Energoblok najprościej - dyskusja |
Autor |
Wiadomość |
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2018-03-13, 15:05 Energoblok najprościej - dyskusja
|
|
|
Tu będzie prowadzona dyskusja o problemach poruszonych w wątku :
Energoblok - tym razem najprościej jak się da. https://www.camperteam.pl...p=710810#710810 |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-03-13, 20:21
|
|
|
Ja wczoraj zacząłem budowac nowy elektroblok, po roku użytkowania wiem co bym chciał, nie wiedziałem tego podczas budowy auta. Urzadzenie bedzie dosyć rozbudowane, kazdy obwod osobno podłaczony z mozliwoscia przepięcia, 5-6 przekaznikow do sterowania urzadzeniami, narazie calosc analogowa, ale z mozliwoscia rozbudowy o jakies cyfrowe sterowniki. Calosc instalacji i wszytskie odbiorniki tylko na 12V. Jest jakis darmowy program do narysowania schematu ideowego ?
elektro.jpg
|
|
Plik ściągnięto 33 raz(y) 1011,06 KB |
|
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-03-13, 22:19
|
|
|
Do wywalenia jak przeczytasz , bo może nie doczytałem.
Ad w tym https://www.camperteam.pl...pic.php?t=29870
. Dorzucił bym przełacznik napięć za przetwornicą , by przy 230v ze słupka automatycznie przeskoczylp na to zasilanie . |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2018-03-13, 22:22
|
|
|
Ta przetwornica ma już wbudowany automatyczny przełącznik. To w sumie taki ciut przerośnięty UPS |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
|
PiotrAs
trochę już popisał TAK-Towarzystwo Anonimowych Kamperocholików
Twój sprzęt: Turystyczy Transit
Nazwa załogi: Adwenczurklab
Dołączył: 03 Lip 2017 Piwa: 2/1 Skąd: Września
|
Wysłany: 2018-03-15, 09:28
|
|
|
A dlaczemu Tracer 4210A nie będzie prawidłowo pracował w tej instalacji?
Pozdro
PiotrAs |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2018-03-15, 11:52
|
|
|
Ponieważ ma zwarte wszystkie plusy, a regulacja, pomiary i rozłączanie odbywa się w minusach. Rozwiązanie które można stosować w systemach całkowicie autonomicznych lub w sytuacji gdy na 100% żadne obciążenie nie będzie miało minusa zwartego do masy. Albo gdy nie będziemy korzystać z wyjścia regulatora do zasilania obciążeń. Albo gdy akumulator nadwoziowy i rozruchowy nie będą ze sobą w żaden sposób połączone. Albo gdy zabudowujemy Syrenkę Bosto, ale wtedy i tak trzeba by parę rzeczy zmienić, bo Syrenki miały plus na masie....
Opcjonalnie można wykorzystać wszystkie funkcje regulatora jeżeli wykonamy dla wszystkich odbiorników instalację dwu przewodową (pociągniemy + i - z regulatora), nie będziemy korzystać z masy samochodu jako (-) do podłączania odbiorników oraz będziemy mieć gwarancję że żaden z odbiorników nie ma masy na obudowie przykręconej do części metalowej karoserii (radio, lampki) |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
Ostatnio zmieniony przez Świstak 2018-03-25, 08:52, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
PiotrAs
trochę już popisał TAK-Towarzystwo Anonimowych Kamperocholików
Twój sprzęt: Turystyczy Transit
Nazwa załogi: Adwenczurklab
Dołączył: 03 Lip 2017 Piwa: 2/1 Skąd: Września
|
Wysłany: 2018-03-15, 13:41
|
|
|
Hmmm... to mnie zmartwiłeś bo miałem takiego kupionego 3210A montować. Jakieś pośrednie rozwiązanie żebym mógł go bezpiecznie zastosować? |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2018-03-15, 19:36
|
|
|
Panel kontrolny z wyłącznikami, kontrolkami i bezpiecznikami - przewód czerwony podłączyć nie do wyjscia (+) regulatora solarów, ale przez bezpiecznik 20-30A (w obudowie montowanej na przewód) do klemy (+) akumulatora nadwoziowego. Listwę zaciskową (masową) podłączamy nie do wyjścia (-) regulatora solarnego, ale bezpośrednio do klemy (-) akumulatora nadwoziowego. Będzie działać, ale nie będziesz miał na wyświetlaczu informacji o prądzie jaki pobierają odbiorniki i (co gorsze) stracisz zabezpieczenie elektroniczne przed nadmiernym rozładowaniem akumulatora.
|
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
Ostatnio zmieniony przez Świstak 2018-03-25, 08:47, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Brodacz77
stary wyga
Twój sprzęt: Challenger Mageo 163, 2.8JTD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Piwa: 47/285 Skąd: Snochowice
|
Wysłany: 2018-03-15, 19:48
|
|
|
Świstak napisał/a: | Będzie działać, ale nie będziesz miał na wyświetlaczu informacji o prądzie jaki pobierają odbiorniki.
Obrazek |
Dokładnie tak mam u siebie, moja świadoma decyzja. I nawet Tracer 30A.
Plus przy przerabianiu - nie ingerowałem wogóle w oryginalną instalację kampera - enegroblok miał nawet fabryczne wyjście do ładowania z solara. |
_________________ Odkupię każdą ilość używanych / zużytych / uszkodzonych baterii do laptopa / elektronarzędzi. |
|
|
|
|
PiotrAs
trochę już popisał TAK-Towarzystwo Anonimowych Kamperocholików
Twój sprzęt: Turystyczy Transit
Nazwa załogi: Adwenczurklab
Dołączył: 03 Lip 2017 Piwa: 2/1 Skąd: Września
|
Wysłany: 2018-03-16, 09:26
|
|
|
@Świstak dzięki za podpowiedź. Właśnie w przyszłym tygodniu będę "bawił" się w elektryka.
Pozdro
PiotrAs |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-03-16, 09:32
|
|
|
Może masz jakiś sprawdzony sposób jak bezpiecznie łaczyć przewody 6-8mm ( na przewodzie) bez kostki. Cieńsze łatwo polutować a tu już gorzej to wygląda bo zanim je nagrzejesz to pali sie izolacja. Chce połączyć dwa przewody do przekaźnika a on juz ma zarobione w gnieździe końcówki i przewody 20cm. |
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-03-16, 09:37
|
|
|
Zlaczki wago i ewentualnie mozesz zacisnac tulejke na przewodzie jesli to linka
|
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-03-16, 10:31
|
|
|
wirefree napisał/a: | Zlaczki wago i ewentualnie mozesz zacisnac tulejke na przewodzie jesli to linka
Obrazek |
Ja wyżej pisałem - bez kostki ale widzisz pomysł z tulejami jest dobry, jest tuleja łacząca dwa przewody? Mam tylko tuleje koncowe. |
|
|
|
|
duende
zaawansowany
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Gru 2016 Piwa: 48/62 Skąd: ..
|
|
|
|
|
|