silnik 2,5 d uszczelnienie wycieków |
Autor |
Wiadomość |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2009-11-03, 23:57 silnik 2,5 d uszczelnienie wycieków
|
|
|
czy ktoś robił kiedyś uszczelnienie silnika 2,5d chodzi mi o wycieki oleju na przegubach skrzyni biegów i silniku gdzieś okolice wału od strony sprzęgła i uszczelki głowicy czy łatwo jest wyjąc silnik z samochodu ,jak lepiej górą czy dołem razem ze skrzynią a może osobno a może ktoś poleci jakiegoś mechanika który to zrobi za odpowiednią cenę |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-11-04, 07:18
|
|
|
najlatwiej wyjac calosc..
demontujesz caly przedni pas, z lampami zderzakiem chlodnica../nic nie musisz rozbierac/
wyjezdzasz z silnikiem..
jak masz wszytsko na wierzchu...nie ma problemu z dostepem,szybko znajdziesz przyczyne wyciekow..i prosta robota z uszczelnieniem..
bardzo wazne przy wyjmowaniu calosci, lub nawet samej skrzyni..
nie zapomnij odpiac linki szybkosciomierza od skrzyni.., jest specyficznie montowana..ale..spelnia rowniez wazne zadanie/uszczelnia skrzynie../
jesli uszkodzi sie kolnierz montazowy linki, mocowany na skrzyni biegow, w ciagu 100km wywali caly olej ze skrzyni..i nawet tego nie zauwazysz..a jazda bez oleju..wiesz czym moze sie skonczyc...
krecaca sie zebatka napedu linki , dziala jak pompka i wysysa olej do zera...
SUCHA skrzynia wtedy sie zakleszcza, rozpada..i stad wszechobecne info..ze skrzynie w tych autkach sa slabe..nie sa..jedynie trzeba uwaznie sie im przygladac..
np...jesli macie plamki oleju pod skrzynia..sprawdzajcie wlasnie mocowanie linki..czy nie jest zle zalozone..lub uszkodzone..
poza tym.. sprawdzajcie bagnetem/jest w kazdej skrzyni/..czy ilosc oleju ..jest prawidlowa.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Bartek-Ayer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2007 Piwa: 1/1 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2009-11-04, 08:57
|
|
|
gino napisał/a: |
poza tym.. sprawdzajcie bagnetem/jest w kazdej skrzyni/..czy ilosc oleju ..jest prawidlowa.. |
Gino,
Guru ty mój :-)
Gdzie szukać tego bagnetu. Jeżdzę od dwóch lat swoim 2,5 td i zawsze obawiam się czy mam odpowiednią ilość oleju w skrzyni.
Może jakieś foto?? Albo opisz gdzie szukać to sprawdzę czy ja też mam.
Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
mikart
trochę już popisał

Twój sprzęt: Citroen C25 Buerstner 1988
Nazwa załogi: Hera, Pako i my
Dołączył: 18 Sie 2009 Piwa: 1/1 Skąd: Turek /Wlkp
|
Wysłany: 2009-11-04, 10:37
|
|
|
ja podjechałem do warsztatu celem sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni nie wiedzac jak zabrac sie za to samodzielnie, a pan mechanik wlazl pod auto i wyszdl z takim krotkim bagnecikiem, pokazal ze jest zupelnie OK z poziomem i poszedl go wcisnac spowrotem. Podejrzewam wiec, ze te auta wszystke maja bagnecik w skrzyni |
|
|
|
 |
Bartek-Ayer
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Pilote G740 r.prod 2013
Nazwa załogi: Slice of Life
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Gru 2007 Piwa: 1/1 Skąd: Konstancin-Jeziorna
|
Wysłany: 2009-11-04, 10:39
|
|
|
No widzisz, a mi jakiś naciągacz spuścił olei i nalał jeszcze raz żeby sprawdzić ile go jest.
Mam nadzieję że ten bagnecik jest w takim miejscu, że nie trzeba wchodzić pod samochód żeby to zmierzyć.
Pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
jacek stec
stary wyga
Twój sprzęt: Laika
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Mszczonów/Tylicz
|
Wysłany: 2009-11-04, 11:10
|
|
|
Trzeba wchodzic pod samochód ,ale warto |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 193/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2009-11-04, 17:35
|
|
|
Trzeba się niestety położyć na plecach głową do tyłu samochodu i twarzą do góry. Bagnet jest widoczny za silnikiem na wysokości przekładni planetarnej / z niej wychodzą półosie napędowe/ Po kontroli należy pamiętać o dobrym wciśnięciu bagnetu bo skutki mogą być jak opisał guru Gino !!!
