 |
|
Zamknięty przez: gino 2012-11-08, 10:00 |
Regulator siły hamowania-fiat |
Autor |
Wiadomość |
Dembomen
weteran

Twój sprzęt: KOMEDIA Fiat-Detleffs Globetrotter 2,5D 1989
Nazwa załogi: Dembomenki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2008 Piwa: 23/24 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 2012-11-04, 11:11 Regulator siły hamowania-fiat
|
|
|
Hej!
Regulator siły hamowania, w moim autku zaczął się pocić, uszkodziła się osłona, to wszystko pewnie ząb czasy
Poszukuję części zamiennych (serwis pak) jeśli występuje, ewentualnie taki sam nowy.
Hej!
Zdjęcie0536 [DVD (PAL)].jpg Tak to wygląda |
 |
Plik ściągnięto 5438 raz(y) 46,81 KB |
Zdjęcie0537 [DVD (PAL)].jpg ..i trochę bliżej |
 |
Plik ściągnięto 5438 raz(y) 48,02 KB |
|
_________________ Misiek
Świat jest piękny,tylko my go psujemy!
 |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/128 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2012-11-04, 12:04
|
|
|
Jak u mnie zaczął cieknąć ( na przeglądzie diagnosta dopatrzył się ) to uznałem na próbę, że jest to zbędny element i go zdemontowałem, mam poduszki a auto i tak jest cały czas załadowane.
Nic się nie zmieniło i tak przód pierwszy hamuje więc tak już zostawiłem.
W autach z ABS-em już tego w ogóle nie montują.
Pozdro. |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2012-11-04, 20:35
|
|
|
Kiedy kupiłem kampera, tył wcale nie hamował bo korektor hamowania był potwornie brudny. Mój mechanik rozebrał go i wyczyścił więc wiem, że prace naprawcze przy nim są możliwe. Zpytam co i jak zrobił i dam znać.
przemo.d Cytat: | W autach z ABS-em już tego w ogóle nie montują. | Korektor hamowania i ABS to dwie całkiem różne zasady działania. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-11-04, 20:46
|
|
|
lepciak napisał/a: | Korektor hamowania i ABS to dwie całkiem różne zasady działania. |
co nie zmienia powyzszego faktu ze na ogol przy ABSie go nie ma |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2012-11-04, 21:18
|
|
|
Nie na ogół tylko wcale go nie ma bo ABS spełnia rolę układu antypoślizgowego. Korektor jest urządzeniem do tego samego celu ale wymyślonym dużo wcześniej i działa tylko na tylne koła. Ponadto jego skuteczność jest mniejsza. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
eMKa
Kombatant

Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2012-11-04, 21:22
|
|
|
Dembomen napisał/a: | Poszukuję części zamiennych |
tu jestem |
_________________ Gosia & Krzysiek
 |
|
|
|
 |
Yekater
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2011 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: EU
|
Wysłany: 2012-11-04, 22:07 Re: Regulator siły hamowania-fiat
|
|
|
Dembomen napisał/a: | Hej!
Regulator siły hamowania, w moim autku zaczął się pocić, uszkodziła się osłona, to wszystko pewnie ząb czasy Poszukuję części zamiennych (serwis pak) jeśli występuje, ewentualnie taki sam nowy.Hej! |
Dokładność pracy korektora siły hamowania tego typu sprowadza się do stwierdzenia czy tylna oś jest obciążona czy też nie. W praktyce kamper ma stale obciążoną tylną oś, zatem korektor można zastąpić zwykłym trójnikiem. |
|
|
|
 |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2012-11-05, 06:33
|
|
|
Yekater Cytat: | korektor można zastąpić zwykłym trójnikiem | Lubię ludzi którzy poprawiają fabrykę bo w ich mniemaniu wszystko wiedzą najlepiej. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2012-11-05, 08:06
|
|
|
Yekater napisał/a: | W praktyce kamper ma stale obciążoną oś, zatem korektor można zastąpić zwykłym trójnikiem. |
ale odciążasz ją podczas gwałtownego'' hamowania gdy dajesz tzw nurka przodem..
