Do czego ten wężyk ? |
Autor |
Wiadomość |
TURTL
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD Burstner
Nazwa załogi: TURTL
Dołączył: 18 Paź 2010 Postawił 1 piw(a) Skąd: Przeżdziedza / Wleń
|
Wysłany: 2011-03-25, 14:45 Do czego ten wężyk ?
|
|
|
Witam Wszystkich serdecznie. Mam kamperka z 90r. na bazie Fiata Ducato 1,9 TD.
Zauważyłem że po prawej stronie (od pasażera) nad zbiornikiem wtrównawczym chłodziwa pod maską wychodzi mi wężyk pomarańczowy, wychodzi z kabiny i pod maską jest zaślepiony śrubą i obejmą. Do czego to służy albo do czego powinno służyć, może mam jeszcze jedno cudeńko w aucie i nawet nie wiem. Zdjęcie przedstawia owy wężyk
Rurka.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 4781 raz(y) 102,02 KB |
|
|
|
|
 |
airgaston
weteran

Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Piwa: 13/18 Skąd: stolica i okolica
|
Wysłany: 2011-03-25, 16:36
|
|
|
Jest to wężyk podłączony do najwyższego punktu w nagrzewnicy i służy do jej odpowietrzenia. |
_________________ pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-25, 17:57
|
|
|
airgaston napisał/a: | Jest to wężyk podłączony do najwyższego punktu w nagrzewnicy i służy do jej odpowietrzenia. |
Dokładnie tak!! U mnie nie ma tego wężyka, za to jest wkręt w nagrzewnicy - spełniający rolę odpowietrznika |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-03-25, 18:13
|
|
|
dwa tygodnie temu ten wężyk pracował u mnie przy wymianie płynu chłodniczego.... wywalił całe niepotrzebne powietrze z ukł. chłodzenia |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2011-03-25, 18:21
|
|
|
martini44 napisał/a: | wywalił całe niepotrzebne powietrze z ukł. chłodzenia |
bo do tego dokładnie ten węzyk jest...
odpowietrza nie tylko nagrzewnice, ale cały układ chłodzenia...
co w naszych autkach jest BARDZO WAŻNA CZYNNOSCIA//
węzyk powinien byc włozony w otworek w wlocie powietrza i od srodka , przykręcony srubka..
powinien byc zakonczony srubka, ktora ułatwia odpowietrzanie...ale z takim ''patentem'' tez da rade to zrobic...
rurka_183.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4724 raz(y) 57,68 KB |
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2011-03-25, 18:36
|
|
|
ja tak mam |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
TURTL
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1,9 TD Burstner
Nazwa załogi: TURTL
Dołączył: 18 Paź 2010 Postawił 1 piw(a) Skąd: Przeżdziedza / Wleń
|
Wysłany: 2011-03-25, 19:58
|
|
|
Sliczne dzięki. Auto to to dla mnie zagadka ale krok po kroczku rozgryzam go jak mogę. A tak ogólnie to mój pierwszy Diesel jakim przyszło mi się poruszać. Wszystkie auta jakie dotąd miałem to benzyna.
W momencie jak stoję i chodzi nawiew to leci zimne powietrze, (silnik rozgrzany) ale w trakcie jazdy zaczyna ciepełkiem zaciągać - nieodpowietrzony układ może być tego przyczyną czy raczej jakaś klapka w nawiewach się nie otwiera |
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2011-03-25, 19:59
|
|
|
martini44 napisał/a: | ja tak mam |
ja też....... |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
Yans
weteran wielbiciel pieczonych pyrek, grilla i wędzenia

Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Piwa: 106/1695 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: 2011-03-25, 20:01
|
|
|
martini44 napisał/a: | ja tak mam |
Ja też , tylko u mnie jest taki fajnisty koreczek, który mogę odkręcić paluszkami... |
_________________ Praca jest najgorszą formą spędzania wolnego czasu....
A każdy dzień jest raz w życiu...
Tomek
 |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-03-25, 20:41
|
|
|
Jednym słowem.....wylot bulbulatora..... |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
ArekExpert
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I 89 2,5td
Dołączył: 14 Lut 2011 Postawił 1 piw(a) Skąd: Witowice
|
Wysłany: 2011-04-08, 12:15
|
|
|
TURTL napisał/a: | Sliczne dzięki. Auto to to dla mnie zagadka ale krok po kroczku rozgryzam go jak mogę. A tak ogólnie to mój pierwszy Diesel jakim przyszło mi się poruszać. Wszystkie auta jakie dotąd miałem to benzyna.
W momencie jak stoję i chodzi nawiew to leci zimne powietrze, (silnik rozgrzany) ale w trakcie jazdy zaczyna ciepełkiem zaciągać - nieodpowietrzony układ może być tego przyczyną czy raczej jakaś klapka w nawiewach się nie otwiera |
Dolej plynu chlodniczego lekko ponad stan (na zimnym silniku) zagrzej silnik i przy pomocy odpowietznika wypusc powietrze (delikatnie) az pojawi sie plyn. Kiepskie grzanie to czesto takze wina zle dzialajacego termostatu. Generalnie diesel zamienia wiecej energii paliwa na skuteczna prace a nie w cieplo chlodnicy niz benzynowce. Do tego stopnia, ze w nowych pojazdach montuje sie dogrzewacze kabin by nie marznac w zimie. W moim multijetcie (1,3) caly silnik stygnie gdy stoje w korku. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-04-08, 18:08
|
|
|
Jakby odpowietrzenie nie pomogło - a powinno. To może być to zamulona nagrzewnica, płukanie może pomóc ale może tez spowodować powstanie nieszczelności. Proponuję w okresie jesienno zimowo wiosennym zastosować stary sposób do starych silników - kawałek kartonu (taki z pudełka wystarczy) włożony przed nagrzewnicę. Powinno pomóc - tylko kontroluj wskaźnik temperatury - ale nie powinno wzrosnąć. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-04-08, 22:24
|
|
|
ArekExpert napisał/a: | . W moim multijetcie (1,3) caly silnik stygnie gdy stoje w korku. |
inne prawa fizyki czy co?... |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2011-04-08, 23:09
|
|
|
ArekExpert napisał/a: | multijetcie (1,3) caly silnik stygnie gdy stoje w korku |
tak ma być
to dobry silnik |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
|