Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Jerzy
2007-12-13, 13:42
Truma bojler - awaria
Autor Wiadomość
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2017-11-22, 14:07   

Przyczyn może być parę:
- wentylator spalania
- elektroda jonizacyjna
- moduł zapłonowy
- elektrozawór
- elektronika sterująca
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 274/1281
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2017-11-22, 14:13   

trumatic c6002

34000_94000.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 450 raz(y) 371,16 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jery 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Knaus SUN TRAVELLER
Nazwa załogi: JERY
Dołączył: 08 Maj 2011
Piwa: 8/1
Skąd: Łódź - Warszawa
Wysłany: 2017-11-23, 14:38   

kaimar napisał/a:
Przyczyn może być parę:
- wentylator spalania
- elektroda jonizacyjna
- moduł zapłonowy
- elektrozawór
- elektronika sterująca


Czyli jednak najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie serwis?
_________________
"Każdy dzień jest podróżą przez historię" Jim Morrison.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-23, 15:17   

Niestety mam identyczny objaw, stwierdzono jako przyczynę zawór gazowy lecz u nas na wschód od Wisły z serwisem kiepsko. Czekam do lata.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-07, 23:21   

Jerry,
U ciebie objawy wskazują na problem dostarczaniem gazu lub jego spalaniem... truma zadziałąła po jakimś przedmuchaniu - ale krótko. Gaz dociera ale w małej ilości.
ALbo gaz ma prolbem na zatkanych przewodach i nie dociera do palnika w wystarczającej ilości albo dociera ale palnik jest przytkany - i nie wystarcza na rozgrzanie elektrody jonizującej albo nie masz ciągu i płomień się tłumi.

1. jak już czyścisz komin to zrób to dobrze. i dokładnie. możeszm mieć problem z cugiem a jak ciągu nie ma to gaz nie chce się palić i truma się wyłacza z czerwoną diodą.
2. czyszczenie palnika i okolic. O sporej ilości osób problem z odpaleniem znikał po wyczyszczeniu komory palnika samego palnika i jego dolotu.
3_ przedmuchanie przewodów - porządne
4. sprawdzenie elektrody jonizującej - jak ta się nie rozgrzeje to całość po 4s się wyłączy.
pkty 1-3 możesz zrobić sam. pkt 4 przy samozaparciu róenież jeśli masz samozaparcie i dobry dostęp :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2017-12-08, 08:15   

Cytat:
sprawdzenie elektrody jonizującej - jak ta się nie rozgrzeje to całość po 4s się wyłączy.

Kolega chyba pomylił elektrodę jonizacyjną z termoparą.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 94/193
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-12-08, 08:52   

kaimar napisał/a:
Cytat:
sprawdzenie elektrody jonizującej - jak ta się nie rozgrzeje to całość po 4s się wyłączy.

Kolega chyba pomylił elektrodę jonizacyjną z termoparą.

chyba nie pomylił... przynajmniej w trumie jest elektroda
(a przynajmniej w mojej i tych co widziałem)
A termopar się raczej nie używa. Na żywym ogniu długo by nie pożyły....
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2017-12-08, 09:12   

robba napisał/a:
chyba nie pomylił... przynajmniej w trumie jest elektroda


Chodziło oto, że działanie elektrody jonizacyjnej nie polega na jej nagrzaniu. To termopara po nagrzaniu do odpowiedniej temperatury generuje napięcie. Wyłączenie urządzenia z elektrodą jonizacyjną po upływie określonego czasu realizowane jest przez elektroniczny układ czasowy - gdy ten nie otrzyma sygnału z elektrody jonizacyjnej wyłącza urządzenie oraz w zależności od urządzenia, sygnalizuje błąd.
Co do urządzeń TRUMA to termopara jest stosowana tylko w piecach serii S. Można ją też spotkać w lodówkach (starsze modele) i w kuchenkach gazowych.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 274/1281
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2017-12-08, 14:21   

Bojler

Biler i woda do kamera.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 39,43 KB

bojler schemat.jpg
Plik ściągnięto 186 raz(y) 126,77 KB

boiler b10 b14 installation pl.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 419 raz(y) 292,8 KB

