Hydrauliczne poziomowanie kampera czy da się to zbudować? |
Autor |
Wiadomość |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-10-12, 11:50
|
|
|
LukF napisał/a: | Temat ma już 6 stron i jak dotąd nikomu nie udało się samemu zbudować tego co w temacie...
Kilka osób jest blisko lecz jednak nadal daleko bo niby jakieś części gdzieś są, ale...No właśnie |
Jesteś w błędzie ja zbudowałem system ( jeżdzi do tej pory Mazurek) polskie siłowniki jednostopniowe sterowanie USA moja robota jest gdzieś na Forum
Następny-zmądrzałem przestałem dbać o finanse spadkobierców i montowałem sam bo lubię a nie z chytrości |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-10-12, 21:52
|
|
|
Widziałem kiedyś u Mazurka twoje podpory. Super to wyszło. Nie pamiętam teraz jak one się "chowały" . Chyba jakoś się kładły i były tam jakieś sprężyny. Ważne że były (są) działające. Mnie ciągle zniechęca waga. Ale faktem jest , że lubię pomajsterkować. Zobaczymy. Jak kupię nowego kampera to będzię
> 3,5t. Wtedy zamontuję wszystko |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-10-12, 22:09
|
|
|
Dopiero teraz dostrzegłem odświeżony post o podporach . Dla ciekawych polecam.
Ale nadal upieram się przy podporach teleskopowych dwustronnego działania. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-10-13, 09:20
|
|
|
MAWI napisał/a: | Dopiero teraz dostrzegłem odświeżony post o podporach . Dla ciekawych polecam.
Ale nadal upieram się przy podporach teleskopowych dwustronnego działania. |
Ja nie mogłem znależć w RP a w Czechach cena była nie do przyjęcia |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
robba
weteran

Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 94/193 Skąd: Nicelea
|
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-10-16, 13:48
|
|
|
Zaden jednostopniowy ,dwóstronnego działania nie zda egzaminu. Za mało wychodzi tłok w stosunku do całego siłownika. A ten cały musi być jak naj krótszy( max 35cm.może 40cm)
Są jeszcze jednostronnego działanie ze sprężyną powrotną . Moę co w tą stronę? |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-16, 22:44
|
|
|
MAWI napisał/a: | Są jeszcze jednostronnego działanie ze sprężyną powrotną |
Posiadam taką maszynę jak poniżej,posiada ona siłownik do którego doprowadzony jest jeden wąż ale za pomocą sterownika działa w dwie strony.Wątpię by w środku była sprężyna powrotna,raczej olej jest wysysany.Może coś takiego.
https://allegro.pl/oferta/prostowarka-naprawy-felg-k-mak-28-tokarka-9674447245 |
_________________
 |
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-10-18, 18:05
|
|
|
Ja ne spotkałem się z takim rozwiązaniem e hydraulice. A może to pneumatyka? |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-18, 18:26
|
|
|
MAWI napisał/a: | Ja ne spotkałem się z takim rozwiązaniem e hydraulice. A może to pneumatyka? |
Pracuje przy tym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
koko
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 71/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-10-18, 20:32
|
|
|
Jeżeli hydraulika to siłownik powrót sprężyną która przeważnie jest w środku tłoka |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
 |
mgF3
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: CI Magis XT 65
Dołączył: 02 Kwi 2018 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2020-10-18, 21:22
|
|
|
Witam.
Proponuje uderzyć w pneumatyczne aluminiowe siłowniki zdecydowanie będzie to lżejsze zestaw. Do zasilania wystarczy jeden kompresor który możemy wykorzystać również do stabilizacji tylnego zawieszenia. Takie rozwiązanie jest stosowanie do podnoszenia samochodów w motosporcie podczas pit stopu. A w kamperze raczej nie chodzi nam podniesienie całego auta tylko wypoziomowanie go. W Kielcach jest firma prema która produkuje wszelkiego typu układy pneumatyczne. |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-18, 21:29
|
|
|
mgF3, pneumatyka jest zbyt elastyczna,będzie nie stabilny.Po za tym średince siłowników dużo większe. |
_________________
 |
|
|
|
|
 |
MAWI
Kombatant

Twój sprzęt: Carthago E-line L55 Yachting
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 100/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2020-10-18, 22:31
|
|
|
Mam podobne zdanie . Pneumatyka będzie "pływać". Jest sprężysta . Co innego podnieść .Gorzej jak to musi stać i być twarde, stabilne. Nie bez powodu wywrotki są na płynie. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2020-10-18, 22:46
|
|
|
MAWI napisał/a: | Nie bez powodu wywrotki są na płynie. |
Dochodzi też bezpieczeństwo,powietrze pod wysokim ciśnieniem jest niebezpieczne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-10-19, 09:15
|
|
|
jak już mówimy o układach hydraulicznych to dodam, może będzie komuś potrzebne, może nie:
układ hydrauliczny może mieć wycieki zewnętrzne i wewnętrzne.
wyciek zewnętrzny jest wtedy, gdy "leje się" z siłowników czy innych elementów.
natomiast jeżeli tłoczysko siłownika jest zaolejone, ale krople oleju nie odrywają się - układ uznaje się za szczelny.
wyciek wewnętrzny:
- siłowniki wysięgnika żurawia samojezdnego i inne mogą opadać z prędkością do 100 mm/hi uznaje się, że urządzenie jest sprawne,
- siłowniki wysięgnika żurawia przenośnego i inne mogą opadać z prędkością do 2% długości wysięgu/hi uznaje się, że urządzenie jest sprawne,
- siłowniki stabilizatorów i podpór mogą opadać z prędkością do 4 mm/hi uznaje się, że urządzenie jest sprawne. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 1 piw(a): robba |
 |
|