| Do czego ten wężyk ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | TURTL   doświadczony pisarz
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD Burstner
 Nazwa załogi: TURTL
 Dołączył: 18 Paź 2010
 Postawił 1 piw(a)
 Skąd: Przeżdziedza / Wleń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 14:45   Do czego ten wężyk ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Wszystkich serdecznie. Mam kamperka z 90r. na bazie Fiata Ducato 1,9 TD. Zauważyłem że po prawej stronie (od pasażera) nad zbiornikiem wtrównawczym chłodziwa pod maską wychodzi mi wężyk pomarańczowy, wychodzi z kabiny i pod maską jest zaślepiony śrubą i obejmą. Do czego to służy albo do czego powinno służyć, może mam jeszcze jedno cudeńko w aucie i nawet nie wiem. Zdjęcie przedstawia owy wężyk
 
 
 
	
		| Rurka.JPG 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 5074 raz(y) 102,02 KB |  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | airgaston   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
 Nazwa załogi: misitaki
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 16 Lis 2008
 Piwa: 13/18
 Skąd: stolica i okolica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 16:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest to wężyk podłączony do najwyższego punktu w nagrzewnicy i służy do jej odpowietrzenia. |  
				| _________________ pozdrawiam
 Jarek
 przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | dziwaczek   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
 Nazwa załogi: dziwaczki
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 30 Sie 2010
 Piwa: 58/18
 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | airgaston napisał/a: |  	  | Jest to wężyk podłączony do najwyższego punktu w nagrzewnicy i służy do jej odpowietrzenia. | 
 
 Dokładnie tak!! U mnie nie ma tego wężyka, za to jest wkręt w nagrzewnicy - spełniający rolę odpowietrznika
   |  
				| _________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | martini44   Kombatant
 
  
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 08 Paź 2010
 Piwa: 72/171
 Skąd: Mysłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 18:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | dwa tygodnie temu ten wężyk pracował u mnie przy wymianie płynu chłodniczego.... wywalił całe niepotrzebne powietrze z ukł. chłodzenia   |  
				| _________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | gino   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
 Nazwa załogi: Gino
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 29 Mar 2008
 Piwa: 639/978
 Skąd: ta Radość
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 18:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | martini44 napisał/a: |  	  | wywalił całe niepotrzebne powietrze z ukł. chłodzenia   | 
 bo do tego dokładnie ten węzyk jest...
 
 odpowietrza nie tylko nagrzewnice, ale cały układ chłodzenia...
 co w naszych autkach jest BARDZO WAŻNA CZYNNOSCIA//
 
 węzyk powinien byc włozony w otworek w wlocie powietrza i od srodka , przykręcony srubka..
 
 powinien byc zakonczony srubka, ktora ułatwia odpowietrzanie...ale z takim ''patentem'' tez da rade to zrobic...
 
 
 
	
		| rurka_183.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 5017 raz(y) 57,68 KB |  
 |  
				| _________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
 a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
 #CamperMajstry
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | martini44   Kombatant
 
  
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 08 Paź 2010
 Piwa: 72/171
 Skąd: Mysłowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 18:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja tak mam   |  
				| _________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | TURTL   doświadczony pisarz
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD Burstner
 Nazwa załogi: TURTL
 Dołączył: 18 Paź 2010
 Postawił 1 piw(a)
 Skąd: Przeżdziedza / Wleń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sliczne dzięki. Auto to to dla mnie zagadka ale krok po kroczku rozgryzam go jak mogę. A tak ogólnie to mój pierwszy Diesel jakim przyszło mi się poruszać. Wszystkie auta jakie dotąd miałem to benzyna. 
 W momencie jak stoję i chodzi nawiew to leci zimne powietrze, (silnik rozgrzany) ale w trakcie jazdy zaczyna ciepełkiem zaciągać - nieodpowietrzony układ może być tego przyczyną czy raczej jakaś klapka w nawiewach się nie otwiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | MILUŚ   Kombatant
 CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
 Nazwa załogi: Milusie
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 02 Gru 2007
 Piwa: 199/163
 Skąd: Gliwice w przelocie
 
  
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 19:59 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | martini44 napisał/a: |  	  | ja tak mam   | 
 
 ja też.......
   |  
				| _________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
 
 Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Yans   weteran
 wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia
 
  
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 03 Sty 2009
 Piwa: 108/1698
 Skąd: Pobiedziska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 20:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | martini44 napisał/a: |  	  | ja tak mam   | 
 Ja też , tylko u mnie jest taki fajnisty koreczek, który mogę odkręcić paluszkami...
   |  
				| _________________ Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....
 A każdy dzień jest raz w życiu...
 
 Każdy, kto porzuci kota w następnym wcieleniu jest myszą.
 
 Tomek
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | bonusik   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 13 Mar 2008
 Piwa: 10/15
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-03-25, 20:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jednym słowem.....wylot bulbulatora.....   |  
				| _________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | ArekExpert   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
 Dołączył: 14 Lut 2011
 Postawił 1 piw(a)
 Skąd: Witowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-08, 11:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | TURTL napisał/a: |  	  | Sliczne dzięki. Auto to to dla mnie zagadka ale krok po kroczku rozgryzam go jak mogę. A tak ogólnie to mój pierwszy Diesel jakim przyszło mi się poruszać. Wszystkie auta jakie dotąd miałem to benzyna. 
 W momencie jak stoję i chodzi nawiew to leci zimne powietrze, (silnik rozgrzany) ale w trakcie jazdy zaczyna ciepełkiem zaciągać - nieodpowietrzony układ może być tego przyczyną czy raczej jakaś klapka w nawiewach się nie otwiera
 | 
 Dolej plynu chlodniczego lekko ponad stan (na zimnym silniku) zagrzej silnik i przy pomocy odpowietznika wypusc powietrze (delikatnie) az pojawi sie plyn. Kiepskie grzanie to czesto takze wina zle dzialajacego termostatu. Generalnie diesel zamienia wiecej energii paliwa na skuteczna prace a nie w cieplo chlodnicy niz benzynowce. Do tego stopnia, ze w nowych pojazdach montuje sie dogrzewacze kabin by nie marznac w zimie. W moim multijetcie (1,3) caly silnik stygnie gdy stoje w korku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | dziwaczek   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
 Nazwa załogi: dziwaczki
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 30 Sie 2010
 Piwa: 58/18
 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-08, 17:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakby odpowietrzenie nie pomogło - a powinno. To może być to zamulona nagrzewnica, płukanie może pomóc ale może tez spowodować powstanie nieszczelności. Proponuję w okresie jesienno zimowo wiosennym zastosować stary sposób do starych silników - kawałek kartonu (taki z pudełka wystarczy) włożony przed nagrzewnicę. Powinno pomóc - tylko kontroluj wskaźnik temperatury - ale nie powinno wzrosnąć. |  
				| _________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | bonusik   weteran
 
  
 Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 13 Mar 2008
 Piwa: 10/15
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-08, 21:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ArekExpert napisał/a: |  	  | . W moim multijetcie (1,3) caly silnik stygnie gdy stoje w korku. | 
 
 inne prawa fizyki czy co?...
   |  
				| _________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | eMKa   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Ducato 2,3 09  CAMPERIA
 Nazwa załogi: eMKa
 Pomógł: 18 razy
 Dołączył: 22 Sty 2010
 Piwa: 297/156
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-04-08, 22:09 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ArekExpert napisał/a: |  	  | multijetcie (1,3) caly silnik stygnie gdy stoje w korku | 
 tak ma być
 to dobry silnik
   |  
				| _________________ Gosia & Krzysiek
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |