zmiana silnika 1,9TD na 2,8IDTD |
Autor |
Wiadomość |
okonek
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-06-29, 09:12 zmiana silnika 1,9TD na 2,8IDTD
|
|
|
Wymiana wydechu i niechcącej współpracować linki sprzęgła zakończyła prace związane z przeszczepem silnika.
Jestem zadowolony ..choć nie ukrywam że oczekiwałem więcej.
Naczytałem się opinii o silniku 2,8IDTD i imaginowałem sobie chyba za wiele.
Samochód jest silniejszy i bardziej elastyczny ,nie spowalniają go irytująco najmniejsze górki, czy przeciwny wiatr...ale mógłby mieć troche wiecej mocy na 5 biegu .
Wzrosła siła i elastyczność silnika , (doszło wspomaganie którego nie miałem), ale szybkośc max
wzrosła o 5-10km/h czyli do około 120km licznikowego 110 wg GPS.
Jestem ciekaw czy ktoś po wymianie tych silników miał inne odczucia ?
ps Pozdrowienia dla Sławka(Sławek/Ewa)za konsultacje i pomoc w chwilach rozterki)..:)) |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-29, 13:36
|
|
|
kolego kup czujnik doładowania bo raczej to za mało daje mocy .
ja miałem problem z cięgnem zaworu na turbinie , pod Bogiem - jakbym się odważył to pewnie ze 150 bym wycisnoł ale boje się że bryka mi sie rozpadnie na atomy
na niskich obrotach muli ale jak zacznie pompować to daje sporo mocy , na 5 biegu nie ma sensu go męczyć poniżej 80 jeśli chce się wyprzedzać bo wtedy ładuje za mało.
przy 90 na 5 biegu zaczyna się efektywne pompowanie pow.0.5 atm i rośnie szybko.
jeśli jedziesz 70-80 to lepiej zredukować na potrzeby np wyprzedzania .
aha , mój ładuje 1.2 atm , troche za dużo ale na obrotach ładnie kopie ale na niskich troche muli. |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
okonek
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-06-29, 13:45
|
|
|
Montaż wskaznika doładowania turbiny doradzał mi także SlwekEwa.
A że doświadczonych kolegów warto słuchać...zapewne taki zainstaluje..:)
Jeżeli masz zainstalowany taki czujnik podeslij mi prosze nazwę i producenta. |
|
|
|
 |
dukat
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2016 Piwa: 7/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 2017-06-29, 13:52
|
|
|
Jezeli w 2,8 idtd jest także magiczna śrubka regulacji dawki paliwa jak w 2,5 tdi to trzeba się nią zainteresować.
Mój 2,5 tdi po włączeniu piątki przy 80 km/h zwalniał ! Dodam ,ze mam blaszanego kampera .
Po usunięciu oryginalnej plastikowej zawleczki i małej regulacji dawki i obrotów ......... To jest naprawdę nie do opisania jak teraz zaczął jechać samochód.
Przy 70 km/h włączam 5 bieg i auto przyspiesza,pod górki także zaczął się rozpędzać nie zwalniać,auto wyprzedza ciężarówki momentalnie.Ogólnie "poziomki w śmietanie."
Aha, nie zauważyłem jakiejś znaczącej odczuwalnej różnicy w spalaniu. |
|
|
|
 |
okonek
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-06-29, 14:06
|
|
|
Masz rację..Nad regulacją dawki też musze sie pochylić.
Ponieważ silnik w samochodzie dawcy był bardzo żwawy ,nie dymił,nie ciekł na pompie...nie dotykałem sie do pompy.
Ale zregenerowałem wtryski.Ponoć wszystkie ciekły.Teraz na nowych końcówkach i ustawionej poprawnej ilości wtrysku napewno paliwa dostaje mniej.
