Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do kampera - Castrol VECTON -
Autor Wiadomość
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/9
Wysłany: 2018-01-22, 15:41   Olej do kampera - Castrol VECTON -

W przyszlym tyg bede zalewal silnik po remoncie, mam grupę znajomych międzynarodowych lewaciarzy ktorzy leją do swoich busów Castrol VECTON FUEL SAVER 5W-30 E7 - to olej do ciężerówek i dostaczcaków, oni go wymieniają co 25-20 tys, ogolnie ponoc jest bez porownania lepszy do silników pracujących non stop pod duzym obciazeniem - moje auto tak ma bo wciaz ciągnie 3,5t.

Co o tym myslicie ? Stosował ktos?

silnik Euro IV 2,4TDCI 115KM
Ostatnio zmieniony przez Flag 2018-01-22, 17:49, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
zaawansowany


Twój sprzęt: HymerCar Grand Canyon
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-22, 16:30   

Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:

¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.

Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok. Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ).
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-01-22, 16:31   

"oni go wymieniają co 25-20 tys" już masz odpowiedz na swoje pytanie

:) :):):):)

Roslinny też można zalać podobno wytrzymuje 50 000km

https://www.youtube.com/watch?v=e9i0CdVBuZs
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/9
Wysłany: 2018-01-22, 16:57   

Suliki napisał/a:
Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:

¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.

Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok. Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ).


Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach – E6/E9 i E7. Ta pierwsza stworzona została z myślą o silnikach Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych. Druga sprawdzi się w jednostkach Euro 4 i 5 bez filtrów DPF.

mam euro 4 bez DPF czyli wersja oleju E7
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-01-22, 17:16   

Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciarze. Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy.
Ostatnio zmieniony przez wirefree 2018-01-22, 18:22, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
zaawansowany


Twój sprzęt: HymerCar Grand Canyon
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-22, 17:31   

i tak trzymać , producent wie lepiej !

PS

Ten pierwszy jest "częściowo syntetyczny"
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/9
Wysłany: 2018-01-22, 17:38   

wirefree napisał/a:
Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciaże. Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy.


no wlasnie lejąc to co chcial producent nie uchronilo mnie przed stanięciem w srodku europy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-01-22, 17:44   

Ja zawsze po kupnie auta wymieniam elementy eksploatacyjne. Pasek czy łancuszek to standard a to dlatego ze oszustwo to coś powszechnego w tym kraju w zwiazku z tym nigdy nie wiesz ile to auto juz przejechalo. Kupujesz auto u Handlarza to standardowo DPF dwumasa paski sa do wymiany, czesto tez turbina. Nikt sie nie pozbywa dobrego auta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 176/277
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-01-22, 18:03   

Suliki napisał/a:
i tak trzymać , producent wie lepiej !


A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek " :haha: :haha: :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/9
Wysłany: 2018-01-22, 18:07   

no i powinnismy tylko w ASO serwisowac :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-01-22, 18:21   

A czy ja napisałem coś o ASO? Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
zaawansowany


Twój sprzęt: HymerCar Grand Canyon
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
  Wysłany: 2018-01-22, 18:37   

Ahmed napisał/a:
Suliki napisał/a:
i tak trzymać , producent wie lepiej !


A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek " :haha: :haha: :haha:


chyba zbaczamy z tematu, ale nawet producent kosiarek podaje zalecaną specyfikację, ale nie ingeruje co klijent kupi w sieciówce jako dedykowaną ofertę. Wolny rynek wolny wybór.

Oleje do silników są dobierane na podstawie wielu parametrów pracy, materiałów, sposobu smarowania itp. Chyba jednak nie biorą pod uwagę komentarzy 'laweciarzy" ( nic do tej grupy ciężko pracujacych kierowców nie mam ! ).

Mieliśmy też auta jeżdzące na oleju z frytkownicy, czy powinniśmy iść tym tropem :lol:
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/9
Wysłany: 2018-01-22, 18:56   

wirefree napisał/a:
A czy ja napisałem coś o ASO? Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju?


podejrzewam że pośrednio olej, wygląd na to że wydajność pompy oleju spadła a wałki są na końcu magistrali.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
zaawansowany


Twój sprzęt: HymerCar Grand Canyon
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-22, 19:10   

jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść...
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/9
Wysłany: 2018-01-22, 19:24   

Suliki napisał/a:
jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść...


Olej miał 12 tys, zalany pod koniec października (po przyjeździe do domu miałem wymieniać), zawsze ten sam, nigdy żadnych oczyszczaczy. Często kontrolowany, zadnych ubytków stan trzymałem na 3/4 bagnetu). Auto nigdy nie bylo odpalone ponizej zera, zawsze przed odpaleniem silnik zagrzany przez webasto.
Miałem na myśli ze to raczej wina pompy oleju której wydajnosc ponoć czasem spada w tych silnikach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***