Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silniki Ducato
Autor Wiadomość
pawko13 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-08-21, 12:26   silniki Ducato

Witam,
czy może ktoś chętny do podzielenia sie opinia o silniku 2 TD 101 KM fiacika ?
chodzi mi o zdobywanie górek i spalanie w kamperku ok. 3400 kg.
ewentualnie jak to się ma do 2,8 idTD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2014-08-21, 21:46   

Nie wiem o którym dokładnie silniku piszesz, bowiem zasadniczo 2.0 JTD wychodził w wersji 84 KM, w młodszych rocznikach 115 KM.

Ja użytkuję wersję 84 KM, której podniosłem moc (zmiana map właśnie do 115 KM). Z moich obserwacji do spokojnej, nieśpiesznej jazdy wystarczy w zupełności już nawet 84 KM (auto ma dość wysoki moment przy niskich obrotach). Przejechałem tak ok. 2 tys. km w tym w górach i radził sobie przyzwoicie. Po podniesieniu mocy nawet przy jeździe w górach, obciążony zwykle wciągał się na czwórce, trójce (jedynie przy wzniesieniach powyżej 10% konieczne w końcowej fazie bywało sięgnięcie po dwójkę). V max nie sprawdzałem, ale mam alkowę i wyprzedzanie przy 90km/h nie stanowi większego problemu - auto dość dobrze dobija do 110-120 km/h. Najszybciej jechałem nim ok. 125 km/h, ale wiem, że to nie było jego ostatnie słowo.

Spalanie ok. 10l/100 przy prędkości przelotowej 90 km/h.

Silnik 2.8 idTD na pewno szybszy i z mocniejszym dołem. Spali pewnikiem 1 litr więcej.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-08-21, 21:58   

Rav napisał/a:
Silnik 2.8 idTD na pewno szybszy i z mocniejszym dołem.

300Nm przy 1800 obr/min i bez zawodnej elektroniki :-P
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawko13 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-08-21, 22:27   

Dzięki za już .

teraz mam 2,5 wolnossący i troche mnie już to muli. 84 KM i 164 Nm/2400
na równym nie ma sprawy, z górki to i 140 poszedł (testy), przelotowo po autostradach 110-120 km/h ale niech tylko zobaczy górkę - MAKABRA

2.0 JTD ma 84 KM i 192Nm/1900
wiem że 30Newtonów robi różnicę , ale żeby aż tak ?


i powiem szczerze że w tematach silnika Fiata zgłupiałem do reszty.
ale co to może byc Ducato II FL czyli powinno byc to co piszesz a tu ?:

Przechwytywanie.JPG
Plik ściągnięto 6115 raz(y) 22,61 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2014-08-21, 22:58   

pawko13 napisał/a:


teraz mam 2,5 wolnossący i troche mnie już to muli. 84 KM i 164 Nm/2400
.....
2.0 JTD ma 84 KM i 192Nm/1900
wiem że 30Newtonów robi różnicę , ale żeby aż tak ?


To nie tylko różnica tych 30 NM, ale i obrotów przy których masz te niutki dostępne (500 RPM niżej). 2.0 JTD przyzwoicie się zbiera już od ok. 1500 RPM, więc naprawdę nie trzeba go wysoko kręcić - to raz.

A dwa - każdy spec od tuningu powie Ci, że to bardzo wdzięczny motor do elektronicznej modyfikacji. Po zmianie map mam 260 NM i 115 KM mocy. Można by nawet dać jeszcze deko więcej, ale silnik już by zauważalnie przy depnięciu kopcił (mój macher zarzekał się, że wyciskał ponad 120 KM z tego motoru). Są to parametry już bardzo zbliżone do 2.8 idTD. Dlatego też, kiedy sam kupowałem rozpatrywałem właśnie te 2 motory jako zamienne, z góry zakładając 2.0 JTD + zmiana map lub od razu 2.8 idTD bez dłubania. Skupiłem się tylko na rodzaju zabudowy i jakości auta.

Zrobiłem ok. 3 tys. km po górach i naprawdę żadnych problemów, jazda w tempie kolumny aut (czasem tylko delikatnie zostawałem za osobówkami na dłuższym podjeździe, ale nie oszukujmy się, kamper swoje waży).

pawko13 napisał/a:

i powiem szczerze że w tematach silnika Fiata zgłupiałem do reszty.
ale co to może byc Ducato II FL czyli powinno byc to co piszesz a tu ?:


Wiesz, w ogłoszeniu można napisać cokolwiek.

SlawekEwa napisał/a:
Rav napisał/a:
Silnik 2.8 idTD na pewno szybszy i z mocniejszym dołem.

300Nm przy 1800 obr/min i bez zawodnej elektroniki :-P


Kolega pisze o idTD, więc 285 NM (300 NM ma już 2.8 JTD) i ma 122 kucyki - g'woli ścisłości. Odnośnie elektroniki, to 2.0 JTD nie ma jej wiele. To bardzo prosty silnik. Nie podlega dyskusji jednak, że 2.8 idTD fabrycznie wychodzi mocniejszy i takim pozostaje (choćby minimalnie).
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-08-22, 06:52   

Rav napisał/a:
Kolega pisze o idTD, więc 285 NM (300 NM ma już 2.8 JTD) i ma 122 kucyki - g'woli ścisłości.

Zgadza się, zrobiłem mu " tuning internetowy" :haha:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-08-22, 07:43   

Ale jeśli, przez przypadek, ktoś straci katalizator, tak jak ja kiedyś nocą na parkingu, to "internetowy tuning " 2,8 idTD staje się rzeczywistym :szeroki_usmiech
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawko13 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-08-22, 08:42   

@ Rav
rozumiem, że zmieniałeś mapy w komputerze, a nie prościej ChipTunningiem ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2014-08-22, 12:55   

pawko13 napisał/a:
@ Rav
rozumiem, że zmieniałeś mapy w komputerze, a nie prościej ChipTunningiem ?


Mam sąsiada, który struga takie tematy (strojenie aut sportowych, tuning mechaniczny i elektronika). Ogarnął mi to w kilka godzin za 500 stówek. Za byle chipa o zbliżonych parametrach musiałbym dać ze 3 razy tyle, a tak mam program uszyty na miarę.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawko13 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-08-22, 13:07   

jak dobrze mieć sąsiada ....
:spoko
dzisiaj oglądam 2,8idTD zobaczymy co z tego wyjdzie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-08-22, 19:26   

pawko13 napisał/a:
dzisiaj oglądam 2,8idTD zobaczymy co z tego wyjdzie

Oglądaj, oglądaj i słuchaj jak pracuje :lol:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2014-08-22, 19:43   

Czekamy na relację z oględzin!
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawko13 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-08-22, 21:20   

no niestety dzisiaj nic z tego nie wyszło , rozjechały mi się plany . Jak tylko posłucham to napiszę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pawko13 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Chausson 650
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2012
Piwa: 4/2
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-08-26, 18:36   

no i pooglądałem , pojeździłem
FAJNY. ładnie równiutko pracuje, suchutki ładnie sie wkręca. Przejechane niecałe 100.000 km.
Przy pierwszym odpaleniu walnął z rury ale podobno długo stał. Później już normalnie, pod górkę bajka, fakt że nieobciążony. Płynnie przyśpiesza, nie kopci. Szybki pedał musi zakopcić . Silniczek i całe auto OK. Rozrząd wymieniony 30tkm temu - są papiery. Chyba znalazłem dla siebie nowego stwora :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2014-08-26, 18:56   

2.8 idtd przejechałem 500tys. . Wymieniłem turbinę przy 500tys i głowicę robiłem przy 400tys. i też przy 400tys. uszczelniałem silnik. Auto petarda. Spalanie 8-10l na trasie i 12 po mieście. Polecam jak najbardziej :spoko
aha - jak trochę postał na postoju na wolnych obrotach to dymił na siwo. Do tej pory nie wiem co to było , ale znajomy ma to samo.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***