Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana silnika 1,9TD na 2,8IDTD
Autor Wiadomość
okonek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-29, 09:12   zmiana silnika 1,9TD na 2,8IDTD

Wymiana wydechu i niechcącej współpracować linki sprzęgła zakończyła prace związane z przeszczepem silnika.
Jestem zadowolony ..choć nie ukrywam że oczekiwałem więcej.
Naczytałem się opinii o silniku 2,8IDTD i imaginowałem sobie chyba za wiele.
Samochód jest silniejszy i bardziej elastyczny ,nie spowalniają go irytująco najmniejsze górki, czy przeciwny wiatr...ale mógłby mieć troche wiecej mocy na 5 biegu .
Wzrosła siła i elastyczność silnika , (doszło wspomaganie którego nie miałem), ale szybkośc max
wzrosła o 5-10km/h czyli do około 120km licznikowego 110 wg GPS.

Jestem ciekaw czy ktoś po wymianie tych silników miał inne odczucia ?
ps Pozdrowienia dla Sławka(Sławek/Ewa)za konsultacje i pomoc w chwilach rozterki)..:))
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-29, 13:36   

kolego kup czujnik doładowania bo raczej to za mało daje mocy .

ja miałem problem z cięgnem zaworu na turbinie , pod Bogiem - jakbym się odważył to pewnie ze 150 bym wycisnoł ale boje się że bryka mi sie rozpadnie na atomy :-P

na niskich obrotach muli ale jak zacznie pompować to daje sporo mocy , na 5 biegu nie ma sensu go męczyć poniżej 80 jeśli chce się wyprzedzać bo wtedy ładuje za mało.

przy 90 na 5 biegu zaczyna się efektywne pompowanie pow.0.5 atm i rośnie szybko.

jeśli jedziesz 70-80 to lepiej zredukować na potrzeby np wyprzedzania .

:spoko

aha , mój ładuje 1.2 atm , troche za dużo ale na obrotach ładnie kopie :lol: ale na niskich troche muli.
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
okonek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-29, 13:45   

Montaż wskaznika doładowania turbiny doradzał mi także SlwekEwa.
A że doświadczonych kolegów warto słuchać...zapewne taki zainstaluje..:)
Jeżeli masz zainstalowany taki czujnik podeslij mi prosze nazwę i producenta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dukat 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2016
Piwa: 7/5
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2017-06-29, 13:52   

Jezeli w 2,8 idtd jest także magiczna śrubka regulacji dawki paliwa jak w 2,5 tdi to trzeba się nią zainteresować.
Mój 2,5 tdi po włączeniu piątki przy 80 km/h zwalniał ! Dodam ,ze mam blaszanego kampera .
Po usunięciu oryginalnej plastikowej zawleczki i małej regulacji dawki i obrotów ......... To jest naprawdę nie do opisania jak teraz zaczął jechać samochód.
Przy 70 km/h włączam 5 bieg i auto przyspiesza,pod górki także zaczął się rozpędzać nie zwalniać,auto wyprzedza ciężarówki momentalnie.Ogólnie "poziomki w śmietanie."
Aha, nie zauważyłem jakiejś znaczącej odczuwalnej różnicy w spalaniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
okonek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-29, 14:06   

Masz rację..Nad regulacją dawki też musze sie pochylić.
Ponieważ silnik w samochodzie dawcy był bardzo żwawy ,nie dymił,nie ciekł na pompie...nie dotykałem sie do pompy.
Ale zregenerowałem wtryski.Ponoć wszystkie ciekły.Teraz na nowych końcówkach i ustawionej poprawnej ilości wtrysku napewno paliwa dostaje mniej.
Może i tu coś sie da osiagnąć....:))
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-06-29, 14:12   

dajcie fotkę która to śrubka ??
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
okonek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-29, 14:22   

Wskaznik doładowania:
Szukając czegoś prostego znalazłem taki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f9e834dd2dfebe5
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-06-29, 18:48   

okonek napisał/a:
Wskaznik doładowania:
Szukając czegoś prostego znalazłem taki:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f9e834dd2dfebe5


