Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 2,5 d uszczelnienie wycieków
Autor Wiadomość
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2009-11-03, 23:57   silnik 2,5 d uszczelnienie wycieków

czy ktoś robił kiedyś uszczelnienie silnika 2,5d chodzi mi o wycieki oleju na przegubach skrzyni biegów i silniku gdzieś okolice wału od strony sprzęgła i uszczelki głowicy czy łatwo jest wyjąc silnik z samochodu ,jak lepiej górą czy dołem razem ze skrzynią a może osobno a może ktoś poleci jakiegoś mechanika który to zrobi za odpowiednią cenę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-11-04, 07:18   

najlatwiej wyjac calosc..
demontujesz caly przedni pas, z lampami zderzakiem chlodnica../nic nie musisz rozbierac/

wyjezdzasz z silnikiem..
jak masz wszytsko na wierzchu...nie ma problemu z dostepem,szybko znajdziesz przyczyne wyciekow..i prosta robota z uszczelnieniem..

bardzo wazne przy wyjmowaniu calosci, lub nawet samej skrzyni..

nie zapomnij odpiac linki szybkosciomierza od skrzyni.., jest specyficznie montowana..ale..spelnia rowniez wazne zadanie/uszczelnia skrzynie../
jesli uszkodzi sie kolnierz montazowy linki, mocowany na skrzyni biegow, w ciagu 100km wywali caly olej ze skrzyni..i nawet tego nie zauwazysz..a jazda bez oleju..wiesz czym moze sie skonczyc...

krecaca sie zebatka napedu linki , dziala jak pompka i wysysa olej do zera...
SUCHA skrzynia wtedy sie zakleszcza, rozpada..i stad wszechobecne info..ze skrzynie w tych autkach sa slabe..nie sa..jedynie trzeba uwaznie sie im przygladac..
np...jesli macie plamki oleju pod skrzynia..sprawdzajcie wlasnie mocowanie linki..czy nie jest zle zalozone..lub uszkodzone..
poza tym.. sprawdzajcie bagnetem/jest w kazdej skrzyni/..czy ilosc oleju ..jest prawidlowa..
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2009-11-04, 08:57   

gino napisał/a:

poza tym.. sprawdzajcie bagnetem/jest w kazdej skrzyni/..czy ilosc oleju ..jest prawidlowa..


Gino,
Guru ty mój :-)
Gdzie szukać tego bagnetu. Jeżdzę od dwóch lat swoim 2,5 td i zawsze obawiam się czy mam odpowiednią ilość oleju w skrzyni.
Może jakieś foto?? Albo opisz gdzie szukać to sprawdzę czy ja też mam.

Pozdrawiam

Bartek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
mikart 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Citroen C25 Buerstner 1988
Nazwa załogi: Hera, Pako i my
Dołączył: 18 Sie 2009
Piwa: 1/1
Skąd: Turek /Wlkp
Wysłany: 2009-11-04, 10:37   

ja podjechałem do warsztatu celem sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni nie wiedzac jak zabrac sie za to samodzielnie, a pan mechanik wlazl pod auto i wyszdl z takim krotkim bagnecikiem, pokazal ze jest zupelnie OK z poziomem i poszedl go wcisnac spowrotem. Podejrzewam wiec, ze te auta wszystke maja bagnecik w skrzyni :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Bartek-Ayer 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2007
Piwa: 1/1
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2009-11-04, 10:39   

No widzisz, a mi jakiś naciągacz spuścił olei i nalał jeszcze raz żeby sprawdzić ile go jest.

Mam nadzieję że ten bagnecik jest w takim miejscu, że nie trzeba wchodzić pod samochód żeby to zmierzyć.



Pozdrawiam

Bartek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jacek stec 
stary wyga

Twój sprzęt: Laika
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Mszczonów/Tylicz
Wysłany: 2009-11-04, 11:10   

Trzeba wchodzic pod samochód ,ale warto :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 193/150
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2009-11-04, 17:35   

Trzeba się niestety położyć na plecach głową do tyłu samochodu i twarzą do góry. Bagnet jest widoczny za silnikiem na wysokości przekładni planetarnej / z niej wychodzą półosie napędowe/ Po kontroli należy pamiętać o dobrym wciśnięciu bagnetu bo skutki mogą być jak opisał guru Gino !!!

PZDR MILUŚ :spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-11-04, 19:12   

MILUŚ napisał/a:
Trzeba się niestety położyć na plecach głową do tyłu samochodu i twarzą do góry. Bagnet jest widoczny za silnikiem na wysokości przekładni planetarnej / z niej wychodzą półosie napędowe/ Po kontroli należy pamiętać o dobrym wciśnięciu bagnetu bo skutki mogą być jak opisał guru Gino !!!

PZDR MILUŚ :spoko

Bartku...
juz wszytsko zostalo napisane...
w sumie..jak juz bedziesz wiedzial gdzie on jest..wystarczy wyjac kolo zapasowe..i tez ''namacasz'' ten bagnecik...
ale..chyba w sumie..latwiej sie polozyc...
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2009-11-04, 21:38   

Bartku element nr 4 to bagnet i wchodzi z tyłu skrzyni. Jak wyjmiesz kolo zapasowe i masz szczupła rękę to go dosięgniesz. Ja wyglądasz tak jak ja, to trzeba od dołu ucapić a ja musze jeszcze nieco podnieść auto bo sie nie mieszczę;-)))
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-03-23, 14:18   wyjęcie silnika

Gino napisał

gino napisał/a:
najlatwiej wyjac calosc..
demontujesz caly przedni pas, z lampami zderzakiem chlodnica../nic nie musisz rozbierac/

wyjezdzasz z silnikiem..
jak masz wszytsko na wierzchu...nie ma problemu z dostepem,szybko znajdziesz przyczyne wyciekow..i prosta robota z uszczelnieniem..

bardzo wazne przy wyjmowaniu calosci, lub nawet samej skrzyni..

nie zapomnij odpiac linki szybkosciomierza od skrzyni.., jest specyficznie montowana..ale..spelnia rowniez wazne zadanie/uszczelnia skrzynie../
jesli uszkodzi sie kolnierz montazowy linki, mocowany na skrzyni biegow, w ciagu 100km wywali caly olej ze skrzyni..i nawet tego nie zauwazysz..a jazda bez oleju..wiesz czym moze sie skonczyc...

krecaca sie zebatka napedu linki , dziala jak pompka i wysysa olej do zera...
SUCHA skrzynia wtedy sie zakleszcza, rozpada..i stad wszechobecne info..ze skrzynie w tych autkach sa slabe..nie sa..jedynie trzeba uwaznie sie im przygladac..
np...jesli macie plamki oleju pod skrzynia..sprawdzajcie wlasnie mocowanie linki..czy nie jest zle zalozone..lub uszkodzone..
poza tym.. sprawdzajcie bagnetem/jest w kazdej skrzyni/..czy ilosc oleju ..jest prawidlowa..



a samochód musi być podniesiony wysoko czy nie tylko tak aby koła były swobodne
czy jakis wózek jest potrzebny czy raczej jakis wielokrążek do podniesienia silnika
rozumiem że półosie należy wyjąc z auta i bez problemu przodem wyjdzie na wysokości posadzki biję sie z zamiarem wyjazdu z całym silnikiem aby go uszczelnić
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-03-25, 12:57   

potrzebuje wymiary zimeringów uszczelniaczy od strony przegubów wchodzących do skrzyni biegów w silniku 2,5 d peugota 5 biegów
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: J5 pilote
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2007
Piwa: 4/10
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2010-03-25, 13:13   

wymiary na 99% 35x50x8
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/53
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2010-03-25, 14:26   

Irek napisał/a:
potrzebuje wymiary zimeringów uszczelniaczy od strony przegubów wchodzących do skrzyni biegów w silniku 2,5 d peugota 5 biegów

Jak podasz w sklepie typ silnika i rocznik to Ci znajdą. Jeżeli masz jednak rozmiary to pokuś się na zakup w AGROMIE - zapłacisz wielokrotnie mniej :-/
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2010-03-25, 14:38   

no właśnie w sklepie twierdą że nie ma w katalogu trzeba dobrać po wymiarze a skrzynia idzie a sobotę na zewnątrz i chciałbym miec części aby wymienic odrazu i te uszczelnienia ale brak rozmiaru
agromę mam niedaleko i tam będę kupował ale potrzebuję wymiar
uszczelnienie wału w hurtowni 64 zł zamówiłem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/53
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2010-03-25, 15:30   

TUTAJ masz na wał - może facet Ci pomoże jak zadzwonisz.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***