|
Masa własna a DMC - skąd różnice między egzemplarzami |
| Autor |
Wiadomość |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno

|
Wysłany: 2012-01-24, 20:18
|
|
|
ANDRRZEJKU |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
zbychu91
zaawansowany w imię złotego,euro i dolara

Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2008 Piwa: 5/29 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 2012-01-25, 15:49
|
|
|
A swoją drogą, ciekawe czy przeszedłby numer z przesiadaniem się przez pasażera podczas ważenia z przedniej na tylną oś.
No co? Gwałtowna potrzeba poprawy makijażu, włosów, czy tam czego.
Tylko po co?
Nacisków na oś nikt nie będzie Ci sprawdzał bo ich po prostu nie przekroczysz ,a do masy rzeczywistej nie ma znaczenia |
|
|
|
 |
Agostini
weteran

Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Sty 2011 Piwa: 245/114 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-01-25, 18:54
|
|
|
| zbychu91 napisał/a: | Nacisków na oś nikt nie będzie Ci sprawdzał bo ich po prostu nie przekroczysz ,a do masy rzeczywistej nie ma znaczenia |
Sądziłem, że podczas takiego ważenia, w przypadku gdy nie jest to waga stacjonarna samochód najeżdża na coś co chyba kierowcy nazywają plackami najpierw przednimi kołami, a później tylnymi. Suma obu wag będzie wagą rzeczywistą. Wtedy taki manewr z przemieszczeniem ciężaru mógłby prawidłowy pomiar zniekształcić.
Ale rzeczywiście to jest już chyba kombinowanie jak koń pod górkę. Choć gdyby się udało? |
_________________ Basia i Andrzej
 |
|
|
|
 |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy

Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 342/86 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2012-01-26, 09:49
|
|
|
| Agostini napisał/a: | | Wtedy taki manewr z przemieszczeniem ciężaru mógłby prawidłowy pomiar zniekształcić. |
Nic bardziej mylnego , pdczas ważenia wszyscy pasażerowie proszeni są o pozostanie na swoich miejscach.
W zależności od danego kraju tolerancje są różne. Np. w niemczech ok. 5-10%. W Austrii , Francjii i w Polsce od uzyskanego wyniku kontrolujący mają obowiązek odjąć
jedynie 2% przy jednoczesnym zaokrągleniu wyniku do 100kg w górę.
Tak więc strzeżmy się kontroli ważenia.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-01-26, 13:32
|
|
|
Koledzy,po przeczytaniu tego wszystkiego doszedłem do wniosku,albo sprzedać kampera (bo po co nam te "bule"),albo zacząć nowy wątek, jak koledzy odchudziliście nasze "grubasy"(i nie pisze tu o kierowcach ,sam ważę 120 kg).Piszmy tylko same sprytne rzeczy,nic z rodzaju" zostawić żonę!"
To co może nowy temacik,ja już się odchudzam(nie osobiście )właśnie zamówiłem stopień z aluminium!.Piszcie co jeszcze usprawnić .A jeszcze zapomniałem ,wyjąłem właśnie ponton który woziłem w tym sezonie, w tą i z powrotem! .A teraz na poważnie zastanawiam się nad wożeniem koła zapasowego,może zamiast tego jakiś zestaw naprawczy( w spreyu) |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2012-01-26, 15:35
|
|
|
Spróbuj tak dla treningu wyciągnąc koło z tylnej osi,sam zadecydujesz co warto wozić.Tylko nie połam plastików U mnie w Burstnerze wulkanizator zmieniał tylne koło i przy użyciu wszystkiego co miał do podnoszenia w warsztacie zmieścił sie w 30 minutach (sztuka) Na wakacje woże oponę na dachu jak by przypadkiem rozerwało mi koło,inne awarie tylko zestaw naprawczy ,mam dwa |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
prezes1960
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2011 Piwa: 6/1 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-01-26, 16:35
|
|
|
WINNICZKI, wiem co to znaczy zmiana koła tylnej osi ,choć ja mam już nie oryginalne listwy i jest trochę lepiej.Zmieniłem wraz z listwami ich mocowanie,to co jest od listwy do podłogi i jeżeli trzeba to odkręcam mocowanie od listwy! ,no i nowe listwy sa proste a nie wygięte w kierunku podłogi,oraz są bardziej elastyczne no i lżejsze!Nie dostałem oryginałów więc wymieniłem na LMC
PS
Mam kilka listew plastikowych do burstnera,mogę kogoś potrzebującego poratować,pozostały listwy przedniej części dolnej zabudowy.
_MG_0805.JPG pozostało to co widać i druga strona |
 |
| Plik ściągnięto 4540 raz(y) 197,12 KB |
|
|
|
|
 |
Sułek
doświadczony pisarz pisze z przekonania nie z wyrafinowania....

