Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja paneli solarnych
Autor Wiadomość
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 267/200
Skąd: Dębica

Wysłany: 2017-03-07, 19:45   

Stanek napisał/a:
Ja też myślę o dołożeniu przynajmniej jednego elastycznego solara bo obecny ma już ok. 10 lat to pewnie jego sprawność już nie tak dobra jak nowego, ale zacząć chcę od zmiany regulatora. Co myślicie o takim regulatorze http://allegro.pl/promocj...6685226480.html ? Ktoś używa takiego? Jakieś za lub przeciw?

Drugie pytanie to o same panele. Czy te elastyczne z x-disc kupujecie czy jakieś inne?
Ja kupiłem trzy sztuki http://allegro.pl/panel-s...5433695.html.To udało się zmieścić na dachu.Napierw chyba pomyśl czy potrzebujesz.Te moje mają bardzo wysoką sprawność.Po mojemu tylko monokrystaliczne jeśli chcesz zmieścić jak najwięcej.Wydajniejsze.I elastyczne.Leciutkie,fajnie się kleją.Warto policzyć prądy bo może stary regulator pociągnie dwa panele? Ja kupiłem Tracera,chwalony na forum ale chwalą też inne.Poczytaj.Może kupić z rezerwą na ew.rozbudowę.Tam,gdzie kupowałem wszystko - kable,konektory,sikaflex,panele,regulator dostałem fajną cenę,warto spróbować poprosić o upust.Za to obiecaj,że będziesz reklamować ich.Bo jeśli wypali wszystko to można ich polecać.Ale najpierw pomyśl ile i do czego potrzebujesz prądu :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Stanek 
weteran


Twój sprzęt: HYMER Exis-i 562
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Piwa: 217/47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-07, 20:18   

rakro1 napisał/a:
[Ja kupiłem trzy sztuki http://allegro.pl/panel-s...675433695.html.


Dzięki za namiar. Trzech sztuk na pewno nie potrzebuję, ale taki jeden 150W to bym dołożył. Muszę tylko pomierzyć czy mi się zmieści na dachu.
_________________
Pozdrawiam
Stanek
https://www.dzienpodniu.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 267/200
Skąd: Dębica

Wysłany: 2017-03-07, 20:25   

Ale,gdy przekopywałem się przez temat na naszym forum natknąłem się na wzmianki o firmach dających zniżki dla członków CT.Poszukaj,bywały reklamy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-03-07, 20:30   

Sutrack.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
rakro1
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 267/200
Skąd: Dębica

Wysłany: 2017-03-07, 20:38   

Widzisz Bronek skromny jesteś bardzo a przecież zawsze można na Ciebie liczyć :pifko za całość bo pomogłeś mi bardzo dużo.Pozdrawiam :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piotruś 
zaawansowany

Twój sprzęt: ducato L4H2
Nazwa załogi: PiotrAsie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2012
Piwa: 25/49
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Wysłany: 2017-03-07, 20:56   

Modernhome.pl
Mają zestawy do kamperów. Na hasło camperteam rabaty.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Niewiem Marcin 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Głogoczów
Wysłany: 2018-02-04, 21:14   

Mam zakupiony zestaw Monokryształ twardy w ramce 160w regulator PWM 20A oraz akumulator AGM 100AH do pracy cyklicznej (do tej pory był zwykły kwasiak 80ah zostało go pewnie z połowę)). Jaki macie patent na ładowanie AGM z alternatora i z prostownika (mam zwykły transformatorowy 6A do ładowania aku, 20A na zabudowę) Ładowanie z prostownika jest sterowane ręcznie z wyborem kabina-zabudowa. Zastanawiam się czy drugi regulator PWM nie załatwił by sprawy? (zamiast solara jako źródło alternator-prostownik) Ktoś próbował w tym celu wykorzystać taki regulator?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-02-04, 21:22   

Niewiem Marcin napisał/a:
Ktoś próbował w tym celu wykorzystać taki regulator?

