układ hamulcowy |
Autor |
Wiadomość |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-03-27, 16:40 układ hamulcowy
|
|
|
Witam, mam pytanie? podczas remontu przy silniku 2,5D musiałem wypiąć ten wężyk który idzie z pompy podciśnienia na serwo po ponownym założeniu hamulec teraz jest twardy praktycznie brak hamulców. Może ktoś wie co się stało i co należy zrobić by hamulce były sprawne. z góry dzękuję za pomoc |
_________________ lutek |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-03-27, 16:54
|
|
|
Lutek napisał/a: | jest twardy praktycznie brak hamulców. | Brak podciśnienia , sprawdź gdzie drugi koniec tego wężyka wpięty. |
|
|
|
 |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-03-27, 17:11
|
|
|
wpięty jest do serwa tak jak poprzednio ja zdjąłem tylko na jakiś czas od strony pompy podciśnienia |
_________________ lutek |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-03-27, 17:22
|
|
|
Lutek napisał/a: | od strony pompy podciśnienia |
A vacum pompa daje ? przewód drożny-szczelny ?.
Prawie każdy jeśli narzeka to , na miękki pedał a on sobie wymyślił twardy. |
|
|
|
|
 |
Lutek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-03-27, 17:43
|
|
|
chodzi mi o to czy podczas wyjęcia tego wężyka rozszczelnił się uklad |
_________________ lutek |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-03-27, 18:06
|
|
|
Lutek napisał/a: | rozszczelnił się uklad | Tam normalnie masz powietrze dopiero vacum podczas pracy silnika je wysysa robiąc podciśnienie . |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj

|
Wysłany: 2018-03-27, 19:20
|
|
|
Lutek napisał/a: | po ponownym założeniu hamulec teraz jest twardy praktycznie brak hamulców |
Hamulce są tak jak były tylko wspomaganie uciekło. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
grzegorz_wol
weteran
Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2015 Piwa: 80/64 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2018-04-16, 12:04
|
|
|
Czy to możliwe by w ducato II 1998 silnik 2,5TDI pod zabudową Knaus przewody hamulcowe były inaczej prowadzone niż w ducato - nie kamperze?
Miałem je już w kiepskim stanie i dałem do wymiany a serwis powiedział że standardowe nie pasowały i musieli wszystko dorabiać. Jeszcze nie widziałem autka ale podobno wymienili wszystkie przewody hamulcowe, gumowe przy kołach i jeden jakiś siłownik czy coś. Faktura wyszła spora ( 3tys., 19 roboczogodzin ) raczej mam do nich zaufanie ale jak by ktoś upewnił mnie że to tyle powinno kosztować to byłbym wdzięczny. |
|
|
|
 |
tom-cio
weteran

Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-04-16, 17:21
|
|
|
No to Cie skrobneli spoooooro.Ja ostatnio wymienialem sam,przewody miekkie 2 szt po 70 zl na kolo,reperaturka zacisku jakies 7 dych,przewody miedziane podwojne na przod prawa i lewa strona jakas 100,wymiana 2 godzinki i to dlatego ze podczas odtwarzania podluznic dostalem wkur..wu i wyrwalem wszystko w diably pomagajac sobie flexem,klocki 100.Roboczogodzin przy doginaniu nowych przewodow jakies 2,czyli walneli Cie na jakies 1500- 2000 zl.No chyba ze gieli przewody ze stalowych ,to pelen szacun dla nich,ale jeszcze nie spotkalem mechanika,coby nowe stalowe wyginal. |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
 |
Donat
weteran

Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2010 Piwa: 71/57 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-04-17, 07:45
|
|
|
Za trzy kola to ja bym Ci zrobił z nierdzewki z pozlacanymi nakretkami ;-) |
_________________ Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2018-04-17, 08:05
|
|
|
Donat napisał/a: | Za trzy kola to ja bym Ci zrobił z nierdzewki z pozlacanymi nakretkami ;-) |
Nie dołujcie kolegi w myśl zasady "nic tak nie cieszy jak krzywda innych". Robota wykonana, przewody wymienione, hamulce pewnie żyleta a to w serwisie musi kosztować! |
|
|
|
 |
grzegorz_wol
weteran
Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2015 Piwa: 80/64 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2018-04-17, 08:20
|
|
|
Na zleceniu to wygląda tak :
Wymiana przewodów hamulcowych stalowych i elastycznych 8h
wymiana pompy hamulcowej 2,5h
odpowietrzenie układu ham. 0,5h
dorobienie stalowych przewodów hamulcowych 8h
cena za roboczogodzinę 100.00(netto dla stałych klientów) wychodzi że robocizna 1900,00 netto
części 600 netto. I wyszło dwa razy tyle ile się spodziewałem. |
|
|
|
 |
grzegorz_wol
weteran
Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2015 Piwa: 80/64 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2018-04-17, 08:28
|
|
|
Co do warsztatu to w Pile niewiele jest warsztatów gdzie jest kanał i wysoka brama więc wybór mocno ograniczony. Dokładając nieciekawe opinie o tych co zostają to wychodzi że lepiej dać do serwisu.
Niestety pierwszy raz przestrzeliłem się w szacunkach o 100% |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-04-17, 17:12
|
|
|
grzegorz_wol napisał/a: | dorobienie stalowych przewodów hamulcowych 8h |
No to Cię powieźli dorobienie przewodów to góra 1,5h i to z przerwą śniadaniową.
grzegorz_wol napisał/a: | Wymiana przewodów hamulcowych stalowych i elastycznych 8h |
Pewnie coś ze 4h przy tym było roboty.
Ale cóż zadziałało myślenie: "stać go na kampera to zapłaci tera". |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers

Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2018-04-17, 20:36
|
|
|
Tak szczerze to delikatnie mówiąc trochę cie naciągnęli tak jak sam napisałeś max to polowa tej kasy być powinna.
Było się skosić na te złote nakrętki kolegi
Niestety jak to poprzednik napisał jak niektórzy widza kampera to cena czesci i robocizny *2 lub 3 w gore |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
 |
|