Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do kampera - Castrol VECTON -
Autor Wiadomość
Matheus 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Carrier
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-03-08, 14:38   

Cytat:

U mnie nie ma korka spustowego, o co chodzi?
Tzn korek w misce jest, ale nie ma dojścia bo jest osłona od dołu bez klapki/otworu. Co inżynier miał na myśli?


Odkręcasz osłonę, odkręcasz korek i spuszczasz olej. Potem zakręcasz korek i przykręcasz osłonę. Standardowa procedura w większości samochodów.
_________________

Renault Carrier -w budowie

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD w budowie
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 91/116
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-03-08, 19:42   

Matheus napisał/a:
Odkręcasz osłonę,

I wycinasz w niej dziurę, żeby następnym razem nie odkręcać :bigok
_________________
Jestem z miasta - to widać, słychać i czuć
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 158/202
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-03-08, 21:02   

Dokładnie tak Sławek.
Ładnie otwornicą, jak z fabryki.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rosomak 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 1,9 Heku 530
Nazwa załogi: ROSOMAK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Piwa: 28/8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-03-08, 21:07   

"SlawekEwa"Odkręcasz osłonę,
I wycinasz w niej dziurę

Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....
następnym razem poradż aby wyciąć dziurę w tapicerce drzwi aby dostać się do zamka,
lub cośtam aby wymienić żarówkę.
Pozdrawiam i mam nadzieję na sprostowanie.
_________________
always look on the bright side of life
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BIORCA 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 451/665
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2018-03-08, 21:26   

rosomak napisał/a:
"SlawekEwa"Odkręcasz osłonę,
I wycinasz w niej dziurę

Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....
następnym razem poradż aby wyciąć dziurę w tapicerce drzwi aby dostać się do zamka,
lub cośtam aby wymienić żarówkę.
Pozdrawiam i mam nadzieję na sprostowanie.


dlaczego różne modele czy marki maja fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ?
_________________
MAPA DARMOWYCH MIEJSCÓWEK KAMPEROWYCH W Polsce ... podziel się swoimi wiadomościami :)
https://polskicaravaning.pl/miejscowki

L....... , ty wiesz ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples
weteran

Twój sprzęt: W trakcie budowy
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 36/6
Wysłany: 2018-03-08, 21:30   

BIORCA napisał/a:
fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ?

Te szroty co ciekną jak sito od nowości nie maja otworu ,
a porządne suche mają. :haha:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 91/402
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2018-03-08, 22:09   CASTROL VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9

GAMA PRODUKTÓW

POPRAWA OSIĄGÓW SILNIKA, ZMNIEJSZENIE ZUŻYCIA PALIWA, WYDŁUŻONE OKRESY MIĘDZY WYMIANAMI
JAK MOŻEMY CI POMÓC?
Wiemy, że konkurencja w branży transportowej jest bardzo zacięta i codziennie trzeba zmagać się z wyzwaniami, od rosnących kosztów paliwa, przez coraz większy ruch na drogach, po coraz wyższe koszty ubezpieczeń. Robimy swoje, by pomóc ci w walce na rynku i sprawić, by twoje samochody były wciąż w ruchu, a ich osiągi były tak dobre, jak tylko to możliwe.

Pracując w ścisłej kooperacji z naszymi klientami i producentami ciężarówek, opracowaliśmy gamę olejów, które są odpowiedzią na różne potrzeby. Każdy z nich ma swoje mocne strony, a ty masz wybór, co zastosujesz w silnikach swoich ciężarówek.
VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9
CASTROL VECTON LONG DRAIN 10W-40 E6/E9
Nowy Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 to zaawansowany w pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej zawartości SAPS (popiołu siarczanowego, fosforu i siarki), zaprojektowany specjalnie dla wydłużonych aż do 100 000 km² okresów pomiędzy wymianą oleju w najnowszych silnikach Diesla normy Euro VI. Może być również stosowany w europejskich ciężarówkach i autobusach o niskiej emisji spalin (normy Euro IV i Euro V), zwłaszcza w tych, które wymagają oleju o niskiej zawartości SAPS i w starszych pojazdach drogowych i terenowych oraz sprzęcie wymagającym podobnego poziomu wydajności.

