Ładowarka Kreos 3009 |
Autor |
Wiadomość |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2020-03-25, 23:23 Ładowarka Kreos 3009
|
|
|
Jeden temat ogarnięty nagrzewnica), czas na następny.
Poszukuję schematów: blokowego jeszcze lepiej ideowego ładowarki Nordelettrica Alimentatore Mod Ts26-L.
Zgodnie z opisem ładowarka powinna ładować akumulator pokładowy (kamperowy) i jednocześnie podtrzymywać akumulator rozruchowy (nie wiem co przez to rozumieć?).
Wydaje mi się, że stan naładowania akumulatora rozruchowego nie ulega zmianie po podłączeniu napięcia 230V .Zanim zacznę "grzebać", chciałbym mieć pojęcie jak powinno być.
Nie mogę jednak znaleźć schematów. Może ktoś ma wiedzę na ten temat. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
rjas
stary wyga

Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 23/13 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2020-03-26, 12:05
|
|
|
A może napisz do Nordelletronica ?
Ja kiedyś miałem pytanie, wysłałem zdjęcie naklejki z serialem i odpisali po 3-ch dniach.
Może Tobie też pomogą |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-03-26, 18:08 Re: Ładowarka Kreos 3009
|
|
|
zibikruk napisał/a: | ...
Zgodnie z opisem ładowarka powinna ładować akumulator pokładowy (kamperowy) i jednocześnie podtrzymywać akumulator rozruchowy (nie wiem co przez to rozumieć?).
Wydaje mi się, że stan naładowania akumulatora rozruchowego nie ulega zmianie po podłączeniu napięcia 230V
... |
Kwestia interpretacji tłumaczenia instrukcji, moim zdaniem jest to prawidłowe zachowanie, to ustalone priorytety. Z alternatora najpierw ładuje się rozruchowy, potem nadwyżka idzie na pokładowy, po podpięciu do 230V jest na odwrót.
Podłącz pod 230V zmierz napięcie, zanotuj, zostaw na 24h i zmierz ponownie i porównasz. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-03-26, 18:11
|
|
|
Wojtek ma rację. Podłącz i poczekaj, aż całkowicie naładuje pokładowy. Jeśli będzie problem, to mogę kiedy pojechać do Ciebie i pomóc w temacie. No ale to dopiero po zarazie |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2020-03-26, 18:42
|
|
|
Dotąd oba akumulatory ładował solar. Teraz jest odłączony.
Spróbuje zostawić na dłuższe ładowanie i zobaczę jak będzie.
Pytanie o chociaż blokowy schemat wynika z tego, że łatwiej byłoby szukać ewentualne niesprawności. Po poprawie warunków epidemiologicznych zajmę się dogłębnie tematem.
Może przyjdzie wymontować ładowarkę i sprawdzić "organoleptycznie".
Marcin, dzięki za ofertę. Na pewno skorzystam. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
Funio
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Już nie Karman Gipsy na T4 - "Cygan"
Nazwa załogi: Kat&Fun czyli Kasia i Funio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Piwa: 6/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2020-03-26, 19:40 Re: Ładowarka Kreos 3009
|
|
|
Cytat: |
Kwestia interpretacji tłumaczenia instrukcji, moim zdaniem jest to prawidłowe zachowanie, to ustalone priorytety. Z alternatora najpierw ładuje się rozruchowy, potem nadwyżka idzie na pokładowy, po podpięciu do 230V jest na odwrót.
Podłącz pod 230V zmierz napięcie, zanotuj, zostaw na 24h i zmierz ponownie i porównasz. |
Z tym, że prąd ładowania akumulatora rozruchowego może być ograniczony przez energoblok do jakiejś wartości. U mnie maks. 2A. Oczywiście przy podłączeniu 220V.
Znaczy ładowanie trwa trochę dłużej... |
_________________ Jeżeli osiągnięcie czegoś wymaga czasu nie rezygnuj, czas i tak płynie. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-03-26, 19:46
|
|
|
Sporo elektrobloków ogranicza właśnie do 2A. Zawsze mnie to zastanawiało po co ograniczać na wstępie, jak można naładować i wtedy zdjąć natężenie. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-03-26, 20:09 Re: Ładowarka Kreos 3009
|
|
|
Hm... a może jest tak jak Zibikruk pisał w pierwszym poście:
zibikruk napisał/a: | ...
ładowarka powinna ładować akumulator pokładowy (kamperowy) i jednocześnie podtrzymywać akumulator rozruchowy
... |
Kluczowe słowo na niebiesko, stąd uzasadnione byłoby ograniczenie prądu do 2A
Nie zmienia to kolejności ładowania, ale i nie następuje przełączanie. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2020-03-26, 20:23 Re: Ładowarka Kreos 3009
|
|
|
Funio napisał/a: |
Z tym, że prąd ładowania akumulatora rozruchowego może być ograniczony przez energoblok do jakiejś wartości. U mnie maks. 2A. Oczywiście przy podłączeniu 220V.
