Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Energoblok EBL 264-3 a akumulator LiFePo4
Autor Wiadomość
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 12/24
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-05-07, 07:15   Energoblok EBL 264-3 a akumulator LiFePo4

Ponieważ w najbliższym czasie przymierzamy się do wymiany akumulatora części mieszkalnej na LFP, zwracam się do Was z pytaniem jak ma się kwestia współpracy energobloku EBL 264-3 z tym typem akumulatorów (głównie w temacie ładowania).

A angielskiej wersji instrukcji do tego energobloku (ni w ząb nie znam niemieckiego, dlatego używam wersji angielskiej) jest informacja że energoblok współpracuje z akumulatorami żelowymi i kwasowymi. Czy po zmianie akumulatora będę musiał na stałe odłączyć wejście 230V energobloku aby zapobiec ładowaniu?

Pytanie to ma też po części swoje drugie źródło - auto ma być wyposażone w przetwornice, z której chciałem podawać napięcie na wszystkie już istniejące gniazda 230V. W tym celu podawane z niej 230V chciałem wpiąć za pośrednictwem przełącznika PP20 (prod. C-system) przed bezpiecznikiem 16A, który mam w zabudowie na wejściu 230V. Pragnę jednak uniknąć błędnego koła w postaci:

- akumulator LiFePo4 zasila przetwornicę
- przetwornica podając 230 zasila min. energoblok
- energoblok zasila akumulator który zasila przetwornicę

:roll:

Dobrze rozumiem, że w tym przypadku również na wejściu energobloku będę musiał wyłączyć po prostu "pstryczek" opisanu jako "AUS" od zasilania 230V?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 228/1192
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2024-05-07, 13:24   Elektroblok EBL 211


https://www.kena.pl/pl/in...d=3588&catId=87

Elektroblok EBL 211 + panel LT 453 + wskażniki wody
Kod produktu: 30672
Cena: 2 928,00 zł

Elektroblok EBL 211 + panel LT 420 + wskażniki ilości wody czystej oraz wody brudnej w zbiornikach.

Elektroblok jest niezbędnym urządzeniem w każdym kamperze umożliwiającym podłączenie dodatkowego akumulatora (min. 55Ah) do pojazdu. EBL 211 zawiera moduł baterii (ładowanie 18 A z sieci 230V, charakterystyka ładowania IUoU), zestaw bezpieczników 12V, włączanie pompy wody, przełącznik wyboru dla akumulatorów 6-ogniwowych ołowiowo- żelowych i AGM , wyłącznik akumulatorów dla wyłączenia w zimie (bez spoczynkowego poboru prądu), monitorowanie akumulatora- odłącza akumulator przy niskim napięciu. Równoległe ładowanie akumulatora części mieszkalnej i akumulatora rozruchowego podczas jazdy. Akumulator rozruchowy jest ładowany po przyłączeniu zasilania 230V prądem ok. 2A.

kompletne zasilanie 12V
z ładowarką 18A
ochrona akumulatora przed głębokim rozładowaniem
blok bezpieczników dla zabezpieczenia różnych obwodów 12V
możliwe podłączenie lodówki AES (z automatycznym wyborem żródła zasilania)

Panel LT453 pokazuje stan akumulatorów 1 i 2, poziom w zbiornikach wodny czystej i brudnej. Ma wyłącznik OFF dla całego systemu ze wskaźnikiem LED. Wyłącznik pompy. Diody LED wskazują: napięcia akumulatorów, poziom wody czystej lub brudnej, pompa ON / OFF , 12V ON / OFF , 230V dostępny .

W zestawie: elektroblok EBL 211
panel LT 453
sondy do pomiaru poziomu zbiornika wody czystej
sondy poziomu zapełnienia zbiornika ścieków
kable i materiały połączeniowe Waga 3,9 kg .

Wymiary:elektroblok EBL 211: wys.130 x szer. 275 x 170 mm , panel LT 453 : szer176 x wys106 mm x 35mm . Producent: firma Schaudt.


eblmale44.jpg
Plik ściągnięto 149 raz(y) 38,34 KB

elbmale.jpg
Plik ściągnięto 149 raz(y) 29,25 KB

elekjrt.jpg
Plik ściągnięto 149 raz(y) 27,74 KB

enlczujki.jpg
Plik ściągnięto 149 raz(y) 19,62 KB

99306723.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 76,44 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 12/24
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-05-07, 13:48   

Twój post w żadnym stopniu nie odpowiada na moje pytania.
Primero - u mnie jest inny model energobloku
Segundo - Ten Twój również "katalogowo" nie ma wymienionego akumulatora LiFePo4 jako obsługiwanego
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-05-07, 18:34   

Co do akumulatorów. Energoblok naładuje lifepo4 . Prąd ładowania będzie taki jak jego ładowarka czyli … chyba 10 A. 10 A przy akumulatorze 200 Ah będzie ładowało 20 godzin dlatego niektórzy kupują szybsze dodatkowe ładowarki. Przed lifepo4 na plusie zamontuj hebel 200 A wtedy heblem wyłączysz akumulator. To także zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora podczas długich postojów.

Przy zakupie lifepo4 sprawdź jakie parametry mają ogniwa i bms bo jak małe prady to zapomnij o przetwornicy większej mocy. Wydasz kasę i ….dupa.

Co to zasilania z 230 i z przetwornicy …. Ten wątek był już gdzieś dokładnie opisywany na forum. Całe konstrukcje i niezbędne urządzenia i połączenia. Jest to możliwe ale poszukaj na forum.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 12/24
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2024-05-07, 19:55   

orkaaa napisał/a:
Co do akumulatorów. Energoblok naładuje lifepo4 . Prąd ładowania będzie taki jak jego ładowarka czyli … chyba 10 A. 10 A przy akumulatorze 200 Ah będzie ładowało 20 godzin dlatego niektórzy kupują szybsze dodatkowe ładowarki. Przed lifepo4 na plusie zamontuj hebel 200 A wtedy heblem wyłączysz akumulator. To także zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora podczas długich postojów.


Taki czas ładowania nie jest problemem, ponieważ aku będzie również ładowany przez solar 400W.

orkaaa napisał/a:
Przy zakupie lifepo4 sprawdź jakie parametry mają ogniwa i bms bo jak małe prady to zapomnij o przetwornicy większej mocy. Wydasz kasę i ….dupa.


Wiem - szukam takiego którego minimum prąd rozładowania (ciągły to 200A, a chwilowy 300-400A)

orkaaa napisał/a:
Co to zasilania z 230 i z przetwornicy …. Ten wątek był już gdzieś dokładnie opisywany na forum. Całe konstrukcje i niezbędne urządzenia i połączenia. Jest to możliwe ale poszukaj na forum.


Mniej więcej już to u siebie rozgryzłem od wczoraj :D Kombinuje tylko jeszcze jak sensownie kable przez kamper przeprowadzić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 261/71
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2024-05-07, 21:30   

maro88pl,
Kolego poczytaj więcej forum bo to już wszystko było omawiane.

A tak na marginesie , jak zadajesz takie pytania to lepiej jedź do firmy co ma pojęcie , niż masz spłonąć od zapalenia instalacji elektrycznej.
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***