C25 silnik 2,0 benzyna - brak wolnych obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Karol Rosół
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Piwa: 2/1 Skąd: Brzozowiec
|
Wysłany: 2020-03-27, 21:53 C25 silnik 2,0 benzyna - brak wolnych obrotów
|
|
|
Pomagam koledze przy uruchomieniu nabytego kampera na Citroenie c25 z benzynowym silnikiem 2,0. Silnik bardzo pięknie wkręca się na wysokie obroty lecz nie chce pracować na wolnych obrotach. Gaźnik został rozebrany na części pierwsze, wyczyszczony, wymienione uszczelki, wymieniony zawór dopływu paliwa do komory pływaka, przy okazji wymieniliśmy membranę pompki wtrysku paliwa. Wymienione uszczelnienia kolektora ssącego również kopułka palec rozdzielacza i przewody wysokiego napięcia. Przewody podciśnieniowe podłączone do kolektora są całe nie ma dopływu "fałszywego powietrza". I NIC.
Decyzja - zakup gaźnika SOLEX34 z jeżdżącego samochodu. I PONOWNIE NIC. Brak wolnych obrotów. Ten sam objaw - pięknie pracuje na wysokich obrotach i brak wolnych.
Czy ktoś z Kolegów miałby jakieś sugestie co może być przyczyną braku wolnych obrotów? |
_________________ Karol
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-03-27, 22:25
|
|
|
No niestety, skoro gaźnik wymieniony to tylko lewe powietrze. Nawet na uszczelce kolektora dolotowego z głowicą - to jeśli z braku dostarczanej mieszanki.
Jeśli z braku zapłonu, to cewka może słabo generować.
Jeśli iskra jest jak piorun, to jeszcze ustawienie kąta zapłonu.
Trzeba tylko odszukać tego diabełka, urwać mu ogonek i połamać ząbki |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-03-27, 22:38
|
|
|
Robiłem niedawno taki silnik , też wolne obroty były kiepskie ...
sugestia taka byś zaczął od pomiaru ciśnienia sprężania na sucho i na oleju ... to najprawdopodobniej odpowie na wszystkie pytania . |
|
|
|
 |
mgF3
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: CI Magis XT 65
Dołączył: 02 Kwi 2018 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2020-03-27, 22:39
|
|
|
Witam. Sprawdź jakie masz ciśnienie sprężania i podciśnienie w kolektorze ssącym. Może masz nieszczelność w servie lub przewodzie łączącym go z kolektorem lub zawór zwrotny szwankuje. |
|
|
|
 |
Karol Rosół
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Piwa: 2/1 Skąd: Brzozowiec
|
Wysłany: 2020-03-27, 22:52
|
|
|
Uszczelka kolektora dolotowego jest nowa. Cewka zapłonowa + świece są nowe nawet pompka paliwa nowa, dysza elektryczna wolnych obrotów nowa, kanały w gaźniku wyczyszczone.
Układ podciśnienia jest OK. Zostało tylko zmierzenie ciśnienia sprężania - muszę dorobić przyrząd bo jest kiepskie dojście. Dam znać o postępach. Dzięki za pomoc. |
_________________ Karol
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2020-03-27, 23:03
|
|
|
Skład mieszanki ustawiony? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-03-27, 23:25
|
|
|
Ja ciśnienie raczej wykluczam, to benzyniak, objaw by postępował z przebiegiem proporcjonalnie.
.
Elektrozawór nowy, a otwiera? Słychać pykanie?
Myślę że nadal kanał i dysza wolnych obrotów nie ma przepustowości.
Zobacz na to zdjęcie, to jest mój diabełek co mi nerwa i adrenaliny na Adriatyku narobił.
0,2mm bryłka soli.
Jestem pewien bo brałem na język.
Objaw był identyczny.
sól.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 186,08 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
majsterus
zaawansowany

Twój sprzęt: T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 14 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2020-03-28, 07:17
|
|
|
Jeżeli nie pracuje na wolnych obrotach to ma niskie ciśnienie sprężania. To nie jest wina gaźnika. Nie zasysa mieszanki ze względu na słabe sprężanie na biegu jałowym. |
|
|
|
 |
Karol Rosół
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Piwa: 2/1 Skąd: Brzozowiec
|
Wysłany: 2020-03-29, 14:38
|
|
|
Elektrozawór jest nowy - otwiera i drożny, kanały na 100% czyste. Objawy takie same dla dwóch gaźników więc zostaje już tylko ciśnienie. Silnik na 140 tys. przebiegu więc stawiam na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą pomiędzy komorami spalania. Jutro robimy pomiar ciśnienia na sucho i z olejem nad tłokami. Napiszę wieczorem o wynikach. Pozdrawiam |
_________________ Karol
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-03-29, 14:42
|
|
|
Tam są podwójne sprężyny zaworowe, małe i duże na jeden zawór , lubią te małe pękać i już będzie kiszka ... |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-03-29, 15:32
|
|
|
Luzy zaworowe sprawdzone?
Bywa że się nie domykają |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Karol Rosół
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Piwa: 2/1 Skąd: Brzozowiec
|
Wysłany: 2020-03-29, 23:37
|
|
|
Jutro sprawdzimy ciśnienia i chyba zaczniemy demontaż głowicy. Reszta prac jak napisano w książce. Tylko szkoda że zrobiło się zimno. |
_________________ Karol
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2020-03-29, 23:40
|
|
|
Karol Rosół napisał/a: | Jutro sprawdzimy ciśnienia i chyba zaczniemy demontaż głowicy. Reszta prac jak napisano w książce. Tylko szkoda że zrobiło się zimno. |
pół godzinki roboty przy wyjęciu |
|
|
|
 |
Karol Rosół
trochę już popisał
Twój sprzęt: Hobby 535S Ducato
Nazwa załogi: Rosołki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Piwa: 2/1 Skąd: Brzozowiec
|
Wysłany: 2020-03-30, 19:26
|
|
|
No i wyszło szydło z worka - uszkodzona uszczelka pod głowicą. Na pierwszym i czwartym cylindrze ciśnienie 10,5 na drugim i trzecim po 7 bar. Dzięki za pomoc dam znać jak skończymy. |
_________________ Karol
 |
|
|
|
 |
|