PZDR MILUŚ |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-11-04, 19:12
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | Trzeba się niestety położyć na plecach głową do tyłu samochodu i twarzą do góry. Bagnet jest widoczny za silnikiem na wysokości przekładni planetarnej / z niej wychodzą półosie napędowe/ Po kontroli należy pamiętać o dobrym wciśnięciu bagnetu bo skutki mogą być jak opisał guru Gino !!!
PZDR MILUŚ |
Bartku...
juz wszytsko zostalo napisane...
w sumie..jak juz bedziesz wiedzial gdzie on jest..wystarczy wyjac kolo zapasowe..i tez ''namacasz'' ten bagnecik...
ale..chyba w sumie..latwiej sie polozyc... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2009-11-04, 21:38
|
|
|
Bartku element nr 4 to bagnet i wchodzi z tyłu skrzyni. Jak wyjmiesz kolo zapasowe i masz szczupła rękę to go dosięgniesz. Ja wyglądasz tak jak ja, to trzeba od dołu ucapić a ja musze jeszcze nieco podnieść auto bo sie nie mieszczę;-))) |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-03-23, 14:18 wyjęcie silnika
|
|
|
Gino napisał
gino napisał/a: | najlatwiej wyjac calosc..
demontujesz caly przedni pas, z lampami zderzakiem chlodnica../nic nie musisz rozbierac/
wyjezdzasz z silnikiem..
jak masz wszytsko na wierzchu...nie ma problemu z dostepem,szybko znajdziesz przyczyne wyciekow..i prosta robota z uszczelnieniem..
bardzo wazne przy wyjmowaniu calosci, lub nawet samej skrzyni..
nie zapomnij odpiac linki szybkosciomierza od skrzyni.., jest specyficznie montowana..ale..spelnia rowniez wazne zadanie/uszczelnia skrzynie../
jesli uszkodzi sie kolnierz montazowy linki, mocowany na skrzyni biegow, w ciagu 100km wywali caly olej ze skrzyni..i nawet tego nie zauwazysz..a jazda bez oleju..wiesz czym moze sie skonczyc...
krecaca sie zebatka napedu linki , dziala jak pompka i wysysa olej do zera...
SUCHA skrzynia wtedy sie zakleszcza, rozpada..i stad wszechobecne info..ze skrzynie w tych autkach sa slabe..nie sa..jedynie trzeba uwaznie sie im przygladac..
np...jesli macie plamki oleju pod skrzynia..sprawdzajcie wlasnie mocowanie linki..czy nie jest zle zalozone..lub uszkodzone..
poza tym.. sprawdzajcie bagnetem/jest w kazdej skrzyni/..czy ilosc oleju ..jest prawidlowa.. |
a samochód musi być podniesiony wysoko czy nie tylko tak aby koła były swobodne
czy jakis wózek jest potrzebny czy raczej jakis wielokrążek do podniesienia silnika
rozumiem że półosie należy wyjąc z auta i bez problemu przodem wyjdzie na wysokości posadzki biję sie z zamiarem wyjazdu z całym silnikiem aby go uszczelnić |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-03-25, 12:57
|
|
|
potrzebuje wymiary zimeringów uszczelniaczy od strony przegubów wchodzących do skrzyni biegów w silniku 2,5 d peugota 5 biegów |
|
|
|
 |
arek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: J5 pilote
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Paź 2007 Piwa: 4/10 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2010-03-25, 13:13
|
|
|
wymiary na 99% 35x50x8 |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/53 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2010-03-25, 14:26
|
|
|
Irek napisał/a: | potrzebuje wymiary zimeringów uszczelniaczy od strony przegubów wchodzących do skrzyni biegów w silniku 2,5 d peugota 5 biegów |
Jak podasz w sklepie typ silnika i rocznik to Ci znajdą. Jeżeli masz jednak rozmiary to pokuś się na zakup w AGROMIE - zapłacisz wielokrotnie mniej |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-03-25, 14:38
|
|
|
no właśnie w sklepie twierdą że nie ma w katalogu trzeba dobrać po wymiarze a skrzynia idzie a sobotę na zewnątrz i chciałbym miec części aby wymienic odrazu i te uszczelnienia ale brak rozmiaru
agromę mam niedaleko i tam będę kupował ale potrzebuję wymiar
uszczelnienie wału w hurtowni 64 zł zamówiłem |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/53 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2010-03-25, 15:30
|
|
|
TUTAJ masz na wał - może facet Ci pomoże jak zadzwonisz. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
|