Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 2,5td 89 tajemnicza szara skrzynka nad akumulatorem
Autor Wiadomość
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-17, 22:10   

mówimy o mechanicznej, stare rozwiązania w układzie zasilania, na zdjęciu silnika dziwaczka w lewym dolnym rogu, czarny okrągły detal ( 5cm średnica, pokrywka pompy) ;)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2011-02-17, 22:30   

i do czego ona służy ?? podaje paliwo do pompy wtryskowej??
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-17, 22:47   

w starych rozwiązaniach pompy wtryskowe rzędowe miały problemy z zassaniem paliwa, później rotacyjne sobie z tym radziły i zrezygnowano z pompy wstępnego zasilania.W najnowszych rozwiązaniach JTD sa ponownie pompy wstępnego zasilania, ale juz elektryczne i zamontowane w zbiorniku (np.Ducato), lub za zewnątrz (np.Iveco)
_________________
Gosia & Krzysiek
Ostatnio zmieniony przez eMKa 2011-02-18, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
ArekExpert 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
Dołączył: 14 Lut 2011
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Witowice
Wysłany: 2011-02-17, 23:17   

Chlopaki pisza o pompie paliwa zasilajacej pompe wtryskowa. Na zdjeciach widac ja nad pompa wtryskowa. :idea
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-02-18, 09:51   

eMKa napisał/a:
dziwaczek napisał/a:
A u mnie chyba nie ma świecy płomieniowej? To jest 2.5 D 88r.
Czy ktoś wie jakie jest oznaczenie przepony w pompie paliwa- bo bym nabył tak na zapas.

Masz 4 świece żarowe, przepona nie figuruje jako części zamienna, tylko cała pompa.W tym roczniku może być pompa starego typu,przykręcana na dwie śruby lub nowego typu na 3 śruby.Na 3 śruby jest dostępna "od ręki", na dwie musiałbym poszukać
Przepony słyszałem ze dobierano od starego Mercedesa, ale nie wiem czy Ci sie opłaca, bo pompa to wydatek ok. 65 zł. a zużyciu ulega nie tylko przepona ,ale cały mechanizm z zaworami włącznie.
:spoko


Bardzo dziękuję za informację. Sprawdzę chyba jaką mam. Zastanawiam się czy nie zakupić jako awaryjna (drogowa) część zamienna?
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ArekExpert 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
Dołączył: 14 Lut 2011
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Witowice
Wysłany: 2011-02-18, 10:04   

Zakup pompy na polke to nie wydatek. Ale wozic skrzynek czesci nie warto. W przypadku awarii pompy zasialjacej mozna ja zastapic kanistrem paliwa z wezykiem polozonym wyzej pompy wtryskowej np zamiast kola zapasowego. Pedzic nie bedziesz, ale na drodze nie bedziesz musial nocowac. :idea
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2011-02-18, 10:16   

ArekExpert napisał/a:
Zakup pompy na polke to nie wydatek. Ale wozic skrzynek czesci nie warto. W przypadku awarii pompy zasialjacej mozna ja zastapic kanistrem paliwa z wezykiem polozonym wyzej pompy wtryskowej np zamiast kola zapasowego. Pedzic nie bedziesz, ale na drodze nie bedziesz musial nocowac. :idea


Słuszny pomysł będę miał na uwadze.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bogusław i Ewa 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato HYMER PREMIUM 678 TRAMP
Nazwa załogi: EB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Piwa: 75/27
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-18, 12:38   

Czy zaworki w pompce mogą być przyczyną trudniejszego rozruchu po dłuższym postoju?Czy wydajność mechanizmu pompki i membrany ma wpływ na osiąganą prędkość?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-18, 16:22   

Teoretycznie tak, ale może też gdzieś łapać "fałszywe powietrze" i schodzi paliwo z układu.Spróbuj rano przed odpaleniem podpompować ręcznie na pompie wstępnego zasilania .Jeżeli odpali bez problemów to już wiesz że paliwo "schodzi" z układu. winna pompka lub nieszczelność na połączeniach. Jeżeli nic to nie da to trzeba kopać dalej.

DSC00232a.JPG
Skośna dźwignia służy do ręcznego pompowania
Plik ściągnięto 3792 raz(y) 109,53 KB

_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ArekExpert 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
Dołączył: 14 Lut 2011
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Witowice
Wysłany: 2011-02-18, 21:23   

Bogusław i Ewa napisał/a:
Czy zaworki w pompce mogą być przyczyną trudniejszego rozruchu po dłuższym postoju?Czy wydajność mechanizmu pompki i membrany ma wpływ na osiąganą prędkość?

Predkość obrotowa w silniku diesla jest prostą funkcją ilości wtryskiwanego paliwa na każdy cykl spalania. Im szybciej tym czas na napełnienie sekcji tloczącej krótszy, a przy zbyt niskim ciśnieniu na pompie zasilającej lub zapowietrzeniu może się zdarzyć, że sekcja tlocząca nie napełni się w 100% więc nie osiągniemy upragnionej predkości.
Skrajny przypadek to brak paliwa i oczywiście obroty spadają do zera (no chyba, że rodzina pcha auto z góry :wyszczerzony: )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bogusław i Ewa 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato HYMER PREMIUM 678 TRAMP
Nazwa załogi: EB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Piwa: 75/27
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-20, 19:03   

Dziękuję za fachowe info.Sprawdzę pompkę jak kamper wróci z zimowej drzemki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ArekExpert 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
Dołączył: 14 Lut 2011
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Witowice
Wysłany: 2011-02-28, 12:58   

janusz napisał/a:
Z takiego pobieżnego opisu wynika, że jest to sterownik świec żarowych albo płomieniowej. Wnioskuję to z położenia jej jakie podałeś. Może jakieś zdjęcie tego ustrojstwa pokaż. Trochę więcej, jaki silnik, może zdjęcie głowicy i kolektora dolotowego.


Poskladalem do kupy wszystko co udalo sie rozkrecic. Wymienilem pasek rozrzadu i rolki prowadzace, zregenerowalem pompe wtryskowa i wtryskiwacze (serwis w Mlecznej). Podlaczylem skrzyneczke i zadzialalo jak nalezy ( po wlaczeniu pradu kontrolka swieci ciaglym swiatelkiem, a po uruchomieniu miga, poczym gasnie). :wyszczerzony:
Regeneracja ukladu paliwowego bardzo dobrze wplynela na wrazenia z pracy silnika (nie robilem jeszcze prob wydolnosciowych) brak widocznego dymienia i mila uchu praca turbiny. :bajer
Dzieki wszystkim za pomoc. :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***