Zamówiłem taki:
Link
silny napisał/a:
kolego kup czujnik doładowania bo raczej to za mało daje mocy .

ja miałem problem z cięgnem zaworu na turbinie , pod Bogiem - jakbym się odważył to pewnie ze 150 bym wycisnoł ale boje się że bryka mi sie rozpadnie na atomy :-P

na niskich obrotach muli ale jak zacznie pompować to daje sporo mocy , na 5 biegu nie ma sensu go męczyć poniżej 80 jeśli chce się wyprzedzać bo wtedy ładuje za mało.

przy 90 na 5 biegu zaczyna się efektywne pompowanie pow.0.5 atm i rośnie szybko.

jeśli jedziesz 70-80 to lepiej zredukować na potrzeby np wyprzedzania .

:spoko

aha , mój ładuje 1.2 atm , troche za dużo ale na obrotach ładnie kopie :lol: ale na niskich troche muli.

Przyda się opis do sprawdzenia mojego 2.5TD . Powinno być chyba podobnie jeżeli turbo dobrze działa.

doladowanie.jpg
Plik ściągnięto 3518 raz(y) 20,62 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-29, 20:16   

Ja kupiłem jeszcze tańszy , choć podobny, dałem coś ok 70 z przesyłką .
Napisz jak u ciebie pompuje bo temat ciekawy.

Zasadniczo diesel ma nadmiar powietrza i przy sprawnym turbo zawsze podanie więcej paliwa powoduje przyrost mocy bez wyrażnego wzrostu spalania.

Po cichu robie przygotowania do instalacji LPG ale w celu uzupełnienia paliwa - czyli tunning.

Max przyrosty do 30 % mocy i ,momentu bez wzrostu temperatury spalin. Na razie faza przemyśleń , piszcie jak u was ładują turbinki
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2017-06-29, 21:13   

Witam pytanko - czujnik doładowania gdzie i jak go podłączyć , czy samemu da radę czy fachowiec ? dzięki pozdrawiam :lol:
_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-06-29, 21:24   

niestety u mnie nie było żadnego wolnego króćca , u ciebie też na pewno nie ma :-/

zdejmij wąż dolotowy do kolektora , nawierć w kolektorze dziurkę fi5 , nagwintuj gwintownikiem M6, przez dziure po zdjętej rurze usuń opiłki aluminium, wkręć nypel z zestawu lub dokup w jakiejś agromie , załóż wężyk , przeciągnij go do kabiny( koło liki gazu lub w prawo koło kabli ) podłaącz do wskażnika i ciesz się wskazaniem.

ja podłączyłem jeszcze podświetlanie , wziąłem z zasilania zegarka . dziure fi 51 wywierciłem koło dżwigni biegów na takim małym wypłaszczeniu - bardzo fajne miejsce
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-06-29, 21:52   

leszekk napisał/a:
Witam pytanko - czujnik doładowania gdzie i jak go podłączyć , czy samemu da radę czy fachowiec ? dzięki pozdrawiam :lol:


Podjedź do jakiegoś serwisu co montują LPG i zrobią Ci króciec od ręki. Jak nie masz gazowników, to daj trójnik od spryskiwaczy w przewód sterowania przyspieszaczem w pompie paliwa. To ten przewód, co idzie z kolektora do pompy. Na połączeniach wymagane opaski zaciskowe.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dukat 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2016
Piwa: 7/5
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 2017-06-29, 21:52   

Jak auto nie dostanie paliwa to turbinka może sobie dmuchać i 10 bar powietrza.
"Z pustego i Salomon nie naleje"........... ;)
Rożnica jest kolosalna jak bo porządnym chipowaniu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2017-06-29, 22:41   

Dzięk Panowie za odpowiedz , fajnie jak ktoś się odezwie a nie jak się odezwie się w stylu -poszukaj na forum Pozdrawiam :lol:
_________________
LEGOL971
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-06-30, 23:32   

Gewehr,jestem po wymianie silnika na 2,8idtd.I chyba nie mam przewodu podcisnieniowego do pompy,podpowiesz gdzie podpiac?
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***