wtedy włąśnie, dzięki korektorowi zmniejsza sie skuteczność/siła hamowania tylnych kół, co zapobiega ich zablokowaniu,czyli hamując ostrzej na ''śliskim'' zakrecie , przy 70-80km/h hamulec nie zadziała jak nagle zaciagniety reczny co, róznie może sie skonczyc , a korektor właśnie po to jest, aby w takich skrajnych przypadkach, zapobiec blokowaniu kół
przemo.d napisał/a: | Nic się nie zmieniło i tak przód pierwszy hamuje więc tak już zostawiłem. | korektor nie jest ''niezbędny'' przy każdym hamowaniu..zwłąszcza na suchej nawierzchni..
odczucie, że nic sie nie zmieniło, po zastosowaniu trójnika , wcale mnie nie dziwi, bo na tył cały czas idzie pełne cisnienie..., jego fabryczna ''skuteczność'' jest cały czas 100%towa
tylko...co z bezpieczeństwem jazdy po sliskim ?gdy jego skutecznośc podczas gwałtownych hamowań powinna byc przez reduktor zmniejszona..
dla własnego bezpieczeństwa,zrób sobie próbe
jak spadnie snieg..na jakiejś polnej drodze , przy niewielkiej , bezpiecznej prędkości,wejdż w zakręt, i mocno zahamuj
eMWu napisał/a: | na ogol przy ABSie go nie ma |
''na ogól'' nie oznacza że go niema..czyli, jedno wyklucza drugie
niema..mechanicznych, bywają sterowane elektronicznie
wiem że można jeżdzić bez korektora..bo wielu jezdzi..
mozna też po gorzale..bo też wielu to robi...
wybór należy do was...
konsekwencje wyboru, również
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
|
|
|
 |
Yekater
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Home made
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Gru 2011 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: EU
|
Wysłany: 2012-11-05, 09:26
|
|
|
gino napisał/a: | wiem że można jeżdzić bez korektora..bo wielu jezdzi..
mozna też po gorzale..bo też wielu to robi...
wybór należy do was...konsekwencje wyboru, również
|
Czy mógłbym prosić o opis regulacji korektora siły hamowania zamontowanego w aucie z tylną osią stale obciążoną? Powiedziało się "A", należy powiedzieć "B". Mile widziane parametry regulacyjne typu: ciśnienie płynu hamulcowego przed korektorem i po korektorze, tolerancja dokładności pomiaru, sposób pomiaru, et cetera. |
|
|
|
 |
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 27/128 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2012-11-05, 10:07
|
|
|
Yekater napisał/a: | gino napisał/a: | wiem że można jeżdzić bez korektora..bo wielu jezdzi..
mozna też po gorzale..bo też wielu to robi...
wybór należy do was...konsekwencje wyboru, również
|
Czy mógłbym prosić o opis regulacji korektora siły hamowania zamontowanego w aucie z tylną osią stale obciążoną? Powiedziało się "A", należy powiedzieć "B". Mile widziane parametry regulacyjne typu: ciśnienie płynu hamulcowego przed korektorem i po korektorze, tolerancja dokładności pomiaru, sposób pomiaru, et cetera. |
Ja bym dorzucił szczególnie gdy pompujemy poduszki
Życzę powodzenia i jazdy za każdym razem jak dopompujemy atmosferę-> na stacje diagnostyczną -> bo w warunkach garażowych nie ma możliwości tego wyregulować.
A przy poduszkach to jest ciężki temat bo to urządzenie tylko przeszkadza.
Miałem i ja wątpliwości czy to wymontować z auta ale test na żwirowej drodze mnie przekonał;).
Kamper to nie auto rajdowe i prędkości nie są oszałamiające a w zakręty nie wchodzi się na granicach przyczepności.
Po testuje jeszcze jak spadnie śnieg i opisze -> choć wątpię aby coś sie zmieniło bo bębnowe hamulce na tylnej osi która jest zawsze obciążona raczej większej skuteczności od przodu nie mają..
