| 
            
               |  | 
 |  
 
	
			| Olej  do kampera - Castrol VECTON - |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Matheus   doświadczony pisarz
 
  
 Twój sprzęt: Renault Carrier
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 27 Sty 2013
 Otrzymał 18 piw(a)
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-08, 14:38 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cytat: |  	  | U mnie nie ma korka spustowego, o co chodzi?
 Tzn korek w misce jest, ale nie ma dojścia bo jest osłona od dołu bez klapki/otworu. Co inżynier miał na myśli?
 | 
 
 Odkręcasz osłonę, odkręcasz korek i spuszczasz olej. Potem zakręcasz korek i przykręcasz osłonę. Standardowa procedura w większości samochodów.
 |  
				| _________________ 
 Renault Carrier - autobus kamper
 
 eMQbatek
 
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | SlawekEwa   Kombatant
 Slawek Dehler
 
  
 Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
 Nazwa załogi: Fendziaszki
 Pomógł: 29 razy
 Dołączył: 10 Lut 2007
 Piwa: 242/614
 Skąd: z głębokiego buszu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-08, 19:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Matheus napisał/a: |  	  | Odkręcasz osłonę, | 
 I wycinasz w niej dziurę, żeby następnym razem nie odkręcać
   |  
				| _________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-08, 21:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie tak Sławek. Ładnie otwornicą, jak z fabryki.
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | rosomak   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: Ducato 1,9  Heku 530
 Nazwa załogi: ROSOMAK
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 09 Sty 2013
 Piwa: 33/25
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-08, 21:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | "SlawekEwa"Odkręcasz osłonę, I wycinasz w niej dziurę
 
 Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....
 następnym razem poradż aby wyciąć dziurę w tapicerce drzwi aby dostać się do zamka,
 lub cośtam aby wymienić żarówkę.
 Pozdrawiam i mam nadzieję na sprostowanie.
 |  
				| _________________ always look on the bright side of life
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | CORONAVIRUS   Kombatant
 fan SAN ESCOBAR
 
  
 Twój sprzęt: IVECO DAILY III
 Nazwa załogi: BRAK
 Pomógł: 12 razy
 Dołączył: 21 Sie 2011
 Piwa: 566/755
 Skąd: z Rumi przez jedno i
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-08, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rosomak napisał/a: |  	  | "SlawekEwa"Odkręcasz osłonę, I wycinasz w niej dziurę
 
 Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....
 następnym razem poradż aby wyciąć dziurę w tapicerce drzwi aby dostać się do zamka,
 lub cośtam aby wymienić żarówkę.
 Pozdrawiam i mam nadzieję na sprostowanie.
 | 
 
 dlaczego różne modele czy marki maja fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | amples   Kombatant
 
 Twój sprzęt: Master III
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 28 Lut 2013
 Piwa: 129/18
 Skąd: UE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-08, 21:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | BIORCA napisał/a: |  	  | fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ? | 
 Te szroty co ciekną jak sito od nowości nie maja otworu ,
 a porządne suche mają.
   |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Skorpion   Kombatant
 Normalny inaczej wariatek stary wyga
 
  
 Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
 Nazwa załogi: Skorpion
 Pomógł: 24 razy
 Dołączył: 17 Lip 2008
 Piwa: 279/1351
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |    Wysłany: 2018-03-08, 22:09   CASTROL VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9 |   
 |  
               | 
 |  
               | GAMA PRODUKTÓW 
 POPRAWA OSIĄGÓW SILNIKA, ZMNIEJSZENIE ZUŻYCIA PALIWA, WYDŁUŻONE OKRESY MIĘDZY WYMIANAMI
 JAK MOŻEMY CI POMÓC?
 Wiemy, że konkurencja w branży transportowej jest bardzo zacięta i codziennie trzeba zmagać się z wyzwaniami, od rosnących kosztów paliwa, przez coraz większy ruch na drogach, po coraz wyższe koszty ubezpieczeń. Robimy swoje, by pomóc ci w walce na rynku i sprawić, by twoje samochody były wciąż w ruchu, a ich osiągi były tak dobre, jak tylko to możliwe.
 
