 |
|
Fotel pasażera obrotowy w Ducato większy zakres jego cofania |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-23, 22:15
|
|
|
Bronek napisał/a: | ...nie da się więcej obrócić jak 180°. Jest blokada
... |
Właśnie po to by kabli nie ukręcić.
Kto zakłąda sobie obrotnicę musi takie zabezpieczenie sobie zrobić, ja u siebie jak kombinowałem to tak wykombinowałem że bez blokady jest ale fotela nie da się obrócić w kółko. Uzyskałem 2 w 1.
.
.
.
Zapodałeś piękny przykład, edytowałem foto bo łatwiej niż pisanie.
Masz fabryczną regulację, aktualnie w przodu skręcone w poz A,A, możesz odkręcić i przesunąć w poz B,B, a jak mało to nawiercić w poz C,D,E > no limit.
Ale, nie widzę jak to jest z tyłu i najprawdopodobniej odwrotnie analogicznie musiałbyś nawiercić otwory na śruby ale już w szynie.
Ta kombinacja spowoduje zbliżenie do siebie śrub przednich i tylnych, przednie są po 2 szt (A+A), nie wiem jak z tyłu ale jak da się tylne zdublować żeby z tyłu były po 2 śruby na szynę, to będzie fest.
fotell.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7 raz(y) 192,9 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
Ostatnio zmieniony przez Socale 2018-10-23, 22:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-10-23, 22:25
|
|
|
Gdybym wiedział co odkręcić? Uwolnić fotel z prowadnica i od obrotnica, to potem już drogą dedukcji, kombinacji, przeróbki lub adaptacji. Doszedł bym, co i jak
Właśnie nie widzę innych śrub. Tylko te cztery są oczywiste.
Te są z przodu?
sketch-1540326509508.png
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 518,35 KB |
|
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-23, 22:38
|
|
|
Jeśli są z przodu, to muszą być z tyłu.
Tylne są odpowiedzialne za trzymanie fotela, pasażera w pasach i spełniać normy crash. Muszą być i jak fabryka dała ich po 2 szt, to tak ma zostać, żadnych kompromisów, chociaż...
Wszystkie Ducato, nawet mój, ma pirotechnikę i tylko 4 śruby fi 8mm. trzymają cały fotek, więc...
Kwestia decyzji.
.
Przyglądam się temu właśnie foto i nie mam pewności by wskazać.
Ale koncepta mam, zdejmij tapicerki a żelastwo ślij do mnie. Nie będzie destrukcji, będzie fotoconsulting. W żelastwie zrobię wszystko oprócz zamiany w złoto. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-10-23, 22:51
|
|
|
Myślę...... ponoć?
Nie takie to proste, jak w tych normalnych, co miałem...
Tu są te śruby z paskami klinowymi, pirotechnika, cięgna... I to wszystko jest niskie /płaskie.
Muszę to jeszcze raz obejrzeć
Najgorsze to, że one były pewnie montowane, zanim zrobili budę.
NIE wiem jak to rozkręcić. Mam podejrzenia, że jest jeszcze jedna śruba po każdej ze stron w środku prowadnicy.
Do tego ta blokada przesywub.. podwójna, naciskana na takie dwa cycki na prowadnicach. Jestvi druga blokada obrotu...180° działa w obu ustawieniach
Jak to wszystko się rozsypie, to będzie problem z poskładaniem.
To dziwny patent, może i autorski (kamperowy)? Nie widziałem w internecie takich obrotnic i prowadnic. |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-10-24, 07:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-23, 23:07
|
|
|
Jak zdecydujesz się na moją propo, to odkręć całość od podstawy, domniemam że to te śruby wskazane na foto.
Notabene, przestawienie na TYCH (zaznaczonych) śrubach zaszkodzi, bo korekta jest "przed" obrotnicą, czyli koryguje razem z nią, bez sensu. Dasz do tyłu, wszystko pójdzie do tyłu, dasz do przodu, wszystko pójdzie do przodu bez względu na obrót. Korekta ma być "za" obrotnicą, czyli nad nią względem jej osi. Wtedy zyskasz, jak cofniesz np o 4 cm do tyłu, to po obróceniu zyskasz +4 cm do tyłu (w stronę przodu auta).
fotel.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 219,15 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-10-23, 23:17
|
|
|
Zgoda z tokiem myślenia.. Podstawy i obtotnicy bym nie ruszał.
Tylko prowadnice. Żakłdadając, że te cztery śruby z podkładkami je trzymają. To torxy 40stki p podobnie.
Ale jest podobny "słupek" jak pod tymi śrubami i pod prowadnicą na jej środku. (Twoje zdj pkt. A A tylko dalej).
A do śruby, o ile jest. Dojścia nie ma lub nie widzę.
O ile mi nie wywiało kampera to jutro obadam sprawę |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-23, 23:38
|
|
|
Bronek napisał/a: | ...
Jak to wszystko się rozsypie, to będzie problem z po składanie.
... |
Spoko, byłem miszczem świata w Tetris (tak mi się śniło), ZK 120 dostałem w reklamówce, po miesiącu zagrał, a kostkę Rubika w 1984r ułożyłem w 29,8sek. Z mixu nieznanego Za Urkunde w DDR z podpisami ch w kogo.
.
Ktoś (inżynierek) ten fotel skonstruował, by dodać funkcji i nie podnosić poziomu wysokości siedzenia bo i tak w wersji "normal" siedzi się wysoko, to zrozumiałe, trochę konstrukcyjnie skomplikowane ale do ogarnięcia a i tak jakieś tamdystanse 10-12mm widzę.
.
