Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kłopoty z ogrzewaniem
Autor Wiadomość
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-04-10, 20:07   Kłopoty z ogrzewaniem

Mam kłopot .silnik 2,5Tdi,nie grzeje .Wymieniłem termostat na nowy,ale według mnie stary był dobry.Dziś odpaliłem kampa i pojeździłem troszke i z nadmuchów dmucha zimno na wskaźniku temperatury ok70,gdzie szukać przyczyny.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-04-10, 20:15   

Wygląda na to, że ciepły płyn z układu chłodzenia nie dociera do nagrzewnicy. Czy na pewno działa zawór otwierający przepływ płynu do nagrzewnic ( może odłączyło sie cięgno )?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-04-10, 20:20   

Dzieki za wskazówke.Sprawdzę!
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-04-10, 20:24   

Niski poziom płynu chłodzącego,zamulona nagrzewnica,zamknięty zawór nagrzewnicy
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-04-10, 21:11   

Marku plyn na superr poziomie,zawór działa ,przebie auta 110000km,moze nagrzewnica ale nie sadzę.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
waldi 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Dukato FFB 560 EUROPA
Nazwa załogi: grawalki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Piwa: 5/1
Skąd: Poznan
Wysłany: 2011-04-10, 21:18   

Uklad zapowietrzony?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rockers 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT 28
Nazwa załogi: Rockersiki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Piwa: 23/14
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-04-10, 21:20   

mam to samo w puncie w warsztacie powiedzieli pompa wody i uszczelka pod głowicą :-/ choć nie wiem dlaczego uszczelka skoro nie widzę innych objawów choć na odpowietrzniku cały czas są małe bąbelki ( pododbno po tym tak ocenili )
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-04-10, 21:38   

A jak to się odpowietrza?
Poprzednik przed sprzedarza wymieniał głowicę.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-04-10, 21:53   

Jakby nie działała pompa wody to raczej układ powinien się przegrzewać i mieć zdecydowanie więcej niż 70C. Pomacaj rury od chłodziwa i od nagrzewnicy powinny być ciepłe i twarde. Układ chłodzenia jest pod ciśnieniowy pod warunkiem, że jest szczelny no i korek na zbiorniku jest szczelny - ale to ciśnienie nie jest za duże więc różnie bywa. Jeżeli rury są bardzo twarde i jest mocne gazowanie w zbiorniku wyrównawczym płyny - to zapewne to uszczelka pod głowicą. Nagrzej go porządnie, pojeździj. Możesz też przepłukać układ chłodzenia ale nie polecam płynów czyszczących. Lepiej spuścić stary płyn, zalać wodą, niech pochodzi - tak ze dwa razy, a potem zalać już płynem docelowym.
A zobacz czy wszystkie rury są ciepłe (najlepiej po trasie) tzn. że duży obieg chodzi. Stawiam na zamulony układ albo że cały czas jest na dużym obiegu.

Odpowietrznik może być przy wlocie powietrza do kabiny (pod maską) ew. może być wkręt-śrubka w nagrzewnicy. W najwyższym punkcie układu chłodzenia, poniżej zbiornika wyrównawczego.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-04-10, 22:13   

Jutro zobaczę. :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-04-10, 22:13   

Jutro zobaczę. :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-04-10, 22:28   

Dziś go przegoniłem
i g...no..Trochę letniej ale szału nie ma.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2011-04-10, 22:28   

Dziś go przegoniłem
i g...no..Trochę letniej ale szału nie ma.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2011-04-10, 23:46   

A zawór do nagrzewnicy na pewno otwiera się i zamyka???
Cudów nie ma .
Jak układ jest szczelny i wystarczająca ilość płynu w układzie , a nie grzeje to nie ma przejścia lub zapowietrzony układ.Może być jeszcze tylko termostat ale wtedy grzał by się sam silnik i wskaźnik by wariował .
Sprawdź ręcznie bez cięgieł jak się otwiera zawór. Ja tez tak miałem ,otwierał się tylko trochę i nagrzewnica była jak dupa nieboszczyka.
Okazało się że cięgno było już za długie i zawór nie był otwarty.
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2011-04-10, 23:50   

Możesz jeszcze zdjąć wąż wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy, zmostkować jakąś rurą i zobaczyć co się będzie działo .
Jak będzie ciepła to znaczy że chłodnica zamulona.
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***