Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przetwornica POWER SINUS 2000 / 6000 W 12V
Autor Wiadomość
Ducaciak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010
Dołączył: 21 Lut 2011
Piwa: 10/1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-17, 11:04   Przetwornica POWER SINUS 2000 / 6000 W 12V

witajcie
wiem że temat jest dość świeży ale mam pytanie.
chciałbym zakupić poniższe urządzenie :
http://www.zasilanie.com/...-6000-W-12V/126

chciałbym nim podczas jazdy zasilać klimatyzację dachową 230V a ponadto TV, czajnik itp.
czy wg was przetwornica da rade i czy alternator [ fabryczny Ducato 2.2] jest wstanie wytrzymać to wszystko?
_________________
Ducaciak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-06-17, 11:39   

Niedawno o takiej klimie pisałem z trochę mniejszą przetwornicą . http://www.camperteam.pl/...p=583538#583538
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ducaciak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010
Dołączył: 21 Lut 2011
Piwa: 10/1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-17, 13:16   

ta przetwornica ma kilka dodatkowych atutów jest również ładowarką oraz ma kilka zabezpieczeń.
zamówiłem ją zobaczymy jak to będzie śmigać.
wychodzi połowę taniej niż zestaw DC kit.
teoretycznie przetwornica jest przystosowane że chodzi non stop jeśli nie ma podpiętego 230V automatycznie przełącza na prąd z aku i na przemian ja tylko wyczuje 230 z sieci wyłącza aku i przechodzi w stan ładowania aku.
ciekawe czy w realu tez tak będzie.
_________________
Ducaciak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-06-17, 17:16   

Moc znamionowa tej podlinkowanej przetwornicy to 2000 W. A bez obciążenia (jałowo) pobiera 4% mocy znamionowej, czyli 80 W. Oznacza to, że po podpięciu do akumulatora sama przetwornica weźmie sobie 6,5 A prądu. Po niecałej dobie zużyje duży akumulator do zera.
W czasie jazdy przetwornica będzie czerpać energię z alternatora. Nie wiem jaką moc m altek w silniku 2.2, ale obstawiam, że da max. 120 A czyli mamy moc około 1600 W. Część z tego prądu jest zużywana przez samochód (na oświetlenie, pracę wentylatorów, czujników, radia, wycieraczek, pompy paliwa itd.). Jeśli przyjmiemy, że zużycie energii przez auto wynosi 500 W to zostaje do dyspozycji około 1100 W. Zatem przetwornica obciążona nominalnie będzie musiała brać energię z akumulatora i to niemało, bo około 1340 W, co daje prąd rzędu 112 A.
Wyobraź sobie - jedziesz autem i akumulator zamiast być ładowany to jest dojony prądem 112 A. Na jak długo wystarczy?

Jak to obliczyłem?
Przetwornica ma sprawność max. 82%. Czyli aby oddać 2000 W po stronie 230 V to musi pobrać 2440 W po stronie niskonapięciowej. Skoro alternator da nam 1100 W, a myślę, że nie zawsze tyle jest w stanie dać, to i tak brakuje 1340 W. To musi być uzupełnione z akumulatora żeby przetwornica działała. Czyli przy napięciu około 12 V mamy prąd 112 A ciągnięty z aku.

Moim zdaniem bilans pokazuje, że instalacja jest zaprojektowana wadliwie. Ja bym sugerował odseparowanie obwodów. Zostaw alternator silnikowy i akumulator rozruchowy nie podłączone do przetwornicy. Za to dołóż drugi alternator do silnika na osobnym pasku. Może być 150 A albo 180 A z Fiata Ducato. Ten alternator w połączeniu z dodatkowym akumulatorem o pojemności około 120 Ah powinien obsłużyć przetwornicę i zasilanie części mieszkalnej.
W każdym razie bilans energetyczny warto brać pod uwagę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-06-17, 17:39   

