Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny kamper challenger - przekaźnik, brak spustu wody, itd
Autor Wiadomość
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-01-03, 19:27   Dziwny kamper challenger - przekaźnik, brak spustu wody, itd

Proszę o poradę.

Znajomy kupił kampera challenger na Fordzie z ok 2010r.

Niestety coś jest nie tak z ładowaniem.

Ma takie 2 dziwne cosie . wydaje mi się ze to jest przekaźnik reagujący na ładowanie.

Tylko że jak podłączę 230v to ładuje tylko aku zabudowy. Jak odpalę silnik to ładuje oba i ikona przełącza się na zielono na panelu sterowania. Na 230 nie ładuje obu...

Trochę muzealny układ bo skrzynka bezpiecznikowa jak w przyczepie kempingowej i z boku prostownik oraz dwie te skrzynki przekaźnikowe...

stycznik challenger (3).jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 1,47 MB

panel chalenger (3).jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,55 MB

sterowanie chalenger.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 1,51 MB

_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-01-03, 19:30   

Dodatkowo nie ma spustu wody z węży przy pompce i podobnie przy zbiorniku wody ciepłej.

Czy to normalne???

Miałem Chaussona Starszego o 2 lata i on miał wszystkie potrzebne rzeczy a ten wynalazek NIE MA NIC!!!

sprzedawca nie spuścił wody i mróz rozwalił filtr przy pompce oraz coś w kiblu
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-01-03, 19:51   

Moja interpretacja jest taka:
Ustalony został jakiś priorytet i pierwszeństwo ładowania z sieci 230V ma aku pokładowy.
Zostaw po prądem na dobę/dwie i wówczas sprawdź czy aku rozruchowy został włączony w obwód ładowania.
Urządzonko to zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem któregoś z akumulatorów, z logiki chroniony powinien być aku rozruchowy. Najprawdopodobniej przekaźnik łączy obydwa plusy akumulatorów w określonych warunkach do dyspozycji mieszkalnej i rozłącza gdy uzna że jest zagrożenie nie odpalenia silnika.
Połączenie akumulatorów powinno być zasygnalizowane dolną lewą kontrolką na pulpicie z ikonką połączonych ze sobą 2 akumulatorów.
U mnie w Adrii też to czasami jest sygnalizowane, nie było tego w Dethleffsie zatem nie ma reguły że łączenie potencjałów jeśli się odbywa to jest sygnalizowane.
.
O hydraulice nie pisnę słowa z braku wiedzy.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2021-01-03, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-01-03, 20:00   

Właśnie w poprzednim kamperze jak i obecnym układy zawsze się łączą. nie ważne z jakiego źródła jest ładowanie po wzroście napięcia na pierwszym dołącza sie drugi.

Tutaj jeden stycznik pracuje gdy daje 230 a drugi gdy daje z silnika. Tak na szybko mierzyłem napięcia na kablach. Może cos sienie załącza albo jakiś kabel jest przerwany...
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2021-01-03, 20:10   

Międzyczasie edytowałem wyżej by było precyzyjniej.
.
Trzeba dać szansę pełnego naładowania z sieci 230V, zrobić pomiary napięć, wnioski wyjdą i potwierdzą wadę lub prawidłowość. Warunkiem jest zdrowość obydwu akumulatorów bo jeśli aku priorytetowy na uwaloną celę to nie osiągnie napięcia pozwalającego elektronice na dołączenie drugiego aku.
To są zależności.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2021-01-03, 20:53   

Witam.
Ja w moim obecnym kamperku ( PILOTE ) też nie mogłem zlokalizować zaworu spustowego wody.
Po długich poszukiwaniach okazało się że w tym konkretnym modelu odkręca się dekielek rewizyjny w zbiorniku wody i w środku zbiornika jest korek spustowy (podobny jak w zlewie).
Spust wody zawsze jest , kwestia znalezienia.
Co do ładowania to u mnie jest tak samo. To znaczy po podłączeniu do sieci ładowana jest zabudowa następnie rozruchowy.
_________________
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2021-01-03, 20:54   

często w kamperach ( mam na myśli tańsze wersje/modele) stosowane sa komponenty jak pokazałeś.
Równie czesto stosowany rozwiązaniem jest
to co opisałeś,
z alternatora ładuje oba akumulatory
natomiast ze słupka tylko aku zabudowy.

