Wystarczy dmuchnąć sprężonym powietrzem w zasilający przewód paliwowy od strony filtra paliwa aż usłyszy się uchodzące powietrze przez ssak. Należy zrobić to na zagrzanym silniku. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
lenku
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: J5 1990 Autostar 505 GTX
Dołączył: 17 Maj 2023 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2023-07-11, 09:18
|
|
|
mrsulki napisał/a: | tom-cio napisał/a: | A jaki kolor spalin pod obciazeniem-czarny czy bialawy |
No właśnie po spalinach nic nie widać bo po prostu nie kopci ani na niebiesko, biało czy czarno. tom-cio napisał/a: | Ja mialem wlasnie takie szarpanie przy zlym kącie wtrysku |
Ale to nie jest takie poszarpywanie tylko efekt jak by mu paliwa zaczynało brakować albo po prostu ktoś zapłon wyłączał. Dzieje się to tylko na obrotach w zasadzie prawie maksymalnych. Starcy lekko ująć gazu i efekt znika. |
Odkopię. Czy doszedłeś do tego, co było przyczyną poszarpywania? mam identyczne objawy. |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-07-15, 12:31
|
|
|
Wymieniem filtr paliwa oraz rozruszałem zastaną ośkę od zaworu upustowego w turbo. Obstawiam że był to taczej filtr. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
|