 |
|
Milka 2 |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Kombatant

Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 471/100 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-09-09, 22:11 Milka 2
|
|
|
Kamperowanie jest drogim sportem, a budowa kampera równie nieopłacalna jak posiadanie dzieci. Pamiętając również że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki mogę zrobić tylko jedno - zbudować kolejnego kampera!
Tym razem założenia są troszkę zweryfikowane przez nasze dojrzalsze już potrzeby i oczekiwania, a także przez zebrane doświadczenia... Wiemy już że podróżować będziemy we dwójkę i będą to długie podróże. Wiemy też że spędzanie czasu w aucie to ostateczność, bo nie po to ruszamy w świat, żeby oglądać telewizję w kamperze. Wiemy że najbardziej odpowiada nam przebywanie w miejscach ustronnych lub niezbyt zaludnionych. Nie zamierzamy więc za wszelką cenę szukać kempingów czy miejsc parkingowych w centrach wielkich aglomeracji bo te planujemy przemierzać motocyklem. Z drugiej jednak strony jesteśmy dziećmi cywilizacji i nasze zapotrzebowanie na energię elektryczną, wodę i ciepło są bardzo duże, bo komfort bardzo cenimy. Książki, drzemki i pocałunki to główne zajęcia jakim planujemy się w czasie tych podróży oddawać....
Tak więc jest kilka sprzeczności które muszę jakoś pogodzić - z jednej strony duże zapotrzebowanie na energię, z drugiej niechęć do kempingów czy hałasu generowanego przez agregaty. Podobnie z wodą - nie zamierzamy oszczędzać, ale nie chcemy też co chwilę szukać kranu. Milka stała się energetycznie niezależna po zamontowaniu kilku dużych paneli fotowoltaicznych i dużej przetwornicy. Specjalny 1000 litrowy zbiornik okazał się również optymalnej wielkości, ale to ponad tona balastu...
Jak to wszystko pogodzić? Ano auto musi być duże. Nie tak duże jak Milka, bo dla dwóch osób chcących pałętać się po bezdrożach to trochę za dużo, ale w 3500 kg zmieścić mi się nie uda. Kolejnym sensownym progiem wagowym jest 7500 lub 8000 kg. Ostatecznie 10000 ale to już za dużo w wielu miastach. Tak więc celuję w auto o DMC 7990 kg.
Podwozie 4x4 to poważny wydatek, dlatego też planuję budowę rozłożoną na dłuży okres, a właściwie na kilka etapów - najpierw kontener na szosowym podwoziu, a w miarę potrzeb i warunków finansowych zmianę podwozia na bardziej wyczynowe. Oznacza to minimalną integrację kontenera z podwoziem i brak integracji kontenera z kabiną.
Ze względów praktycznych i finansowych do zabudowy chcę wykorzystać gotowy kontener izoterma (lub wręcz chłodnia czy mroźnia) o długości 5,0 - 5,5 m, wysokości wewnątrz około 2 m i szerokości na jaką pozwalają przepisy czyli 2,55 - 2,60 po zewnętrznej. Drzwi boczne i drzwi tylne. Całkowita długść auta nie powinna przekroczyć 7,5m, a wysokość 3,20m. Z tyłu dokompletuję składaną rampę na motocykl, z boku pięcio metrową markizę rozwijaną elektrycznie, od spodu zaś przymocuję do ramy łatwo zdejmowalne zbiorniki na wodę białą i szarą.
Zastanawiam się nad gazem którego najchętniej bym się zupełnie pozbył, ale ze względów finansowych chyba jednak będzie musiała znaleźć się też i ta instalacja, tyle że zbiornik będzie już w kontenerze.
Bardzo proszę o wytknięcie błędów w moim rozumowaniu... Długość samochodów na promach, ceny parkingów, pomoc żółtych aniołów.... Gdy przebrniemy przez te podstawowe założenia pochwalę się innymi pomysłami. |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
 |
|
|
|
|
 |
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 358/496 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2015-09-09, 22:23
|
|
|
A nie mógł byś spróbować czegoś ciut mniejszego, w granicach do 5000 DMC...?
Unimog np. ?
Albo takie Volvo...
vv.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 262 raz(y) 107,34 KB |
