| Olej  do kampera - Castrol VECTON - | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Flag weteran
 
  
 Twój sprzęt: Transit jumbo
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lis 2016
 Piwa: 33/10
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 15:41   Olej  do kampera - Castrol VECTON - |   
 |  
               | 
 |  
               | W przyszlym tyg bede zalewal silnik po remoncie, mam grupę znajomych międzynarodowych lewaciarzy ktorzy leją do swoich busów Castrol VECTON FUEL SAVER 5W-30 E7 - to olej do ciężerówek i dostaczcaków, oni go wymieniają co 25-20 tys, ogolnie ponoc jest bez porownania lepszy do silników pracujących non stop pod duzym obciazeniem - moje auto tak ma bo wciaz ciągnie 3,5t. 
 Co o tym myslicie ? Stosował ktos?
 
 silnik Euro IV  2,4TDCI 115KM
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Flag 2018-01-22, 17:49, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 16:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje: 
 ¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.
 
 Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok.  Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ).
 |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | wirefree   stary wyga
 
 Twój sprzęt: EuraMobil
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 03 Lis 2016
 Otrzymał 11 piw(a)
 Skąd: internet
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Flag weteran
 
  
 Twój sprzęt: Transit jumbo
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lis 2016
 Piwa: 33/10
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 16:57 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Suliki napisał/a: |  	  | Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje: 
 ¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.
 
 Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok.  Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ).
 | 
 
 Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach – E6/E9 i E7. Ta pierwsza stworzona została z myślą o silnikach Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych. Druga sprawdzi się w jednostkach Euro 4 i 5 bez filtrów DPF.
 
 mam euro 4 bez DPF  czyli wersja oleju E7
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | wirefree   stary wyga
 
 Twój sprzęt: EuraMobil
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 03 Lis 2016
 Otrzymał 11 piw(a)
 Skąd: internet
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 17:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciarze.  Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy. |  
				| Ostatnio zmieniony przez wirefree 2018-01-22, 18:22, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 17:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | i tak trzymać , producent wie lepiej ! 
 PS
 
 Ten pierwszy jest "częściowo syntetyczny"
 |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Flag weteran
 
  
 Twój sprzęt: Transit jumbo
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lis 2016
 Piwa: 33/10
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 17:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wirefree napisał/a: |  	  | Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciaże.  Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy. | 
 
 no wlasnie lejąc to co chcial producent nie uchronilo mnie przed stanięciem w srodku europy
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | wirefree   stary wyga
 
 Twój sprzęt: EuraMobil
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 03 Lis 2016
 Otrzymał 11 piw(a)
 Skąd: internet
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 17:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja zawsze po kupnie auta wymieniam elementy eksploatacyjne. Pasek czy łancuszek to standard a to dlatego ze oszustwo to coś powszechnego w tym kraju w zwiazku z tym nigdy nie wiesz ile to auto juz przejechalo. Kupujesz auto u Handlarza to standardowo DPF dwumasa paski sa do wymiany, czesto tez turbina. Nikt sie nie pozbywa dobrego auta. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Ahmed   Kombatant
 Burak
 
  
 Twój sprzęt: Bezdomny
 Nazwa załogi: Buraki
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 03 Lut 2009
 Piwa: 207/306
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 18:03 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Suliki napisał/a: |  	  | i tak trzymać , producent wie lepiej ! | 
 
 A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach  ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek "
       |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Flag weteran
 
  
 Twój sprzęt: Transit jumbo
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lis 2016
 Piwa: 33/10
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 18:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | no i powinnismy tylko w ASO serwisowac   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | wirefree   stary wyga
 
 Twój sprzęt: EuraMobil
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 03 Lis 2016
 Otrzymał 11 piw(a)
 Skąd: internet
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 18:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy ja napisałem coś o ASO?  Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2018-01-22, 18:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ahmed napisał/a: |  	  |  	  | Suliki napisał/a: |  	  | i tak trzymać , producent wie lepiej ! | 
 
 A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach  ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek "
       | 
 
 chyba zbaczamy z tematu, ale nawet producent kosiarek podaje zalecaną specyfikację, ale nie ingeruje co klijent kupi w sieciówce jako dedykowaną ofertę. Wolny rynek wolny wybór.
 
 Oleje do silników są dobierane na podstawie wielu parametrów pracy, materiałów, sposobu smarowania itp. Chyba jednak nie biorą pod uwagę komentarzy 'laweciarzy" ( nic do tej grupy ciężko pracujacych kierowców nie mam ! ).
 
 Mieliśmy też auta jeżdzące na oleju z frytkownicy, czy powinniśmy iść tym tropem
   |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Flag weteran
 
  
 Twój sprzęt: Transit jumbo
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lis 2016
 Piwa: 33/10
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 18:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | wirefree napisał/a: |  	  | A czy ja napisałem coś o ASO?  Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju? | 
 
 podejrzewam że pośrednio olej, wygląd na to że wydajność pompy oleju spadła a wałki są na końcu magistrali.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Suliki   stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
 Nazwa załogi: Suliktravel
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 25 Lip 2016
 Otrzymał 12 piw(a)
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i  przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść... |  
				| _________________ P&E
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      | Flag weteran
 
  
 Twój sprzęt: Transit jumbo
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 02 Lis 2016
 Piwa: 33/10
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-01-22, 19:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Suliki napisał/a: |  	  | jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i  przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść... | 
 
 Olej miał 12 tys, zalany pod koniec października (po przyjeździe do domu miałem wymieniać), zawsze ten sam, nigdy żadnych oczyszczaczy. Często kontrolowany, zadnych ubytków stan trzymałem na 3/4 bagnetu). Auto nigdy nie bylo odpalone ponizej zera, zawsze przed odpaleniem silnik zagrzany przez webasto.
 Miałem na myśli ze to raczej wina pompy oleju której wydajnosc ponoć czasem spada w tych silnikach.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
      
         
      |  |