Ducato 2,5td 89 tajemnicza szara skrzynka nad akumulatorem |
Autor |
Wiadomość |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-02-17, 22:10
|
|
|
mówimy o mechanicznej, stare rozwiązania w układzie zasilania, na zdjęciu silnika dziwaczka w lewym dolnym rogu, czarny okrągły detal ( 5cm średnica, pokrywka pompy) |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-02-17, 22:30
|
|
|
i do czego ona służy ?? podaje paliwo do pompy wtryskowej?? |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-02-17, 22:47
|
|
|
w starych rozwiązaniach pompy wtryskowe rzędowe miały problemy z zassaniem paliwa, później rotacyjne sobie z tym radziły i zrezygnowano z pompy wstępnego zasilania.W najnowszych rozwiązaniach JTD sa ponownie pompy wstępnego zasilania, ale juz elektryczne i zamontowane w zbiorniku (np.Ducato), lub za zewnątrz (np.Iveco) |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
Ostatnio zmieniony przez eMKa 2011-02-18, 08:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
ArekExpert
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
Dołączył: 14 Lut 2011 Postawił 1 piw(a) Skąd: Witowice
|
Wysłany: 2011-02-17, 23:17
|
|
|
Chlopaki pisza o pompie paliwa zasilajacej pompe wtryskowa. Na zdjeciach widac ja nad pompa wtryskowa. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-02-18, 09:51
|
|
|
eMKa napisał/a: | dziwaczek napisał/a: | A u mnie chyba nie ma świecy płomieniowej? To jest 2.5 D 88r.
Czy ktoś wie jakie jest oznaczenie przepony w pompie paliwa- bo bym nabył tak na zapas. |
Masz 4 świece żarowe, przepona nie figuruje jako części zamienna, tylko cała pompa.W tym roczniku może być pompa starego typu,przykręcana na dwie śruby lub nowego typu na 3 śruby.Na 3 śruby jest dostępna "od ręki", na dwie musiałbym poszukać
Przepony słyszałem ze dobierano od starego Mercedesa, ale nie wiem czy Ci sie opłaca, bo pompa to wydatek ok. 65 zł. a zużyciu ulega nie tylko przepona ,ale cały mechanizm z zaworami włącznie.
|
Bardzo dziękuję za informację. Sprawdzę chyba jaką mam. Zastanawiam się czy nie zakupić jako awaryjna (drogowa) część zamienna? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
ArekExpert
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
Dołączył: 14 Lut 2011 Postawił 1 piw(a) Skąd: Witowice
|
Wysłany: 2011-02-18, 10:04
|
|
|
Zakup pompy na polke to nie wydatek. Ale wozic skrzynek czesci nie warto. W przypadku awarii pompy zasialjacej mozna ja zastapic kanistrem paliwa z wezykiem polozonym wyzej pompy wtryskowej np zamiast kola zapasowego. Pedzic nie bedziesz, ale na drodze nie bedziesz musial nocowac. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-02-18, 10:16
|
|
|
ArekExpert napisał/a: | Zakup pompy na polke to nie wydatek. Ale wozic skrzynek czesci nie warto. W przypadku awarii pompy zasialjacej mozna ja zastapic kanistrem paliwa z wezykiem polozonym wyzej pompy wtryskowej np zamiast kola zapasowego. Pedzic nie bedziesz, ale na drodze nie bedziesz musial nocowac. |
Słuszny pomysł będę miał na uwadze. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
Bogusław i Ewa
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato HYMER PREMIUM 678 TRAMP
Nazwa załogi: EB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Kwi 2010 Piwa: 75/27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-02-18, 12:38
|
|
|
Czy zaworki w pompce mogą być przyczyną trudniejszego rozruchu po dłuższym postoju?Czy wydajność mechanizmu pompki i membrany ma wpływ na osiąganą prędkość? |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-02-18, 16:22
|
|
|
Teoretycznie tak, ale może też gdzieś łapać "fałszywe powietrze" i schodzi paliwo z układu.Spróbuj rano przed odpaleniem podpompować ręcznie na pompie wstępnego zasilania .Jeżeli odpali bez problemów to już wiesz że paliwo "schodzi" z układu. winna pompka lub nieszczelność na połączeniach. Jeżeli nic to nie da to trzeba kopać dalej.
DSC00232a.JPG Skośna dźwignia służy do ręcznego pompowania |
 |
Plik ściągnięto 3793 raz(y) 109,53 KB |
|
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
ArekExpert
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
Dołączył: 14 Lut 2011 Postawił 1 piw(a) Skąd: Witowice
|
Wysłany: 2011-02-18, 21:23
|
|
|
Bogusław i Ewa napisał/a: | Czy zaworki w pompce mogą być przyczyną trudniejszego rozruchu po dłuższym postoju?Czy wydajność mechanizmu pompki i membrany ma wpływ na osiąganą prędkość? |
Predkość obrotowa w silniku diesla jest prostą funkcją ilości wtryskiwanego paliwa na każdy cykl spalania. Im szybciej tym czas na napełnienie sekcji tloczącej krótszy, a przy zbyt niskim ciśnieniu na pompie zasilającej lub zapowietrzeniu może się zdarzyć, że sekcja tlocząca nie napełni się w 100% więc nie osiągniemy upragnionej predkości.
Skrajny przypadek to brak paliwa i oczywiście obroty spadają do zera (no chyba, że rodzina pcha auto z góry ) |
|
|
|
 |
Bogusław i Ewa
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato HYMER PREMIUM 678 TRAMP
Nazwa załogi: EB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Kwi 2010 Piwa: 75/27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2011-02-20, 19:03
|
|
|
Dziękuję za fachowe info.Sprawdzę pompkę jak kamper wróci z zimowej drzemki. |
|
|
|
 |
ArekExpert
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
Dołączył: 14 Lut 2011 Postawił 1 piw(a) Skąd: Witowice
|
Wysłany: 2011-02-28, 12:58
|
|
|
janusz napisał/a: | Z takiego pobieżnego opisu wynika, że jest to sterownik świec żarowych albo płomieniowej. Wnioskuję to z położenia jej jakie podałeś. Może jakieś zdjęcie tego ustrojstwa pokaż. Trochę więcej, jaki silnik, może zdjęcie głowicy i kolektora dolotowego. |
Poskladalem do kupy wszystko co udalo sie rozkrecic. Wymienilem pasek rozrzadu i rolki prowadzace, zregenerowalem pompe wtryskowa i wtryskiwacze (serwis w Mlecznej). Podlaczylem skrzyneczke i zadzialalo jak nalezy ( po wlaczeniu pradu kontrolka swieci ciaglym swiatelkiem, a po uruchomieniu miga, poczym gasnie).
Regeneracja ukladu paliwowego bardzo dobrze wplynela na wrazenia z pracy silnika (nie robilem jeszcze prob wydolnosciowych) brak widocznego dymienia i mila uchu praca turbiny.
Dzieki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
|