Bilans bilansem ale zabrakło w tym rozważaniu prądów rozruchowych bo to co podaje producent w danych technicznych na dzień dzisiejszy to warianty opytymistyczny :-P
W ostatnich kilku latach miałem trzy przetwornice w kwadracie i wszystkie prędzej czy później padły przy współpracy z klimą,wiertarką, ekspresem, wentylatorem :gwm
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ducaciak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010
Dołączył: 21 Lut 2011
Piwa: 10/1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-17, 17:56   

przetwornica jest wielkości odkurzacza i waży 21kg :)
problem będzie gdzieś ją umiejscowić wielkie ciężkie bydle, mam nadzieje że uciągnie Klimę i nie rozwali alternatora choć pewnie zapas pasków się przyda.
_________________
Ducaciak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 484/100
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-06-18, 07:15   

_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-06-18, 10:48   

Ciekawa. Ale jak niby działa tryb oszczędzania energii? Miałem nadzieję, że tak jak klasyczny tryb uśpienia - wyłącza inwerter gdy nie ma obciążenia, celem oszczędzenia prądu jałowego. Tymczasem instrukcja obsługi zawiera taki opis:

Instrukcja obsługi napisał/a:
Tryb oszczędzenia energii w urządzeniach serii POWER SINUS jest wykorzystywany
do obniżenia kosztów finansowych i energetycznych działania urządzenia. Ładowanie
akumulatora w tym trybie zostanie uruchomione tylko i wyłączenie w momencie zwiększonego
zapotrzebowania na energię.
Przetwornica od strony sieciowej AC wysyła krótki impuls co ok.
3 sekundy w celu wykrycia podłączonego obciążenia do inwertera. Jeżeli podłączone
obciążenie ma moc większą od 25 W ładowarka akumulatora zostanie uruchomiona. Jeżeli
przetwornica nie wykryje obciążenia większego niż 25W przechodzi w tryb uśpienia w, którym
pobór energii jest bardzo nikły (tylko w momencie, krótkiego impulsu).


...ładowanie akumulatora? :confused :niewiem:

Jeżeli to tylko babol w instrukcji i chodziło o pracę inwertera, to jest to urządzenie warte rozważenia.

Swoją drogą, w Techtronie jest taniej o 50zł.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-06-18, 10:54   

Z innej beczki:

Tutaj kolega Jawy88 podłączał klimatyzator do przetwornicy Volt IPSn-1500-S 12V. Klimatyzator działał, pobierał od 25A do 36A prądu po stronie 12V. Przy alternatorze 150A zaryzykował bym tezę, że da się to zrobić. Przy ~600W solarów na dachu dało by się prawdopodobnie uruchomić taką klimę z samych solarów (w dzień).
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-06-18, 11:19   

Tryb oszczędzania energii:
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-06-18, 11:52   

koder napisał/a:
Klimatyzator działał, pobierał od 25A do 36A prądu po stronie 12V.

Mam wrażenie, że błądzimy w dyskusji. Skoro klimatyzator pobiera max 36A to znaczy, że jego moc to około 430 W. Podczas rozruchu na chwilę oczywiście bierze więcej.
W takim razie jaki jest sens kupowania przetwornicy 2000 W z możliwością przeciążenia do 6000 W (na 30 sekund), która bierze jałowo 80 W? Taką przetwornicę by zasilić urządzenie 430 W? O co chodzi?
Napisałem wcześniej, że moim zdaniem instalacja jest zaplanowana wadliwie. I nadal tak uważam. Albo klima bierze 430 W i można ją pociągnąć z alternatora (choć warto wspomagać się solarami), albo potrzebne jest 2000 W mocy ciągłej i wówczas należy dołożyć do silnika dodatkowy alternator i wcale nie wpinać się w instalację fabryczną ani w akumulator rozruchowy.
Na coś się trzeba zdecydować, bo bez realistycznej oceny faktycznego zapotrzebowania klimatyzatora na energię nie da się rozsądnie dobrać źródła zasilania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-06-19, 12:21   

koder napisał/a:
Z innej beczki:

Tutaj kolega Jawy88 podłączał klimatyzator do przetwornicy Volt IPSn-1500-S 12V. Klimatyzator działał, pobierał od 25A do 36A prądu po stronie 12V. Przy alternatorze 150A zaryzykował bym tezę, że da się to zrobić. Przy ~600W solarów na dachu dało by się prawdopodobnie uruchomić taką klimę z samych solarów (w dzień).