Co do spustu wody to raczej dziwne
przejrzyj jeszcze raz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2021-01-04, 07:05   

Na pierwszym zdjęciu jest separator. Po układzie bezpieczników w nim, sądzę że jest sterowany D+. Jeśli tak, to nie ma opcji aby ładować rozruchowy z elektrobloku. Poszukaj w necie opis tego separatora i będzie wszystko wiadomo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-01-04, 12:15   

Kolejne rozbieranie kampera.

Poprzedni właściciel przerobił tył na piętrowe poprzeczne łóżko i zawór od bojlera oraz bezpieczniki 230v zasłonił ścianką. NA WKRETY!!!

Natomiast spust wody koło papki znalazłem na dodatkowym wężu pod plastikiem od ręcznego. ALE PRODUCENT MIAŁ POMYSŁ Z TYM SPUSZCZANIE. Chyba rzeczywiście ten kamer jest zrobiony po kosztach !!!

Tylko że poprzedni właściciel pozaślepiał to wszystko. Widać pozamarzały mu ter zaworki albo było coś innego.
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-01-04, 21:11   

W sumie problem rozwiązany ale mam pytanie do użytkowników Chalengerów .

Czy te kampery mają takie dziwne rozwiązania??? Roczniki ok 2010 - 2011r
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 538/420
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-01-04, 21:45   

EwaMarek napisał/a:
W sumie problem rozwiązany ale mam pytanie do użytkowników Chalengerów .

Czy te kampery mają takie dziwne rozwiązania??? Roczniki ok 2010 - 2011r


Chellenger to raczej budżetowa produkcja więc to co widzisz potwierdza się niestety... :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-02-15, 07:36   

Brak odp na poje pytanie - czyli na forum nie ma kamperów tej marki...


Zdejmowałem podsufitkę nad kabiną bo kable dokładałem.
SZOK tam nie ma styropianu!!! Na plastykową zabudowę jest tylko przyklejona pianka - jak do wygłuszań i tyle. Nie wiem jak z izolacją ale jak tam będą mostki zimne to woda pocieknie zimą...
Chyba że się mylę i tam jest cos jeszcze ...
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 538/420
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2021-02-15, 08:10   

Demontowałem w kilku kamperach. Nic więcej oprócz pianki nie ma. Widzę, że z tą wodą to jesteś mocno wrażliwy...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-02-15, 08:27   

Nad kabiną w sensie alkowie? Ja mam normalnie konstrukcję drewnianą i styropian.
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2021-02-15, 09:50   

Może i tak ale wilgoci trudno się pozbyć czy to z auta osobowego czy kampera...
Najgorszy ten zapaszek :-(

Ile miejsc w kamperze jest nieodpowiednio izolowanych. Tam się skrapla woda . Kabina kierowcy (blaszana) gniazdko 230 (obudowa) , przy lodówce blachy aluminiowe pod kuchnią, czy dokoła szafki, krawędzie drzwi, okien itd, przepusty rurek, kabli

Niby niewiele ale przy dłuższym użytkowaniu zimą szkody może narobić.
Jak pisałem miałem kilka kamperów przez 15 lat. Ostatnie 8 lat kampery stoją w garażu :-) Kilka przyczep kempingowych.

Kupowałem coraz nowszego ale jednak zawsze używka. W każdym cos sie działo i garażowanie niewiele pomagało bo jak w ścianę wejdzie woda to nie wyparuje bo nie ma gdzie.

Wnerwia mnie że robi się coraz większą tandetę. Czy droższe to nie zawsze lepsze jak kiedyś Mercedes...
TERAZ BYLE SPRZEDAĆ I ŻEBY WYTRZYMAŁO GWARANCJĘ a potem kolejny kliencie się martw... :gwm
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***