Unikalna technologia System 5 Technology™ oleju Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 dopasowuje się do zmieniających się warunków silnika, przez co pomaga w osiągnięciu maksymalnej wydajności w pięciu kluczowych obszarach: zużycie paliwa, zużycie oleju, okres między wymianami oleju, żywotność części oraz moc. Ponadto:
• Zwalcza szkodliwe kwasy poprzez utrzymywanie rezerwy całkowitej liczby zasadowej (TBN) w okresie między wymianami oleju
• Wydłuża okresy między wymianami oleju, dzięki czemu pojazdy mogą być w ruchu przez dłuższy czas
• Utrzymuje sprawność układów oczyszczania spalin zapewniając stałe przestrzeganie przepisów dotyczących emisji.
¹W niezależnych testach laboratoryjnych Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 miał wyniki o 40% wyższe niż wymagania API i ACEA w zakresie zagęszczania się oleju, osadów tłokowych, rozpraszania sadzy oraz odporności na korozję.

²Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 posiada aprobatę Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz dla okresu między wymianami oleju do 100 000 km, zgodnie z ich specyfikacją. Okres między wymianami zależy od typu silnika, warunków użytkowania, historii serwisowania, obecności diagnostyki pokładowej i jakości paliwa. Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta w instrukcji obsługi pojazdu.
SPECYFIKACJE I APROBATY
• ACEA E6/E7/E9
• API CJ-4
• MB-Approval 228.51
• MAN M 3477, M 3271-1
• Volvo VDS-4/CNG
• Renault RLD-3
• MTU Oil Category 3.1
• Deutz DQC IV-10LA
• Mack EO-O Premium Plus
• Cat ECF-3
• Cummins CES 20081
• Jaso DH-2
• Dla pojazdów Iveco wymagających ACEA E6, E7, E9
• Spełnia wymagania DAF
• Karta charakterystyki produktu
• Karta bezpieczeństwa produktu

PROBLEMY I ROZWIĄZANIA
1. PROBLEM: ZAGĘSZCZANIE SIĘ OLEJU POWODUJE ZWIĘKSZANIE ZUŻYCIA PALIWA.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zagęszczania się oleju. Po trwającym 100 godzin teście okazało się, że o 48% wymagania przemysłowe dla olejów tej klasy. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zachowuje doskonałą kontrolę lepkości w okresie między wymianami oleju, co oznacza mniejsze zużycie paliwa.

Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:

1. API CJ-4
Test na zużycie układu rozrządu w wysokiej temperaturze i test utleniania
2. PROBLEM: SZKODLIWE OSADY ZBIERAJĄ SIĘ NA TŁOKU POWODUJĄC NADMIERNE ZUŻYCIE OLEJU.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji osadów na tłoku w trzech testach trwających w sumie 600 godziny. Unikalna technologia System 5 Technology™ w oleju Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zapewnia średnio o 62% mniej osadów tłokowych niż jest to w standardzie przemysłowym, czego rezultatem jest mniejsze zużycie oleju.

Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:

1. MB 228.51
Test na wytrzymałość silnika w trudnych warunkach pracy (1)
Test na wytrzymałość silnika w trudnych warunkach pracy (2)
3. PROBLEM: W OLEJU GROMADZĄ SIĘ ZANIECZYSZCZENIA, CO POWODUJE CZĘSTSZĄ WYMIANĘ OLEJU.
ROZWIĄZANIE:, Gdy olej Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został poddany dwóm trudnym, trwającym 452 godzin testom, okazało się, że jest on średnio o 47% przewyższa wymagania przemysłowe w walce z podwyższonym poziomem szkodliwych zanieczyszczeń. Dzięki temu osiągana jest wysoka wydajność, nawet w ekstremalnych warunkach pracy, zapewniając olejowi dłuższy okres użytkowania w silniku.

Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:

1. API CJ-4
Test odporności na sadzę (1)
Test odporności na sadzę (2)
4. PROBLEM: ZUŻYCIE I KOROZJA ZMNIEJSZAJĄ ŻYWOTNOŚĆ ELEMENTÓW SILNIKA.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zużycia i korozji w trwającym 300 godzin teście. Wykazaliśmy, że Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 zapewnia trwałą warstwę oleju, która zwiększa żywotność najważniejszych części silnika, zmniejszając średnio o 41% zużycie i korozję elementów silnika w porównaniu z wymaganiami przemysłowymi.

