Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Okres zimowy 2010
Autor Wiadomość
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-10-13, 17:28   Okres zimowy 2010

Witajcie.
Proszę o pomoc, ponieważ mam pierwszego kamperka w życiu prosze powiedzcie mi jak mam postepować w okresie zimowym.
Ponieważ domek dla kamperka jest w trakcie budowy ale niestety nie zdąże skończyć przed tą zimą, mam zamiar przykryc plandeką oddychającą specjalnie dla kamperków ale tylko sam dach aby snieg nie lezał bezpośrednio na powierzchni i niewiem czy to dobrze czy nie ale tak robiłem z przyczepą i było wszystko w porządku, nastepna sprawa co z tak zwanym "przepalaniem silnika" czy jest to wskazane czy raczej nie, akumulatory napewno zabieram do ciepłego, wode spuszczam z zbiorników ale co z wodą w przewodach i pompie ciśnieniowej ?? Nastepnie czy stawiać go na podporach ?? Czy na okres zimowy tankować zbiornik paliwa do pełna wraz z środkiem do diesla ?? Jak zabezpieczyc hamulce aby się nie zapiekły, linki hamulca nie zatarły itd
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Krzysztof M 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2000
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 28/5
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2010-10-14, 20:29   

Radze pootwierać wszystkie baterie od wody.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marko 
stary wyga


Twój sprzęt: . FIAT DUKATO \ ARCA
Nazwa załogi: .MAREK I GOSIA
Dołączył: 14 Sie 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-10-14, 20:47   

myślę że powinieneś więcej podróżować tym kamperem nawet zimą :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rysiol 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs RT6844 Renault
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Piwa: 80/26
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2010-10-14, 21:46   

Piszesz, że miałeś przyczepę, to pewnie miałeś także samochód. W zimie postępuj z częścią mieszkalną tak, jak postępowałeś z przyczepą, a z samochodem, jak z samochodem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Witold Cherubin 
weteran


Twój sprzęt: SEA/ELNAGH - Fiat Ducato 2,3 TD
Nazwa załogi: włóczykije
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Mar 2007
Piwa: 81/48
Skąd: Warszawa-Międzylesie
Wysłany: 2010-10-15, 08:02   

martini44 napisał/a:
wode spuszczam z zbiorników ale co z wodą w przewodach i pompie ciśnieniowej ?? Nastepnie czy stawiać go na podporach ?? Czy na okres zimowy tankować zbiornik paliwa do pełna wraz z środkiem do diesla ??

Po spuszczeniu wody ze zbiorników pootwieraj baterie i włącz pompkę do wody, żeby pozbyć się wody w przewodach, spuść wodę z podgrzewacza ciepłej wody (jeśli go masz, u mnie w zaworku przy bojlerze, trzeba podnieść dźwigienkę do góry), zostaw otwarte baterie. Następnie odłącz pompkę od zbiornika i instalacji i włącz na krótko, żeby pozbyć się wody w pompce. Zostaw wszystkie zaworki i baterie otwarte, łącznie z otworem rewizyjnym do zbiornika czystej wody. Na wiosnę zamknij zaworki spustowe w zbiornikach i bojlerze, podłącz pompkę, nalej świeżej wody, zamknij baterie i włącz pompkę, a następnie otwieraj baterie zaczynając od tej, która jest położona najdalej od zbiornika.
Ja pod plandekę podkładam worki z pokruszonym styropianem, wtedy plandeka nie przylega do dachu i jest przewiew.
Pozdrawiam :spoko
_________________
Witek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2010-10-15, 08:05   

rysiol napisał/a:
a z samochodem, jak z samochodem.


pewnie samochodu uzywał na codzień...w sumie mam podobne dylematy jak martini44

Witold Cherubin, a co z silnikiem i całą resztą :?:
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-15, 08:10   

w aucie to trzeba miec zalany w ukladzie chłodzenia niezmarzający plyn( na bazie glikolu) oraz warto miec w dieslu wymieniony filtr paliwa oraz olejowy oraz powietrza... ..ja przynajmniej tak robie. No i zadbać o akumulator trzeba, sprawdzić polączenie z masą i na plusie czy śniedzi nie ma bo wtedy opor jest i mniejszy prad do rozrusznika dociera. Jak bedziesz mial wszystko ok, to nie ma bata powinien zagadac zawsze.. :bajer
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-10-15, 08:15   

silnikowi nic sie nie stanie...
warto zadbac o akumulatory...
mozna je raz na jakis czas troszke rozladowac....i ponownie doladowac...

mozna tez kupic specjalna ladowarke..ktora..sama rozladowuje i laduje ponownie akumulatory..
chodzi o to..aby aku caly czas 'pracowal'' samo stanie w ''ciepelku'' niewiele im pomaga...



