| 
		Olej  do kampera - Castrol VECTON - | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Flag		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Transit jumbo 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 15:41   Olej  do kampera - Castrol VECTON -
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W przyszlym tyg bede zalewal silnik po remoncie, mam grupę znajomych międzynarodowych lewaciarzy ktorzy leją do swoich busów Castrol VECTON FUEL SAVER 5W-30 E7 - to olej do ciężerówek i dostaczcaków, oni go wymieniają co 25-20 tys, ogolnie ponoc jest bez porownania lepszy do silników pracujących non stop pod duzym obciazeniem - moje auto tak ma bo wciaz ciągnie 3,5t.
 
 
Co o tym myslicie ? Stosował ktos?
 
 
silnik Euro IV  2,4TDCI 115KM | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Flag 2018-01-22, 17:49, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Suliki  		  
		 
         stary wyga
  
  
                  Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer 
                  Nazwa załogi: Suliktravel 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 16:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:
 
 
¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.
 
 
Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok.  Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ). | 
             
						
				_________________ P&E | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 wirefree  		  
		 
         stary wyga
  
                  Twój sprzęt: EuraMobil 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Flag		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Transit jumbo 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 16:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Suliki napisał/a: | 	 		  Cześć a masz filtr cząstek stałych ? ten do takich silników się nie nadaje:
 
 
¹Nie można go stosować w silnikach spełniających normę Euro IV, V i VI, które wymagają oleju Low SAPS.
 
 
Osobiście nie testowałem ale jest to grupa olejów do bardzo obciążonych silników i dużych przebiegów ( do 100k Km w niektórych przypadkach ) , rozwalić silnika to rozwali ale chyba też niewiele pomoże. Zalecana jest wymiana raz na rok.  Stosuj olej zalecany przez producenta ( typ nie markę ). | 	  
 
 
 Vecton Fuel Saver 5W-30 jest produkowany w dwóch wersjach – E6/E9 i E7. Ta pierwsza stworzona została z myślą o silnikach Euro 5 i 6, wyposażonych w systemy wtórnej obróbki spalin, które wymagają olejów niskopopiołowych. Druga sprawdzi się w jednostkach Euro 4 i 5 bez filtrów DPF.
 
 
mam euro 4 bez DPF  czyli wersja oleju E7 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 wirefree  		  
		 
         stary wyga
  
                  Twój sprzęt: EuraMobil 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 17:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciarze.  Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez wirefree 2018-01-22, 18:22, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Suliki  		  
		 
         stary wyga
  
  
                  Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer 
                  Nazwa załogi: Suliktravel 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 17:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               i tak trzymać , producent wie lepiej ! 
 
 
PS
 
 
Ten pierwszy jest "częściowo syntetyczny" | 
             
						
				_________________ P&E | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Flag		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Transit jumbo 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 17:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wirefree napisał/a: | 	 		  | Lej to co zaleca producent on wie lepiej czego wymaga silnik niż ławeciaże.  Chyba że chcesz znowu stać gdzieś na autostradzie w srodku europy. | 	  
 
 
no wlasnie lejąc to co chcial producent nie uchronilo mnie przed stanięciem w srodku europy    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 wirefree  		  
		 
         stary wyga
  
                  Twój sprzęt: EuraMobil 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 17:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja zawsze po kupnie auta wymieniam elementy eksploatacyjne. Pasek czy łancuszek to standard a to dlatego ze oszustwo to coś powszechnego w tym kraju w zwiazku z tym nigdy nie wiesz ile to auto juz przejechalo. Kupujesz auto u Handlarza to standardowo DPF dwumasa paski sa do wymiany, czesto tez turbina. Nikt sie nie pozbywa dobrego auta. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Ahmed  		  
		 
         Kombatant Burak
  
  
                  Twój sprzęt: Bezdomny 
                  Nazwa załogi: Buraki 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 18:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Suliki napisał/a: | 	 		  | i tak trzymać , producent wie lepiej !  | 	  
 
 
A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach  ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek "               | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Flag		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Transit jumbo 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 18:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no i powinnismy tylko w ASO serwisowac    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 wirefree  		  
		 
         stary wyga
  
                  Twój sprzęt: EuraMobil 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 18:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A czy ja napisałem coś o ASO?  Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Suliki  		  
		 
         stary wyga
  
  
                  Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer 
                  Nazwa załogi: Suliktravel 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 2018-01-22, 18:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Ahmed napisał/a: | 	 		   	  | Suliki napisał/a: | 	 		  | i tak trzymać , producent wie lepiej !  | 	  
 
 
A producent kosiarek wie jeszcze lepiej i zaleca lać najgorsze badziewie o kosmicznych cenach  ale przeznaczone ,, specjalnie do kosiarek "               | 	  
 
 
chyba zbaczamy z tematu, ale nawet producent kosiarek podaje zalecaną specyfikację, ale nie ingeruje co klijent kupi w sieciówce jako dedykowaną ofertę. Wolny rynek wolny wybór.
 
 
Oleje do silników są dobierane na podstawie wielu parametrów pracy, materiałów, sposobu smarowania itp. Chyba jednak nie biorą pod uwagę komentarzy 'laweciarzy" ( nic do tej grupy ciężko pracujacych kierowców nie mam ! ).
 
 
Mieliśmy też auta jeżdzące na oleju z frytkownicy, czy powinniśmy iść tym tropem     | 
             
						
				_________________ P&E | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Flag		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Transit jumbo 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 18:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | wirefree napisał/a: | 	 		  | A czy ja napisałem coś o ASO?  Silniki sa badane w specjalnych laboratoriach i na podstawie tych badan producent podaje parametry zalecanego oleju. 2 lata temu miałem montaż w zakladach firmy FUCHS w Mannheim. Montowaliśmy urządzenia pomiarowe własnie do pomiaru parametrów olejów. Tak że bardziej wierzył bym producentowi silnika niż laweciarzowi . A twój przypadek czy to była wina oleju? | 	  
 
 
podejrzewam że pośrednio olej, wygląd na to że wydajność pompy oleju spadła a wałki są na końcu magistrali. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Suliki  		  
		 
         stary wyga
  
  
                  Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer 
                  Nazwa załogi: Suliktravel 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 19:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i  przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść... | 
             
						
				_________________ P&E | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      
         
		 Flag		  
		 
         weteran
  
  
                  Twój sprzęt: Transit jumbo 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2018-01-22, 19:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Suliki napisał/a: | 	 		  | jaki miał przebieg olej i ile czasu był w silniku ? Generalnie mało prawdopodobne, że przyczną był bezpośrednio olej chyba, że był bardzo, bardzo zużyty albo wręcz przeciwnie był zalany nowy syntetyk z dużą ilością dodatków czyszczących do zużytego silnika który pacował na jakimś trochę gęstrzym naturalnym. Świerzy wypłukał wszystko i  przy zużytej pompie i panewkach czystych jak łza ciśnienie mogło spaść... | 	  
 
 
Olej miał 12 tys, zalany pod koniec października (po przyjeździe do domu miałem wymieniać), zawsze ten sam, nigdy żadnych oczyszczaczy. Często kontrolowany, zadnych ubytków stan trzymałem na 3/4 bagnetu). Auto nigdy nie bylo odpalone ponizej zera, zawsze przed odpaleniem silnik zagrzany przez webasto.
 
Miałem na myśli ze to raczej wina pompy oleju której wydajnosc ponoć czasem spada w tych silnikach. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
      
         
      | 
         
       |