Twój sprzęt: Fiat Pilote Bavaria
Nazwa załogi: Sułki
Dołączył: 09 Gru 2011 Piwa: 7/8 Skąd: Bielsko B-Jasienica
|
Wysłany: 2012-01-26, 18:02
|
|
|
Koledzy - pozwólcie że podłącze się pod Waszą dyskusje i próby wzajemnego wyjaśniania niektórych wpisów w dowodzie rejestracyjnym.Czytając ten temat od pierwszego postu do chwili obecnej zaczynam wątpic w wiarygodnośc wpisanych danych u mnie.A mam tak DMC-3300kg Masa własna 2790kg - znaczy się,że mogę załadowac 510kgk.ponieważ kamper jest z zamontowanym hakiem mogę podpiąc przyczepę i tak bez hamulca-750kg.natomiast z hamulcem 2500kg.Nijak to sie ma do DMC bo w jednym i drugim przypadku przekraczają zapisy jak nie o 40kg to przy przyczepie z hamulcem o 1790kg.Wyprostujcie mnie jak pomyliłem pojęcia i czgoś nie zrozumiałem |
_________________ Do zobaczenia GDZIEŚ w Polsce lub Europie Danusia i Sławek
 |
|
|
|
 |
seba1
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011 Piwa: 1/3 Skąd: SPS
|
Wysłany: 2012-01-26, 18:42
|
|
|
| Sułek napisał/a: | Koledzy - pozwólcie że podłącze się pod Waszą dyskusje i próby wzajemnego wyjaśniania niektórych wpisów w dowodzie rejestracyjnym.Czytając ten temat od pierwszego postu do chwili obecnej zaczynam wątpic w wiarygodnośc wpisanych danych u mnie.A mam tak DMC-3300kg Masa własna 2790kg - znaczy się,że mogę załadowac 510kgk.ponieważ kamper jest z zamontowanym hakiem mogę podpiąc przyczepę i tak bez hamulca-750kg.natomiast z hamulcem 2500kg.Nijak to sie ma do DMC bo w jednym i drugim przypadku przekraczają zapisy jak nie o 40kg to przy przyczepie z hamulcem o 1790kg.Wyprostujcie mnie jak pomyliłem pojęcia i czgoś nie zrozumiałem |
W dowodzie rej. masz w poz. F2 podaną DMC pojazdu, w twoim przypadku jest to 3300 kg. Do tego mozesz podpiąć przyczepkę jak piszesz 750kg bez ham (O2), i 2500 z ham.(O1). podpinając przyczepkę będziesz miał DMC zestawu a nie pojazdu i w tym przypadku może to być 5800kg (wtedy wymagane PJ kat B+E). |
_________________ pozdrawiam seba |
|
|
|
 |
Sułek
doświadczony pisarz pisze z przekonania nie z wyrafinowania....

