| cieknie woda w kokpicie | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Martinez   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento Hymercamp 46
 Dołączył: 18 Lip 2010
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-19, 22:32   cieknie woda w kokpicie |   
 |  
               | 
 |  
               | witam , jestem tu  nowy -  zakupiłem kilka dni temu fiata talento z 91 roku z zabudową hymercamp 46 silnik 1.9 diesel.
 zauwazyłem ,ze podczas gdy silnik jest odpalony cieknie woda w kokpicie miedzy fotelami pod deską rozdzielczą.
 nie wiem totalnie o co chodzi bo na mechanice wogóle sie nie znam.
 proszę o porady - co może byc przyczyną????
 
 pozdrawiam
 Martinez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | WODNIK   weteran
 
  
 Twój sprzęt: HOBBY  600
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 24 Gru 2009
 Piwa: 55/231
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-19, 22:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie nagrzewnica albo węże od niej. |  
				| _________________ ---  B E S K I D N I K ---
 
 Pozdrawiamy Bronia i Janek
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | maszakow   Kombatant
 JAFO? No way ...
 
  
 Twój sprzęt: jak wygram w totka...
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 07 Kwi 2009
 Piwa: 79/63
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-20, 00:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | dobrać się do nagrzewnicy ..."miłej naprawy..." sarkastycznie to zabrzmiało.  powodzenia się mówi...   |  
				| _________________ Pozdrawiam, maszakow
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | radecki1972   zaawansowany
 Klub Budujących Powoli
 
 Twój sprzęt: Bezdomny
 Dołączył: 02 Cze 2009
 Piwa: 31/8
 Skąd: Warszawa Wawer
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-20, 19:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Fajna zabawa. Wymieniałem kiedyś nagrzewnicę w passacie B3. Zajęło mi to 8-9 godzin pracy i sześciopak   
 Tak to wyglądało w połowie pracy
 
 
 
	
		| DSC02480 [Forum CT].JPG 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 95 raz(y) 102,26 KB |  
 |  
				| _________________ HOLOWNIK: Daewoo Lanos '98
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | MILUŚ   Kombatant
 CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
 Nazwa załogi: Milusie
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 02 Gru 2007
 Piwa: 199/163
 Skąd: Gliwice w przelocie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-20, 20:53 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | WODNIK napisał/a: |  	  | Pewnie nagrzewnica albo węże od niej. | 
 
 Dokładnie tak................ czeka Cię / lub mechaniora/ mnóstwo nieprzyjemnej roboty.
 Na szybko możesz zaślepić / ścisnąć / wąż doprowadzający płyn do nagrzewnicy.
 Teraz raczej ogrzewania nie będziesz potrzebował........... chyba ,że wybierasz się za koło podbiegunowe
       
   |  
				| _________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
 
 Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | roger   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
 Nazwa załogi: ROGER-y
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 19 Sty 2009
 Piwa: 42/38
 Skąd: W-wa & Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-20, 21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kochani w tych nagrzewnicach często zawór pęka podczas dokręcania i cieknie ....szczególnie na ciepłym silniku .....wiec po kolei i bez strachów od zaworu bym zaczął do jego wymiany nie trzeba wyciągać nagrzewnicy a płyn można spuścić od środka tylko tyle aby nie ciekło ...   |  
				| _________________ rkw1968@tlen.pl
 ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | maszakow   Kombatant
 JAFO? No way ...
 
  
 Twój sprzęt: jak wygram w totka...
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 07 Kwi 2009
 Piwa: 79/63
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-20, 22:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | radecki1972 napisał/a: |  	  | Zajęło mi to 8-9 godzin pracy i sześciopak   | 
 Gdyby nie sześciopak to zajęłoby 5 godzin ??
   |  
				| _________________ Pozdrawiam, maszakow
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Martinez   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento Hymercamp 46
 Dołączył: 18 Lip 2010
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-21, 20:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki Panowie za porady , obyło się bez rozkręcania , płyn uszczelniający valvoline zdziałał cuda - nie wiadomo na jak długo ale nie cieknie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | StasioiJola   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Bürstner
 Nazwa załogi: StasioiJola
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 25 Lip 2008
 Piwa: 81/283
 Skąd: Gąbin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-21, 21:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Należało by  raczej znależć przyczynę przecieku, bo płyn uszczelniający jest tylko półśrodkiem i może być tak jak napisał Adaś, usterka odezwie się w najbardziej nieoczekiwanym momencie!!!  Tak jak pisał Robert- trzeba najpierw sprawdzic zawór nagrzewnicy a dopiero potem sie ewentualnie martwić, że trzeba ściągać deskę !!! Poza tym płyn uszczelniający nie jest za zdrowy dla chłodnicy !!!     |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Martinez   początkujący forumowicz
 
 Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento Hymercamp 46
 Dołączył: 18 Lip 2010
 Skąd: Opole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-07-21, 21:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | do mechanika jedzie dopiero w przyszłym tygodniu na wymiany eksploatacyjne i na sprawdzenie tej nieszczelności , tak więc spokojnie- myślę ,ze usunie tą usterkę. Wiem ,że płyn to tylko półśrodek-  nie liczę na to ,że bedzie działał wiecznie .
 W trase narazie nie lecę więc nie mam się czego obawiać.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | krzysztofCz   weteran
 
 Twój sprzęt: Frankia  460A Fiat Talento 1,9D 1992
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Wrz 2009
 Piwa: 48/54
 Skąd: z nad morza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-02-19, 08:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | roger napisał/a: |  	  | Kochani w tych nagrzewnicach często zawór pęka podczas dokręcania i cieknie ....szczególnie na ciepłym silniku .....wiec po kolei i bez strachów od zaworu bym zaczął do jego wymiany nie trzeba wyciągać nagrzewnicy a płyn można spuścić od środka tylko tyle aby nie ciekło ...   | 
 Już pytałem w innym wątku, ale nikt nie odpowiada.
 Jak wyjąć sam zawór. Zdjąłem węże, odkręciłem dwie nakrętki, ale dalej go coś trzyma. Jest tam tak ciasno, że nie mogę dojrzeć szczegółów.
 |  
				| _________________ I NIE ŻAL NIC...
 I ŻAL TAK WIELE...
 /NIEMEN/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | bogdanpiotr   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
 Dołączył: 19 Maj 2010
 Postawił 10 piw(a)
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-02-19, 21:45   Fiat 1,9D, rocznik 1993, przebieg ponad 200 tys. kilometrów |   
 |  
               | 
 |  
               | W moim camperku mam taki przeciek spod deski rozdzielczej na wysokości przerwy między siedzeniami tylko w czasie deszczowej pogody. Rozwiązałem problem w prosty sposób, kładąc na podłogę szmatę. Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | MILUŚ   Kombatant
 CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
 
  
 Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
 Nazwa załogi: Milusie
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 02 Gru 2007
 Piwa: 199/163
 Skąd: Gliwice w przelocie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-02-19, 21:51   Re: Fiat 1,9D, rocznik 1993, przebieg ponad 200 tys. kilomet |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bogdanpiotr napisał/a: |  	  | W moim camperku mam taki przeciek spod deski rozdzielczej na wysokości przerwy między siedzeniami tylko w czasie deszczowej pogody. Rozwiązałem problem w prosty sposób, kładąc na podłogę szmatę. Pozdrawiam | 
 
 ALE to RACZEJ NA PEWNO NIE NAGRZEWNICA
  a o tej tu piszą koledzy   |  
				| _________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
 
 Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez MILUŚ 2014-02-20, 09:27, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | krzysztofCz   weteran
 
 Twój sprzęt: Frankia  460A Fiat Talento 1,9D 1992
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Wrz 2009
 Piwa: 48/54
 Skąd: z nad morza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-02-20, 07:57   Re: Fiat 1,9D, rocznik 1993, przebieg ponad 200 tys. kilomet |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bogdanpiotr napisał/a: |  	  | W moim camperku mam taki przeciek spod deski rozdzielczej na wysokości przerwy między siedzeniami tylko w czasie deszczowej pogody. Rozwiązałem problem w prosty sposób, kładąc na podłogę szmatę. Pozdrawiam | 
 Pewnie masz uszkodzoną obudowę wentylatora lub zgniło podszybie
   |  
				| _________________ I NIE ŻAL NIC...
 I ŻAL TAK WIELE...
 /NIEMEN/
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | bogdanpiotr   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: Fiat Talento EURA MOBIL
 Dołączył: 19 Maj 2010
 Postawił 10 piw(a)
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2014-02-20, 10:24   Fiat 1,9D, rocznik 1993, przebieg ponad 200 tys. kilometrów |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem jak to nazwać ale pod maską w komorze silnikowej jest takie ustrojstwo, zdaje się wlot powietrza, jak go zasłonię w czasie postoju to nie ma przecieku. Coś tam musi być nieszczelne. Nie jest to duży przeciek. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |