Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
97r ducato tdi-cisnienie doladowania?
Autor Wiadomość
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-14, 19:15   97r ducato tdi-cisnienie doladowania?

Podłączyłem wskaźnik cisnienia doładowania turbiny, na obrotach pokazuje 0,5Bar ,wydaje mi sie ze to mało,co radzicie sprawdzić?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/602
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-04-14, 19:48   

Szczelność przewodów powietrznych.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-14, 20:14   

Ok,wejde pod auto i po sprawdzam weze od powietrza. Miam jeszcze inny problem,na nie włączonym sprzęgle słychać juz jak szumi łożysko,czasem wiecej,czasem mniej,a jak sie wciśnie to przestaje,zastanawiam sie czy da sie jeszcze tym polatać pare km,bo narazie nie uśmiecha mi sie zdejmować skrzynie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-16, 09:21   

niestety daje max 0,7bar
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-04-16, 11:09   

erikson napisał/a:
niestety daje max 0,7bar


sprawdź sterowanie czyli ...rurkę podciśnieniową , które jest doczepiona do turbiny ... jeśli będzie nieszczelna lub w niej nie będzie podciśnienia to cała moc turbiny idzie w przysłowiowy gwizdek ....

możesz pominąć dla sprawdzenia sterowanie i bezpośrednio podłączyć turbo z podciśnieniem generowanym przez pompę vacum lub kolektor ssący , w tej sytuacji będziesz miał pełna moc turbiny włączona na stałe ... TYLKO DO SPRAWDZENIA !!! nie do jazdy na wakacje :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/68
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-04-16, 11:59   

Mógłbyś nam napisać jaki wskażnik podłączyłeś?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/68
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-04-16, 12:02   

erikson napisał/a:
Ok,wejde pod auto i po sprawdzam weze od powietrza. Miam jeszcze inny problem,na nie włączonym sprzęgle słychać juz jak szumi łożysko,czasem wiecej,czasem mniej,a jak sie wciśnie to przestaje,zastanawiam sie czy da sie jeszcze tym polatać pare km,bo narazie nie uśmiecha mi sie zdejmować skrzynie.



Na pewno sprawdziłeś wcześniej poziom oleju w skrzyni.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-16, 14:50   

kupilem wskaznik-BOOST ,wpiołem sie w rurke idącą z pompy wtryskowej do kolektora ssącego,co do tej rurki przy turbinie to niestety nie sprawdziłem,wiec spr. jeszcze raz,ale bedac pod autem ,przy pracującym silniku nie czułem nigdzie aby coś dmuchało. Wyraznie slychac jak hurgocze łozysko przy docisku,olej byl sprawdzany.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-16, 17:25   

No name napisał/a:
erikson napisał/a:
niestety daje max 0,7bar


sprawdź sterowanie czyli ...rurkę podciśnieniową , które jest doczepiona do turbiny ... jeśli będzie nieszczelna lub w niej nie będzie podciśnienia to cała moc turbiny idzie w przysłowiowy gwizdek ....

możesz pominąć dla sprawdzenia sterowanie i bezpośrednio podłączyć turbo z podciśnieniem generowanym przez pompę vacum lub kolektor ssący , w tej sytuacji będziesz miał pełna moc turbiny włączona na stałe ... TYLKO DO SPRAWDZENIA !!! nie do jazdy na wakacje :bajer


a mozesz wyjasnic prosciej,bo sie pogubilem co z czym palaczyc
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2013-04-16, 18:21   

to odpowiadaj na pytania :

1. czy w cieniutkiej rurce dochodzącej do turbo jest wyczuwalne podciśnienie (oczywiście na silniku pracującym ) ?
Wyczujesz palcem albo jezykiem jak dosięgniesz :haha:

2. czy masz dobre wspomaganie hamulców czy słabsze niz kiedyś ?

3. Na wyłączonym silniku naciśnij kilka razy hamulec by stał sie twardy , naciśnij hamulec i zapal silnik , czy pedał hamulca opadnie około 2 cm ?

4. czy po połączeniu cieniutkiej rurki wychodzącej z TURBO i zasilania układu podciśnień wydajnosc Turba sie poprawiła ? ( musisz mieć do tego inną rurkę )

5. czy po podłączeniu rurki z pkt 3 podciśnienie w niej jest identyczne jak to z pkt 1 ?

Jak odpowiesz na te pytania to bedę wiedział co masz walniete :bigok .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mikesz 
zaawansowany


Twój sprzęt: KNAUS BoxStar 600
Nazwa załogi: a Mi i Go.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2012
Piwa: 16/68
Skąd: Warszawa Praga.poł
Wysłany: 2013-04-16, 18:29   

erikson napisał/a:
kupilem wskaznik-BOOST ,wpiołem sie w rurke idącą z pompy wtryskowej do kolektora ssącego,co do tej rurki przy turbinie to niestety nie sprawdziłem,wiec spr. jeszcze raz,ale bedac pod autem ,przy pracującym silniku nie czułem nigdzie aby coś dmuchało. Wyraznie slychac jak hurgocze łozysko przy docisku,olej byl sprawdzany.


Ten typ tak ma,ja na twoim miejscu nie szukałbym przysłowiowej dziury w całym.
Skąd wiesz że to łożysko przy docisku,może na wałku głównym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-04-16, 19:00   

wspomaganie jest sprawne,nic sie nie dzieje,co do cienkiej rurki przy turbo-sprawdze, musze znalesc czas wejść pod auto. Zamówiłem już turbinę,idzie i tak do wymiany,bo stara cieknie i mam olej w dolocie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/602
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-04-16, 19:30   

erikson napisał/a:
niestety daje max 0,7bar

Ile powinno być?
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-04-16, 19:48   

SlawekEwa napisał/a:
erikson napisał/a:
niestety daje max 0,7bar

Ile powinno być?

od 0,6 do 0,9 zależy od wersji silnika.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 316/17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-16, 20:01   

ciśnienie po doładowaniu może wzbudzić podejrzenia, ale trzeba wiedzieć, że w kolektorze ssącym jest bardzo mocne podciśnienie. jeżeli ktoś czyścił układ paliwowy w Maluchu poprzez zatkanie ręką przewodu ssącego przy zwiększeniu obrotów, wie jak to wygląda.
więc 0,6 jest dobrym wynikiem w porównaniu z wolnossącymi silnikami.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***