Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprinter, jaki silnik?
Autor Wiadomość
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-08-12, 15:32   

Darek Szczecin, wiem o tym.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orys 
stary wyga


Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2017
Piwa: 58/13
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2019-08-12, 16:03   

amples napisał/a:
orys napisał/a:
Sprinter ma parę innych zalet
"Gnije zanim z fabryki wyjedzie" :haha:


To zależy z której fabryki.

Niektóre gniją jeszcze na linii produkcyjnej. Inne bardzo ładnie się trzymają - nawet w szkockich warunkach.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-08-12, 16:11   

trochę długie ale wczujcie się w klimat :szeroki_usmiech facet jest dobry :spoko
https://www.youtube.com/watch?v=uDZt5s2dZ2Q
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-08-12, 17:08   

Darek Szczecin napisał/a:
facet jest dobry
W stodole robi lepuj niż w fabryce merca :haha: którym auta 9-letnie zamieniają się w sito :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-08-12, 17:20   

amples napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
facet jest dobry
W stodole robi lepuj niż w fabryce merca :haha: którym auta 9-letnie zamieniają się w sito :diabelski_usmiech


Fajny kanał Na YT gościu pokazuje wszystkie newralgiczne miejsca w autach dostawczych które atakuje ruda w ukryciu, parę poprawek dzięki tym filmikom dokonałem i dowaliłem pod ciśnieniem wosku :spoko , Kampery blaszki też reanimował warto czasem obejrzeć jego filmy dużo praktyczny porad :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-12-04, 22:09   

Narzekałem, ale i tak kupiłem Mercedesa... :oops: Powoli się zaznajamiamy razem. Pierwsza jazda byłą wyzwaniem, bo nie potrafiłem włączyć wycieraczek :haha: ale sobie poradziłem :spoko
Druga sprawa (nie mam instrukcji - szperam po sieci) - czy Sprintery mają podgrzewane lusterka? Nigdzie nie widzę włącznika. Gdzieś wyczytałem, że podgrzewanie się samo włącza, gdy jest zimno.
Podobnie ze światłami. Włączają się automatycznie po włączeniu zapłonu, A czy można wyłączyć gdzieś automatyczne włączanie? Na pokrętle od świateł nie mam takiej opcji.

Mietka.jpeg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 188,04 KB

_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-12-04, 22:24   

Instrukcja
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-12-04, 22:26   

amples, dzięki! Ta, co mam, jest w gorszej rozdzielczości i dotyczy USA i Kanady. Już się biorę za czytanie :)
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yaro 65 
zaawansowany


Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Piwa: 10/8
Skąd: Chełmek / Kraków
Wysłany: 2019-12-05, 10:51   

Cytat:
czy Sprintery mają podgrzewane lusterka?

mają i nie maja zależy jaka jest wkładka , z matą grzewczą czy bez
jak wymontujesz wkład to zobaczysz zasilanie / dwa kable /
grzaniem rządzi termostat .
_________________
Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .

pozdr. Jarek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-12-06, 16:59   

Przydałoby się osobne włączanie grzania lusterek, bo u mnie często pada, niekoniecznie musi być zimno.

Inna sprawa - ma ktoś może schemat połączeń guzików od szyb elektrycznych? Mój przycisk od kierowcy niezbyt dobrze działa i kupiłem nowy. Problem jest taki, że cześć pochodzi z europejskiej wersji i gdy naciskam szybę kierowcy, to działa szyba pasażera i odwrotnie. Tak samo z lusterkami - lewe jest sterowane guziczkiem R, a prawe L. Nie chce mi się bawić w odsyłanie, podejrzewam, że to jedynie kwestia przepięcia przewodów we wtyczce.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MARSINUS 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Paź 2017
Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: 2021-01-25, 13:25   

Witajcie,

Mam do kupienia Mercedesa 316CDI silnik 2.7 i 5 biegowy automat do tego średni most napędowy.

Przebieg prawie 550tyś km. Cena dobra ale mam wątpliwości co do automatu.
Przy 400tyś była naprawa silnika - wypalony tłok.

Jakieś porady na co zwrócić uwagę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sterciu 
zaawansowany


Twój sprzęt: Karmann Colorado 650
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Gru 2008
Piwa: 15/9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-01-25, 21:16   

MARSINUS napisał/a:
Witajcie,

Mam do kupienia Mercedesa 316CDI silnik 2.7 i 5 biegowy automat do tego średni most napędowy.

Przebieg prawie 550tyś km. Cena dobra ale mam wątpliwości co do automatu.
Przy 400tyś była naprawa silnika - wypalony tłok.

Jakieś porady na co zwrócić uwagę?


Mialem sprintera 316cdi z 2006 roku , automat w blaszaku który jezdził na międzynarodówce i ciągał jeszcze przyczepe towarową. Samochód przez 8 lat zrobił 1 200 000km , tak , to nie pomyłka z przebiegiem. Przez ten okres silnik nie byl tykany ani nawet rozpołowiony (czyli demontowana nie była glowica). Ale to byloby tyle... skrzynia biegów wytrzymała okolo 700kkm po czym trzeba bylo ją wymienic na drugą bo się rozsypała w środku w drobny mak. Cały osprzęt to był słabym punktem , robione bylo wszystko po kilka razy. Jeżdzilem tym autem osobiście na zmiane z kolegą , ogolnie o samochód dbalismy bo pracowal i nie mógl się rozkraczyć , skrzynia biegow po wymianie niestety po okolo 300kkm się sypla znow , ale to juz bardziej upatrywalismy to , iz przebieg przed wlozeniem jej byl nieznany i regeneracja którą niby przeszła też była nie do końca zrobiona fachowo. My mielismy zwykly automat , była to skrzynia włozona fabrycznie na zamowienie do auta, poniewaz na europę wkladali tylko skrzynie typu sprint-shift. Zwykłe skrzynie montowali na zamowienie, między innymi dla poczty niemieckiej , slużb mundurowych, i na import do usa gdzie mercedes występowal pod marką dodge.

Sprawdz czy nie przenoszą się zadne wibracje na kabinę, nie slychac zadnych stuków z okolic skrzyni biegów , tam lubialy pękać koła napędowe (zamachowe ). Skrzynie typu sprint-shift niewiele zakladów specjalizujących się w naprawie skrzyń wogóle chce się podjąc jej naprawy , a niestety one nie są tak wytrzymale jak ten zwykly automat ktory mieliśmy.
_________________
Pozdr. Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***