Testy przeprowadzono dla następujących norm przemysłowych:

1. Volvo VDS-4
Test na zużycie
5. PROBLEM: NAGROMADZENIE SIĘ SADZY W SILNIKU W DŁUŻSZEJ PERSPEKTYWIE POWODUJE ZMNIEJSZENIE MOCY.
ROZWIĄZANIE: Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E6/E9 w trwających 350 godzin testach został przetestowany pod kątem zdolności do redukcji zużycia przez ścieranie. Wyniki wykazały o średnio 47% mniejsze zużycie przez ścieranie od norm w przemyśle, dzięki czemu moc silnika utrzymuje się na stałym poziomie przez cały okres między wymianami oleju.

Dane produktu

Vecton Long Drain 10W-40 E7
Olej do wydłużonych przebiegów

Opis
Nowy Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 jest w pełni syntetycznym olejem silnikowym z unikalną technologią System5™, który do 40%
Przekracza wymagania norm jakościowych1. Jest także przewidziany do wymian, co 100 tys. km2 w nowoczesnych silnikach Diesla
Europejskich producentów, zgodnie z ich najnowszymi wymogami. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 nadaje się do przebiegów do 120
tym. km2 w pojazdach marki Scania.

Zastosowanie
Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 jest przeznaczony do stosowania w nowoczesnych silnikach Diesla europejskich marek, które spełniają
Normy Euro II, III i Euro IV/V/VI* oraz są przystosowane do wydłużonych okresów między wymianami. Może być także stosowany w innych
Pojazdach użytkowych, które wymagają oleju tej klasy.
* Nie można go stosować w silnikach Euro IV/V/VI, które wymagają olejów Low SAPS. Do tych pojazdów Castrol rekomenduje olej Vecton
Long Drain 10W-40 E6/E9.

Zalety i korzyści
Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 z unikalną technologią System5™ potrafi się dostosować do zmieniających się warunków pracy
Silnika w pięciu kluczowych obszarach: zużycia paliwa, zużycia oleju, okresów między wymianami, wydłużenia żywotności i mocy.
Technologia System5™ zapewnia:
» Neutralizuje szkodliwe kwasy, utrzymując liczbę zasadową TBN na wymaganym poziomie przez cały okres między wymianami.
» Wydłuża okresy między wymianami, by samochody mogły jeździć dłużej bez przestojów.

» Zwalcza osady tłokowe
Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 ma aprobatę firm Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz na wymianę, co 100 tys. km, zgodnie
Z ich specyfikacją. Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 nadaje się do przebiegów do 120 tym. Km2 w pojazdach marki Scania.
1 W niezależnych testach laboratoryjnych Castrol Vecton przewyższył wymagania API i ACEA, w testach stabilności lepkości, ilości
Generowanych osadów na tłokach, rozpraszania sadzy, a także testów ochrony przeciwzużyciowej i odporności na korozję. Więcej informacji
Na stronie www.castrolvecton.com
2 Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7 ma aprobatę firm Mercedes-Benz, MAN, Renault, Volvo i Deutz na wymianę co 100 tys. km,
zgodnie z ich specyfikacją. Okresy między przeglądami zależą od typu silnika, warunków użytkowania, historii serwisowej, obecności systemu
diagnostyki i jakości paliwa. Zawsze sprawdzaj zalecenia producenta samochodu.

Typowa charakterystyka
Nazwa Metoda Jednostka Castrol Vecton Long Drain 10W-40 E7
Gęstość w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.866
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 13.1
Lepkość CCS -25°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 6400
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 86
Indeks lepkości ASTM D2270 - 152
Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 1.9
Całkowita liczba zasadowa TBN ASTM D2896 mg KOH/g 16.1
Temperatura płynięcia ASTM D5950 °C -42
Specyfikacje i dopuszczenia
ACEA E4, E7
API CF
Deutz DQC III-10
Mack EO-N
MAN M 3277
MB-Approval 228.5
MTU Oil Category 3
RVI RLD-2
Scania LDF-3
Volvo VDS 3
Meets DAF requirements

