Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Masa własna a DMC - skąd różnice między egzemplarzami
Autor Wiadomość
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-01-24, 20:18   

ANDRRZEJKU :spoko :spoko :spoko :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu91 
zaawansowany
w imię złotego,euro i dolara


Twój sprzęt: fiat ducato hobby 600
Nazwa załogi: zbyszki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2008
Piwa: 5/29
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2012-01-25, 15:49   

A swoją drogą, ciekawe czy przeszedłby numer z przesiadaniem się przez pasażera podczas ważenia z przedniej na tylną oś.
No co? Gwałtowna potrzeba poprawy makijażu, włosów, czy tam czego.

Tylko po co?
Nacisków na oś nikt nie będzie Ci sprawdzał bo ich po prostu nie przekroczysz ,a do masy rzeczywistej nie ma znaczenia :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Agostini 
weteran


Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Sty 2011
Piwa: 245/114
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-25, 18:54   

zbychu91 napisał/a:
Nacisków na oś nikt nie będzie Ci sprawdzał bo ich po prostu nie przekroczysz ,a do masy rzeczywistej nie ma znaczenia :bigok


Sądziłem, że podczas takiego ważenia, w przypadku gdy nie jest to waga stacjonarna samochód najeżdża na coś co chyba kierowcy nazywają plackami najpierw przednimi kołami, a później tylnymi. Suma obu wag będzie wagą rzeczywistą. Wtedy taki manewr z przemieszczeniem ciężaru mógłby prawidłowy pomiar zniekształcić.
Ale rzeczywiście to jest już chyba kombinowanie jak koń pod górkę. Choć gdyby się udało?
_________________
Basia i Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 342/86
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-01-26, 09:49   

Agostini napisał/a:
Wtedy taki manewr z przemieszczeniem ciężaru mógłby prawidłowy pomiar zniekształcić.

Nic bardziej mylnego , pdczas ważenia wszyscy pasażerowie proszeni są o pozostanie na swoich miejscach.
W zależności od danego kraju tolerancje są różne. Np. w niemczech ok. 5-10%. W Austrii , Francjii i w Polsce od uzyskanego wyniku kontrolujący mają obowiązek odjąć
jedynie 2% przy jednoczesnym zaokrągleniu wyniku do 100kg w górę.

Tak więc strzeżmy się kontroli ważenia.

:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-01-26, 13:32   

Koledzy,po przeczytaniu tego wszystkiego doszedłem do wniosku,albo sprzedać kampera :mrgreen: (bo po co nam te "bule"),albo zacząć nowy wątek, jak koledzy odchudziliście nasze "grubasy"(i nie pisze tu o kierowcach :mrgreen: ,sam ważę 120 kg).Piszmy tylko same sprytne rzeczy,nic z rodzaju" zostawić żonę!" :mrgreen:
To co może nowy temacik,ja już się odchudzam(nie osobiście )właśnie zamówiłem stopień z aluminium!.Piszcie co jeszcze usprawnić .A jeszcze zapomniałem ,wyjąłem właśnie ponton który woziłem w tym sezonie, w tą i z powrotem! :mrgreen: .A teraz na poważnie zastanawiam się nad wożeniem koła zapasowego,może zamiast tego jakiś zestaw naprawczy( w spreyu)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WINNICZKI 
Kombatant

Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Piwa: 76/86
Skąd: Krakow
Wysłany: 2012-01-26, 15:35   

Spróbuj tak dla treningu wyciągnąc koło z tylnej osi,sam zadecydujesz co warto wozić.Tylko nie połam plastików :gwm :gwm U mnie w Burstnerze wulkanizator zmieniał tylne koło i przy użyciu wszystkiego co miał do podnoszenia w warsztacie zmieścił sie w 30 minutach (sztuka) :zastrzelic :spoko Na wakacje woże oponę na dachu jak by przypadkiem rozerwało mi koło,inne awarie tylko zestaw naprawczy ,mam dwa :spoko
_________________
Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
prezes1960 
zaawansowany


Twój sprzęt: Burstner 580 mobil
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2011
Piwa: 6/1
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-01-26, 16:35   

WINNICZKI, wiem co to znaczy zmiana koła tylnej osi ,choć ja mam już nie oryginalne listwy i jest trochę lepiej.Zmieniłem wraz z listwami ich mocowanie,to co jest od listwy do podłogi i jeżeli trzeba to odkręcam mocowanie od listwy! :mrgreen: ,no i nowe listwy sa proste a nie wygięte w kierunku podłogi,oraz są bardziej elastyczne no i lżejsze!Nie dostałem oryginałów więc wymieniłem na LMC
PS
Mam kilka listew plastikowych do burstnera,mogę kogoś potrzebującego poratować,pozostały listwy przedniej części dolnej zabudowy.

_MG_0805.JPG
pozostało to co widać i druga strona
Plik ściągnięto 4543 raz(y) 197,12 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sułek 
doświadczony pisarz
pisze z przekonania nie z wyrafinowania....


Twój sprzęt: Fiat Pilote Bavaria
Nazwa załogi: Sułki
Dołączył: 09 Gru 2011
Piwa: 7/8
Skąd: Bielsko B-Jasienica
Wysłany: 2012-01-26, 18:02   

Koledzy - pozwólcie że podłącze się pod Waszą dyskusje i próby wzajemnego wyjaśniania niektórych wpisów w dowodzie rejestracyjnym.Czytając ten temat od pierwszego postu do chwili obecnej zaczynam wątpic w wiarygodnośc wpisanych danych u mnie.A mam tak DMC-3300kg Masa własna 2790kg - znaczy się,że mogę załadowac 510kgk.ponieważ kamper jest z zamontowanym hakiem mogę podpiąc przyczepę i tak bez hamulca-750kg.natomiast z hamulcem 2500kg.Nijak to sie ma do DMC bo w jednym i drugim przypadku przekraczają zapisy jak nie o 40kg to przy przyczepie z hamulcem o 1790kg.Wyprostujcie mnie jak pomyliłem pojęcia i czgoś nie zrozumiałem :gwm
_________________
Do zobaczenia GDZIEŚ :) w Polsce lub Europie Danusia i Sławek :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
seba1 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011
Piwa: 1/3
Skąd: SPS
Wysłany: 2012-01-26, 18:42   

Sułek napisał/a:
Koledzy - pozwólcie że podłącze się pod Waszą dyskusje i próby wzajemnego wyjaśniania niektórych wpisów w dowodzie rejestracyjnym.Czytając ten temat od pierwszego postu do chwili obecnej zaczynam wątpic w wiarygodnośc wpisanych danych u mnie.A mam tak DMC-3300kg Masa własna 2790kg - znaczy się,że mogę załadowac 510kgk.ponieważ kamper jest z zamontowanym hakiem mogę podpiąc przyczepę i tak bez hamulca-750kg.natomiast z hamulcem 2500kg.Nijak to sie ma do DMC bo w jednym i drugim przypadku przekraczają zapisy jak nie o 40kg to przy przyczepie z hamulcem o 1790kg.Wyprostujcie mnie jak pomyliłem pojęcia i czgoś nie zrozumiałem :gwm


W dowodzie rej. masz w poz. F2 podaną DMC pojazdu, w twoim przypadku jest to 3300 kg. Do tego mozesz podpiąć przyczepkę jak piszesz 750kg bez ham (O2), i 2500 z ham.(O1). podpinając przyczepkę będziesz miał DMC zestawu a nie pojazdu i w tym przypadku może to być 5800kg (wtedy wymagane PJ kat B+E).
_________________
pozdrawiam seba
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sułek 
doświadczony pisarz
pisze z przekonania nie z wyrafinowania....


Twój sprzęt: Fiat Pilote Bavaria
Nazwa załogi: Sułki
Dołączył: 09 Gru 2011
Piwa: 7/8
Skąd: Bielsko B-Jasienica
Wysłany: 2012-01-26, 19:49   

Seba1 - to co napisałeś jest prawdą pod warunkiem,że zestaw przekracza 3,5tony i tu się z tobą zgadzam kat.prawa jazdy nie wystarcza.Głównie chodzi mi o to czy jakiekolwiek przekroczenie tych 3300kg.tj DMC skutkuje przekroczeniem prawa tak przy przy przeładowaniu kampera jak i podpięciu przyczepki :confused :confused :confused
_________________
Do zobaczenia GDZIEŚ :) w Polsce lub Europie Danusia i Sławek :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 100/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-01-26, 19:57   

Jeśli załadujesz powyżej 3300kg to przeładowałeś ,ponieważ przekroczyłeś dmc,jakie dla Ciebie przewidziano(dla pojazdu).A jęsli podepniesz przyczrpę która posiada DMC więcej niż choćby 200kg(w twoim przypadku ,To mósisz posiadac B+E i viatol
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
seba1 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011
Piwa: 1/3
Skąd: SPS
Wysłany: 2012-01-26, 20:11   

MAWI napisał/a:
Jeśli załadujesz powyżej 3300kg to przeładowałeś ,ponieważ przekroczyłeś dmc,jakie dla Ciebie przewidziano(dla pojazdu).A jęsli podepniesz przyczrpę która posiada DMC więcej niż choćby 200kg(w twoim przypadku ,To mósisz posiadac B+E i viatol


Do podanego pojazdu czyli DMC 3300kg moze przypiąć przyczepe lekką, czyli do 750 kg i jechać na samej kat B. Zestaw taki może mieć DMC 4250kg ( w tym przypadku 4050kg.) .
Ale nie można przeładować auta powyzej tych 3300, i przyczepki pow jej DMC
_________________
pozdrawiam seba
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sułek 
doświadczony pisarz
pisze z przekonania nie z wyrafinowania....


Twój sprzęt: Fiat Pilote Bavaria
Nazwa załogi: Sułki
Dołączył: 09 Gru 2011
Piwa: 7/8
Skąd: Bielsko B-Jasienica
Wysłany: 2012-01-26, 20:18   

MAWI - Seba1 - czyli sprawa jednoznaczna przeładowanie kampera pow.3300kg.mandat ewentualnie nawet coś gorszego.Natomiast podpięcie przyczepki chocby tej 750kg to przekroczenie owych magicznych 3,5tony o 40kg.i tu nasze pr.jaz.kat.B możemy sobie wsadzic w pi pi pi Nie mam pojęcia jak poprzednik woził łódke na przyczepce mając prawo jazdy kat.B /a takowe miał bo widziałem na własne oczy/ :(
_________________
Do zobaczenia GDZIEŚ :) w Polsce lub Europie Danusia i Sławek :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Pawcio 
Kombatant


Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Piwa: 141/470
Skąd: z Nienacka
Wysłany: 2012-01-26, 20:23   

Sułek- na kategorię PJ 'B' możesz jechać kamperem o DMC 3500 kg plus przyczepa lekka 750 kg. Tak jak napisał seba1

Tutaj mamy dyskusję dotyczącą kategorii E:
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10540
Ostatnio zmieniony przez Pawcio 2012-01-26, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
seba1 
doświadczony pisarz

Nazwa załogi: seba1
Dołączył: 04 Gru 2011
Piwa: 1/3
Skąd: SPS
Wysłany: 2012-01-26, 20:27   

Powtarzam (słuchaj uważnie :idea ) kategoria B możesz jechać twoim autem 3300DMC + przyczepka lekka 750DMC. Razem to daje 4050kg. Powtarzam możesz legalnie jechać. Gdybyś chciał przypiąć przyczepke inną niż lekka czyli pow 750kg to potrzebujesz B+E. Jeśli coś :niewiem: to pytaj
_________________
pozdrawiam seba
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***