Znaczy ładowanie trwa trochę dłużej... |
Tak chyba jest, dlatego dobrze byłoby mieć schemat urządzenia.
Poniżej zdjęcie płyty czołowej (słaba jakość).
energoblok.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11088 raz(y) 20,1 KB |
|
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-03-26, 21:10
|
|
|
Zibi, to jest goły "prostownik", on tylko dostarcza umowne "12V" i 20A do potrzeb i dyspozycji e-bloku.
Tu lepsze foto:
nordelettronica.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11068 raz(y) 60,22 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2020-03-26, 22:51
|
|
|
Wojtek, to prawda.
Prawdopodobnie energoblok to NE185 (brak pewności, gdyż) Laika nie dała żadnych informacji, a energoblok jest w postaci płytki pod siedzeniem kierowcy z panelem bezpieczników na zewnątrz.
Od zakupu mam taki objaw.
Kiedy brak podłączenia pod 230V, test na panelu pokazuje jedynie napięcie akumulatora pokładowego, zaś na pozycji rozruchowego jest 0V.
Po podłączeniu pod 230V, pojawia się napięcie na pozycji rozruchowego, jednak jest ono różne od napięcia mierzonego przez wskaźnik solarowy. Wskaźnik solarowy pokazuje brak wzrostu napięcia akumulatora rozruchowego.
Dotąd wystarczało mi ładowanie solarem, który rozprowadza napięcie ładowania na 2 akumulatory.
Teraz mając "troszkę" czasu chciałbym to zrozumieć bez grzebania nadmiernego w instalację, analizując schematy, których nie mam. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-03-27, 20:40
|
|
|
zibikruk napisał/a: | ...
Kiedy brak podłączenia pod 230V, test na panelu pokazuje jedynie napięcie akumulatora pokładowego, zaś na pozycji rozruchowego jest 0V.
Po podłączeniu pod 230V, pojawia się napięcie na pozycji rozruchowego, jednak jest ono różne od napięcia mierzonego przez wskaźnik solarowy.
... |
Trudno mi tak cokolwiek stwierdzać, na myśl mi przychodzi to, że jest jakiś delikatny obwód pomiarowy związany z akumulatorem rozruchowym i jest on przerwany, choćby bezpiecznikiem lub... nawet upalony na ścieżce.
Po podłączeniu 230V może zapinać jakiś przekaźnik dublujący ten obwód dla większych prądów, np do ładowania.
Jeśli kiedykolwiek ów przekaźnik zawiódł, to mógł lub musiał zbyt duży prąd polecieć tym delikatnym obwodem w konsekwencji uszkadzając go trwale.
Różnica pomiarów wynosząca 0,7V może być nieskalibrowaniem miernika lub punkty pomiaru separuje jakaś dioda.
Ale to tylko gdybanie. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2020-03-27, 21:38
|
|
|
Przy braku schematów trudno stwierdzić gdzie? Sa jakby 3 bloki logiczne: układ pomiarowy, energoblok oraz ładowarka.
Teraz przy ograniczonym dostępie do kampera (10km od domu w garazu) zostay tylko dywagację teoretyczne. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
zibikruk
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.8 JTD - LAIKA Kreos 3009
Nazwa załogi: Kruczki
Pomógł: 13 razy Dołączył: 24 Cze 2010 Piwa: 93/116 Skąd: Zielonka
|
Wysłany: 2020-05-14, 19:09
|
|
|
Po wymianie informacji z LAIKĄ drogą email, uzyskałem niezbędne informacje. Podpowiedzieli, że istnieje jeden bezpiecznik ukryty pod fotelem pasażera przy ładowarce. Jest to bezpiecznik 4A szklany. Był spalony. Po jego wymianie na sprawny, mam już działające ładowanie akumulatora silnikowego równolegle z ładowaniem akumulatora pokładowego. Wskazania na panelu w trybie testu wyświetlają poprawne wartości stanu naładowania obu aku. Jest sukces, jestem szczęśliwy. |
_________________ Retirement is the time of your life ... to have the time of your life!
 |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2020-05-14, 22:14
|
|
|
A to mi miło bardzo że trafiłem z potwierdzoną później kompetentną diagnozą.
Brawo.
Problem rozwiązany ale...
Pozostaje niepokój, bo mamy skutek usunięty, a trzeba dojść przyczyny albo wozić ze sobą garść bezpieczników co nie jest najlepszym rozwiązaniem, przy połowicznym spokoju da się żyć lecz warto się zagłębić. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
|