Przechowywanie i magazynowanie
Wszelkie opakowania powinny być przechowywane w zadaszonych pomieszczeniach. Jeżeli opakowania przechowuje się na otwartej
przestrzeni, gdzie mogą być narażone na opady atmosferyczne, należy je ustawić w pozycji poziomej, tak aby uniemożliwić dostęp wody
oraz zapobiec zniszczeniu oznakowania opakowań. Produkty nie mogą być przechowywane w temperaturze wyższej niż 60°C, ani też
narażone na działanie promieni słonecznych lub bardzo niskich temperatur.
Vecton Long Drain 10W-40 E7
18 Nov 2016

Castrol, i związane z nimi znaki, znakami towarowymi Castrol Limited, ui s¹ wykorzystywane na podstawie licencji.
Prawne wyłączenie Karta produktu i informacje w niej zawarte sa aktualne w momencie jej tworzenie i wydruku. Jednakże, nie dajemy gwarancji ze
prezentowane wyrażenia lub zasugerowane zwroty , sa dokładne, precyzyjne i kompletne. Dane zawarte sa oparte na testach wykonanych w warunkach
laboratoryjnych i należy je traktować jako wskazówkę i ogólna informacje. Użytkownikom radzimy upewnić się ze korzystają z najnowszej wersji karty danych.
Użytkownicy sa odpowiedzialni za bezpieczne uczycie produktu, zgodnie z zastosowaniem i odpowiednim doborem, stosując sie do wszystkich odpowiednich
regulacji i wymagana prawnych. Karta bezpieczeństwa produktu SDS jest dostępna dla wszystkich produktów i powinna być wykorzystana dla odpowiedniego
składowania, bezpiecznego zastosowania, oraz usuwania, utylizacji produktu. BP, jej filie oraz podmioty współpracujące nie ponoszą odpowiedzialności za
jakiekolwiek szkody , zniszczenia i urazy będące rezultatem nieodpowiedniego użycia produktu , za jakiekolwiek awarie powstałe w wyniku zastosowania
niezgodnie z rekomendacja produktu oraz za zagrożenia właściwe dla natury i środowiska . Wszystkie produkty, serwis, obsługa i informacje sa dostarczane
zgodnie z standardowymi warunkami sprzedaży. Jeśli wymagane sa dodatkowe informacje należy sie skontaktować z lokalnym przedstawicielem sprzedaży.
BP Europa SE, Oddział w Polsce, Skrytka pocztowa nr 126, 00-961 Warszawa, Poland
Tel.: +48 22 3077777
www.castrol.pl


1430906049423.jpg
Plik ściągnięto 914 raz(y) 38,06 KB

photo-b1ee97c2-584b-483e-82fb-b1e86066ba75-for_zoom.jpg
Plik ściągnięto 914 raz(y) 41,62 KB

castrol-vecton-long-drain-10w-40-e6e9_piston.png
Plik ściągnięto 850 raz(y) 44,79 KB

1485592260573.png
Plik ściągnięto 850 raz(y) 59,55 KB

397021234.castrol-vecton-long-drain-10w40-e7-5l.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 36,4 KB

PC11HeaderImage.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 260,94 KB

VECTON LD E7 10W40 5L - Dokument nr 1.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 8 raz(y) 54,41 KB

_________________

Tadeusz
Byle do przodu
Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2018-03-09, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD w budowie
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 91/116
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-03-08, 22:12   

rosomak napisał/a:
Sławku mam nadzieję, żartujesz z tym wycinaniem otworu w osłonie pod korek spustowy oleju ....

Jakbyś widział od spodu tyle osłon co ja to byś uwierzył w to co piszę :bigok
_________________
Jestem z miasta - to widać, słychać i czuć
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 158/202
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-03-08, 22:13   

BIORCA napisał/a:

...
dlaczego różne modele czy marki maja fabrycznie otwór do spuszczania oleju lub go nie mają ?


Ja sobie myślę tak o swoim: Dethleffs zamówił u Fiata kabinę i widły. Gołe, bez zderzaków, bez lamp i bez plastików i BEZ RADIA!!!
Potem Deth założył swoje, budę, zderzak, lampy, plastiki i radio Pioneer z Biedronki.
Przylepił tabliczkę, nadał mu VIN i nazwę Dethleffs.
Dalej w eksploatacji trza jechać na serwis + wymianę oleju, ale nie do Fiata tylko do Detleffsa, bo Fiat się odleje na nieswoje w papierze i gwarancji. Deth z przyjemnością przyjmie 2x tyle co przyjąłby Fiat, bowiem do samej zmiany oleju to trzeba pół dnia Detho-wski radosny wytwór-plastikowy spód rozbierać bo jest bez dziurki.
Tak myślę se, że to celowe zabiegi utrudniające/uwiązujące klienta. Trzeba pamiętać że Niemiec ma 2 lewe ręce do takich spraw, jedzie i buli bo tak mu kazali.
Inni chyba podobnie manewrują klientem.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Ostatnio zmieniony przez Socale 2018-03-08, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rosomak 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato 1,9 Heku 530
Nazwa załogi: ROSOMAK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Piwa: 28/8
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-03-08, 22:31   

