|
Przednie zawieszenie |
| Autor |
Wiadomość |
MER-lin
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 45/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-06, 17:05 Przednie zawieszenie
|
|
|
Z tego co się zorientowałem w moim kamperku są jeszcze oryginalne amortyzatory z pierwszego montażu ( koniec 1992 r. . Przymierzam się do ich wymiany, tym bardziej, że na diagnostyce wyszło, że ich skuteczność jest już wątpliwa. Zauważyłem również, że prawa przednia strona auta jest około 10 cm niżej niż lewa ( pomiędzy krawędzią błotnika i krawędzią koła ). Teraz pytanie do mądrzejszych ode mnie - czy "siedzenie" na jedną stronę wynika ze zmęczenia sprężyny przy amortyzatorze, czy może być spowodowane również inną przyczyną. Dodam od razu, że auto nie miało żadnej kolizji. |
|
|
|
 |
Jacek999
zaawansowany

Twój sprzęt: W budowie
Dołączył: 21 Paź 2011 Piwa: 25/24 Skąd: Wieś podkrakowska
|
Wysłany: 2012-03-06, 19:25
|
|
|
| W subaru miałem podobny problem, tyle że z tyłu, mechanik stwierdził, że należy wymienić i amortyzatory i sprężyny, tył siedział prawie 10 cm. Co ciekawe, tej usterki nie wykazało badanie u diagnosty na przeglądzie, sprawność amorów podobno była ok 80%. |
_________________ Jacek |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 280/1357 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-06, 20:55
|
|
|
Zalaczam opis jak trzeba interpretowac wyniki testow amortyzatorow bedac na przegladzie przedluzenia rejestracji.Wynik otrzymany to przyleganie opony podczas wspomnianego testu tu i teraz .Poczytajcie uwaznie.
Metoda EUSAMA.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 4539 raz(y) 123,88 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2012-03-06, 22:27
|
|
|
| MER-lin napisał/a: | | Teraz pytanie do mądrzejszych ode mnie - czy "siedzenie" na jedną stronę wynika ze zmęczenia sprężyny przy amortyzatorze, czy może być spowodowane również inną przyczyną. Dodam od razu, że auto nie miało żadnej kolizji. | Zerknij na autko i zobacz z której strony masz powieszoną markizę Markiza jest ciężka i wisi wysoko , co powoduje przechył auta. Niemcy stosują klocki pod resory ,żeby zwiększyć napięcie resora i wyrównać auto. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
przemo.d
stary wyga
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 29/142 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2012-03-06, 23:10
|
|
|
Witam,
Za "trzymanie wysokości" w większości aut( nie dotyczy forestera i kilku innych wynalazków) nie odpowiada amortyzator ponieważ jest elementem odpowiadającym za tłumienie drgań i jego wymiana nic nie zmieni.Jak nie cieknie tonie ma co go ruszać chba , że faktycznie nie trzyma koła na nierównościach to do wymiany.
Jak sprężyna nie jest pęknięta to można się czepić rozkładu masy.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
MER-lin
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 45/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-07, 07:29
|
|
|
| Z tego co piszecie wynika, że albo sprężyna, albo rozkład mas. Amortyzatory nie ciekną i nie stukają więc można założyć, że są sprawne. Markizę rzeczywiściwe mam po prawej stronie. Ale po lewej stronie jest 100 litrowy zbiornik z wodą co powinno w jakimś stopniu równoważyć ciężar markizy. Generalnie elementy zawieszenia z prawej strony ( tuleje wahacza, sworzeń zwrotnicy ) były już zużyte, natomiast po lewej stronie jeszcze o.k. Spróbuję wymienić same sprężyny amortyzatorów i zobaczymy jakie będą efekty. |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2012-03-07, 07:48
|
|
|
| przemo.d napisał/a: | | Za "trzymanie wysokości" w większości aut( nie dotyczy forestera i kilku innych wynalazków) nie odpowiada amortyzator ponieważ jest elementem odpowiadającym za tłumienie drgań i jego wymiana nic nie zmieni |
wszystko na temat...
co ma amorek do wysokości stania autka
| MER-lin napisał/a: | | o.k. Spróbuję wymienić same sprężyny amortyzatorów i zobaczymy jakie będą efekty. |
Merlinku,troszke bez sensu...nawet jak amorki jeszcze troszkę''trzymają''
ale jak napisałes powyżej..sa juz stare..i słabe
i co...będziesz za chwilę płacił za ponowna rozbiórke zawieszenia?
skoro to ta sama robota...i przy wymianie sprężyn,nic doliczyc za zmiane amorków nie mogą..
ale jak zmienisz teraz same sprężyny spreżyny..a za chwile bedziesz chciał zmieniac amorki..
to 2xten sam koszt wymiany
przyznasz..że troszke bez sensu |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
MER-lin
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 45/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-03-07, 17:27
|
|
|
Masz rację Gino. Zrobić raz wszystko i zapomnieć na parę lat. Mądrego to i miło posłuchać. |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-07, 18:35
|
|
|
,,co ma amorek do wysokości stania autka''
Ma bardzo dużo (ciśnienie gazu, siła odbicia itp) w normalnym zawieszeniu może dochodzić do 5 cm. między sparwnym amortyzatorem, a zużytym. |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 280/1357 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-07, 20:27
|
|
|
AiR, jestes w bledzie to sprerzna odpowiada za wysokosc a nie amorek.Amorek odpowiada za tlumienie wszystkich drgan przenoszonych poprez kola i zawieszenie na karoserie |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 280/1357 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-07, 20:29
|
|
|
| AiR, jestes w bledzie to sprezna odpowiada za wysokosc a nie amorek.Amorek odpowiada za tlumienie wszystkich drgan przenoszonych poprez kola i zawieszenie na karoserie.Sprezyna mozna zmienic wysokosc i twardosc zawieszenia. |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-07, 21:54
|
|
|
| Mnie nie chodzi o rzeczywistą wysokość, za którą odpowiada element resorujący. Stwierdzam tylko fakt, że amortyzator ma wpływ na wysokość. |
|
|
|
 |
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/86 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2012-03-07, 22:10
|
|
|
| AiR napisał/a: | | amortyzator ma wpływ na wysokość. | Amortyzator gazowy, ale kamper opisywany na wstępie miał amortyzatory olejowe ,i te nie wpływają na wysokość . |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
 |
|
|
|
 |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga

Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 280/1357 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-07, 22:15
|
|
|
| Amorek gazowy a tymbardziej olejowy nie maja wplywu na wysokosc. Potocznie nazywanym amortyzatorem gazowym jest zwykly amortyzator olejowy w ktorym dodatkowa moc tlumienia spelnia gaz czyli azot,gdyz sam olej nie nadaje sie by go sprezyc a gaz tak.Gaz w amortyzatorze utrzymuje go zawsze w polorzeniu uniesionym maksymalnie w goze.Nie ma stricto amortyzatorow wylacznie gazowych,po za tak zwanymi sprezynami gazowymi stosowanymi do podtrzymania maski silnika,pokrywy bagarznika lib 5 drzwi w kombi.Gaz w tych sprezynach jest pod dosc duzym cisnieniem rzedu ok 40 atm. |
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 245/616 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2012-03-07, 22:20
|
|
|
| W amorku gazowo-olejowym, gaz zapobiega spienieniu oleju podczas pracy amorka z dużą częstotliwością. Spienienie oleju powoduje czasową utratę zdolności tlumienia drgań przez amorek. |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
|
|