Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbiornik LPG do grzania/gotowania
Autor Wiadomość
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2012-03-03, 17:13   

Irek,
daj fotkę jak masz zamontowany?
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gryz3k 
Kombatant

Twój sprzęt: Ape 50
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 568/306
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2012-03-03, 23:29   

Używałeś w zimę? Jak tam ma się praktyka do teorii? :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2012-03-04, 08:36   

może czytaliście taki temat
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
obiecałem że sprawdzę spalanie w czasie wyjazdu i porównam prędkośc gps a licznik niestety do wyjazdu nie doszło bo przy -20 gaz zamarzł
tak do -10 jest ok
zresztą ja w zimie nie kamperuje
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-01-10, 12:56   

Panowie, odkopuje temat bo pojawił się tu istotny wątek reduktora odparowujacego fazę ciekłą. Ja w czasie jazdy używam gazu, w dodatku nie mam możliwości zamontowania zbiornika walcowego w poprzek osi. A te dwa czynniki mocno podnoszą ryzyko zassania fazy ciekłej. Zabezpieczyć się przed tym chyba nie da w 100% dlatego chciałbym pobierać fazę ciekłą i ja odparować w parowniku samochodowym w część ogrzewanej (temp pokojowa). O ile z odparowaniem przy tak małym poborze nie powinno być problemu to się zastanawiam jak trzeba zmodyfikować reduktor żeby pracował dobrze. Usunąć sprężynę? Wyczytuje w necie jakieś przebłyski że ktoś tak robił ale to pojedyncze przypadki i brak szczegółów.
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Hymer
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/21
Skąd: BIA
Wysłany: 2021-01-10, 13:17   

Reduktoy z wtryskiem sekwencyjnym maja na wyjściu gaz pod ciśnieniem, ciśnienie to można regulować. Nic nie trzeba do twoich potrzeb modyfikować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-01-10, 13:28   

W samochodzie mam sporo elektroniki i czujników. Z powodzeniem wszystko wyreguluje. A tu? No właśnie mam wątpliwości. Montuje butle, wielozawór, podaje fazę ciekłą do reduktora i... Tak to zostawiam? Wiem że potem fazę lotna daje do reduktora 30mbar ale co z regulacją reduktora? A pości on w ogóle coś bez podciśnienia?
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 167/132
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2021-01-10, 13:37   

Reduktor (parownik)ma na środku śrubę do regulacji ciśnienia . Podciśnienie potrzebne jest tylko w aucie ,bo rególuje cisnienie w zaleznie od podciśnienia w kolektorze .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Hymer
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/21
Skąd: BIA
Wysłany: 2021-01-10, 13:46   

Tak bez podciśnienia, te reduktory " wypuszczaj " z siebie gaz pod ciśnieniem.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-01-10, 13:53   

Adam, to ja wiem :) sam stroje i montuje instalacje :) ale nabrałem wątpliwości nie mając czujników i kontroli kompem :)
Więc podam fazę ciekłą ze zbiornika na reduktor (ten śruba ustawie na połowie albo 1/3), potem lotna na reduktor 30mbar i wpinam w obecna instalacje.
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 167/132
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2021-01-10, 14:08   

marek230482 napisał/a:

Adam, to ja wiem :) sam stroje i montuje instalacje :) ale nabrałem wątpliwości nie mając czujników i kontroli kompem
To wszystko powinieneś wiedzieć i nie zadawać takich pytań . Chyba ze jesteś jak mechanik z niemieckiego serwisu , niema napisane , nie da się zrobić . Oto cię akurat bym nie podejrzewał .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-01-10, 18:39   

To może sprostuje - nie zajmuje się tym zawodowo. Po prostu nauczyłem się robić to sam. Oczywiście mógłbym sobie na próby złożyć taki zestaw i upewnić się w swoich rozważaniach. Jednak będąc jeszcze na urlopie postanowiłem zapytać na forum. Może ktoś przetarł szlak.
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-01-10, 19:02   

I jeszcze jedna kwestia. "Zimny rozruch," czy jest konieczne zabezpieczenie? Czy jest możliwość że podczas mrozów zanim buda i reduktor się nagrzeje to pójdzie faza ciekłą?
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2021-01-11, 06:19   

marek230482 napisał/a:
sam stroje i montuje instalacje :) ale nabrałem wątpliwości nie mając czujników i kontroli kompem :)
Więc podam fazę ciekłą ze zbiornika na reduktor (ten śruba ustawie na połowie albo 1/3), potem lotna na reduktor 30mbar i wpinam w obecna instalacje.
Jeżdżę z lodówką na gazie od dwudziestu lat i tylko raz udało mi się lekko zmrozić reduktor który podczas jazdy wyłączył z pracy lodówkę. Przyczyną było złe ustawienie presu w pompie na stacji paliw i dystrybutor przesadził z nalaniem LPG. Nigdy nie grzebałem przy fabrycznych nastawach reduktorów - nawet tych do tlenu i acetylenu. Jeżeli widzę wadliwe działanie reduktora to go po prostu wymieniam i dlatego ciągle jeszcze żyję. :aniolek
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
marek230482 
stary wyga


Twój sprzęt: Transit VII Challenger
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sty 2020
Piwa: 11/1
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2021-01-11, 11:57   

Ale Ty chyba piszesz o pobieraniu ze zbiornika fazy lotnej a nie ciekłej (i jej późniejszym odparowaniu w reduktorze samochodowym).
_________________
Dethleffs Nomad->Transit IV Pilote -> Transit VII Challenger
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2021-01-11, 14:03   

adaml61 napisał/a:
marek230482 napisał/a:

Adam, to ja wiem :) sam stroje i montuje instalacje :) ale nabrałem wątpliwości nie mając czujników i kontroli kompem
To wszystko powinieneś wiedzieć i nie zadawać takich pytań . Chyba że jesteś jak mechanik z niemieckiego serwisu , nie ma napisane , nie da się zrobić . Oto cię akurat bym nie podejrzewał .
Też tak uważam i dlatego odpuszczam dyskusję w temacie.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***