"SlawekEwa"
Jakbyś widział od spodu tyle osłon co ja to byś uwierzył w to co piszę

Sławku, ja do do gówniarzy nie należę i dalej pracuję z osłonami.
Osłona jest po to by osłaniała coś co ma być osłonięte itd... więc ilość widzanych osłon nie ma
tu żadnego znaczenia. Homologacja w tym przypadku też ma znaczenie.
Pozdrawiam.
_________________
always look on the bright side of life
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD w budowie
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 91/116
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-03-09, 07:24   

rosomak napisał/a:
Sławku, ja do do gówniarzy nie należę

Akurat gówniarze tutaj mogą więcej widzieć od nas.
Można w osłonie wyciąć otwornicą otwór pod korkiem, zamocować specjalne blaszki z gwintem, dorobić z takiego samego materiału jak osłona zaślepkę / lub z blachy nierdzewki/ przykręcić na wkręty -można
Masz wtedy wygodnie i szczelnie. Chyba już minęły te czasy jak Skoda zabierał gwarancję na perforacje karoserii za wywiercenie otworu pod antenę na błotniku ? :shock:
_________________
Jestem z miasta - to widać, słychać i czuć
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ed 
zaawansowany


Twój sprzęt: Knaus
Nazwa załogi: Grażka i Edi
Dołączył: 08 Gru 2013
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2018-03-09, 08:11   

Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 204/128
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-09, 10:04   

Ed napisał/a:
Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały :spoko


To przez ta dziure filtr olejowy tez dacie radę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD w budowie
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 91/116
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-03-09, 12:41   

zbyszekwoj napisał/a:
Ed napisał/a:
Romek Sławek ma rację ja też tak robiłem i osłony nie ucierpiały :spoko


To przez ta dziure filtr olejowy tez dacie radę?

Do filtra jest w innym miejscu odpowiednio większa zaślepka :bajer
_________________
Jestem z miasta - to widać, słychać i czuć
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
stary wyga

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Dołączył: 08 Lis 2017
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-03-12, 12:08   

Flag napisał/a:
Dobra zapytałem użródła ( w fordzie) i oni polecają Ford olej (Castrol) 5W30 A5 i chyba taki wleje.


To źródło jest mało wiarygodne skoro polecili ci olej do silnika benzynowego :)
A -benzyna B- diesel według specyfikacji ACEA

Pewnie ci podali A5/B5 ale lepszą ochronę będziesz miał z olejem A3/B4 i lej syntetyk 0w-30 zamiast pseudosyntetyku 5w30
B5 to ekologia cieńszy film olejowy i mniejsze opory celem oszczędności paliwa, ale to wszystko zależy od silnika oleju itd za dużo pisania.
I absolutnie odstaw oleje catroll, z nimi są same problemy castroll nie produkuje olejów a zleca to innym firmom wiec raz kupisz taki raz inny dodatkowo one są na potęgę fałszowane dużo by o tym pisać.
" A5/B5 ... do stosowania olejów o niskiej lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s."
http://oleje.blox.pl/2011...my-olejowe.html


Jak silnik ma być docierany to wlej najtańszy minerał i po 2 tys km zmień na olej docelowy.

Edit:.
Tu masz polski olej który parametrami bije wszystkie castrole jest tani i nikt go nie podrabia 0w30 A3/B4 i na forach znawcy oleju go polecają.
http://zmienolej.pl/pl/ol...old-syntetic-4l

ten
http://zmienolej.pl/pl/ol...w30-longlife-4l

itd.

ps.
kiedyś wszystkie takie fora przeczytałem, tysiące stron setki forów
http://www.forum.alfaholi...cacie_-988.html
Miałem bzika na punkcie oleju :) ale się już wyleczyłem
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group