 Pracując w ścisłej kooperacji z naszymi klientami i producentami ciężarówek, opracowaliśmy gamę olejów, które są odpowiedzią na różne potrzeby. Każdy z nich ma swoje mocne strony, a ty masz wybór, co zastosujesz w silnikach swoich ciężarówek.
 VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9
 CASTROL VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9
 Nowy Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 to zaawansowany w pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej zawartości SAPS (popiołu siarczanowego, fosforu i siarki), zaprojektowany specjalnie dla wydłużonych aż do 100 000 km² okresów pomiędzy wymianą oleju w najnowszych silnikach Diesla normy Euro VI. Może być również stosowany w europejskich ciężarówkach i autobusach o niskiej emisji spalin (normy Euro IV i Euro V), zwłaszcza w tych, które wymagają oleju o niskiej zawartości SAPS i w starszych pojazdach drogowych i terenowych oraz sprzęcie wymagającym podobnego poziomu wydajności.
 
 Unikalna technologia System 5 Technology™ oleju Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 dopasowuje się do zmieniających się warunków silnika, przez co pomaga w osiągnięciu maksymalnej wydajności w pięciu kluczowych obszarach: zużycie paliwa, zużycie oleju, okres między wymianami oleju, żywotność części oraz moc. Ponadto:
 •	Zwalcza szkodliwe kwasy poprzez utrzymywanie rezerwy całkowitej liczby zasadowej (TBN) w okresie między wymianami oleju
 •	Wydłuża okresy między wymianami oleju, dzięki czemu pojazdy mogą być w ruchu przez dłuższy czas
 •	Utrzymuje sprawność układów oczyszczania spalin zapewniając stałe przestrzeganie przepisów dotyczących emisji.
 ¹W niezależnych testach laboratoryjnych Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 miał wyniki o 40% wyższe niż wymagania API i ACEA w zakresie zagęszczania się oleju, osadów tłokowych, rozpraszania sadzy oraz odporności na korozję.
 
 ²Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 posiada aprobatę Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz dla okresu między wymianami oleju do 100 000 km, zgodnie z ich specyfikacją. Okres między wymianami zależy od typu silnika, warunków użytkowania, historii serwisowania, obecności diagnostyki pokładowej i jakości paliwa. Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta w instrukcji obsługi pojazdu.
 SPECYFIKACJE I APROBATY
 •	ACEA E6/E7/E9
 •	API CJ-4
 •	MB-Approval 228.51
 •	MAN M 3477, M 3271-1
 •	Volvo VDS-4/CNG
 •	Renault RLD-3
 •	MTU Oil Category 3.1
 •	Deutz DQC IV-10LA
 •	Mack EO-O Premium Plus
 •	Cat ECF-3
 •	Cummins CES 20081
 •	Jaso DH-2
 •	Dla pojazdów Iveco wymagających ACEA E6, E7, E9
 •	Spełnia wymagania DAF
 •	Karta charakterystyki produktu
 •	Karta bezpieczeństwa produktu
 
 PROBLEMY I ROZWIĄZANIA
 1. PROBLEM: ZAGĘSZCZANIE SIĘ OLEJU POWODUJE ZWIĘKSZANIE ZUŻYCIA PALIWA.
 ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zagęszczania się oleju. Po trwającym 100 godzin teście okazało się, że o 48% wymagania przemysłowe dla olejów tej klasy. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zachowuje doskonałą kontrolę lepkości w okresie między wymianami oleju, co oznacza mniejsze zużycie paliwa.
 
 Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:
 
 1.	API CJ-4
 Test na zużycie układu rozrządu w wysokiej temperaturze i test utleniania
 2. PROBLEM: SZKODLIWE OSADY ZBIERAJĄ SIĘ NA TŁOKU POWODUJĄC NADMIERNE ZUŻYCIE OLEJU.
 ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji osadów na tłoku w trzech testach trwających w sumie 600 godziny. Unikalna technologia System 5 Technology™ w oleju Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zapewnia średnio o 62% mniej osadów tłokowych niż jest to w standardzie przemysłowym, czego rezultatem jest mniejsze zużycie oleju.
 
 Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:
 
 1.	MB 228.51
 Test na wytrzymałość silnika w trudnych warunkach pracy (1)
 Test na wytrzymałość silnika w trudnych warunkach pracy (2)
 3. PROBLEM: W OLEJU GROMADZĄ SIĘ ZANIECZYSZCZENIA, CO POWODUJE CZĘSTSZĄ WYMIANĘ OLEJU.
 ROZWIĄZANIE:, Gdy olej Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został poddany dwóm trudnym, trwającym 452 godzin testom, okazało się, że jest on średnio o 47% przewyższa wymagania przemysłowe w walce z podwyższonym poziomem szkodliwych zanieczyszczeń. Dzięki temu osiągana jest wysoka wydajność, nawet w ekstremalnych warunkach pracy, zapewniając olejowi dłuższy okres użytkowania w silniku.
 
 Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:
 
 1.	API CJ-4
 Test odporności na sadzę (1)
 Test odporności na sadzę (2)
 4. PROBLEM: ZUŻYCIE I KOROZJA ZMNIEJSZAJĄ ŻYWOTNOŚĆ ELEMENTÓW SILNIKA.
 ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zużycia i korozji w trwającym 300 godzin teście. Wykazaliśmy, że Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zapewnia trwałą warstwę oleju, która zwiększa żywotność najważniejszych części silnika, zmniejszając średnio o 41% zużycie i korozję elementów silnika w porównaniu z wymaganiami przemysłowymi.
 
 Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:
 
 1.	Volvo VDS-4
 Test na zużycie
 5. PROBLEM: NAGROMADZENIE SIĘ SADZY W SILNIKU W DŁUŻSZEJ PERSPEKTYWIE POWODUJE ZMNIEJSZENIE MOCY.
 ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 w trwających 350 godzin testach został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zużycia przez ścieranie. Wyniki wykazały o średnio 47% mniejsze zużycie przez ścieranie od norm w przemyśle, dzięki czemu moc silnika utrzymuje się na stałym poziomie przez cały okres między wymianami oleju.
 
 Dane produktu
 
 Vecton Long Drain 10W-40 E7
 Olej do wydłużonych przebiegów
 
 Opis
 Nowy Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 jest w pełni syntetycznym olejem silnikowym z unikalną technologią System5™, który do 40%
 Przekracza wymagania norm jakościowych1. Jest także przewidziany do wymian, co 100 tys. km2 w nowoczesnych silnikach Diesla
 Europejskich producentów, zgodnie z ich najnowszymi wymogami. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 nadaje się do przebiegów do 120
 tym. km2 w pojazdach marki Scania.
 
 Zastosowanie
 Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 jest przeznaczony do stosowania w nowoczesnych silnikach Diesla europejskich marek, które spełniają
 Normy Euro II, III i Euro IV/V/VI* oraz są przystosowane do wydłużonych okresów między wymianami. Może być także stosowany w innych
 Pojazdach użytkowych, które wymagają oleju tej klasy.
 * Nie można go stosować w silnikach Euro IV/V/VI, które wymagają olejów Low SAPS. Do tych pojazdów Castrol rekomenduje olej Vecton
 Long Drain 10W-40 E6/E9.
 
 Zalety i korzyści
 Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 z unikalną technologią System5™ potrafi się dostosować do zmieniających się warunków pracy
 Silnika w pięciu kluczowych obszarach: zużycia paliwa, zużycia oleju, okresów między wymianami, wydłużenia żywotności i mocy.
 Technologia System5™ zapewnia:
 » Neutralizuje szkodliwe kwasy, utrzymując liczbę zasadową TBN na wymaganym poziomie przez cały okres między wymianami.
 » Wydłuża okresy między wymianami, by samochody mogły jeździć dłużej bez przestojów.
 
