 |
|
"Siadający" akumulator. |
Autor |
Wiadomość |
mirekg9
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018 Piwa: 2/7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-18, 16:08 "Siadający" akumulator.
|
|
|
Siemka.
Czy akumulator rozruchowy "oddaje" napięcie akumulatorowi pokładowemu (od solara) i na odwrót?
Tydzień temu, założyłem nowy akumulator rozruchowy 100Ah a dziś siedzi.
Kontrolki na regulatorze wszystkie mrugają (foto1) , czy jest mi ktoś wstanie podpowiedzieć do czego jest pierwszy przełącznik po lewo (foto 2)?
Wiem, że pierwszy od prawej rozłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza/budy 12V.
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu.
IMG_20181102_150139.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 248 KB |
IMG_20181102_145649.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11 raz(y) 293,04 KB |
|
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 194/150 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2018-11-18, 16:33 Re: "Siadający" akumulator.
|
|
|
mirekg9 napisał/a: | ............
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu. |
Ten po prawej jeśli chcesz mieć wszystko wyłaczone na "pokładzie " w dolnej |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-11-18, 17:13
|
|
|
akumulator pokładowy i akumulator zabudowy nie są z sobą "połączone", każdy pracuje samodzielnie tj. oddaje prąd. Za to silnik gdy pracuje ładuje oba akumulatory, podobnie jak podepniesz kamperka pod 230V. Solar z zasady doładowuje akumulator pokładowy. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-11-18, 18:37
|
|
|
U mnie radio pożerało energię |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2018-11-18, 19:15
|
|
|
Górne zdjęcie to masz dobrze podłączony solar .Zrób zdjęcie na wprost |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-11-18, 19:19
|
|
|
Pomiar miernikiem rozwiąże dylemat |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
wezuwiusz3
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Kwi 2015 Piwa: 1/3
|
Wysłany: 2018-11-18, 22:41 Re: "Siadający" akumulator.
|
|
|
mirekg9 napisał/a: | Siemka.
Czy akumulator rozruchowy "oddaje" napięcie akumulatorowi pokładowemu (od solara) i na odwrót?
Tydzień temu, założyłem nowy akumulator rozruchowy 100Ah a dziś siedzi.
Kontrolki na regulatorze wszystkie mrugają (foto1) , czy jest mi ktoś wstanie podpowiedzieć do czego jest pierwszy przełącznik po lewo (foto 2)?
Wiem, że pierwszy od prawej rozłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza/budy 12V.
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu. |
Może taki zakupiłeś jak mnie chcieli upchnąć,,świeżaczka " z 4 lutego 2018 roku z napięciem 12,4(kupowałęm 3 Listopada 2018).
Czort wie ile już tak leżał niedoładowywany.
Wiadomo że aku częściowo rozładowane się zasiarcza jak leży nie ładowany.Akumulator ma mieć min.12,6 ,poniżej trzeba doładować jak najszybciej,zwłaszcza jak to jest aku żelowy ,lub AGM który nie lubi być niedoładowany dłużej niż 1-2 dni max..
Akumulator traci od 5-20% pojemności w przeciągu 1 miesiąca.Jeżeli masz nowy aku to podjedż gdzieś gdzie zmierzą ci parametry tego akumulatora,tylko musisz go naładować. |
|
|
|
 |
mirekg9
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018 Piwa: 2/7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-19, 02:35
|
|
|
silny napisał/a: | U mnie radio pożerało energię |
Radio wyjęte, aby to już wykluczyć. |
|
|
|
 |
mirekg9
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018 Piwa: 2/7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-19, 02:39
|
|
|
andi at napisał/a: | Górne zdjęcie to masz dobrze podłączony solar .Zrób zdjęcie na wprost |
Podłączony jest dobrze, to zły kąt fotki. Solar podłączony w dwa pierwsze od lewej, a środkowe to aku. Wolne są dwa pierwsze od prawej. |
Ostatnio zmieniony przez mirekg9 2018-11-19, 02:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mirekg9
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018 Piwa: 2/7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-19, 02:40
|
|
|
silny napisał/a: | Pomiar miernikiem rozwiąże dylemat |
Możesz rozwinąć myśl? Mogę Ci powiedzieć ile ma na mierniku. |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-11-19, 06:56
|
|
|
Nie o to chodzi, przekładasz kable na pomiar Amper, małe mierniki mają do 10 , i odkręcasz klemę akumulatora dając przepływ energii przez kabelki miernika..