PS.rysiolku.....sorki ale nie dawaj takich porad...
bo sa lekcewazace i...nic nie wnosza..
nie kazda przyczepa miala ogrzewanie, boiler,czy nawet instalacje wodna..
samochodu osobowego w zimie na ogol sie uzywa.... :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-15, 08:24   

a ja zrozumialem ze kolega darboch chce jezdzic swoim w zime a nie ma stac pod prostownikiem.. :shock: :-P :shock: :spoko
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2010-10-15, 08:27   

gino napisał/a:
silnikowi nic sie nie stanie...


ja się nie znam ale jak zawsze sa różne szkoły,jedne mowią o tym,że jednak warto auto od czasu do czasu "przepalić" inne ,że nie....

gino napisał/a:
warto zadbac o akumulatory...


podobno mam u siebie funkcję "konserwacja" która utrzymuje aku na odpowiednim poziomie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2010-10-15, 08:32   

donald napisał/a:
a ja zrozumialem ze kolega darboch chce jezdzic swoim w zime a nie ma stac pod prostownikiem.. :shock: :-P :shock: :spoko


pewnie będę chcial go używać na jakieś wypady na narty ale sporadycznie a dodatkowo auto mam 100km od miejsca zamieszkania w swojej wiejskiej"posiadłosci" :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-10-15, 08:35   

Cytat:
podobno mam u siebie funkcję "konserwacja" która utrzymuje aku na odpowiednim poziomie
no jesli ja masz taka funkcje.....tzn ze kamperek musi byc caly czas podlaczony do 220v...
bo..inaczej co mialoby ladowac aku...


co do silnika..
szkola jest jedna..czyli szkola tych..co robia przy silnikach../ta druga..czyli szkola teoretykow mnie jakos nie rusza :szeroki_usmiech /
dla np. rozrusznika, ..odpalanie zamarznietego silnika jest zdecydowanie mniej przyjazne..niz nie odpalanie silnika w ogole..podczas zimy..
w silniku nie ma co sie zepsuc od stania przez 3-4m-ce..czy nawet pol roku..

przeciązenia i awarie rozrusznikow wystepuja glownie wlasnie w zimie.. :spoko
i to powinno wam dac wiele do myslenia..


paamietajcie rowniez, aby w chlodnicy BYL DOBREJ JAKOSC PLYN
nie mieszaniny czy jakis inny badziew...
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2010-10-15, 08:36   

Jeśli chodzi o silnik,hamulce itp.to najlepiej od czasu do czasu wybrać się kamperkiem na mały spacerek.Ja tak robię gdy jest ładna pogoda(tzn.sucha jezdnia,bez chlapy).No i nie zostawiam auta na zaciągniętym ręcznym,tylko kliny.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
donald 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes 310 FFB Europa 560
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Paź 2007
Piwa: 32/46
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-15, 08:37   

Jak tak to trzymanie na prostowniku jest lepsze chyba ze masz faktycznie tą funkcje konserwacja.. ale tego nie znam. Przepalanie auta to moim zdaniem bez sensu jest.. ciągniesz dużo prądu do rozruchu a jak pochodzi troche to sie aku nie doladuje... i szkoda czesci ktore pracują na sucho dopoki olej nie dotrze do nich... :spoko
_________________
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2010-10-15, 08:38   

gino napisał/a:
no jesli ja masz taka funkcje.....tzn ze kamperek musi byc caly czas podlaczony do 220v...
bo..inaczej co mialoby ladowac aku...


w tej sytuacji wiadomo,że musi byc podłączony do 220v
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***