Witam wszystkich bardzo szerdecznie Jestem tu nowy i mam do Was pytanie.
Czy ktoś z was używa w Camperze akumulatora li-ion 4s i paneli słonecznych. Jak to sie sprawuje i co jest potrzebne aby wszystko fajnie działało?
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2018-03-28, 18:23
DK-Tadeusz napisał/a:
Tak, z tymi accu to rozwoj niesamowity. Czestym problemem z accu jest nie pojemnosc, ale C , tzn ile jest w stanie dac amper na maxa.
Bardzo ciekawe mozliwosci prezentuje tu Supercapacitor. Dla zabawy kupilem 6 stk. 2,7 Volt 500F. Teraz nie pamietam danych, ale tu chodzi o to ze naladowany Sup. mozna rozladowac w ciagu setnej sekundy. (bez eksplozji).
Dla przykladu; majac slaba bateryjke gdzie zarowka swieci tak sobie, to po dodaniu Sup. przy wlaczeniu blysnie na pelen gvizdek. Tak samo jest z silnikami. One chca najwiecej pradu przy starcie.
A to chyba jeden z pierwszych materiałów o tym zastosowaniu SC...
Ale nie zaśmiecajmy superkondenstaorami wątku o LiFePO4...
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
Wysłany: 2018-03-29, 12:47
@ pawextelinfo
Z li-ion jest ten sam "problem" co z li-po. A mianowicie standardowe napiecia ladowania nie pasuja. Przy 3S za duzo, a 4S za malo. Jesli masz > 10Ah to typowy solar laduje ok. pradem ale napiecie przy 3s trza zmniejszyc. Niedlugo bede cos robil. Zamuwilem balancer 12A do li-ion i step-down. Bodajze ok. 10 Zlotych. przy 4S musisz zainvestowac w step-up dc-dc ale to nie jest drogie. Tu jest przyklad 15A; https://www.ebay.com/itm/...gu47cYpdyd1LmDA
Powoli docierają do mnie graty do budowy pakietu a raczej stworzenia akumulatora ( powerboxa). Wielu ludzi nie interesuje co jest w środku. Z doświadczenia wiem, że większość ludzi lubi słowo bezobsługowe. Zrobię akumulator idiotoodporny
Dotarło kilka obudów na akumulatory, przełącznik, woltomierz, gniazda USB i zapalniczki na panel, zabezpieczenia BMS.
Czekam jeszcze na mocniejsze ładowarki.
Będę upychał w powerboxa 4s lub 7s. Jeszcze nie zdecydowałem.
Jeżeli chodzi o akumulatory startowe to robiłem próby zgrzewania ogniw LiFePo4 A123. Nie jest to proste ale możliwe. Jak będę miał czas to dalej będę ciągnął temat. Brakuje mi jeszcze kamery termowizyjnej aby zobaczyć to temperaturowo.
Twój sprzęt: w przyszłości... Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 5/5 Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-04-04, 16:48
Baterie od Priusa (poza plug-in) są niklowo-wodorkowe i zdecydowanie nie nadają się do naszych zastosowań - zestawy ogniw połączone szeregowo jest trudno w sposób bezpieczny ładować, a gęstośc Wh/kg jest niewiele lepsza niż w akumulatorach ołowiowych.
Łączenie ogniw NiMH równolegle to proszenie się o kłopoty, wszystkiemu winna nietypowa charakterystyka napięcia w funkcji naładowania, w pobliżu 100% SOC napięcie nieco spada i robi się kłopot z przepływem prądu między ogniwami w złym kierunku (proszek gaśniczy do tej pory wyłazi z zakamarków bagażnika )
Toyota poradziła sobie w Priusie używając jedynie 20% pojemności ogniw i trzymając się z dala od pełnego na-/rozładowania.
Mam już gotowy akumulator Li-ion 5kWh 4S max naładowany 16,8V Ładują go panele foto. Instalacja w Camprze działa ale mam problem z przetwornica 12V na 230V 3000W sinus.
Niestety zakres pracy przetwornicy to max 15,5V. Jest sposób aby wywołać spadek napięcia i oszukac przetwornice?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum