Zbiornik LPG do grzania/gotowania |
Autor |
Wiadomość |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2012-03-03, 17:13
|
|
|
Irek,
daj fotkę jak masz zamontowany? |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
gryz3k
Kombatant
Twój sprzęt: Ape 50
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 568/306 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2012-03-03, 23:29
|
|
|
Używałeś w zimę? Jak tam ma się praktyka do teorii? |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2012-03-04, 08:36
|
|
|
może czytaliście taki temat
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
obiecałem że sprawdzę spalanie w czasie wyjazdu i porównam prędkośc gps a licznik niestety do wyjazdu nie doszło bo przy -20 gaz zamarzł
tak do -10 jest ok
zresztą ja w zimie nie kamperuje |
|
|
|
 |
marek230482
stary wyga

Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2021-01-10, 12:56
|
|
|
Panowie, odkopuje temat bo pojawił się tu istotny wątek reduktora odparowujacego fazę ciekłą. Ja w czasie jazdy używam gazu, w dodatku nie mam możliwości zamontowania zbiornika walcowego w poprzek osi. A te dwa czynniki mocno podnoszą ryzyko zassania fazy ciekłej. Zabezpieczyć się przed tym chyba nie da w 100% dlatego chciałbym pobierać fazę ciekłą i ja odparować w parowniku samochodowym w część ogrzewanej (temp pokojowa). O ile z odparowaniem przy tak małym poborze nie powinno być problemu to się zastanawiam jak trzeba zmodyfikować reduktor żeby pracował dobrze. Usunąć sprężynę? Wyczytuje w necie jakieś przebłyski że ktoś tak robił ale to pojedyncze przypadki i brak szczegółów. |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
 |
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Hymer
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/21 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2021-01-10, 13:17
|
|
|
Reduktoy z wtryskiem sekwencyjnym maja na wyjściu gaz pod ciśnieniem, ciśnienie to można regulować. Nic nie trzeba do twoich potrzeb modyfikować. |
|
|
|
 |
marek230482
stary wyga

Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2021-01-10, 13:28
|
|
|
W samochodzie mam sporo elektroniki i czujników. Z powodzeniem wszystko wyreguluje. A tu? No właśnie mam wątpliwości. Montuje butle, wielozawór, podaje fazę ciekłą do reduktora i... Tak to zostawiam? Wiem że potem fazę lotna daje do reduktora 30mbar ale co z regulacją reduktora? A pości on w ogóle coś bez podciśnienia? |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
 |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 167/132 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2021-01-10, 13:37
|
|
|
Reduktor (parownik)ma na środku śrubę do regulacji ciśnienia . Podciśnienie potrzebne jest tylko w aucie ,bo rególuje cisnienie w zaleznie od podciśnienia w kolektorze . |
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Hymer
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/21 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2021-01-10, 13:46
|
|
|
Tak bez podciśnienia, te reduktory " wypuszczaj " z siebie gaz pod ciśnieniem. |
|
|
|
|
 |
marek230482
stary wyga

Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2021-01-10, 13:53
|
|
|
Adam, to ja wiem sam stroje i montuje instalacje ale nabrałem wątpliwości nie mając czujników i kontroli kompem
Więc podam fazę ciekłą ze zbiornika na reduktor (ten śruba ustawie na połowie albo 1/3), potem lotna na reduktor 30mbar i wpinam w obecna instalacje. |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
 |
|
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 167/132 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2021-01-10, 14:08
|
|
|
marek230482 napisał/a: |
Adam, to ja wiem sam stroje i montuje instalacje ale nabrałem wątpliwości nie mając czujników i kontroli kompem | To wszystko powinieneś wiedzieć i nie zadawać takich pytań . Chyba ze jesteś jak mechanik z niemieckiego serwisu , niema napisane , nie da się zrobić . Oto cię akurat bym nie podejrzewał . |
|
|
|
 |
marek230482
stary wyga

Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2021-01-10, 18:39
|
|
|
To może sprostuje - nie zajmuje się tym zawodowo. Po prostu nauczyłem się robić to sam. Oczywiście mógłbym sobie na próby złożyć taki zestaw i upewnić się w swoich rozważaniach. Jednak będąc jeszcze na urlopie postanowiłem zapytać na forum. Może ktoś przetarł szlak. |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
 |
|
|
|
 |
marek230482
stary wyga

Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2021-01-10, 19:02
|
|
|
I jeszcze jedna kwestia. "Zimny rozruch," czy jest konieczne zabezpieczenie? Czy jest możliwość że podczas mrozów zanim buda i reduktor się nagrzeje to pójdzie faza ciekłą? |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2021-01-11, 06:19
|
|
|
marek230482 napisał/a: | sam stroje i montuje instalacje ale nabrałem wątpliwości nie mając czujników i kontroli kompem
Więc podam fazę ciekłą ze zbiornika na reduktor (ten śruba ustawie na połowie albo 1/3), potem lotna na reduktor 30mbar i wpinam w obecna instalacje. | Jeżdżę z lodówką na gazie od dwudziestu lat i tylko raz udało mi się lekko zmrozić reduktor który podczas jazdy wyłączył z pracy lodówkę. Przyczyną było złe ustawienie presu w pompie na stacji paliw i dystrybutor przesadził z nalaniem LPG. Nigdy nie grzebałem przy fabrycznych nastawach reduktorów - nawet tych do tlenu i acetylenu. Jeżeli widzę wadliwe działanie reduktora to go po prostu wymieniam i dlatego ciągle jeszcze żyję. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
marek230482
stary wyga

Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sty 2020 Piwa: 11/1 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 2021-01-11, 11:57
|
|
|
Ale Ty chyba piszesz o pobieraniu ze zbiornika fazy lotnej a nie ciekłej (i jej późniejszym odparowaniu w reduktorze samochodowym). |
_________________ Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
 |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2021-01-11, 14:03
|
|
|
adaml61 napisał/a: | marek230482 napisał/a: |
Adam, to ja wiem sam stroje i montuje instalacje ale nabrałem wątpliwości nie mając czujników i kontroli kompem | To wszystko powinieneś wiedzieć i nie zadawać takich pytań . Chyba że jesteś jak mechanik z niemieckiego serwisu , nie ma napisane , nie da się zrobić . Oto cię akurat bym nie podejrzewał . | Też tak uważam i dlatego odpuszczam dyskusję w temacie. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
|