Peugeot zabudowa challenger |
Autor |
Wiadomość |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-03, 10:41
|
|
|
krytom napisał/a: |
Styropian kleiłem po całości aby nie wykraplała się wilgoć .... |
Ja przyjrzałem się budowie swego poszycia i jest to zupełnie inna bajka jak to co widziałem tu na forum.
Nie jestem tego w 100% pewien szczególnie kolejności ,sprawdzę zrobię fotki:
Adria 360 Made in Belgia choć na tabliczce z przodu pisze po Słoweńsku, wnioskuje po zachowaniu się materiałów po latach co zgniło co nie ,tam gdzie woda się wlewała i mowa jest tu o tylnym rogu tam gdzie lodówka wywietrzniki (najbardziej narażone miejsce mego kampera) być może gdzie indziej poszycie wygląda inaczej choć już na 100% wiem że na dachu pierwsza warstwa to też te oporne na wilgoć drewno ala kora/fornir.
Do blachy alu jest przyklejona :
- cienka warstwa 1mm drewna jakby kory/forniru elastycznego i bardzo odpornego na wilgoć
-następna warstwa coś jak tektura, bardzo elastyczne, izolujące, chłonące wilgoć i na nią odporne
-dopiero na to idzie styropian
-później sklejka
-znów jakaś ala tektura
- na to jeszcze coś
- i na koniec coś jak miękki chropowaty winyl a miękki bo pod nim z 2mm jakiejś pianki izolującej.
ten fornir drewniany z pierwszej warstwy miał za zadanie chłonąć wilgoć z skroplenia i zachował się nienaruszony, następna warstwa z tej niby tektury także jest jak nowa, styropian to wiadomo , sklejka trochę zgniła ale dalej sztywna.
Jedyne elementy które od wilgoci uległy rozkładowi to przede wszystkim drewniane kantówki i ostatnia warstwa ta gąbka pod winylem.
Podłoga w tym rogu jest wywinięta do góry (alu+pvc z podłogi) 15 cm od blachy tylnej tak jakby producent ewidentnie przewidział że tu będzie wilgoć i zgnije i aby to nie szło dalej.
Ja na bank tak odbudowywać nie będę bo nawet nie ma takich materiałów jak kupić i powiedzmy szczerze mam obecnie auto uszczelnione na na ~10 lat i nawet nie robiąc nic dalej nic się dziać nie będzie przez te 10lat, a jak dam nowe kantówki i sklejkę to miejsce to wytrzyma kolejne 10 czyli 20lat a tyle to ja nie mam zamiaru tym kamperem jeździć a i on sam chyba też nie
Najważniejsze uszczelnić z zewnątrz i pozbyć się wilgoci. |
|
|
|
|
 |
foox
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato
Dołączył: 13 Wrz 2016 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2017-12-09, 17:39
|
|
|
z nowości u mnie udało sie dopiero kampera schować pod dach. więć pace powinny niedługo ruszyć.
Będziemy sie decydować na wymianę całego dachu razem z blacha aluminiową ktora jest w kiepskim stanie.
Czy ktoś zamiast blachy stosował Laminat poliestrowy? ?
jest cos takiego w ofercie:
http://allegro.pl/laminat...7069365217.html |
|
|
|
 |
Kuba75
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Icaro 5 Mobilvetta
Dołączył: 25 Wrz 2017 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2017-12-09, 21:50
|
|
|
Hej foox, no nie wiem. Wymiana dachu wydaje się BARDZO pracochłonna. Jeżeli rozważasz laminat z metra, to czy nie łatwiej polaminować istniejącą blachę (żywica+mata). Uzyskasz dokładnie to co chcesz - zwiększysz wytrzymałość i zabezpieczysz przed wodą.
Przemyśl do dobrze.
Zerknij na stronę szkutnikamator.pl jak ludzie laminują łódki.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-09, 22:32
|
|
|
Kuba75 napisał/a: | czy nie łatwiej polaminować istniejącą blachę (żywica+mata)....
Zerknij ,,,,, jak ludzie laminują łódki.
|
Dokładnie tak
A na to jeszcze jaś np. guma w płynie i lakier, roboty 1000x mniej a wytrzymałość ta sama albo i lepsza.
To dach przykleja się do powierzchni poziomej i w dodatku płaskiej robota prosta jak sznurek w kieszeni , jak tapetowanie podłogi.
Oni w nowych zlewali montowali z szparami a dziś robią to jeszcze gorzej a to nie jest przecież oldtimer za 300tys eu, ja sobie nawet nie wyobrażam całej tej operacji i jej sensu, później dach pofałdowany i cały kamper.
Jak wszystko jest proste jest do czego kleić to kleić a żywicę kupić w jakimś większym opakowaniu w hurtowni bo w maleńkich drogo wychodzi.
Jednego tylko się obawiałbym, jeśli blacha mocno się wygina przy chodzeniu po dachu to aby żywica nie pękała ,ale dach nie powinien się tak aż wyginać. |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2017-12-09, 23:02
|
|
|
Gdybyś chciał laminować to przybliżę Ci ceny żywic:
1. żywica poliestrowa - 12zł/kg, do tego mata mata emulsyjna lub tkanina szklana 12zł/kg. Żywica poliestrowa zawiera styren, w postaci nieutwardzonej taka żywica "w oczach rozpuszcza styropian" Po utwardzeniu jeszcze przez jakiś czas styren odparowuje niszcząc styropian. Z tego względu na jachtach komory wypornościowe są wypełnione styropianem w szczelnie zgrzanych workach foliowych.
