 |
|
Podłączenie butli z propanem |
Autor |
Wiadomość |
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2011-02-15, 19:41 Podłączenie butli z propanem
|
|
|
Z konieczności, bo nie chciałem rezygnować z propan- butanu, a chcąc podłączyć sam propan z butli light skusiłem się na taką przeróbkę. Reduktory do tych butli są inne.
Wstawiłem trójnik i podłączyłem obie butle. Przy zmieniających się temperaturach, raz plus, raz minus mogę szybko przełączyć pobór gazu. Latem w ten sposób mogę połączyć dwie butle z propanem odkręcając reduktor od propanu i dokręcając reduktor na p-butan złączką oznaczoną "2". Jutro to podłączę. Powinno działać.
camp przeróbki 011.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11145 raz(y) 169,74 KB |
Camp przeróbki 010.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 245 raz(y) 59,92 KB |
|
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2011-02-15, 19:45
|
|
|
Boguś ,właśnie napisałeś jak tego nie należy robić ,skasuj te zdjęcia ,bo obciach ,,,,,,,,,,,,,,, nie jest wskazane takie połączenie |
_________________ Darek |
|
|
|
 |
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2011-02-15, 20:00
|
|
|
Darek, właśnie oczekuję uwag co tu zmienić. |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-02-15, 20:04
|
|
|
Wszystkie połączenia wężyków MUSZA być skręcane (gwint w gwint),żadnych opasek zaciskowych |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
Track222
weteran

Twój sprzęt: Była - Niewiadów n126
Nazwa załogi: Tracki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Piwa: 89/10 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2011-02-15, 20:04
|
|
|
Anty mistrzostwo świata. Na pewno tak nie należy robić. Z gazem nie ma przelewek. |
_________________ „Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę, i daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego.” - Marek Aureliusz
 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2011-02-15, 20:06
|
|
|
Czyli wężyki muszą być zakończone fabrycznie połączeniami z gwintem. Sorry ,że się wcinam,pytanie było do Darka |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2011-02-15, 20:07
|
|
|
łoś napisał/a: | Darek, właśnie oczekuję uwag co tu zmienić. |
Ja to bym pozostał przy starym podłączeniu raz propan raz mieszanka. Do takich połaczeń jak Twoje to truma produkuje właściwe ustrojstwo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-02-15, 20:10
|
|
|
wydaje mi sie ze przy ''okazji'' ...zniszczyłes oryginalny przewód gazowy... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
ARCADARKA
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd specjalny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Piwa: 85/99 Skąd: STOLYCA
|
Wysłany: 2011-02-15, 20:12
|
|
|
Boguś ,pierwsze pytanie po co ci ten propan ,na narty nie jeździsz,kamperem ,bo nie odpali staruszek ,jak odpali nie masz zimówek ,czyli opon ,kłopot z kupnem,nie będę dalej wyliczał ,,,,,,,,,,,daj sobie spokój z tymi przeróbkami ,,,,,,,,,,,,,,,,,,zawsze uważam ,że przeróbki są do dupki
pozdrawiam cię cieplusio ,nic ci nie poradzę ,bo pierwszy raz to widzę ,no fakt ,że kamperami profesjonalnie zajmuję się od 4 lat ,ale takiego cuda nie widziałem
przewody gazowe zniszczyłeś ,wyrzuć je do kosza ,jak będziesz u mnie dostaniesz w prezencie ,,,,nowe o różnej długości |
_________________ Darek |
Ostatnio zmieniony przez ARCADARKA 2011-02-15, 20:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2011-02-15, 20:13
|
|
|
Ten adapter z BP to on się nadaje do grilla, a nie do kampera. Właściwy nazywa kamperfit i ma gwint. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Track222
weteran

Twój sprzęt: Była - Niewiadów n126
Nazwa załogi: Tracki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Piwa: 89/10 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2011-02-15, 20:29
|
|
|
Tak wygląda właściwy adapter do butli.
tubp001.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11077 raz(y) 11,15 KB |
|
_________________ „Panie, daj mi siłę, abym zmienił to, co zmienić mogę; daj mi cierpliwość, abym zniósł to, czego zmienić nie mogę, i daj mi mądrość, abym odróżnił jedno od drugiego.” - Marek Aureliusz
 |
|
|
|
 |
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2011-02-15, 22:27
|
|
|
Track222
Tego modelu nie znałem. Założyłem to co mi wcisnęli na BP.
Jeśli mówimy o łączeniu to dopiero to montuję. Docelowo to będzie to inaczej, bo od lat sam takie łączenia robię na prasie w przyrządzie.
Teraz proszę o opinie o samym pomyśle i co jeszcze można zmienić. Automatów nie chcę montować.
camp przeróbki 017.jpg zacisk mój |
 |
Plik ściągnięto 11052 raz(y) 73,85 KB |
camp przeróbki 012.jpg zacisk predom |
 |
Plik ściągnięto 278 raz(y) 118,64 KB |
|
|
|
|
 |
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2011-02-16, 00:52
|
|
|
Przy okazji to coś o połączeniach.
Propan butanu używam od ponad 30 lat w zakładzie. Dla swoich potrzeb mam palniki na propan butan i tlen, propan butan i sprężone powietrze. Acetylen i tlen. Wszystko zależy, którego sposobu użyję od potrzeby uzyskania właściwej temperatury pod palnikiem. I zaręczam, że gazy nie są niebezpieczne jeśli się na tym znamy.
Z moich obserwacji wynika, że największym zagrożeniem są próchniejące uszczelki na złączach gwintowanych i elastyczne przewody. Również łączenia kulowe na zacisk wykonane z mosiądzu nie gwarantują szczelności.
Okresowe sprawdzanie szczelności wrażliwych punktów za pomocą płynu Ludwik to lepsza metoda, niż wiara we właściwe połączenia.
Po zimie radziłbym sprawdzić wszystkie połączenia zwracając uwagę na przewody elastyczne w miejscach często giętych. Tu występują mikro pęknięcia na przewodach, które po zwiększeniu ciśnienia powiększają się. W różnych okresach te wężyki robiono z różnych materiałów i jedne wydają się nie zniszczalne, a inne niestety są wątpliwe.
Taka kontrola to kilka minut, a świadomość dobrze przygotowanego sprzętu też coś znaczy. |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2011-02-16, 08:37
|
|
|
A tak wracając do tematu.
1. Gdzie redukuje się ciśnienie gazu - propan
2. W jaki sposób odcianasz wypływ propanu jak potrzbujesz p-butanu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
łoś
Kombatant szary stary łoś
Twój sprzęt: złom hymer eriba 544 87'
Nazwa załogi: łoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Piwa: 79/24
|
Wysłany: 2011-02-16, 12:01
|
|
|
Dziabong napisał/a: | 1. Gdzie redukuje się ciśnienie gazu - propan
2. W jaki sposób odcianasz wypływ propanu jak potrzbujesz p-butanu? |
ad1. Na butlach są reduktory.
ad2. Zamykam butlę z propanem i odkręcam zawór na drugiej. A może spróbuję w odwrotnej kolejności i chyba nic się nie stanie. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|