Możesz , tylko prostownik - zasilacz musi dawać większe napięcie około 15-16 V (straty na regulatorze )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-02-04, 21:35   

Niewiem Marcin napisał/a:
Mam zakupiony zestaw Monokryształ twardy w ramce 160w regulator PWM 20A oraz akumulator AGM 100AH do pracy cyklicznej (do tej pory był zwykły kwasiak 80ah zostało go pewnie z połowę)). Jaki macie patent na ładowanie AGM z alternatora i z prostownika (mam zwykły transformatorowy 6A do ładowania aku, 20A na zabudowę) Ładowanie z prostownika jest sterowane ręcznie z wyborem kabina-zabudowa. Zastanawiam się czy drugi regulator PWM nie załatwił by sprawy? (zamiast solara jako źródło alternator-prostownik) Ktoś próbował w tym celu wykorzystać taki regulator?
Zwykły prostownik wykończy AGM-a a z alternatora najlepiej jak by było 14V max 14,4 z ograniczeniem prądowym
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Niewiem Marcin 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Głogoczów
Wysłany: 2018-02-04, 22:13   

Z karty charakterystyki akumulatora wynika że przy pracy cyklicznej napięcie do 15V. Ale problem jest taki że prąd go załatwi masz racje. Spróbuje podpiąć regulator PWM od solara chyba że macie jakieś sprawdzone rozwiązanie by nie rozwalić akumulatora przeładowaniem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 95/195
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-02-04, 22:27   

Niewiem Marcin napisał/a:
Z karty charakterystyki akumulatora wynika że przy pracy cyklicznej napięcie do 15V. Ale problem jest taki że prąd go załatwi masz racje. Spróbuje podpiąć regulator PWM od solara chyba że macie jakieś sprawdzone rozwiązanie by nie rozwalić akumulatora przeładowaniem?

a jakim max prądem chcesz ładować?
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Niewiem Marcin 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Głogoczów
Wysłany: 2018-02-04, 22:38   

robba napisał/a:
Niewiem Marcin napisał/a:
Z karty charakterystyki akumulatora wynika że przy pracy cyklicznej napięcie do 15V. Ale problem jest taki że prąd go załatwi masz racje. Spróbuje podpiąć regulator PWM od solara chyba że macie jakieś sprawdzone rozwiązanie by nie rozwalić akumulatora przeładowaniem?

a jakim max prądem chcesz ładować?

Myślę że 10h prąd byłby optymalny. Aczkolwiek jak aku będzie mocno rozładowane to może chcieć pociągnąć więcej A. Te AGM to same problemy. Ale co poradzę jak się taki trafił.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 95/195
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-02-04, 22:55   

Niewiem Marcin napisał/a:

Myślę że 10h prąd byłby optymalny. Aczkolwiek jak aku będzie mocno rozładowane to może chcieć pociągnąć więcej A. Te AGM to same problemy. Ale co poradzę jak się taki trafił.

nie sprawdzałem, ale powinno działać. Poniższy moduł:
http://allegro.pl/zasilac...6579625392.html
musiałbyś ustawić na nim max 13,9V, prąd na 7A. Musisz dać wetylator.
Moduły można łączyć równolegle. Trzy równolegle będą miały max prąd 20A, czyli
5-cio godzinny. Tylko napięcie na wejściu układu (czyli z alta) dobrze jakbyś miał
powyżej 14,4V, są regulatory 14,7V.
Niestety, nie wiem jak to się sprawdzi, ale mam takie dwa w domu,
tylko jeszcze ich nie podłączałem do niczego.
Ewentualnie musiałbym przetestować... ale to dopiero w sobotę...

PS. nie pociągnie aku więcej aniżeli ustawiony max, czyli np. 20A.
To zdrowe też dla aku.