Twój sprzęt: Fiat Pilote Bavaria
Nazwa załogi: Sułki
Dołączył: 09 Gru 2011 Piwa: 7/8 Skąd: Bielsko B-Jasienica
|
Wysłany: 2012-01-26, 19:49
|
|
|
Seba1 - to co napisałeś jest prawdą pod warunkiem,że zestaw przekracza 3,5tony i tu się z tobą zgadzam kat.prawa jazdy nie wystarcza.Głównie chodzi mi o to czy jakiekolwiek przekroczenie tych 3300kg.tj DMC skutkuje przekroczeniem prawa tak przy przy przeładowaniu kampera jak i podpięciu przyczepki |
_________________ Do zobaczenia GDZIEŚ w Polsce lub Europie Danusia i Sławek
 |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno

|
Wysłany: 2012-01-26, 19:57
|
|
|
| Jeśli załadujesz powyżej 3300kg to przeładowałeś ,ponieważ przekroczyłeś dmc,jakie dla Ciebie przewidziano(dla pojazdu).A jęsli podepniesz przyczrpę która posiada DMC więcej niż choćby 200kg(w twoim przypadku ,To mósisz posiadac B+E i viatol |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
seba1
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011 Piwa: 1/3 Skąd: SPS
|
Wysłany: 2012-01-26, 20:11
|
|
|
| MAWI napisał/a: | | Jeśli załadujesz powyżej 3300kg to przeładowałeś ,ponieważ przekroczyłeś dmc,jakie dla Ciebie przewidziano(dla pojazdu).A jęsli podepniesz przyczrpę która posiada DMC więcej niż choćby 200kg(w twoim przypadku ,To mósisz posiadac B+E i viatol |
Do podanego pojazdu czyli DMC 3300kg moze przypiąć przyczepe lekką, czyli do 750 kg i jechać na samej kat B. Zestaw taki może mieć DMC 4250kg ( w tym przypadku 4050kg.) .
Ale nie można przeładować auta powyzej tych 3300, i przyczepki pow jej DMC |
_________________ pozdrawiam seba |
|
|
|
 |
Sułek
doświadczony pisarz pisze z przekonania nie z wyrafinowania....

Twój sprzęt: Fiat Pilote Bavaria
Nazwa załogi: Sułki
Dołączył: 09 Gru 2011 Piwa: 7/8 Skąd: Bielsko B-Jasienica
|
Wysłany: 2012-01-26, 20:18
|
|
|
MAWI - Seba1 - czyli sprawa jednoznaczna przeładowanie kampera pow.3300kg.mandat ewentualnie nawet coś gorszego.Natomiast podpięcie przyczepki chocby tej 750kg to przekroczenie owych magicznych 3,5tony o 40kg.i tu nasze pr.jaz.kat.B możemy sobie wsadzic w pi pi pi Nie mam pojęcia jak poprzednik woził łódke na przyczepce mając prawo jazdy kat.B /a takowe miał bo widziałem na własne oczy/ |
_________________ Do zobaczenia GDZIEŚ w Polsce lub Europie Danusia i Sławek
 |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/470 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2012-01-26, 20:23
|
|
|
Sułek- na kategorię PJ 'B' możesz jechać kamperem o DMC 3500 kg plus przyczepa lekka 750 kg. Tak jak napisał seba1
Tutaj mamy dyskusję dotyczącą kategorii E:
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10540 |
| Ostatnio zmieniony przez Pawcio 2012-01-26, 20:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
seba1
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011 Piwa: 1/3 Skąd: SPS
|
Wysłany: 2012-01-26, 20:27
|
|
|
Powtarzam (słuchaj uważnie ) kategoria B możesz jechać twoim autem 3300DMC + przyczepka lekka 750DMC. Razem to daje 4050kg. Powtarzam możesz legalnie jechać. Gdybyś chciał przypiąć przyczepke inną niż lekka czyli pow 750kg to potrzebujesz B+E. Jeśli coś to pytaj |
_________________ pozdrawiam seba |
|
|
|
 |
|
|