Paski gumowe zębate... tańsze są, a pamiętasz urwany drut pod fotelem, ten od zapadek? No.
Te paski być może cofają fotel o kilka cm w razie crash. Tak czy siak, są "za" obrotnicą. Rozumując, przed obrotnicą jest podstawa, za obrotnicą jest fotel z regulacjami= od dołu do góry.
.
Nadal myślę że śruby tylne (jeśli A,A to przednie) mają taki sam zakres regulacji jak przednie, lecz przesunięcie ponad normatyw (nawiercanie), spowoduje zbliżenie przednich śrub z tylnymi o odległość wymuszoną (nawierconą w C,D,E...)
O ile przednie można po nawierceniach przesuwać do końca alfabetu, to tylne analogicznie też trzeba mieć do czego przykręcić. Nie mając do czego bo koniec lotniska, muszą pozostać w swoim maksymalnym fabrycznym punkcie, dlatego nawiercanie musi być w elemencie który zostaje przestawiony ponadnormatywnie.
.
Q... zaraz doktorat napiszę ale idziemy dalej. Cel widać? To trza dojść.
Bronek napisał/a: | ...
Ale jest podobny "słupek" jak pod tymi śrubami i pod prowadnicą na jej środku. (Twoje zdj pkt. A A tylko dalej).
... |
Słupek=dystans. Ok, czyli jest gdzieś zaraz za "E" a dalej do tyłu jest coś podobnego ?
Bo może jest to już śruba tylna? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
Ostatnio zmieniony przez Socale 2018-10-23, 23:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-10-23, 23:49
|
|
|
Czy tylna czy przednia to kwestia ustawienia te cztery to za oparciem, czyli szukamy przedniej.
Słusznie "dystans"
Może to te co ja je na czerwono zaznaczyłem? Dalej już nie ma tylko te "moje" na czerwono. A,LE.. ONE są jak gdyby powyżej i raczej trzymają fotel do prowadnicy,?
Ps jest ten dystans za E. |
|
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-10-24, 07:13
|
|
|
Te zaznaczone przez Ciebie żółte kółka nie mają śrub
A jeśli, to od spodu trzymają obrotnicę z podstawą i fakt to jest przód samochodu.
Natomiast cześć z nalepkami i widocznymi czterema śrubami że srebrnymi podkładkami w prowadnicach to Tył.
Jak już było, obtotnicy nie ruszam, a jedynie te prowadnice, lub sam przesuw zwiększam, właśnie w kierunku przodu auta. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-24, 11:21
|
|
|
Czyli foto te co ponizej robiłeś przy obróconym fotelu, do salonu a nie do kierunku jazdy w przód.
Troszkę kierunki przód/tył pomieszałem, ale nie zmienia to idei, lustrzanym odbiciem muszę w wyobraźni obrazki zamienić i gra.
Zatem potrzebujesz przesunąć obydwie prowadnice wg strzałki, więc nie nawiercasz tak jak wcześniej zaznaczyłem żółtymi CDE w obrotnicy, tylko w prowadnicy, tam gdzie zaznaczyłem czerwonymi CD i przesuwasz prowadnicę do obecnie zajmowanych otworów = czerwone CD w obrotnicy. I to jest umownie pod oparciem.
Natomiast pierwotna wersja nawiercania w obrotnicy analogicznie po przeciwnej stronie, czyli pod siedziskiem.
fotell.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 70,94 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-10-24, 12:17
|
|
|
Tak.
Jest zimno i wietrznie a mnie taka pogoda....
kilka fotek jeszcze, niemniej jest ten dystans na środku i chyba od spodu przykręcany. Lusterko przy następnym podejściu.
To robota brutalnie delikatna.
Pytałem Dilera to Fiatowski patent !
20181024_113706-1024x576.jpg USTAWIONY BOKIEM DO ŚRODKA PRZODEM ODSUNIĘTY NA MAX DO ORZODU |
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 131,14 KB |
20181024_114150-1024x576.jpg Z boku widać cycki blokujące przesuw |
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 84,18 KB |
20181024_113805-1024x576.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 139,76 KB |
20181024_115153-1024x576.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 3 raz(y) 108,16 KB |
|
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-24, 20:47
|
|
|
Znalazłem dekiel.
Zdaje się jest on uniwersalny i fotele przykręca się różne, stąd widać dokładnie różne rozstawy na śruby w tylnej części. Z przodu widać tylko 2 punkty mocowania i jeden po środku tak jak pisałeś.
Zerknij jaka jest odległość między dziurami dla śrub przednich, mi wygląda na 2-3 cm max.
Możesz odkręcić i wypróbować czy takie przesunięcie bez wiercenia zaakceptujesz.
Zółty plastikowy element to zapewne blokada obrotu w dowolnej pozycji.
Ja teraz już jestem pewien że dałbym radę przesunąć szyny o co najmniej 10cm lub więcej.
ducato isri.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1625 raz(y) 42,04 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-10-24, 21:09
|
|
|
Czeka mnie wspominkowy wyjazd na groby rodzinne. Zawsze jedziemy kamperem. W okolicach wiadomego Święta i potem się zajmę demontażem. O ile nie znajdę fachowca.
Muszę rozkminić, jak najmniejszym kosztem pracy , oddzielić fotel. Najlepiej by było powyżej prowadnic.
Sprawdzę jeszcze te cztery śruby regulacyjne na tych piaskach. W co się one się wkręcają? |
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-24, 21:54
|
|
|
Dzięki za uznanie.
Oczywiście, wrócimy do tematu. Ja nie mam w okolicy nowego Ducato żeby zerknąć na tą konstrukcję, a po obrotnicy bym poznał czy to ta sama konstrukcja. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|