PS2. nie wiem też jak musi mieć dużą różnicę napięć, ale te 14,7 powinno być OK...
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Niewiem Marcin 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato I Burstner 88r.
Dołączył: 10 Mar 2017
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Głogoczów
Wysłany: 2018-02-04, 23:38   

robba napisał/a:
Niewiem Marcin napisał/a:

Myślę że 10h prąd byłby optymalny. Aczkolwiek jak aku będzie mocno rozładowane to może chcieć pociągnąć więcej A. Te AGM to same problemy. Ale co poradzę jak się taki trafił.

nie sprawdzałem, ale powinno działać. Poniższy moduł:
http://allegro.pl/zasilac...6579625392.html
musiałbyś ustawić na nim max 13,9V, prąd na 7A. Musisz dać wetylator.
Moduły można łączyć równolegle. Trzy równolegle będą miały max prąd 20A, czyli
5-cio godzinny. Tylko napięcie na wejściu układu (czyli z alta) dobrze jakbyś miał
powyżej 14,4V, są regulatory 14,7V.
Niestety, nie wiem jak to się sprawdzi, ale mam takie dwa w domu,
tylko jeszcze ich nie podłączałem do niczego.
Ewentualnie musiałbym przetestować... ale to dopiero w sobotę...

PS. nie pociągnie aku więcej aniżeli ustawiony max, czyli np. 20A.
To zdrowe też dla aku.

PS2. nie wiem też jak musi mieć dużą różnicę napięć, ale te 14,7 powinno być OK...

Doskonałe! Zakupiłem i przetestuje jak przyjdzie. Jest CC/CV!!! Solar powinien dać rade ale chce mieć niezależną od słońca możliwość podbicia akumulatora po rozładowaniu. Nie sprawdzałem jeszcze jaki mam alternator w maszynie.
Piwko poszło.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 95/195
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-02-05, 09:54   

Niewiem Marcin napisał/a:
robba napisał/a:

Ewentualnie musiałbym przetestować... ale to dopiero w sobotę...

Doskonałe! Zakupiłem i przetestuje jak przyjdzie. Jest CC/CV!!!....

no to przyspieszyłeś... ale to ja nie będę musiał sprawdzać, więc liczę na
informację od Ciebie na forum czy działa poprawnie... :ok

Nie wiem ile zakupiłeś, ale przy połączeniu równoległym pamiętaj,
że musisz na każdym ustawić takie samo napięcie i taki sam prąd.
I przy połączeniu równoległym maksymalna wydajność jest mniejsza o jakieś 20%
od sumy prądów. A jednocześnie warto moduły obciążyć max do 60%
a nawet mniej, jeśli chcesz o nich zapomnieć (żeby były bezawaryjne).
A przy okazji komponowania obudowy jakąś przeźroczystą pokrywkę
stwórz. Będziesz widzieć po diodach co moduły robią w danej chwili
jak będzie potrzeba diagnostyki....

edyta: I jeszcze jedna uwaga do modułu - ta cewka jest dość lużno nawinięta
i też nie zamocowana (przynajmniej te co ja mam).
Jak będzie się Tobie spisywać to wypełnij ją od środka silikonem
(przymocuj do płytki) i zwoje też usmaruj silikonem, albo jakimś choć lakierem.
Zabezpieczy to przed wypracowaniem połączeń lutowanych.
Brzegi drutu pozostaw widoczne, żeby miały trochę chłodzenia.
grzać się bardzo nie będą, ale każdy przewód się grzeje, więc jak go zaizolujesz
"idealnie" ;) to się w końcu przegrzeje....

a jak napięcie wejściowe będzie za niskie to dokupisz
http://allegro.pl/przetwo...use-retargeting
i dasz najpierw podbijacz a potem obniżacz... trochę rzeźba, ale
sprawność i tak duża, a dodatkowo zyskasz max ładowanie niezależne od obrotów.
A cena do przyjęcia...
tylko trzeba się zastanowić czy i jak zabezpieczyć, żeby na wolnych obrotach, kiedy altek
daje mało prądu, nie ciągnęło z głównego aku. Ale to do sprawdzenia podczas testów
czy jest taka potrzeba
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***