 » Zwalcza osady tłokowe
 Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 ma aprobatę firm Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz na wymianę, co 100 tys. km, zgodnie
 Z ich specyfikacją. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 nadaje się do przebiegów do 120 tym. Km2 w pojazdach marki Scania.
 1 W niezależnych testach laboratoryjnych Castrol Vecton przewyższył wymagania API i ACEA, w testach stabilności lepkości, ilości
 Generowanych osadów na tłokach, rozpraszania sadzy, a także testów ochrony przeciwzużyciowej i odporności na korozję. Więcej informacji
 Na stronie www.castrolvecton.com
 2 Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 ma aprobatę firm Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz na wymianę co 100 tys. km,
 zgodnie z ich specyfikacją. Okresy między przeglądami zależą od typu silnika, warunków użytkowania, historii serwisowej, obecności systemu
 diagnostyki i jakości paliwa. Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta samochodu.
 
 Typowa charakterystyka
 Nazwa Metoda Jednostka Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7
 Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.866
 Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13.1
 Lepkość CCS -25°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 6400
 Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 86
 Indeks lepkości ASTM D2270 - 152
 Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 1.9
 Całkowita liczba zasadowa TBN ASTM D2896 mg KOH/g 16.1
 Temperatura płynięcia ASTM D5950 °C -42
 Specyfikacje i dopuszczenia
 ACEA E4, E7
 API CF
 Deutz DQC III-10
 Mack EO-N
 MAN M 3277
 MB-Approval 228.5
 MTU Oil Category 3
 RVI RLD-2
 Scania LDF-3
 Volvo VDS 3
 Meets DAF requirements
 
 Przechowywanie i magazynowanie
 Wszelkie opakowania powinny być przechowywane w zadaszonych pomieszczeniach. Jeżeli opakowania przechowuje się na otwartej
 przestrzeni, gdzie mogą być narażone na opady atmosferyczne, należy je ustawić w pozycji poziomej, tak aby uniemożliwić dostęp wody
 oraz zapobiec zniszczeniu oznakowania opakowań. Produkty nie mogą być przechowywane w temperaturze wyższej niż 60°C, ani też
 narażone na działanie promieni słonecznych lub bardzo niskich temperatur.
 Vecton Long Drain 10W-40 E7
 18 Nov 2016
 
 Castrol, i związane z nimi znaki, znakami towarowymi Castrol Limited, ui s¹ wykorzystywane na podstawie licencji.
 Prawne wyłączenie Karta produktu i informacje w niej zawarte sa aktualne w momencie jej tworzenie i wydruku. Jednakże, nie dajemy gwarancji ze
 prezentowane wyrażenia lub zasugerowane zwroty , sa dokładne, precyzyjne i kompletne. Dane zawarte sa oparte na testach wykonanych w warunkach
 laboratoryjnych i należy je traktować jako wskazówkę i ogólna informacje. Użytkownikom radzimy upewnić się ze korzystają z najnowszej wersji karty danych.
 Użytkownicy sa odpowiedzialni za bezpieczne uczycie produktu, zgodnie z zastosowaniem i odpowiednim doborem, stosując sie do wszystkich odpowiednich
 regulacji i wymagana prawnych. Karta bezpieczeństwa produktu SDS jest dostępna dla wszystkich produktów i powinna być wykorzystana dla odpowiedniego
 składowania, bezpiecznego zastosowania, oraz usuwania, utylizacji produktu. BP, jej filie oraz podmioty współpracujące nie ponoszą odpowiedzialności za
 jakiekolwiek szkody , zniszczenia i urazy będące rezultatem nieodpowiedniego użycia produktu , za jakiekolwiek awarie powstałe w wyniku zastosowania
 niezgodnie z rekomendacja produktu oraz za zagrożenia właściwe dla natury i środowiska . Wszystkie produkty, serwis, obsługa i informacje sa dostarczane
 zgodnie z standardowymi warunkami sprzedaży. Jeśli wymagane sa dodatkowe informacje należy sie skontaktować z lokalnym przedstawicielem sprzedaży.
 BP Europa SE, Oddział w Polsce, Skrytka pocztowa nr 126, 00-961 Warszawa, Poland
 Tel.: +48 22 3077777
 www.castrol.pl
 