Pozdro. |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2012-11-05, 10:09
|
|
|
Yekater napisał/a: |
Czy mógłbym prosić o opis regulacji korektora siły hamowania zamontowanego w aucie z tylną osią stale obciążoną? Powiedziało się "A", należy powiedzieć "B". Mile widziane parametry regulacyjne typu: ciśnienie płynu hamulcowego przed korektorem i po korektorze, tolerancja dokładności pomiaru, sposób pomiaru, et cetera. | najpierw dajesz wątpliwej jakości porady,a dopiero pózniej pytasz jak korektor działa
brawo..
napisz do producenta/fabryki ..może odpowie
jeśli nie rozumiesz, po co jest korektor , jak działa
to sobie może po prostu wyGOOGLuj i wymontuj...
a jeśli jest..to przecież po coś jest..jak większość ''części''w samochodzie...nawet te, które wydają Ci się niepotrzebne .
dlatego nie zamierzam Cie pouczac/uczyć , ani tym bardziej zmuszac do tego, aby Twój samochód był ''kompletny technicznie'' tak, jak zaleca to producent...
już pomijam fakt, porad typu JAK ZUBOŻYĆ samochód z części
w temacie, w którym Dembomenek pyta, gdzie je kupić |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
Ostatnio zmieniony przez gino 2012-11-05, 10:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2012-11-05, 10:09
|
|
|
zgadza sie Gino - elektorniczna korekcja zwykle za pomoc a wlasnie ABSu...
a mechaniczny korektor - jakkolwiek wazny toczesto awaryjny w np. w kanciak/polonez na ogol hamulce nie dzialaly z tylu wogole przez korektor wlasnie.
Ale jak widze po linkach wrzuconych pare postów wyzej - tanie toto jest - szkoda sie z tym babrac i rozbierac. |
Ostatnio zmieniony przez eMWu 2012-11-05, 11:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2012-11-05, 10:32
|
|
|
kochani...
naprawdę najpierw sprawdzcie jak działa korektor..
przemo.d napisał/a: | Kamper to nie auto rajdowe i prędkości nie są oszałamiające a w zakręty nie wchodzi się na granicach przyczepności. |
przemo, tu nie chodzi o sportowa jazdę.....tylko o rozłożenie masy, w momencie hamowania, głównie awaryjnego hamowania..a takie może zdarzyc sie zawsze...i nakażdym fragmencie drogi
przemo.d napisał/a: | hamulce na tylnej osi która jest zawsze obciążona raczej większej skuteczności od przodu nie mają..
| nie maja i mieć nigdy nie powinny..po to jest właśnie korektor..
przednie koła zawsze będa lepiej skuteczniej hamowaly..
ale unies tylne koła/korektor odbiera to jako odciążenie tylnej osi/ i okaże sie, ze ich przyczepność , będzie dużo mniejsza niż przednich..a więc i siła do ich zablokowania, potrzebna jest dużo mniejsza..
włąsnie wtedy, zadziała korektor
on nie ''wzmacnia hamowania'' tylko zmniejsza jego siłe..
co do naszych kamperków
im autko bardziej dociążone z tyłu tym ''nurek '' mniejszy, a więc i działanie korektora mniejsze....
przy normalnym trybie jazdy,i łągodnym hamowaniu równiez jego działanie//''osłabianie hamulcy''// jest znikome..
bo, i zagrożenie ''przygody'' żadne ..
ale trzeba też widzieć, ze im autko bardziej dociązone z tyłu, tym siła hamowania nawet w momencie ''nurka'' będzie wieksza, niż w autko mniej obciążonym, bo i ''nurek'' będzie mniejszy a
dwa, że przecież im cięższy samochód, tym ciężej go zatrzymać..więc i hamowanie musi być po prostu skuteczniejsze..
po to własnie, reduktor się reguluje, stosownie do wagi pojazdu..
przy montażu poduszek, korektor również wymaga dodatkowej regulacji
eMWu napisał/a: | mechaniczny korektor - jakkolwiek wazny toczesto awaryjny w np. w kanciak/polonez na ogol hamulce nie dzialaly z tylu wogole przez korektor walsnie. |
masz racje...
dlatego trzeba dbać, aby był sprawny, a nie omijac go ''patentami''
i to tyle z mojej strony |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
Ostatnio zmieniony przez gino 2012-11-05, 11:20, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|