Może i tu coś sie da osiagnąć....:)) |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-06-29, 14:12
|
|
|
dajcie fotkę która to śrubka ?? |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
okonek
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
jacik
stary wyga

Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-29, 18:48
|
|
|
Zamówiłem taki:
Link
silny napisał/a: | kolego kup czujnik doładowania bo raczej to za mało daje mocy .
ja miałem problem z cięgnem zaworu na turbinie , pod Bogiem - jakbym się odważył to pewnie ze 150 bym wycisnoł ale boje się że bryka mi sie rozpadnie na atomy
na niskich obrotach muli ale jak zacznie pompować to daje sporo mocy , na 5 biegu nie ma sensu go męczyć poniżej 80 jeśli chce się wyprzedzać bo wtedy ładuje za mało.
przy 90 na 5 biegu zaczyna się efektywne pompowanie pow.0.5 atm i rośnie szybko.
jeśli jedziesz 70-80 to lepiej zredukować na potrzeby np wyprzedzania .
aha , mój ładuje 1.2 atm , troche za dużo ale na obrotach ładnie kopie ale na niskich troche muli. |
Przyda się opis do sprawdzenia mojego 2.5TD . Powinno być chyba podobnie jeżeli turbo dobrze działa.
doladowanie.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3518 raz(y) 20,62 KB |
|
|
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-29, 20:16
|
|
|
Ja kupiłem jeszcze tańszy , choć podobny, dałem coś ok 70 z przesyłką .
Napisz jak u ciebie pompuje bo temat ciekawy.
Zasadniczo diesel ma nadmiar powietrza i przy sprawnym turbo zawsze podanie więcej paliwa powoduje przyrost mocy bez wyrażnego wzrostu spalania.
Po cichu robie przygotowania do instalacji LPG ale w celu uzupełnienia paliwa - czyli tunning.
Max przyrosty do 30 % mocy i ,momentu bez wzrostu temperatury spalin. Na razie faza przemyśleń , piszcie jak u was ładują turbinki |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
leszekk
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2017-06-29, 21:13
|
|
|
Witam pytanko - czujnik doładowania gdzie i jak go podłączyć , czy samemu da radę czy fachowiec ? dzięki pozdrawiam |
_________________ LEGOL971
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-06-29, 21:24
|
|
|
niestety u mnie nie było żadnego wolnego króćca , u ciebie też na pewno nie ma
zdejmij wąż dolotowy do kolektora , nawierć w kolektorze dziurkę fi5 , nagwintuj gwintownikiem M6, przez dziure po zdjętej rurze usuń opiłki aluminium, wkręć nypel z zestawu lub dokup w jakiejś agromie , załóż wężyk , przeciągnij go do kabiny( koło liki gazu lub w prawo koło kabli ) podłaącz do wskażnika i ciesz się wskazaniem.
ja podłączyłem jeszcze podświetlanie , wziąłem z zasilania zegarka . dziure fi 51 wywierciłem koło dżwigni biegów na takim małym wypłaszczeniu - bardzo fajne miejsce |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2017-06-29, 21:52
|
|
|
leszekk napisał/a: | Witam pytanko - czujnik doładowania gdzie i jak go podłączyć , czy samemu da radę czy fachowiec ? dzięki pozdrawiam |
Podjedź do jakiegoś serwisu co montują LPG i zrobią Ci króciec od ręki. Jak nie masz gazowników, to daj trójnik od spryskiwaczy w przewód sterowania przyspieszaczem w pompie paliwa. To ten przewód, co idzie z kolektora do pompy. Na połączeniach wymagane opaski zaciskowe. |
|
|
|
 |
dukat
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: blaszano/laminatowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2016 Piwa: 7/5 Skąd: Wlkp.
|
Wysłany: 2017-06-29, 21:52
|
|
|
Jak auto nie dostanie paliwa to turbinka może sobie dmuchać i 10 bar powietrza.
"Z pustego i Salomon nie naleje"...........
Rożnica jest kolosalna jak bo porządnym chipowaniu. |
|
|
|
 |
leszekk
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2017-06-29, 22:41
|
|
|
Dzięk Panowie za odpowiedz , fajnie jak ktoś się odezwie a nie jak się odezwie się w stylu -poszukaj na forum Pozdrawiam |
_________________ LEGOL971
 |
|
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2017-06-30, 23:32
|
|
|
Gewehr,jestem po wymianie silnika na 2,8idtd.I chyba nie mam przewodu podcisnieniowego do pompy,podpowiesz gdzie podpiac? |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
|