Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienic simmeringi polosi napedowych Ducato 2.5D 1992
Autor Wiadomość
max73 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Daihatsu Rocky F310
Nazwa załogi: Scooby Doo
Dołączył: 27 Cze 2009
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-08-06, 21:37   Jak wymienic simmeringi polosi napedowych Ducato 2.5D 1992

Witam
po powrocie z wakacji zauwazylem plamy pod autkiem na ulicy , wyglada na nieszczelnosc
simmeringow w skrzyni biegow u wejscia polosi napedowych.
Jak wymienic te simmerigi i czy zna ktos numery czesci ?

Pozdrawiam
Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Lutek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Hymermobile B584
Nazwa załogi: piortek&ulek camp
Dołączył: 30 Cze 2010
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2012-08-07, 07:35   

Sprawdź gumy osłaniające przeguby półosi napędowych
_________________
lutek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-07, 11:42   

Jakbyś nie kombinował do wymiany zimeringów półosi musisz wyjąć półosie napędowe.
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-08-07, 21:29   

max73
Cytat:
czy zna ktos numery czesci

simmeringi półosi - 35•50•9 2 szt. Z lewej stary a z prawej nowy.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-08-09, 09:03   

max73 napisał/a:
czy zna ktos numery czesci ?


Fiat 26126739
Corteco 12011547
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
1506edi 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Siemianowice Śl.
  Wysłany: 2012-08-17, 19:17   

Witam zabrałem sie do wymiany simmeringów w skrzyni :( i stanąłem.Wyciągnąłem półoś tylko jedną,odkręciłem 4 śruby te dokoła kielicha-ale nie mogę wyciągnąć kielicha ze skrzyni,gdzie leży problem może ktoś podpowiedzieć,za pomoc dzięki. :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Arekxxx 
początkujący forumowicz

Dołączył: 08 Lip 2020
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2020-07-22, 00:08   

Mam ten sam problem po wymianie i nalaniu oleju pod korek cieknie z wykac na polosie. Ponadto gdy poruszam przegubem wewnetrznym prawa wykazuje dosc duzy luz na boki czy ktos wymienial lozyska bo moze ten luz przyczynil sie do zuzycia simeringow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrskoku 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019
Piwa: 1/2
Skąd: wwa
Wysłany: 2020-07-22, 00:27   

1506edi napisał/a:
Witam zabrałem sie do wymiany simmeringów w skrzyni :( i stanąłem.Wyciągnąłem półoś tylko jedną,odkręciłem 4 śruby te dokoła kielicha-ale nie mogę wyciągnąć kielicha ze skrzyni,gdzie leży problem może ktoś podpowiedzieć,za pomoc dzięki. :(


nie chcę straszyć ale u mnie strona pasażera poszła bez problemu, a do strony kierowcy skrzynie zrzucali - za nic nie chciało wyjść.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-07-23, 20:18   

Na elemancie półosi, który wchodzi w skrzynię biegów są takie rozprężne pierścienie. Aby wyjąć półoś należy pokonać opór tego pierścienia. Przy tej operacji może on czasami ulec zniszczeniu. Wyciek ze skrzyni biegów na simmeringach półosi najczęściej nie oznacza ich zużycia lecz mechaniczne wytarcie metalu półosi przez simmeringi. Przypadłość wszystkich Ducato I. Naprawa tego jest praktycznie niemożliwa. Chociaż słyszałem kiedyś o pewnym patencie na taka przypadłość. Poradzono mi mianowicie, aby przed montażem nowego simmeringa zdjąć z niego sprężynkę i odrobinę ją skrócić poprzez skręcenie. Nie próbowałem tego rozwiązania, więc nie wiem, czy zadziała. W Ducato I na pewno konieczna jest stała kontrola poziomu oleju w skrzyni biegów i uzupełnianie ubytków.
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-07-23, 22:41   

chyba się starzeję, bo coraz częściej źle odczytuję tytuły tematów.

dlaczego tu zajrzałem, bo zauważyłem temat:
"Jak wymienić stringi półosi napędowych"
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2020-07-27, 12:02   

[quote="mrskoku"]
1506edi napisał/a:
Witam zabrałem sie do wymiany simmeringów w skrzyni :( i stanąłem.Wyciągnąłem półoś tylko jedną,odkręciłem 4 śruby te dokoła kielicha-ale nie mogę wyciągnąć kielicha ze skrzyni,gdzie leży problem może ktoś podpowiedzieć,za pomoc dzięki. :(


Przy wymianie uszczelniaczy odkręca się podporę 3 śruby i od dołu sworznie zwrotnic 2x 4 śruby. Wyciąga się półosie z przegubami wew. a reszta zostaje. Zwrotnice na tyle się przesuwają aby przeguby ze skrzyni wyszły. 30 minut i po sprawie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-07-27, 15:29   

W DI półosie wchodzą w satelity, które mają długie prowadzenie. To ono pracuje z simeringiem, a nie półoś. W tym prowadzeniu na końcu jest brok, którym bardzo często cieknie olej i robi wrażenie wycieku z uszczelniacza ;) Jak nie chce wyjść przegub, to niestety czasem trzeba zdjąć cały mechanizm różnicowy. Wtedy po rozebraniu wyjmujemy ten brok i wciskamy pierścień segera. Dopiero wtedy wyjmiemy nie uszkadzając kielich półosi z satelity. Inaczej pęknie frez na kielichu i będzie on do wyrzucenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
karino13 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 290 Hymer
Dołączył: 19 Lis 2021
Skąd: Braunschweig
Wysłany: 2022-12-29, 18:13   

a co do wytartej powierzchni na polosi przez siemering....nalezy nowy wprasowac w kielich mocujacy..ten na cztery srobki...wzdluznie o dwa milimetry glebiej lub plycej zeby warga uszczelniacza pracowala po niewytartej czesci polosi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***