 |
|
|
EGR w silniku 2,8 idTD |
| Autor |
Wiadomość |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-01-06, 11:07 EGR w silniku 2,8 idTD
|
|
|
Witam. Chicałem zapytać , czyktoś posiada informację, czy silniki Fiat 2,8 idTD posiadają EGR, jeśli tak to czy zawsze tak jest. Pytam, bo wydawało mi się ,że silniki idTD nie posiadają układu EGR. Mam informację , ale nie wiem czy prawdziwą ,że jeśli silnik 2,8 posiada EGR , to jest to silnik TDI . Czyktoś może to potwierdzić ??
Dzięki z góry |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2012-01-06, 11:59
|
|
|
posiadają |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-01-06, 12:22
|
|
|
dzięki gino. Zakłądam,że najlepiej jest go zaślepić, zanim przekonam się ,że coś nie działa, hehe |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/618 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-01-06, 12:34
|
|
|
| gino napisał/a: | | posiadają |
Tak posiadają, ale bardzo nieliczne. Z moich dociekań wynika, że ok. 2-3% populacji
| HarryLey4x4 napisał/a: | | Zakłądam,że najlepiej jest go zaślepić, zanim przekonam się ,że coś nie działa, hehe |
Dlaczego zaślepić ? Jak jest to ma być sprawny i działać |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-01-06, 13:00
|
|
|
| SlawekEwa napisał/a: |
Tak posiadają, ale bardzo nieliczne. Z moich dociekań wynika, że ok. 2-3% populacji
|
Czy nie te, które mają ów sławetny sterownik |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/618 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-01-06, 13:05
|
|
|
| janus napisał/a: | | Czy nie te, które mają ów sławetny sterownik |
Właśnie te |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
janus
weteran

Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010 Piwa: 42/47 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-01-06, 16:23
|
|
|
| SlawekEwa napisał/a: | | janus napisał/a: | | Czy nie te, które mają ów sławetny sterownik |
Właśnie te |
- czy ten emotikon oznacza, że się martwisz, iż ma go tak mało silników, czy że trafił się właśnie w Twoim silniku? (w moim go w takim razie na szczęście nie ma )
Z moich doświadczeń wynika, że jest to w kwestii eksploatacji (pozostawiam na boku problemy ekologii) dosyć problematyczne rozwiązanie . Jedyny problem, w przeciągu przeszło 90 tys km z silnikiem 1,5 dCi (w Kangoo-rku), to właśnie zanieczyszczenie i zawieszenie się w trasie EGR-a (duży spadek mocy), pomimo starań stosowania dobrego paliwa
Na szczęscie czyszczenie i przemycie w benzynie pomogło |
_________________ Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy! |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/618 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-01-06, 16:33
|
|
|
| janus napisał/a: | | czy że trafił się właśnie w Twoim silniku? |
Właśnie to mnie nie cieszy |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-01-06, 19:10
|
|
|
no fajnie, to ja też mam to "szczęście",że mi się trafił silnik z tym EGR'em. Jednak nie mam tego sterownika SŁAWEtnego, czyli tego co ma Sławek, no chyba ,że mój mechanik zdjął go szybciej niż go zauważyłem.
W każdym razie , jak rozumiem, mogę się pozbyć owego EGRa zamykając blaszką z kwasówki, choćby po to , by nie spotkało mnie to co Janus opisywał.
W każdym razie szukam cały czas informacji o tym gdzie dokładnie wsadzić blaszkę, by mieć spokój z EGRem.
liczę na Waszą pomoc |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/618 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-01-06, 19:41
|
|
|
| HarryLey4x4 napisał/a: | | W każdym razie szukam cały czas informacji o tym gdzie dokładnie wsadzić blaszkę, by mieć spokój z EGRem. |
Na wyjściu spalin z kolektora wydechowego w kierunku zaworu EGR. Blaszka z nierdzewki musi mieć co najmniej 1mm grubości. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-01-06, 20:40
|
|
|
| a jak wygląda sprawa czujnika podciśnienia, czy jak tam zwał ten układ EGR, czy coś z nim się robi , czy pozostawia bez ingerencji ?? |
|
|
|
 |
pawel-m
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2012-01-06, 21:35
|
|
|
| zaslepic! zatkac! zakryc! zatamowac! zapomniec ze zawor zyl |
_________________ pawel |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-06, 22:15
|
|
|
Zatkać to można rurkę korkiem...
To półśrodek,zaślepienie EGR-u pomaga chwilowo potem odzywa się układ diagnostyczny.
Można czyścić,można zaślepiać a i tak kończy się na wymianie na nowy.
Jeśli zaślepisz EGR to musisz zrobić zworę bo inaczej od razu świeci się "check"...
Wyjątkiem jest EGR membranowy,który jest poza diagnostyką.
To dobry sposób na sprzedaż auta ale na dłuższą metę potem diagnostyka wyłapie awarię...
Następny element ulegający uszkodzeniu to sonda lambda....
|
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
HarryLey4x4
weteran

Twój sprzęt: Elnagh Gigant Nissan Patrol rules
Dołączył: 11 Lip 2011 Piwa: 29/24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-01-06, 22:25
|
|
|
ja nie mam raczej check engine, bo tu brak komputera , więc raczej sonda lambda nie padnie |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 246/618 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-01-06, 22:34
|
|
|
| bonusik napisał/a: | | Następny element ulegający uszkodzeniu to sonda lambda.... |
Sonda w 2.8 idTd gdzie ? jak? skąd |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|