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
 |
|
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 351/132 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2015-09-09, 22:37
|
|
|
Będę Tobie kibicował całym sercem, pomysł ciekawy bo uniwersalny.
Ale (Ale jest często) wierzę w Twoje techniczne możliwości upchania wszystkiego tak jak należy i według potrzeb, rozmiarów, lecz autko by cieszyło powinno być też ładne, mieć jakieś proporcje, sylwetkę.
I tak próbuję sobie wyobrazić przestawny kontener kempingowy o podanych z grubsza rozmiarach, ustawiony wysoko na podwoziu i jakoś nie mogę tego sobie wyobrazić. Następuje skojarzenie z czeskim wesołym miasteczkiem. Wiem mam słabą wyobraźnię, więc natchnij
Kolor, rozumiem ustalony, bo milkowy nr2. |
|
|
|
 |
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2015-09-09, 22:37 Re: Milka 2
|
|
|
Świstak napisał/a: |
Ze względów praktycznych i finansowych do zabudowy chcę wykorzystać gotowy kontener izoterma (lub wręcz chłodnia czy mroźnia) o długości 5,0 - 5,5 m, wysokości wewnątrz około 2 m i szerokości na jaką pozwalają przepisy czyli 2,55 - 2,60 po zewnętrznej. Drzwi boczne i drzwi
Zastanawiam się nad gazem którego najchętniej bym się zupełnie pozbył, ale ze względów finansowych chyba jednak będzie musiała znaleźć się też i ta instalacja, tyle że zbiornik będzie już w kontenerze.
Bardzo proszę o wytknięcie błędów w moim rozumowaniu.... |
Nie wiem po co to podwozie 4x4. Ile razy w życiu może to być do czegoś potrzebne? A zakładany kontener o długości 5m.... no szału nie ma. Narobisz się i nie będzie to ani wygodne ani terenowe.
Nie wiem jaki jest budżet, nie moja broszka, ale wolałbym kupić nieco starszego kampera USA (są różne układy, alkowa, autobus, dostawczak itp) i go dostosować pod siebie. Wyjdzie i taniej i fajniej.
A co do gazu: zrób ogrzewanie na lpg albo on. Lodówka na 12/24v i tylko gotowanie na kuchence na kartusze gazowe. Proste, tanie i skuteczne.
[edit] Techniczna naprawa cytatu. WB |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
Ostatnio zmieniony przez wbobowski 2015-09-13, 13:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Istvan
zaawansowany Istvan
Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lis 2014 Otrzymał 15 piw(a) Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-09-09, 22:53 Re: Milka 2
|
|
|
Świstak napisał/a: | ... Kolejnym sensownym progiem wagowym jest 7500 lub 8000 kg. Ostatecznie 10000 ale to już za dużo w wielu miastach. Tak więc celuję w auto o DMC 7990 kg.
Podwozie 4x4 to poważny wydatek,.... |
Witam
Jest dużo zakazów wjazdu do 7,5 ton, więc jakbyś w to wycelował , to byłoby praktyczniejsze.
Podwozie 4x4 to już grubsza sprawa (wagowo). Chyba że masz na myśli Iveca , Mitsubishi Canter itp.
Może wystarczyłaby blokada mostu |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2015-09-09, 22:59
|
|
|
ŚWISTAK...Ty wariacie Asia powinna trzymać kasę |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 262/583 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-09, 22:59
|
|
|
Może coś takiego http://otomoto.pl/oferta/...y-ID6y7FDt.html
Widziałem kilka razy przebudowane bardzo fachowo na niemieckich stronach, wagowo można zbliżyć się do 8ton, szeroki długi na ponad 7m jest możliwość przedłużenia jak w mikrobusach, blokada tylnego mostu,
nad przednim fotelami łóżko jak w integralu (z integry), fotele obracane, mnie się wydaje że połączona część szoferki z zabudową jest praktyczniejsza, występują modele jako brygadówki a wtedy dzwi otwierane zamiast przesównych.
Kibicuję w przebudowie
https://www.google.pl/url...441919206358623
http://www.mobile.de/pl/D.../208745298.html |
_________________ komplet |
Ostatnio zmieniony przez Komplecik 2015-09-10, 00:01, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Jerzyk
zaawansowany

Twój sprzęt: Hymermobil z gwiazdą
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2010 Piwa: 130/6 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2015-09-09, 23:02
|
|
|
Super pomysł!!!
kiedyś myślałem o takim rozwiązaniu jak w fotach:
wspieram Cię duchowo! - J
P1010257.JPG
|
 |
Plik ściągnięto 278 raz(y) 96,83 KB |
P1010258 (1).JPG
|
 |
Plik ściągnięto 253 raz(y) 95,67 KB |
P1010259 (1).JPG
|
 |
Plik ściągnięto 259 raz(y) 115,75 KB |
|
|
|
|
 |
Skwarek
Kombatant

Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 351/132 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2015-09-09, 23:09
|
|
|
Ale było "Ze względów praktycznych i finansowych do zabudowy chcę wykorzystać gotowy kontener izoterma" |
|
|
|
 |
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Adriianna
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 262/583 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-09-09, 23:16
|
|
|
Skwarek napisał/a: | Ale było "Ze względów praktycznych i finansowych do zabudowy chcę wykorzystać gotowy kontener izoterma" |
Było też o prośbie uniknięcia ew. błędów
|
_________________ komplet |
|
|
|
 |
Jerzyk
zaawansowany

Twój sprzęt: Hymermobil z gwiazdą
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Paź 2010 Piwa: 130/6 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 2015-09-09, 23:20
|
|
|
rozumiem, że to nie kontener, ale może znalazłoby się finansowanie gdyby zrobić np dwie takie skorupy... |
|
|
|
 |
inhalt
zaawansowany

Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-09-09, 23:25 Re: Milka 2
|
|
|
Świstak napisał/a: | wysokość 3,20m |
Z pewnych względów podczas tegorocznych wakacji spędzanych w Polsce i krajach ościennych (damoludach) zwracałem uwagę na ograniczenia wysokości. Najczęściej spotykałem 3,20 i 3,10 ale było też niestety trochę 3,0 m. Z moich obserwacji wynikało, że jednak warto jest unikać przekraczania 3 m całkowitej wysokości pojazdu. Oczywiście zawsze znajdzie się objazd i wszędzie da się dojechać, ale przecież nie chodzi o to żeby się stresować i nadkładać kilometry, a raczej by było przyjemnie.
Sugeruję zatem byś zastanowił się nad ograniczeniem wysokości całkowitej samochodu do 3 m i to z uwzględnieniem tych dodatkowych 10 cm nad dachem na solary, okno dachowe, kominek pieca itp. |
|
|
|
 |
mariusz.n3stor
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: T5 long
Dołączył: 07 Lis 2014 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2015-09-09, 23:26
|
|
|
unimog z taką zabudową się chyba mieści w założonym tonażu
Cytat: | Sugeruję zatem byś zastanowił się nad ograniczeniem wysokości całkowitej samochodu do 3 m i to z uwzględnieniem tych dodatkowych 10 cm |
nie zrobisz campera 4x4 do 3 metrów bez nadwozia samonośnego/zintegrowanego na stałe z kształtem ramy
Masa własna 7 ton, kontener: http://www.automativ.de/o...r-id-48065.html
 |
Ostatnio zmieniony przez mariusz.n3stor 2015-09-10, 00:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
inhalt
zaawansowany

Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-09-09, 23:43
|
|
|
Tutaj niestety zabraknie ładowności na duży zbiornik z wodą.
Świstak - musisz mieć 4x4 bo to bardzo komplikuje sprawę? Iveco Eurocargo 4x4 ma ramę na wysokości 123 cm i wówczas faktycznie nie da się zmieścić w 3 m wysokości ani w 3,20 też nie.
Może rozważ kwestię takiego MB Vario z blokadą mostu. |
|
|
|
 |
joko
Kombatant

Twój sprzęt: N & B Ismove i Mobilvetta ZEH4
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 499/29 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2015-09-10, 01:51
|
|
|
Też zapytam o to 4x4 . Z racji preferowanego sposobu wypoczynku w miejscach raczej ustronnych, zakładasz częstą potrzebę wjazdu w teren trudny i stąd to 4x4 ?
Rozumiem że temat postanowiony , ale gdyby jednak nie to faktycznie może blokada mostu załatwiła by sprawę, na pewno będzie prościej i taniej.
Kontener o wymiarach jakie podałeś i przy założeniu braku integracji z kabiną, to realnie mniej miejsca jak w półintegrze do 3,5t (bo tam jeszcze kabina z fotelami dorabia przestrzeni). Pytanie jest czy warto dla takiej przestrzeni wchodzić w taki duży tonaż a co za tym idzie w koszty wykonania i potem eksploatacji ?
Przyzwyczajony do Milki możesz mieć poważne problemy aby się znaleźć w takim małym pudełku . Uważam że jak pakować się w tonaż to tylko z racji większej przestrzeni życiowej .
Ja też planuję zabudowę kontenerową , ale kamperową w nieco dalszej perspektywie , wcześniej dwa inne rozwiązania .
Wątek tutaj - http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22549 , ale pewnie czytałeś.
Może to rozwiązanie ze sztywno mocowaną naczepą było by dla Ciebie do dobre, tym bardziej że DMC u Ciebie ma mniejsze znaczenie jak u mnie
Ja na razie rozgryzam temat teoretycznie i od strony przepisowo-papierologicznej ..... światełko w tunelu jest |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|