To chyba należałoby podłączyć przetwornicę bezpośrednio do akumulatora silnikowego i uważać, aby nie zapomnieć jej wyłączyć gdy silnik nie pracuje (lub zastosować jakąś automatykę). Ładowanie aku zabudowy jest ograniczone przez energoblok najczęściej do 30A, co sprawia, że nawet w czasie jazdy klimatyzacja zasilana z przetwornicy rozładuje akumulator zabudowy.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-06-19, 15:24   

krimar napisał/a:
To chyba należałoby podłączyć przetwornicę bezpośrednio do akumulatora silnikowego

Wypadało by ją podłączyć, tak jak się podłącza lodówki na 12V. Technologia opracowana tak w seryjnych kamperach jak i w samoróbkach.

Z drugie strony,większość energobloków, które widziąłem, ma po prostu zwykły przekaźnik i niczym nie ogranicza prądu ładowania - daje tyle, ile daje alternator.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2016-06-19, 19:33   

koder napisał/a:
Wypadało by ją podłączyć, tak jak się podłącza lodówki na 12V. Technologia opracowana tak w seryjnych kamperach jak i w samoróbkach.

opracowana dla poboru kilkunastu amperów, a nie kilkudziesięciu

koder napisał/a:
ma po prostu zwykły przekaźnik i niczym nie ogranicza prądu ładowania

a bezpiecznika 30A nie było? (czasem nie ma go w elektrobloku, ale jest poza nim - można go znaleźć w schemacie instalacji elektrycznej zabudowy kampera)

Przetwornica do klimatyzacji Truma ( 1000 W) https://www.truma.com/pl/...-1000-sinus.php ma podłączenie nie tylko do akumulatora zabudowy, ale też do akumulatora silnikowego i alternatora. W zależności od stanu naładowania obu akumulatorów, jak i informacji czy alternator ładuje, czy nie pozwala lub nie uruchomić klimatyzację bez przyłącza 230V
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ducaciak 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato 2.3 2010
Dołączył: 21 Lut 2011
Piwa: 10/1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-06-28, 17:38   

witam
jestem po testach przetwornicy działa idealnie.
bez problemu uruchamia klimatyzację [ testowałem na mniejszym samochodzie bo podłączyłem wszystko pod akumulator we Fiacie Doblo!]

przetwornica daje w pierwszym etapie 6000W po około 30s spada do 2000/2010 - wskazania amperomierza na kablu wyjściowym zasilającym klimatyzację.

test przeprowadzony przy załączonym silniku.

na wyłączonym silniku przetwornica zasilała klimatyzator około 40min a następnie włączyła krótki sygnał alarmowy i przełączyła się w stan awaryjny odłączając zasilanie klimatyzacji. zabezpieczenie przed granicznym rozładowaniem akumulatora.

po podłączeniu przetwornicy do 230V przełączyła się w stan "szybkie ładowanie akumulatora"
i po około 5min klimatyzacja włączyła się bo aku już był trochę podładowany.

jestem bardzo zadowolony z tego "inteligentnego urządzenia" mimo że waży 21kg :)

przetwornica.jpg
Plik ściągnięto 5256 raz(y) 32,87 KB

tabliczka.jpg
Plik ściągnięto 5256 raz(y) 21,55 KB

klima1.jpg
Plik ściągnięto 5256 raz(y) 31,53 KB

Panel.jpg
Plik ściągnięto 5256 raz(y) 24,4 KB

_________________
Ducaciak
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***