Bojler B10 B14 Instrukcja Obsugi.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1694 raz(y) 305,01 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 94/193
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-12-08, 21:35   

kaimar napisał/a:
robba napisał/a:
chyba nie pomylił... przynajmniej w trumie jest elektroda

Chodziło oto, że działanie elektrody jonizacyjnej nie polega na jej nagrzaniu....

aaa... ok. ja od razu pomiędzy wierszami czytałem...
po prostu czepiasz sie szczegółów... :szeroki_usmiech ;)
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 79/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-08, 21:50   

PO części Kaimar masz rację, pojechałem skrótem myślowym. Elektroda jonizacyjna działa jak ją "liże płomień". A co daje - opisywałem X*10 postów wcześniej. Większość laików zrozumie o co mi chodzi. Nie musimy rozwijać tu fizyki atomowej - Proponuję jednak skupić się na problemie a nie łapaniu słówek OK ? :bigok

Skorpion - proszę WYWAL TEN SCHEMAT z tego miejsca - on jest niepoprawny. Próbowałem z niego korzystać na samym początku przygód z Trumą i szybko zrezygnowałem.
Teraz kolej na działania Jerry'ego i jego odpowiedź.
Rozumiem że Zbyszekwoj ma problem zdiagnozowany więc się hibernuje do lata :)
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-09, 10:58   

maszakow napisał/a:
Rozumiem że Zbyszekwoj ma problem zdiagnozowany więc się hibernuje do lata


Diagnozę postawił pan Darek z Lubonia na zlocie w Nadarzynie, problemem jest tylko 500km.

Może ktos bliżej Lublina by to naprawił?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-30, 18:00   

Rozebrałem dziś swój bojler i się zdziwiłem bo wygląda na to że brak w nim czujnika spalania (termopara)
Dziwne jest to że bojler wygląda jakby nie był używany a tym bardziej aby w nim ktoś grzebał wcześniej?

Próba akumulator z 10,5V i brak gazu : włączam pstryczek zapala się zielona dioda ,iskrownik podaje iskrę z 4 sekundy następnie zapala się dioda czerwona a iskrownik przestaje podawać iskrę.

Nie słychać żadnego otwarcia zaworu tylko iskrownik.
Gdzie do jakiego przewodu powinien iść ten czujnik (termopara) a może tak ma być jak mam?
(fotki z tabliczką i wnętrza)

IMG_20171230_162526.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 1,22 MB

IMG_20171230_162720.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 936,38 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-30, 20:04   

pasza napisał/a:
Rozebrałem dziś swój bojler i się zdziwiłem bo wygląda na to że brak w nim czujnika spalania (termopara)
Dziwne jest to że bojler wygląda jakby nie był używany a tym bardziej aby w nim ktoś grzebał wcześniej?

Próba akumulator z 10,5V i brak gazu : włączam pstryczek zapala się zielona dioda ,iskrownik podaje iskrę z 4 sekundy następnie zapala się dioda czerwona a iskrownik przestaje podawać iskrę.

Nie słychać żadnego otwarcia zaworu tylko iskrownik.
Gdzie do jakiego przewodu powinien iść ten czujnik (termopara) a może tak ma być jak mam?
(fotki z tabliczką i wnętrza)


Chyba tego mi brakuje https://www.campingsportm...b10-con-candele
czy w Polsce można znaleźć taniej lub jakąś używkę?

Tu jest niby sam iskrownik ale pisze że to iskrownik i czujnik w jednym (czy to możliwe że i ja tak mam?)
http://www.italiacampersu...olo.php?id=2579
CANDELA ACCENSIONE E CONTROLLO

Tu cały komplet czujników/iskrowników z przewodami/wtyczkami i brak termopary więc może u mnie jest dobrze
http://www.italiacampersu...olo.php?id=3131


Może zrobię taki test: kiedy iskrownik będzie dawał iskrę to ja będę podgrzewał go zapalniczką jeśli przestanie i nie zapali się dioda czerwona znaczy że jest z czujnikiem.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekmat
doświadczony pisarz

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Piwa: 11/2
Wysłany: 2017-12-30, 20:31   

Witam.
W tym konkretnym bojlerze ,to co widać na foto,brak jest elektrod /świec zapłonowych/Proszę zobaczyć czy od iskrownika odchodzą przewody wysokiego napięcia ,które są zakończone Swiecami zapłonowymi/2 szt/Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***