WAŻNE, nie może działać solar czyli ciemno i nie podłączone 230V !!!!!!! Nic nie może ładować.i nic nie jest powłączane.
Wtedy na mierniki odczytasz pobór !! energii z Aku , w stanie spoczynku, i możesz szukać, rozpinać bezpieczniki , obwody aż pobór mocy zniknie sty znajdziesz winnego |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Flag
weteran

Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-11-19, 08:08 Re: "Siadający" akumulator.
|
|
|
wezuwiusz3 napisał/a: | mirekg9 napisał/a: | Siemka.
Czy akumulator rozruchowy "oddaje" napięcie akumulatorowi pokładowemu (od solara) i na odwrót?
Tydzień temu, założyłem nowy akumulator rozruchowy 100Ah a dziś siedzi.
Kontrolki na regulatorze wszystkie mrugają (foto1) , czy jest mi ktoś wstanie podpowiedzieć do czego jest pierwszy przełącznik po lewo (foto 2)?
Wiem, że pierwszy od prawej rozłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza/budy 12V.
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu. |
Może taki zakupiłeś jak mnie chcieli upchnąć,,świeżaczka " z 4 lutego 2018 roku z napięciem 12,4(kupowałęm 3 Listopada 2018).
Czort wie ile już tak leżał niedoładowywany.
Wiadomo że aku częściowo rozładowane się zasiarcza jak leży nie ładowany.Akumulator ma mieć min.12,6 ,poniżej trzeba doładować jak najszybciej,zwłaszcza jak to jest aku żelowy ,lub AGM który nie lubi być niedoładowany dłużej niż 1-2 dni max..
Akumulator traci od 5-20% pojemności w przeciągu 1 miesiąca.Jeżeli masz nowy aku to podjedż gdzieś gdzie zmierzą ci parametry tego akumulatora,tylko musisz go naładować. |
rzadko na tym forum większe głupoty można przeczytać |
|
|
|
 |
mirekg9
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018 Piwa: 2/7 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-19, 08:22
|
|
|
silny napisał/a: | Nie o to chodzi, przekładasz kable na pomiar Amper, małe mierniki mają do 10 , i odkręcasz klemę akumulatora dając przepływ energii przez kabelki miernika..
WAŻNE, nie może działać solar czyli ciemno i nie podłączone 230V !!!!!!! Nic nie może ładować.i nic nie jest powłączane.
Wtedy na mierniki odczytasz pobór !! energii z Aku , w stanie spoczynku, i możesz szukać, rozpinać bezpieczniki , obwody aż pobór mocy zniknie sty znajdziesz winnego |
Teraz po nocce podjechałem do kamperka.
Nowy akumulator rozruchowy miał 7,01V. Kontrolki z regulatora solara już nie mrugały-była ciemnica. Po podłączeniu 230V do gniazda kampera, akumulator rozruchowy pokazywał 12,7 natomiast kontrolka z soolara- regulatora wskazywała że aku jest pełny.
Oświetlenie wnętrza działało, lecz nie mogłem otworzyć stopnia z przełącznika. Pykało, ale nie działało.
Zobaczę ok. 14-ej, jak się mają sprawy, gdy podładuje się aku.
Doczytałem tu na forum, że po podłączeniu 230V do kampa, to najpierw ładuje się aku rozruchowy a potem pokładowy. |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2018-11-19, 10:00
|
|
|
Podjedź do pierwszego lepszego elektryka żeby zmierzył upływ prądu.Oczywiście najpierw trzeba odłączyć solar
https://www.youtube.com/watch?v=obsE2VnV7rs |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-11-19, 12:24
|
|
|
Koledze rozładowuje się akumulator SILNIKOWY!!!!! I od niego jest jakiś odbiornik (alarm, ładowarka itp.?) Solar to się podłącza do akumulatora zabudowy i tak pewno masz.
Przy ładowaniu na 230V bywa różnie zależy od energo-bloku.
Niewiem jak jest u Ciebie ale u mnie akumulator silnikowy jest w komorze silnika po prawej w ducato II 1995r - gdzieś o to pytałeś? Pod fotelem raczej jest akumulator zabudowy. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|