2. Żywica epoksydowa zdecydowanie lepiej trzyma się podłoża, nie rozpuszcza styropianu. Najtańsza plus standardowy utwardzacz 40zł/kg, zbrojenie to mata proszkowa lub tkaniny. W praktyce wybierane są częściej tkaniny. Z polskich do laminowania nadaje się epidian 6011 z utwardzaczami Z1, tff, ida w zależności w jakiej temperaturze będziesz pracować. W podobnej cenie są czeskie żywice Havla. Epidian 53 zawiera styren!
Udział zbrojenia w laminacje to 30% dla laminatów z mat i około 40 dla laminatów z tkanin. Średnio 1m kwadratowy laminatu o grubości 1mm waży 1,5kg. Teraz przelicz sobie to metry kwadratowe dachu. Do tego koniecznie farba: najpierw epoksydowa podkładowa, potem nawierzchniowa poliuretanowa.... I powiem Tobie - tanio nie będzie. |
|
|
|
 |
foox
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato
Dołączył: 13 Wrz 2016 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2017-12-10, 09:14
|
|
|
tylko jest jeden problem z obecną blachą, na całej powierzchni jest odklejona od sklejki, dlatego wydaje mi się ze szybciej będzie mi odkręcić narożniki ściągnąć blachę położyć nowe sklejki z kantówkami i na to przykleić nowe tworzywo, powinno mi to zajać tyle samo czasu co zabawa z dorabianiem od srodka kawałek po kawałku.
Co do laminowania jet to jakaś opcja, ale post wcześniej podałem linka do gotowego elementu na metry ktory tylko wystarczy przykleić na końcu. |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2017-12-10, 09:57
|
|
|
Kolega rysiol kleił takie arkusze laminatu na dach i na ściany. Opisał to tutaj:
http://www.camperteam.pl/...b6094a42c5c9e5c
Kiedyś przypadkiem trafiłem na ten temat. O błędach jakie popełnił jest na stronie 6 w dolnej części. |
|
|
|
 |
Kuba75
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Icaro 5 Mobilvetta
Dołączył: 25 Wrz 2017 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2017-12-10, 11:10
|
|
|
Czy ten styren niszczy też Styrodur? Jak długo się uwalnia z typowej żywicy samochodowej poliestrowej? |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/19 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2017-12-10, 12:36
|
|
|
Styren niszczy również styrodur (Styrodur to prawie to samo co styropian). A jak długo się uwalnia?... bladego pojęcia nie mam i chyba nikt do końca tego nie wie. Faktem jest natomiast, że komory wypornościowe w nowych jachtach są wypełniane (jeżeli w ogóle są wypełniane czymkolwiek) styropianem zamkniętych w folii. |
|
|
|
 |
foox
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato
Dołączył: 13 Wrz 2016 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2018-02-04, 14:16
|
|
|
Remont wystartował, rozebrany cały tył i dach + podłoga idziemy grubo albo wcale :D
ps. Tylna ściana z laminatu razem z oknem jest do sprzedania.
plan na najbliższe dni klejenie kantówek do bocznych ścian na końcach i zrobienie podłogi.
IMG_20180203_191531.jpg tył |
 |
Plik ściągnięto 27 raz(y) 1,71 MB |
|
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): SZEJK |
 |
SZEJK
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 216/310 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2018-02-04, 17:20
|
|
|
Widzę że rozpierducha totalna, tak to mi się podoba. Robisz dobrze albo wcale.
Dawaj zdjęcia na bieżąco........
Piwko leci |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
 |
|
|
|
 |
foox
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato
Dołączył: 13 Wrz 2016 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2018-02-04, 19:28
|
|
|
ogólnie zaskoczony jestem jak cienkie są materiały wszędzie w nim...
podłoga sklejka 3mm styrodur sklejka 8mm
sciany boczne blacha alu styrodur 25 płyta 3mm
dach sklejka 3mm styrodur 20mm sklejka 3mm i blacha alu |
|
|
|
 |
SZEJK
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 216/310 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2018-02-05, 20:35
|
|
|
Nie bądź zdziwiony takie są ściany w kamperach, zimowe są grubsze i podłoga podwójna |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
 |
|
|
|
 |
foox
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato
Dołączył: 13 Wrz 2016 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2018-04-22, 22:06
|
|
|
powoi do przodu coś sie dzieje, niestety mam problem z wstawieniem zdjęc serwer nie przyjmuje.
tył jest juz ostatecznie rozebrany, podłoga położona dolna skejka i stelaż oraz wymienione wzmocnienia w bocznych ścinach.
plan na ten tydzień skończyć podłogę i kupić Płty na wewnętrzne ściany. |
|
|
|
 |
foox
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato
Dołączył: 13 Wrz 2016 Otrzymał 1 piw(a)
|
Wysłany: 2018-04-22, 22:14
|
|
|
fotki:
 |
|
|
|
 |
|