Spust płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
jolka.g
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019 Postawił 4 piw(a) Skąd: Gilowice (Żywiec)
|
Wysłany: 2023-03-20, 14:54 Spust płynu chłodniczego
|
|
|
Chcę wymienić płyn w chłodnicy, zdjąłem osłonę dolną i nie widzę żadnego korka itp. Czy ktoś może doradzić? |
|
|
|
 |
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 90/89 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2023-03-20, 15:40
|
|
|
W wielu silnikach należy odłączyć dolną rurę od chłodnicy. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2023-03-20, 19:10
|
|
|
Ostatnio tego korka szukałem w silniku 2.8idtd. Znajduje się, patrząc od tyłu silnika, kilka cm wyżej i kilka cm w lewo od czujnika ciśnienia oleju. Z czujnika ciśnienia oleju odchodzi zasilanie olejowe do turbosprężarki. U mnie jest to śruba na imbus.
Podejrzewam, że wszystkie silniki z rodziny 8140.xx taki korek mają??? |
|
|
|
 |
jolka.g
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019 Postawił 4 piw(a) Skąd: Gilowice (Żywiec)
|
Wysłany: 2023-03-20, 20:07
|
|
|
Hmmm… czyli muszę znaleźć czujnik ciśnienia oleju! Nowe wyzwanie…
Rozumiem, że znów mam się wczołgać pod auto i…??? |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2023-03-20, 20:52
|
|
|
Jeśli piszemy tu o Ducato II, to korek spustowy w chłodnicy jest na jej prawej stronie. Na wysokości klimatyzatora, od strony silnika, za grubymi przewodami rozrusznika. Sam blok nie posiada korka spustowego. |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2023-03-20, 21:14
|
|
|
O ten korek spustowy w bloku pytałem się w warsztacie specjalizującym się w dostawczakach. Dostałem tam odpowiedź, że jak chce spuścić wodę z bloku to muszę odkręcić pompę wody i że korka do spustu płynu chłodniczego nie ma. Silnik mam wyjęty z auta więc jak odkreciłem pompę to od środka bloku widać wkręconą śrubę/korek, o którym wspominałem wyżej.
Brak takiego korka jest w tym silniku nielogiczne, bo samo odkrecenie dolnej rury chłodnicy nie spowoduje spuszczenie całego płynu.
IMG_20230320_214152~2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 18 raz(y) 1,89 MB |
|
|
|
|
 |
jolka.g
trochę już popisał
Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączyła: 23 Sty 2019 Postawił 4 piw(a) Skąd: Gilowice (Żywiec)
|
Wysłany: 2023-03-21, 08:25
|
|
|
No to sobie daruję! To nie operacja „na leżąco”…. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2023-03-21, 08:42
|
|
|
To jest zaślepka technologiczna. Na złożonym silniku, jej nie odkręcisz. Zasłania ją rura wodna i dodatkowo jest wklejona. Plyn się zlewa tylko chłodnicą.
Resized_20230321_083338.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 9 raz(y) 228,04 KB |
|
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2023-03-21, 10:45
|
|
|
Na zielono zaznaczyłem na stałe wklejoną zaślepkę. Korek do spuszczania płynu chłodzącego znajduje się w czerwonym kółku. Na Twoim zdjęciu tego korka nie ma, u mnie jest z podkładką miedzianą i zabezpieczonym gwintem białym lepkim uszczelniaczem.
Przejrzałem kilkanaście zdjęć silników 8140.xx i połowa z nich miała ten korek.
Gewehr jak już się uaktywniłeś to wyjaśnij mi co się osadziło w moim układzie chłodzącym. Kupiłem silnik na SWAPa 2.8idtd, przed kupnem odpalony, zlany płyn chłodzący. Po wymontowaniu silnika i zapakowaniu na przyczepę z rury wodnej poleciał biało-żółtawy "majonez" i no i lekka konsternacja. Podejrzenie: olej w układzie chłodzącym. Najpierw pod ciśnieniem i temperaturą 100 st. sprawdziłem chłodnicę oleju. Wyszło, że szczelna. No to głowica do góry. Żadnych niepokojących oznak, oprócz dziwnego osadu - skrystalizowany różowy osad, który zalegał w miejscach "chłodniejszych" w bloku silnika, głowicy oraz w okolicach termostatu i wyjściu z pompy wodnej. Coś na kształt pozlepianych kawałków zmielonej różowej świeczki. Z bloku silnika zlałem płyn z białymi glutami. Przepłukałem blok wodą, którą zlałem do wiadra z glutami. No i to wszystko się nie pomieszało tylko rozwarstwiło w wiadrze.
Czy jest to efekt mieszania różnych płynów chłodzących? Czy może coś innego, bo na olej, mając na uwadze kolor, to nie wygląda.
Resized_20230321_083338.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 14 raz(y) 224,42 KB |
|
|
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2023-03-21, 11:19
|
|
|
Czy to nie resztki uszczelniacza układu chłodzenia? |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2023-03-21, 11:47
|
|
|
Tych glutów w bloku było pół na pół z różowym płynem chłodzącym, albo i więcej. Nie wiem ile leje się uszczelniacza, ale tej papki było naprawdę dużo.
Kawałki różowego osadu próbowałem rozpuścić w occie w wysokiej temperaturze, benzynie ekstrakcyjnej, rozpuszczalniku uniwersalnym. Efekty w rozpuszczaniu mizerne. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2023-03-21, 12:07
|
|
|
Uszczelniacz |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2023-03-22, 11:22
|
|
|
Tak dla przestrogi wstawiam zdjęcia z "cudownego" działania uszczelniacza układu chłodzenia.
Na zdjęciach widoczny jest: termostat, blok silnika i wylot z pompy wody.
3.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 9 raz(y) 153,78 KB |
2222.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7 raz(y) 165,58 KB |
111111.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 8 raz(y) 153,5 KB |
|
|
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2023-03-22, 13:41
|
|
|
Rumburak napisał/a: | Tak dla przestrogi wstawiam zdjęcia z "cudownego" działania uszczelniacza układu chłodzenia. |
Jak to mówią "co za dużo to i świnia nie chce" |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2023-03-22, 17:41
|
|
|
Miał uszczelnić i uszczelnił |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
|