 
 
 
	
		| 1430906049423.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 5120 raz(y) 38,06 KB |  
 
	
		| photo-b1ee97c2-584b-483e-82fb-b1e86066ba75-for_zoom.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 5120 raz(y) 41,62 KB |  
 
	
		| castrol-vecton-long-drain-10w-40-e6e9_piston.png 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 5056 raz(y) 44,79 KB |  
 
	
		| 1485592260573.png 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 5056 raz(y) 59,55 KB |  
 
	
		| 397021234.castrol-vecton-long-drain-10w40-e7-5l.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 17 raz(y) 36,4 KB |  
 
	
		| PC11HeaderImage.jpg 
 |  
		|  |  
		| Plik ściągnięto 13 raz(y) 260,94 KB |  
 
	
		| VECTON LD E7 10W40 5L - Dokument nr 1.pdf 
 |  
		|  Pobierz Plik ściągnięto 193 raz(y) 54,41 KB |  
 |  
				| _________________ 
   
 Tadeusz
 Byle do przodu
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2018-03-09, 00:00, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | SlawekEwa   Kombatant
 Slawek Dehler
 
  
 Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
 Nazwa załogi: Fendziaszki
 Pomógł: 29 razy
 Dołączył: 10 Lut 2007
 Piwa: 242/614
 Skąd: z głębokiego buszu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-08, 22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rosomak napisał/a: |  	  | Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju .... | 
 Jakbyś widział od spodu tyle osłon co ja to byś uwierzył w to co piszę
   |  
				| _________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Socale   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
 Nazwa załogi: Sokale
 Pomógł: 72 razy
 Dołączył: 07 Sty 2012
 Piwa: 524/636
 Skąd: Gubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-08, 22:13 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | BIORCA napisał/a: |  	  | ...
 dlaczego różne modele czy marki maja fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ?
 | 
 
 Ja sobie myślę tak o swoim: Dethleffs zamówił u Fiata kabinę i widły. Gołe, bez zderzaków, bez lamp i bez plastików i BEZ RADIA!!!
 Potem Deth założył swoje, budę, zderzak, lampy, plastiki i radio Pioneer z Biedronki.
 Przylepił tabliczkę, nadał mu VIN i nazwę Dethleffs.
 Dalej w eksploatacji trza jechać na serwis + wymianę oleju, ale nie do Fiata tylko do Detleffsa, bo Fiat się odleje na nieswoje w papierze i gwarancji. Deth z przyjemnością przyjmie 2x tyle co przyjąłby Fiat, bowiem do samej zmiany oleju to trzeba pół dnia Detho-wski radosny wytwór-plastikowy spód rozbierać bo jest bez dziurki.
 Tak myślę se, że to celowe zabiegi utrudniające/uwiązujące klienta. Trzeba pamiętać że Niemiec ma 2 lewe ręce do takich spraw, jedzie i buli bo tak mu kazali.
 Inni chyba podobnie manewrują klientem.
 |  
				| _________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
 Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez Socale 2018-03-08, 22:38, w całości zmieniany 2 razy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | rosomak   zaawansowany
 
 Twój sprzęt: Ducato 1,9  Heku 530
 Nazwa załogi: ROSOMAK
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 09 Sty 2013
 Piwa: 33/25
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-08, 22:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | "SlawekEwa" Jakbyś widział od spodu tyle osłon co ja to byś uwierzył w to co piszę
 
 Sławku, ja do do gówniarzy nie należę i dalej pracuję z osłonami.
 Osłona jest po to by osłaniała coś co ma być osłonięte itd... więc ilość widzanych osłon nie ma
 tu żadnego znaczenia. Homologacja w tym przypadku też ma znaczenie.
 Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ always look on the bright side of life
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | SlawekEwa   Kombatant
 Slawek Dehler
 
  
 Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
 Nazwa załogi: Fendziaszki
 Pomógł: 29 razy
 Dołączył: 10 Lut 2007
 Piwa: 242/614
 Skąd: z głębokiego buszu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-09, 07:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | rosomak napisał/a: |  	  | Sławku, ja do do gówniarzy nie należę | 
 Akurat gówniarze tutaj mogą więcej widzieć od nas.
 Można w osłonie wyciąć otwornicą otwór pod korkiem, zamocować specjalne blaszki z gwintem, dorobić z takiego samego materiału jak osłona zaślepkę / lub z blachy nierdzewki/ przykręcić na wkręty -można
 Masz wtedy wygodnie i szczelnie. Chyba już minęły te czasy jak Skoda zabierał gwarancję na perforacje karoserii za wywiercenie otworu pod antenę na błotniku ?
   |  
				| _________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Ed   zaawansowany
 
  
 Twój sprzęt: Knaus
 Nazwa załogi: Grażka i Edi
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 08 Gru 2013
 Otrzymał 1 piw(a)
 Skąd: Opolskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-09, 08:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | zbyszekwoj   Kombatant
 
  
 Twój sprzęt: Rapido 707F
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 24 Kwi 2013
 Piwa: 332/226
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-09, 10:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ed napisał/a: |  	  | Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały   | 
 
 To przez ta dziure filtr olejowy tez dacie radę?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | SlawekEwa   Kombatant
 Slawek Dehler
 
  
 Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
 Nazwa załogi: Fendziaszki
 Pomógł: 29 razy
 Dołączył: 10 Lut 2007
 Piwa: 242/614
 Skąd: z głębokiego buszu
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-09, 12:41 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | zbyszekwoj napisał/a: |  	  |  	  | Ed napisał/a: |  	  | Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały   | 
 
 To przez ta dziure filtr olejowy tez dacie radę?
 | 
 Do filtra jest w innym miejscu odpowiednio większa zaślepka
   |  
				| _________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pasza   weteran
 
 Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 08 Lis 2017
 Piwa: 21/2
 Skąd: Trieste
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2018-03-12, 12:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Flag napisał/a: |  	  | Dobra zapytałem użródła ( w fordzie) i oni polecają Ford olej (Castrol)  5W30 A5 i chyba taki wleje. | 
 
 To źródło jest mało wiarygodne skoro polecili ci olej do silnika benzynowego
   A -benzyna B- diesel według specyfikacji ACEA
 
 Pewnie ci podali A5/B5 ale lepszą ochronę będziesz  miał z olejem A3/B4  i lej syntetyk 0w-30 zamiast pseudosyntetyku 5w30
 B5 to ekologia cieńszy film olejowy i mniejsze opory celem oszczędności paliwa, ale to wszystko zależy od silnika oleju itd za dużo pisania.
 I absolutnie odstaw oleje catroll, z nimi są same problemy castroll nie produkuje olejów a zleca to innym firmom wiec raz kupisz taki raz inny dodatkowo one są na potęgę fałszowane dużo by o tym pisać.
 " A5/B5 ... do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s."
 http://oleje.blox.pl/2011...my-olejowe.html
 
 Jak silnik ma być docierany to wlej najtańszy minerał i po 2 tys km zmień na olej docelowy.
 
 Edit:.
 Tu masz polski olej który parametrami bije wszystkie castrole jest tani i nikt go nie podrabia 0w30 A3/B4 i na forach znawcy oleju go polecają.
 http://zmienolej.pl/pl/ol...old-syntetic-4l
 
 ten
 http://zmienolej.pl/pl/ol...w30-longlife-4l
 
 itd.
 
 ps.
 kiedyś wszystkie  takie fora przeczytałem, tysiące stron setki forów
 http://www.forum.alfaholi...cacie_-988.html
 Miałem bzika na punkcie oleju
  ale się już wyleczyłem |  
				|  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
    
      | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 Nie możesz załączać plików na tym forum
 Możesz ściągać załączniki na tym forum
 
 | Dodaj temat do ulubionych
 Wersja do druku
 
 
 |  |